| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met aanschaf telefoon bij MediaMarkt
Problemen met aanschaf telefoon bij MediaMarkt
Ik heb een telefoon online gekocht en daar begonnen de problemen al. Zondagavond besteld voor 22.30, krijg de volgende dag een email dat het pas dinsdag geleverd word. Terwijl er heel duidelijk op de website staat voor 22.30 besteld op zondag betekend maandag in huis. Zie link https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... MjElMjE%3D
Toen ik dinsdag de telefoon had gekregen bleek dat de telefoondoos al open geweest was, de zegel was al verbroken voordat wij het hadden opengemaakt. Hierom ben ik naar een media markt vestiging gegaan en wilde de telefoon omruilen.
De medewerker daar heeft de telefoon omgeruild voor ons en ter plekke hebben we samen de zegel van de doos gebroken om er zeker van te zijn dat de doos/telefoon nieuw was. Helaas bij thuiskomst bleek dat er een plastic cover aan de voorkant miste van de telefoon en daarom zijn we terug gegaan naar de winkel met de intentie om het toestel te retourneren zodat we onze geld terug konden krijgen.
Aangekomen bij de winkel werd ons verteld dat we geen geld meer retour konden krijgen omdat de seal al verbroken was. We hebben dit samen met de media markt service medewerker gedaan en ik heb mijn product online gekocht met de intentie om mijn retourrecht te behouden. Ik wil van media markt af, mijn telefoon retourneren en mijn geld terug krijgen.
Heeft er iemand tips over wat ik het beste hier kan doen?
Toen ik dinsdag de telefoon had gekregen bleek dat de telefoondoos al open geweest was, de zegel was al verbroken voordat wij het hadden opengemaakt. Hierom ben ik naar een media markt vestiging gegaan en wilde de telefoon omruilen.
De medewerker daar heeft de telefoon omgeruild voor ons en ter plekke hebben we samen de zegel van de doos gebroken om er zeker van te zijn dat de doos/telefoon nieuw was. Helaas bij thuiskomst bleek dat er een plastic cover aan de voorkant miste van de telefoon en daarom zijn we terug gegaan naar de winkel met de intentie om het toestel te retourneren zodat we onze geld terug konden krijgen.
Aangekomen bij de winkel werd ons verteld dat we geen geld meer retour konden krijgen omdat de seal al verbroken was. We hebben dit samen met de media markt service medewerker gedaan en ik heb mijn product online gekocht met de intentie om mijn retourrecht te behouden. Ik wil van media markt af, mijn telefoon retourneren en mijn geld terug krijgen.
Heeft er iemand tips over wat ik het beste hier kan doen?
Re: Problemen met aanschaf telefoon bij MediaMarkt
U heeft samen de zegel verbroken en vervolgens komt u er thuis pas achter dat er iets mist. Iets klopt er niet.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
NeoDutchio
Leuk die link die u meestuurt, maar wat staat daar in: Een voorradig product dat je op werkdagen vóór 22:30 uur bestelt en met iDEAL, creditcard, Klarna of PayPal betaalt, wordt in de meeste gevallen de daaropvolgende dag (m.u.v. zon- en feestdagen) bezorgd. In de meeste gevallen betekend dus niet altijd.
Dat bij de eerste de zegel verbroken is, is niet netjes, maar wat was het probleem met de telefoon? En de tweede controleert u samen met een medewerker van MM en thuis ziet u dingen die u in de winkel niet gezien hebt.
Ik kan er misschien naast zitten, maar als ik een telefoon nodig heb doe ik vooraf onderzoek, bestel die dan en ga die gebruiken. Waarom wilt u dan van de herroepingsrecht gebruik maken?
Dat bij de eerste de zegel verbroken is, is niet netjes, maar wat was het probleem met de telefoon? En de tweede controleert u samen met een medewerker van MM en thuis ziet u dingen die u in de winkel niet gezien hebt.
Ik kan er misschien naast zitten, maar als ik een telefoon nodig heb doe ik vooraf onderzoek, bestel die dan en ga die gebruiken. Waarom wilt u dan van de herroepingsrecht gebruik maken?
Consumenten die online een overeenkomst sluiten, kunnen die overeenkomst herroepen. Dat houdt in dat er producten zijn waarvan de zegel is verbroken. Ik vind dat MediaMarkt een dergelijk product niet had hoeven omruilen. Dat ze dat wel hebben gedaan is netjes. Aan de andere kant heb je natuurlijk wel een herroepingsrecht, waar je gebruik van kan maken. Er van uit gaande dat de winkel aan alle formaliteiten heeft voldaan heb je 14 dagen de tijd om de overeenkomst te herroepen. Dit mogen ze niet weigeren omdat de zegel is verbroken.
Kennelijk was er met beiden telefoons niets mis. TS staat wel in zijn recht, maar is wel een beetje gezeur.breien schreef:Wat is er mis met de telefoon?
Ik zou dat schriftelijk doen. Geef dan aan "ik herroepen de overeenkomst x" Heb je een modelformulier ontvangen?davy55 schreef:Heeft er iemand tips over wat ik het beste hier kan doen?