Slimme meter
Geplaatst: 04 jul 2017 21:53
Het kan toch niet zo zijn dat op 3 miljoen huishoudens waar de meter geplaatst is 850.000 mensen (bijna 30%) een veel hogere rekening moeten betalen?
Naar mijn mening is hier zo duidelijk sprake van de levering van een niet voldoende deugdelijk product dat hier sprake is van wanprestatie.
Ik hoop dan ook dat TROS Radar hier nogmaals aandacht aan wil besteden omdat het meer en meer actueel wordt.
Onderstaand stuur ik u een l reactie van een monteur van NUON:
https://www.energieleveranciers.nl/blog ... imme-meter
monteur x - 11 mei 2017Reageer
werkzaam bij nuon als monteur . a: doe het niet. b :kijk s goed rond wie de goedkoopste zijn daar zul je pas echt besparen !mijn tip, greenchoice .
Als laatste stuur ik u mijn laatste mail aan Stedin:
Van: Elles van Helden [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 4 juli 2017 21:00
Aan: 'FM_infostedin' <[email protected]>
Onderwerp: RE: Uw klantnummer: 1050045142 / Onderwerp: weigering slimme meter
Urgentie: Hoog
Beste Cindy,
Allereerst bedankt voor uw antwoord waar ik graag nog nader op reageer.
1. Uit allerlei onderzoeken, zowel universitair als andere, blijkt dat de slimme meter niet slim is. Het is een digitaal meet apparaat en meer niet;
2. Bijna 30% van de mensen waar de slimme meter geplaatst is betaald tot 6 x meer dan voor die tijd. Dat zijn op 3 miljoen gebruikers 850.000 (!!) waar het fout gaat;
3. Het checken van de slimme meter moet door ’de klant’ betaald worden wat bij een dergelijk hoog faalpercentage ongehoord is;
4. Het is voor ‘de klant’ niet mogelijk op de meter te zien waarop bezuinigd zou kunnen worden. Dat ziet alleen de leverancier die er zijn/of haar voordeel mee kan doen;
5. Er zit een groot gat in de privacy beveiliging;
6. De slimme meter maakt hogere kosten bij gebruik van LED lampen;
7. De slimme meter laat mensen voor WIFI gebruik betalen.
Dit is een kleine opsomming van wat er mis is met een slimme meter die niet slim blijkt te zijn en alleen besparing oplevert voor de leverancier en niet voor de klant.
Anders gezegd, u biedt een niet voldoende deugdelijk product aan. Als mensen weigeren zijn ze hun dubbele meter kwijt. Als mensen de meter accepteren lopen ze kans de hoofdprijs te gaan betalen, met alle bijkomende ellende van dien.
Vanwege het bovenstaande meen ik te kunnen stellen dat hier sprake is van wanprestatie. Ik heb nooit gezegd dat ik geen slimme meter wil (als deze werkelijk slim is). Ik heb gezegd dat ik een slimme meter wil als deze, aantoonbaar, naar behoren werkt. Van het laatste is vooralsnog geen sprake.
Graag ontvang ik een inhoudelijke reactie van Stedin op het bovenstaande binnen 3 werkdagen. Intussen zal ik niet verzuimen de media, kranten, consumentenorganisatie etc. te benaderen om te bezien of deze waanzin, waarvan mensen de dupe worden, te stoppen.
Met vriendelijke groet,
Elles van Helden
Ik hoop en duim dat TROS Radar dit onderwerp weer op wil pakken.
Naar mijn mening is hier zo duidelijk sprake van de levering van een niet voldoende deugdelijk product dat hier sprake is van wanprestatie.
Ik hoop dan ook dat TROS Radar hier nogmaals aandacht aan wil besteden omdat het meer en meer actueel wordt.
Onderstaand stuur ik u een l reactie van een monteur van NUON:
https://www.energieleveranciers.nl/blog ... imme-meter
monteur x - 11 mei 2017Reageer
werkzaam bij nuon als monteur . a: doe het niet. b :kijk s goed rond wie de goedkoopste zijn daar zul je pas echt besparen !mijn tip, greenchoice .
Als laatste stuur ik u mijn laatste mail aan Stedin:
Van: Elles van Helden [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 4 juli 2017 21:00
Aan: 'FM_infostedin' <[email protected]>
Onderwerp: RE: Uw klantnummer: 1050045142 / Onderwerp: weigering slimme meter
Urgentie: Hoog
Beste Cindy,
Allereerst bedankt voor uw antwoord waar ik graag nog nader op reageer.
1. Uit allerlei onderzoeken, zowel universitair als andere, blijkt dat de slimme meter niet slim is. Het is een digitaal meet apparaat en meer niet;
2. Bijna 30% van de mensen waar de slimme meter geplaatst is betaald tot 6 x meer dan voor die tijd. Dat zijn op 3 miljoen gebruikers 850.000 (!!) waar het fout gaat;
3. Het checken van de slimme meter moet door ’de klant’ betaald worden wat bij een dergelijk hoog faalpercentage ongehoord is;
4. Het is voor ‘de klant’ niet mogelijk op de meter te zien waarop bezuinigd zou kunnen worden. Dat ziet alleen de leverancier die er zijn/of haar voordeel mee kan doen;
5. Er zit een groot gat in de privacy beveiliging;
6. De slimme meter maakt hogere kosten bij gebruik van LED lampen;
7. De slimme meter laat mensen voor WIFI gebruik betalen.
Dit is een kleine opsomming van wat er mis is met een slimme meter die niet slim blijkt te zijn en alleen besparing oplevert voor de leverancier en niet voor de klant.
Anders gezegd, u biedt een niet voldoende deugdelijk product aan. Als mensen weigeren zijn ze hun dubbele meter kwijt. Als mensen de meter accepteren lopen ze kans de hoofdprijs te gaan betalen, met alle bijkomende ellende van dien.
Vanwege het bovenstaande meen ik te kunnen stellen dat hier sprake is van wanprestatie. Ik heb nooit gezegd dat ik geen slimme meter wil (als deze werkelijk slim is). Ik heb gezegd dat ik een slimme meter wil als deze, aantoonbaar, naar behoren werkt. Van het laatste is vooralsnog geen sprake.
Graag ontvang ik een inhoudelijke reactie van Stedin op het bovenstaande binnen 3 werkdagen. Intussen zal ik niet verzuimen de media, kranten, consumentenorganisatie etc. te benaderen om te bezien of deze waanzin, waarvan mensen de dupe worden, te stoppen.
Met vriendelijke groet,
Elles van Helden
Ik hoop en duim dat TROS Radar dit onderwerp weer op wil pakken.