Pagina 1 van 1

Rofra Home bestelling duurt te lang!

Geplaatst: 06 jul 2017 12:30
door Rnaat123
In november 2016 hebben wij een bestelling geplaatst bij winkelketen Rofra Home van zes eetkamerstoelen.
Levertijd was 8 weken en zouden in januari 2017 geleverd worden wat prima uit kwam want wij zouden dan in onze nieuwe woning gaan wonen.
Tegen de tijd dat de 8 weken verstreken waren kregen wij een mail met de melding dat ze niet aan de levertijd konden voldoen en dit 4 weken later geleverd zou worden en u raad het al 4 weken later kregen wij een mail met dezelfde mededeling.
In februari werd er weer gemaild dat de levering van de stoelen door een transport bedrijf zouden worden gebracht, 2 maart zouden de stoelen binnenkomen zoals afspraak was het transport bedrijf netjes optijd alleen 1 probleem mevrouw. U had zonder ring achterop de stoel besteld toch?. Dit klopte inderdaad achterop de stoelen zaten ringen bevestigd die wij niet erop wilde.
De leverancier had stoelen meegekregen waar die ring dus wel opzat dus hij heeft ze mee retour genomen en Rofra zou contact opnemen met ons.
De dag erna was er nog geen contact opgenomen dus besloten we zelf te bellen dit was op zaterdag en was het bedrijf niet in de gelegenheid om de telefoon te beantwoorden.
Maandag hebben we gebeld en ik moest de mail afwachten waar in stond wanneer de andere stoelen die wel goed bleken te zijn geleverd zouden worden.
Ik zat al vanaf januari ondertussen zonder stoelen dus vroeg of hun dit niet op konden lossen?. Tuurlijk mevrouw een paar dagen later werden er leenstoelen gebracht dit was allemaal in maart.
Weer een paar dagen later kwam er een mail met de melding dat ik pas halverwege mei de stoelen zou ontvangen, ook een ruim begrip dit vond ik wel erg ver gaan aangezien ik al vanaf januari op stoelen wacht en door hun productie fout langer moest wachten op stoelen.
Weer gebeld met Rofra en ik kreeg de mededeling dat dit niet telefonisch behandeld kon worden en ik maar moest mailen.
Zo gezegd zo gedaan, na wat heen en weer gemail met vragen waren ze niet erg behulpzaam u heeft toch inmiddels leenstoelen gekregen?. Uiteindelijk kon ik ter vergoeding een cadeaubon krijgen van wel gezegd 50€! Niet gehad ook.
Het was halverwege mei en nog geen stoelen eind mei kregen we een mail met de melding dat de stoelen nog niet geleverd konden worden wat een verassing!
Terug gemaild dat ik hier niet meer over te spreken was en het liever zo snel mogelijk geleverd kon worden. Het werd halverwege juni dat we weer een mail kregen met de melding dat Rofra bij ons zou leveren.
EINDELIJK! dachten we, de dag dat ze zouden leveren belde ze op dat de vrachtwagen in de file stond en niet optijd was voor levering die dag erop zou er geleverd worden, en u raad het al die dag erop weer telefoon wij kunnen niet leveren vandaag het word morgen door een extern transport bedrijf geleverd .
Zaterdag geen reactie gehad, geen transportbedrijf gezien en geen stoelen.
Maandag toch maar weer even gebeld en toen zouden ze dinsdag geleverd worden, die dinsdag telefoon dat de vrachtwagen totalloss zou zijn en ze niet konden leveren!
Nee mevrouw vrijdag komen we echt leveren werd er verteld.
Geen mail ontvangen van bevestiging dus toch maar weer even gebeld, toen kreeg ik de mededeling dat ze me waren vergeten in te plannen en de stoelen die dag niet geleverd zouden worden.
Na heel wat geduld en heel wat vrije dagen verder had ik nog geen stoelen.
Gemeld bij het transportbedrijf dat de levering niet door zou gaan.
Samen met mijn man heb ik besloten om de stoelen te annuleren dus contact opgenomen met Rofra dat we de order wilde annuleren het aanbetalings bedrag terug ontvangen en de stoelen worden opgehaald.
Toen kregen we de oh zo goede service mevrouw u kunt dit niet telefonisch doorgeven dit moet via de mail.
Weer gemaild met schriftelijke bevestiging dat geannuleerd zou worden.
Inmiddels weer een week verder had ik nog geen reactie op de mail die ik al twee keer verzonden had met de vraag of deze beantwoord kon worden.
Vandaag toch maar weer gebeld en situatie uitgelegd waar totaal geen begrip voor was en ik moest maar weer contact opnemen met het transportbedrijf na een tijd geen geduld meer te hebben het duidelijk uitgelegd en kreeg de mededeling mevrouw u kunt de mail nog een keer sturen met de bevestiging van annulering, gemeld dat ik dit niet van plan was omdat ik dit al twee keer heb gedaan en gemeld als vandaag niet geholpen word er andere stappen worden ondernomen.
Vandaar dit lange bericht op het forum.
Toen ik hiermee bezig was belde het transport bedrijf me op met de mededeling dat ze een afspraak moesten maken om de stoelen te leveren en dat dit afgesproken zou zijn met Rofra en de klant (Wij) ik heb in die tussentijd geen contact meer gehad met het bedrijf. Beetje vreemd dat dit dan gemeld word.
En dit allemaal voor 6 eetkamerstoelen, ik hoop van harte dat de annulering gewoon doorgezet kan worden en ik hier reactie op krijg, want kopen bij Rofra Home nee bedankt.
Koude douche zouden ze wel verdienen.

Re: Rofra Home bestelling duurt te lang!

Geplaatst: 06 jul 2017 12:47
door Dieke83
Waarom geen aangetekende brief verstuurd? om de koop te ontbinden.

Re: Rofra Home bestelling duurt te lang!

Geplaatst: 06 jul 2017 12:51
door alfatrion
Je moet een ingebrekestelling versturen, waarin ze een redelijke termijn (2 weken lijkt me redelijk) krijgen om alsnog na te komen en dat je anders de koop ontbind. Ik raad aan om de brief eerst per gewone post te versturen en dan te vragen om een bevestiging. Als je die niet krijgt, dan kun je hem opnieuw sturen en dat keer dan aangetekend.