robbertjandonker.nl
Geplaatst: 30 jun 2017 18:17
Dag,
Heeft er iemand ervaring met bestellen op de website robbertjandonker.nl? Het is een
site waarop merkkleding verkocht wordt. Ik heb zelf op 26 mei 2017 een polo
besteld, maar nooit ontvangen. Ik heb me waarschijnlijk blindgestaard op de
aantrekkelijk prijs (plm. €35, Hugo Boss, wellicht te goedkoop).
Andere zaken die mij aan het denken zetten (inderdaad, na het bestellen...)
:
- Povere kwaliteit van de Nederlandse tekst (waarschijnlijke uit het
Engels, via Google Translate of andere machinevertaling)
- Een SIDN-zoekaxctie laat zien dat de gegevens van de eigenaar van de site
afgeschermd zijn. Een (Network) 'whois:'- speurtocht geeft wel weer meer
info.
- Het geld wordt niet in euro van mijn (Engelse ) rekening afgeboekt maar
in Chinese Yuan.
De site belooft twee e-mails ter bevestiging, maar ik heb alleen een
bevestiging ontvangen van een bedrijf dat de betaling in ontvangst genomen.
Dit bedrijf is ook zo vriendelijk om te bevestigen dat het pakket verzonden
is. Ik kreeg zelfs een website en tracking-code.
Ik heb deze code gebruikt en zag aanvankelijk tot mijn tevredenheid dat het
pakket "in transit" was, "prepared for despatch". De verzendmaatschappij
was Parcelforce, mij welbekend, dus ik ging er toen vanuit dat het wel goed
kwam.
Na enkele weken zonder bericht heb ik toch aan de bel getrokken bij de
betaalmaatschappij. Zij zouden de verkoper inlichten. Die liet niet van
zich horen.
Ik heb de betaalmaatschappij gevraagd om de gegevens van de verkoper.
Wederom geen reactie. Ik heb op de webwinkel zelf een mail gestuurd. En
natuurlijk geen reactie.
Uiteindelijk heb ik Parcelforce benaderd, maar er was geen pakketje bekend
onder de mij verstrekte tracking-code. Duidelijk.
Vanochtend heb ik mijn bank (HSBC) gebeld en de betaling betwist. Ik ben
benieuwd naar de reactie van de verkoper. Volgens mijn bank moeten zij
aantonen dat zij het poloshirt geleverd hebben. Dat wordt lastig, tenzij ze
het na vier weken alsnog aan Parcelforce aanbieden.
Zijn er mensen die ervaring met deze site hebben? Ik hoor het graag. U mag
zelf weten wat u met bovenstaande informatie wilt doen.
Heeft er iemand ervaring met bestellen op de website robbertjandonker.nl? Het is een
site waarop merkkleding verkocht wordt. Ik heb zelf op 26 mei 2017 een polo
besteld, maar nooit ontvangen. Ik heb me waarschijnlijk blindgestaard op de
aantrekkelijk prijs (plm. €35, Hugo Boss, wellicht te goedkoop).
Andere zaken die mij aan het denken zetten (inderdaad, na het bestellen...)
:
- Povere kwaliteit van de Nederlandse tekst (waarschijnlijke uit het
Engels, via Google Translate of andere machinevertaling)
- Een SIDN-zoekaxctie laat zien dat de gegevens van de eigenaar van de site
afgeschermd zijn. Een (Network) 'whois:'- speurtocht geeft wel weer meer
info.
- Het geld wordt niet in euro van mijn (Engelse ) rekening afgeboekt maar
in Chinese Yuan.
De site belooft twee e-mails ter bevestiging, maar ik heb alleen een
bevestiging ontvangen van een bedrijf dat de betaling in ontvangst genomen.
Dit bedrijf is ook zo vriendelijk om te bevestigen dat het pakket verzonden
is. Ik kreeg zelfs een website en tracking-code.
Ik heb deze code gebruikt en zag aanvankelijk tot mijn tevredenheid dat het
pakket "in transit" was, "prepared for despatch". De verzendmaatschappij
was Parcelforce, mij welbekend, dus ik ging er toen vanuit dat het wel goed
kwam.
Na enkele weken zonder bericht heb ik toch aan de bel getrokken bij de
betaalmaatschappij. Zij zouden de verkoper inlichten. Die liet niet van
zich horen.
Ik heb de betaalmaatschappij gevraagd om de gegevens van de verkoper.
Wederom geen reactie. Ik heb op de webwinkel zelf een mail gestuurd. En
natuurlijk geen reactie.
Uiteindelijk heb ik Parcelforce benaderd, maar er was geen pakketje bekend
onder de mij verstrekte tracking-code. Duidelijk.
Vanochtend heb ik mijn bank (HSBC) gebeld en de betaling betwist. Ik ben
benieuwd naar de reactie van de verkoper. Volgens mijn bank moeten zij
aantonen dat zij het poloshirt geleverd hebben. Dat wordt lastig, tenzij ze
het na vier weken alsnog aan Parcelforce aanbieden.
Zijn er mensen die ervaring met deze site hebben? Ik hoor het graag. U mag
zelf weten wat u met bovenstaande informatie wilt doen.