Hoge kosten Schipholtickets.nl voor omboeken tickets
Geplaatst: 11 jul 2017 16:04
Het dramaverhaal van Schipholtickets.nl
Mijn moeder en zusje zouden tot 24 augustus verblijven bij mijn oom. De situatie is echter dermate geëscaleerd, dat het verblijven bij mijn oom niet langer mogelijk wordt geacht. Daarom hebben mijn moeder en zusje mij gevraagd om te kijken of het mogelijk is om de vliegtickets om te boeken.
Hieronder een korte samenvatting van hoe schipholtickets.nl ons (niet) wenst te helpen.
7 juli: Mdw 1. Ja, de tickets kunnen worden gewijzigd. Extra kosten zijn € 245 + € 45 administratiekosten per ticket. Totale kosten € 580 (2 tickets). Maar hier zouden, ongeacht de dag van de vlucht geen extra kosten meer bijkomen. Dat gold zover ze kon zien, i.i.g. voor alle vluchten tussen 8 en 18 juli. Ik moest alleen nog even de datum bespreken met mijn moeder en zusje. Dit heb ik gelijk gedaan en de 13 of 14de van juli zou goed zijn.
8 juli: Blijken ze niet bereikbaar te zijn voor het omboeken. Ondanks dat op de tickets staat dat ze gewoon in het weekend bereikbaar zijn.
10 juli: Mdw 2. Aantal vluchten besproken en een keuze gemaakt. Laatste check bij mijn moeder en zusje en dan konden we de boeking vastleggen.
10 juli: Mdw 3. Ze hadden niet gezien dat de omboeking pas gedaan kon worden om 19.30 uur, dus ik werd later teruggebeld. Maar het kon zijn dat er toch een prijsverschil was. Als voorbeeld noemde ze € 2 verschil in belasting. Op zich geen probleem. Mijn moeder en zusje zijn inmiddels ingecheckt in het hotel in afwachting van de vlucht. Aangezien het omboeken geen enkel probleem zou moeten zijn.
10 juli Mdw 4. Prijsverschil is toch meer, ik moet rekenen op € 410 extra per ticket, naast de € 290 per ticket die eerder was besproken. Dus totale kosten € 1.400. Even ter referentie dit gaat om een enkele reis. De retourtickets waren onder de € 500. Maar de mdw. gaf me het voordeel van de twijfel en ze zou het eerste gesprek terugluisteren. Mocht inderdaad blijken dat er foutieve informatie was gegeven dan zouden we gecompenseerd worden. Afspraak is afspraak! Helemaal top!
Ik werd teruggebeld. Kennelijk nemen ze uitgaande gesprekken niet op. Dus ik wordt de volgende dag tussen 9 en 10 uur teruggebeld door mdw 1. Zij kon dan de gemaakte afspraak bevestigen en daarmee zou het klaar zijn.
10 juli Mdw 2. Netjes gebeld, alleen door de verkeerde medewerker die me nergens mee kon helpen. Ik wordt later op de dag teruggebeld als mdw. 1 wel aanwezig is. Maar mdw 2 geloofd niet wat mdw 4 heeft aangegeven. Dus dat moet ze ook eerst nog checken. Want volgens haar had mdw 1 niet aangegeven dat de prijzen vast stonden en mdw 4 niet aangegeven dat er een compensatie mogelijk was. Ik wordt vandaag tussen 16.00 en 17.00 teruggebeld.
Wat denken jullie? Komt dit nog goed? Of moeten we een kartonnen doos reserveren voor mijn moeder en zusje?
Mijn moeder en zusje zouden tot 24 augustus verblijven bij mijn oom. De situatie is echter dermate geëscaleerd, dat het verblijven bij mijn oom niet langer mogelijk wordt geacht. Daarom hebben mijn moeder en zusje mij gevraagd om te kijken of het mogelijk is om de vliegtickets om te boeken.
Hieronder een korte samenvatting van hoe schipholtickets.nl ons (niet) wenst te helpen.
7 juli: Mdw 1. Ja, de tickets kunnen worden gewijzigd. Extra kosten zijn € 245 + € 45 administratiekosten per ticket. Totale kosten € 580 (2 tickets). Maar hier zouden, ongeacht de dag van de vlucht geen extra kosten meer bijkomen. Dat gold zover ze kon zien, i.i.g. voor alle vluchten tussen 8 en 18 juli. Ik moest alleen nog even de datum bespreken met mijn moeder en zusje. Dit heb ik gelijk gedaan en de 13 of 14de van juli zou goed zijn.
8 juli: Blijken ze niet bereikbaar te zijn voor het omboeken. Ondanks dat op de tickets staat dat ze gewoon in het weekend bereikbaar zijn.
10 juli: Mdw 2. Aantal vluchten besproken en een keuze gemaakt. Laatste check bij mijn moeder en zusje en dan konden we de boeking vastleggen.
10 juli: Mdw 3. Ze hadden niet gezien dat de omboeking pas gedaan kon worden om 19.30 uur, dus ik werd later teruggebeld. Maar het kon zijn dat er toch een prijsverschil was. Als voorbeeld noemde ze € 2 verschil in belasting. Op zich geen probleem. Mijn moeder en zusje zijn inmiddels ingecheckt in het hotel in afwachting van de vlucht. Aangezien het omboeken geen enkel probleem zou moeten zijn.
10 juli Mdw 4. Prijsverschil is toch meer, ik moet rekenen op € 410 extra per ticket, naast de € 290 per ticket die eerder was besproken. Dus totale kosten € 1.400. Even ter referentie dit gaat om een enkele reis. De retourtickets waren onder de € 500. Maar de mdw. gaf me het voordeel van de twijfel en ze zou het eerste gesprek terugluisteren. Mocht inderdaad blijken dat er foutieve informatie was gegeven dan zouden we gecompenseerd worden. Afspraak is afspraak! Helemaal top!
Ik werd teruggebeld. Kennelijk nemen ze uitgaande gesprekken niet op. Dus ik wordt de volgende dag tussen 9 en 10 uur teruggebeld door mdw 1. Zij kon dan de gemaakte afspraak bevestigen en daarmee zou het klaar zijn.
10 juli Mdw 2. Netjes gebeld, alleen door de verkeerde medewerker die me nergens mee kon helpen. Ik wordt later op de dag teruggebeld als mdw. 1 wel aanwezig is. Maar mdw 2 geloofd niet wat mdw 4 heeft aangegeven. Dus dat moet ze ook eerst nog checken. Want volgens haar had mdw 1 niet aangegeven dat de prijzen vast stonden en mdw 4 niet aangegeven dat er een compensatie mogelijk was. Ik wordt vandaag tussen 16.00 en 17.00 teruggebeld.
Wat denken jullie? Komt dit nog goed? Of moeten we een kartonnen doos reserveren voor mijn moeder en zusje?