Pagina 1 van 2

Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 01 jul 2017 15:13
door PJ 66
Badoo is zoals jullie weten een populaire datingsite, maar is inmiddels een linke site geworden. Ik raad eenieder aan GEEN cent over te maken bij deze onderneming! Wie 1 keer geld overmaakt per iDeal zit gelijk vast aan een abonnement. Deze kun je wel maandelijks opzeggen en staat zeggen zij ergens zeer klein in de voorwaarden. Okay daarmee kunnen ze nog wegkomen. Met het tweede niet. Wie ergens op een knop drukt voor bijvoorbeeld een extra leuke dienst. Bijvoorbeeld Superkrachten zit zonder dat hij het weet vast aan een nieuw abonnement. De voorwaarden dat je dan vast zit aan een nieuw abonnement dus VOOR de betaling wordt NIET getoond. Ze gaan per direct over op een automatische incasso! En hier ben ik PISLINK over. Uiteraard niet akkoord gegaan en gelijk alles stop gezet. Bank gebeld en alles laten weigeren.

Wat kun je zelf doen. Sowieso zou ik nooit meer voor Badoo kiezen tenminste geen credits kopen! Bank bellen als ze over willen gaan tot automatische incasso. Incassolijst per dag bekijken en alles dubbel blokkeren. Ook dat ze geen tweede rekeningnummer kunnen gebruiken. Bel naar Consument en recht en geef je klacht door. Stel ook Badoo in kennis van de huidige praktijken. Daarnaast mogen zij zich nooit verschuilen achter de algemene voorwaarden bij automatische incasso. Dit moet bij de betaling duidelijk zijn. Daarnaast je moet een handtekening zetten. Inmiddels is ook de AFM ingeschakeld.

Mijn advies trap niet in deze site die ook nog eens vol zit met fakefoto's van 10 jaar of ouder. U bent gewaarschuwd!

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 01 jul 2017 16:00
door alfatrion
PJ 66 schreef:Wie 1 keer geld overmaakt per iDeal zit gelijk vast aan een abonnement. Deze kun je wel maandelijks opzeggen en staat zeggen zij ergens zeer klein in de voorwaarden. Okay daarmee kunnen ze nog wegkomen.
Dit is essentiële informatie die ze duidelijk in beeld moeten brengen (art. 6:193b e.v. BW). Als ze dat niet doen dan hoef je de maandelijkse kosten niet te betalen, omdat je de overeenkomst dan kan vernietigen.
PJ 66 schreef:Met het tweede niet. Wie ergens op een knop drukt voor bijvoorbeeld een extra leuke dienst. Bijvoorbeeld Superkrachten zit zonder dat hij het weet vast aan een nieuw abonnement. De voorwaarden dat je dan vast zit aan een nieuw abonnement dus VOOR de betaling wordt NIET getoond. Ze gaan per direct over op een automatische incasso! En hier ben ik PISLINK over. Uiteraard niet akkoord gegaan en gelijk alles stop gezet. Bank gebeld en alles laten weigeren.
Je had even kunnen wachten en na acht weken een MOI melding kunnen doen. Dat had ze 50 euro gekost. Voor een incasso moeten ze een digitale of schriftelijk handtekening hebben. Digitale handtekeningen ben ik nog nergens tegengekomen.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 01 jul 2017 16:05
door PJ 66
Dat MOI kende ik nog niet. Die digitale handtekeningen ook nog niet. Kennelijk is dat bij hun gewoon een druk op de knop gelijk een digitale handtekening. Je ziet ook geen apart scherm in beeld van let op dit is een digitale handtekening. Daarmee zitten ze sowieso fout.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 01 jul 2017 16:10
door alfatrion
Digitale handtekening verlopen via je bank, met tan codes of iets vergelijkbaars. Ik ben dit nog nergens tegengekomen, zelfs niet bij de rentewinkel van de ING, de ING was de eerste bank die deze techniek had geïmplementeerd.
Een MOI melding kun tot 13 maanden doen en dan kun je aangegeven dat er geen rechtsgeldige machtiging is afgegeven.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 01 jul 2017 16:20
door PJ 66
Bedankt voor je informatie. Gelukkig kun je tegenwoordig snel iets nakijken via internet. De ingeplande incasso's zijn absoluut een meerwaarde. Je moet alleen even goed kijken wat je invult. Ook dat ze niet met een ander rekeningnummer alsnog iets gaan incasseren. Het zijn echt ratten wat dat betreft.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 01 jul 2017 16:20
door Hans999
Ik heb dit dus meegemaakt van de week. bij Badoo. Na 1 dag had ik al door dat het een bedrieglijke site was. Er is 4 keer 9,99 euro IC via Stichting AYDEN afgeschreven. Heb dat gisteren gestorneerd bij mijn bank ING.
Ik heb voor IC geen enkele toestemming gegeven. Ik heb slecht eenmaal 9,99 euro overgemaakt voor 1week account-abo.
IK waarschuw hierbij alle relatiezoekers voor http://www.badoo.com! Trap er niet in. Bovendien houden ze geen rekening met uw privacy en sturen ze ongevraagd uw vrienden een e-mail met uw account om lid te worden. Te gênant voor woorden!
Hans999, Den Haag

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 01 jul 2017 16:27
door PJ 66
Dat laatste stuk is hier al een keer beschreven dat Badoo slecht omgaat met de privacy van leden. Ik hoop dat de toezichthouder dit bedrijf keihard bestraft. Het linke van Badoo is dat wanneer je EEN keer hebt betaald voor een dienst elke KNOP een automatische incasso abonnement kan opleveren. Eenmaal jouw bankgegevens binnen en ze weten er raad mee met allerlei slinkse regeltjes en onduidelijkheden. Het gaat mij niet om het lage bedrag dat ik zou moeten betalen. 11.99 ofzo maar wel op de manier hoe ze klanten geld weten te plukken. Daarom heb ik het account gelijk opgezegd want ik doe niet mee aan malafide praktijken die compleet onduidelijk zijn voor de klant. Helaas is dit vooral voor jongeren hier een gevaar. Daarom hoop ik ook dat Radar/Kassa of de AFM hier tegenop treedt.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 17 feb 2018 14:53
door claesino
Goeiedag,

Heb ditzelfde ook meegemaakt. Eerst met superkrachten. Daarna is in November kennelijk mijn premium abonnement weer ingegaan. En 4x 11.99 per maand afgeschreven. Kwam er pas laat achter omdat dit me niet opviel omdat dit via Adyen wordt afgeschreven. Heb de laatste 2 gelukkig kunnen storneren. Maar de andere 2 niet. Na veel mailen met Badoo word je enkel steeds door verwezen naar de voorwaarden. Zeer triest dat dit allemaal zo maar kan. Ze hebben me bevestigd dat mijn abo is stopgezet maar ik vertrouw het niet. Bank gebeld en die adviseerden mij om betreffende afschrijver te blokkeren. Ben benieuwd hoe Badoo aangepakt wordt. Het is voor mij echt zeer principiele rechtskwestie.

Mvg
Filip Claessens

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 20 feb 2018 08:48
door alfatrion
Je kan altijd een MOI melding doen bij je bank. Als je stelt dat er geen geldige machtiging is, dan krijg je meer terug.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 04 feb 2019 15:38
door HansBBD
Dat van die MOI melding wist ik niet. Nadeel si wel dat je na 50 (45) dagen niet meer kunt storneren en dan moet je maar afwachten of je je geld terug krijgt en hoelang dat gaat duren.
Het is mij net ook overkomen. Begin dus beter niet aan Badoo en ga iig nóóit enig abonnement aan of betaal zg 'eenmalig' om 'populairder' oid te worden: het resultaat nml is incasso's ohm van 'doorlopend. Dat alles geheel ongevraagd of ongemeld.
Ik heb de ongeoorloofde bedragen laten storneren en de incassant (ADYEN) geblokkeerd.
Het zijn de gebruikelijke oplichtingspraktijken van Badoo als je even niet oplet. Had eenzelfde ervaring enige jaren terug. En dat zegt feitelijk genoeg over de mentaliteit: die lui deugen niet.
Contact zoeken is volkomen nutteloos, ze reageren nooit.

Badoo : bad too.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 05 feb 2019 08:20
door berndv
HansBBD schreef:
04 feb 2019 15:38
Het zijn de gebruikelijke oplichtingspraktijken van Badoo als je even niet oplet.
Wat is daar nou weer oplichting aan? Zij bieden abonnementen aan, bij die abonnementen horen voorwaarden, deze voorwaarden dient u, neem ik aan, akkoord voor te geven, alvorens het abonnementen in gaat, voor dit abonnement brengen zij kosten in rekening, waarvoor u, vermoed ik, toestemming moet geven om die per automatisch incasso te betalen.

Dat u in de zoektocht naar de ware Jacob(a) niet meer let op voorwaarden of wat u afsluit, is badoo toch volgens mij niet aan te rekenen. Dat u vervolgens ook uw bankafschriften niet controleert op waar u overal wat voor betaald, is dan ook niet handig. En deze opstapeling van onhandigheden is de schuld van badoo?
HansBBD schreef:
04 feb 2019 15:38
Ik heb de ongeoorloofde bedragen laten storneren en de incassant (ADYEN) geblokkeerd.
Ik hoop dat u ook uw abonnement beeindigd heeft? Alleen storneren brengt u in een proces met incassobureaus en als u pech heeft deurwaarders. Daarbij kunt u Adyen wel blokkeren, dit is alleen maar een betaalprovider, welke ook door veel webshops gebruikt wordt.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 12 feb 2019 13:10
door Guardian72
Badoo staat al langer als 'niet pluis' bekend.
Spam versturen, misbruik maken van andermans mail account (hun hele adresboek benaderen) en dan beweren dat de gebruiker van de mailbox op badoo.nl toestemming heeft gegeven (onjuist, persoon leest/spreekt geen Nederlands - maar dat terzijde).
Vervolgens dagenlang allerhande bedrijs mail adressen bestoken met 'jantje wil dat je lid word van badoo' - en pas na een juridische blafbrief willen stoppen...

Datingsites - prima - maar badoo best maar even overslaan.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 06 mei 2020 14:58
door Menno Vis
Badoo is een kansloos begin.

De klantenservice verstuurd verschillende en uiteenlopende informatie en de gebruiker word van het kastje naar de muur gestuurd. Zoals te merken op dit forum speelt dit langer dan vandaag. Het zit allemaal helaas net wat grimmiger dan men zal verwachten.

Persoonlijk werd er zonder mijn toestemming en zonder mijn weten een abonnement afgesloten. Ik heb dit direct binnen een half uur geannuleerd toch kon ik volgens de klanten service absoluut geen aanspraak doen op geld terug. De algemene voorwaarden van Badoo vertellen dat dit altijd kan binnen 14 dagen tenzij de gebruiker dingen gebruikt. Bij een abonnement gaat alles automatisch en kun je dus op geen enkele manier geld terug krijgen.

Nadat ik op geen enkele manier mijn geld kon terug krijgen en absoluut niet geholpen werd door de klantenservice ben ik zelf wat gaan proberen. Ik heb een nieuw account aangemaakt en getest wat er gebeurd. Het is simpel: Wanneer er door een gebruiker een nieuw account aanmaakt wordt, wordt er door badoo gevraagt om een telefonische verificatie. Vooraf van deze verificatie staan er bij een nieuw account geen gewenste of gemachtigde betaal methodes. Opvallend is, zodra iemand een telefoon verificatie doet koppelt badoo (zonder vermelding of instemming) het nummer van de gebruiker aan een account. Het enige wat de gebruiker dan hoeft te doen is op een klein vinkje bij een contextloos icoontje te klikken en er word betaald voor een volledig pakkt. Dit pakket word zonder vermelding of instemming afgeschreven van de telefoon rekening.

Volgens de algemene voorwaarden van Badoo (letterlijk geciteerd): ''Zodra je je voor een premiumdienst op Badoo hebt aangemeld, machtig je Badoo om de door jou gekozen betaalmethode te belasten.'' Nu blijkt dus dat badoo zelf betaalmethodes koppelt en vervolgens beweerd dat de gebruiker badoo heeft gemachtigd waardoor er op geen enkele manier recht is op geld terug.

Hier kan ik uren over doorgaan. Ik heb zelf bewijs en genoeg verhaal echter is het onbegonnen werk. De klantenservice en contactmogelijkheden zijn niet toereikend. De algemene voorwaarden bespreken niet alle betaal methoden en worden door middel van spreektaal vaag gehouden zodat men hier altijd op terug kan komen. Het is ernstig dat Badoo doelbewust misbruik maakt van haar gebruikers.

Heeft er iemand.... enige kennis hoe ik dit probleem voort kan zetten? Via badoo's klantenservice of klachten afhandeling komt men niet veel verder.

b.v.d.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 06 mei 2020 19:03
door 666jack666
Menno Vis schreef:
06 mei 2020 14:58
Badoo is een kansloos begin.

De klantenservice verstuurd verschillende en uiteenlopende informatie en de gebruiker word van het kastje naar de muur gestuurd. Zoals te merken op dit forum speelt dit langer dan vandaag. Het zit allemaal helaas net wat grimmiger dan men zal verwachten.

Persoonlijk werd er zonder mijn toestemming en zonder mijn weten een abonnement afgesloten. Ik heb dit direct binnen een half uur geannuleerd toch kon ik volgens de klanten service absoluut geen aanspraak doen op geld terug. De algemene voorwaarden van Badoo vertellen dat dit altijd kan binnen 14 dagen tenzij de gebruiker dingen gebruikt. Bij een abonnement gaat alles automatisch en kun je dus op geen enkele manier geld terug krijgen.

Nadat ik op geen enkele manier mijn geld kon terug krijgen en absoluut niet geholpen werd door de klantenservice ben ik zelf wat gaan proberen. Ik heb een nieuw account aangemaakt en getest wat er gebeurd. Het is simpel: Wanneer er door een gebruiker een nieuw account aanmaakt wordt, wordt er door badoo gevraagt om een telefonische verificatie. Vooraf van deze verificatie staan er bij een nieuw account geen gewenste of gemachtigde betaal methodes. Opvallend is, zodra iemand een telefoon verificatie doet koppelt badoo (zonder vermelding of instemming) het nummer van de gebruiker aan een account. Het enige wat de gebruiker dan hoeft te doen is op een klein vinkje bij een contextloos icoontje te klikken en er word betaald voor een volledig pakkt. Dit pakket word zonder vermelding of instemming afgeschreven van de telefoon rekening.

Volgens de algemene voorwaarden van Badoo (letterlijk geciteerd): ''Zodra je je voor een premiumdienst op Badoo hebt aangemeld, machtig je Badoo om de door jou gekozen betaalmethode te belasten.'' Nu blijkt dus dat badoo zelf betaalmethodes koppelt en vervolgens beweerd dat de gebruiker badoo heeft gemachtigd waardoor er op geen enkele manier recht is op geld terug.

Hier kan ik uren over doorgaan. Ik heb zelf bewijs en genoeg verhaal echter is het onbegonnen werk. De klantenservice en contactmogelijkheden zijn niet toereikend. De algemene voorwaarden bespreken niet alle betaal methoden en worden door middel van spreektaal vaag gehouden zodat men hier altijd op terug kan komen. Het is ernstig dat Badoo doelbewust misbruik maakt van haar gebruikers.

Heeft er iemand.... enige kennis hoe ik dit probleem voort kan zetten? Via badoo's klantenservice of klachten afhandeling komt men niet veel verder.

b.v.d.
ik zou de rechtswinkel of het juridisch loket bellen daar weten ze het beste hoe dit verder aan te pakken. sterkte ermee

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 06 mei 2020 19:50
door Lady1234
@666jack666
Er is door de moderatie verzocht niet hele lappen tekst te quoten.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 06 mei 2020 19:54
door Komkommertijd
Een bijna 4 jaren oude 2017, ik heb op andere topic al een oproep gedaan voor sluiten.

Dit soort Dating, je wilt gen...... worden?
Er zijn weinig goede tussen helaas.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 06 mei 2020 20:01
door Revoked
Lady1234 schreef:... de moderatie..quoten.
Inderdaad
En ok nie überquote niet. Wittigheid ut ok. Drie k'raaien... :shock:

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 08 mei 2020 00:34
door Menno Vis
Menno Vis schreef:
06 mei 2020 14:58
Badoo is een kansloos begin.
Ter herinnering, badoo is een dating site/app. Geen porno gemeenschap. Het gaat hier om een probleem tussen het bedrijf en de gebruiker wat zoals zichtbaar vaker voor komt. Het bedrijf machtigt zichzelf zonder toestemming of vermelding.

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 10 mei 2020 12:09
door Erik88
Goed bezig. Top !

Re: Badoo: opgepast bij automatische incasso

Geplaatst: 10 mei 2020 13:20
door Boesta
Ik snap al die problemen met Badoo niet helemaal..

Ik heb al ongeveer 8 jaar zo'n account. Heb ooit in het begin een abonnement gehad. Dat heb ik na een tijdje stop gezet.

Ik heb nog nooit gehad dat zij zomaar geld van mijn bankrekening afschrijven. Ik snap dan ook niet waarom dat bij andere wel gebeurt..

Ik klik natuurlijk niet op iets waarmee ik een abonnement aanga. Soms weet ik niet helemaal zeker of het om een abonnementsdienst gaat. Dan klik ik erop op, zie dat het om een abonnementsdienst gaat, en klik dan gewoon op annuleren. Als je gewoon goed leest ga je niet zomaar ongewenst een abonnement aan. Als je niet goed genoeg leest, e/o zomaar wat klikt, ja dan kan het gebeuren dat je een abonnement hebt afgesloten. maar dat doe je dan toch echt zelf!