Opgelost door eigenaar
Geplaatst: 11 jul 2017 19:17
Opgelost
Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. Anders kan alle schade achteraf geclaimd gaan worden. Bank heeft een scheur voor de verhuizing, ga ik een paar dagen na de verhuizing maar eens claimen bij de verhuizer (de verhuizers weten het toch niet precies meer).16again schreef:Veel gestelde vragen zijn geen onderdeel van de overeenkomst.
Zelfs al komt dit uit de AV: In de AV opnemen dat je niet verantwoordelijk bent is onredelijk bezwarend. Net als het beding om schade direct te moeten melden.
Uiteraard moet je rondkijken als ze er nog zijn, maar je kan je afvragen of je alles kan zien in kort tijdsbestek. Temeer zou het me niet verbazen als verhuizers beschadigde spullen achteraan zetten, of achter een stapel verhuisdozen verbergen.Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. ....
Waarom achteraf reclameren als je direct ziet dat het fout gaat, ze waren aan het stuntelen, kwamen te laat en breken de boel af. Dan hoeven ze toch niet verder te gaan en kunnen met onverichtte zaken naar de volgende klant daar de boel afbreken.16again schreef:Uiteraard moet je rondkijken als ze er nog zijn, maar je kan je afvragen of je alles kan zien in kort tijdsbestek. Temeer zou het me niet verbazen als verhuizers beschadigde spullen achteraan zetten, of achter een stapel verhuisdozen verbergen.Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. ....
Een verhuisdag wordt meestal zorgvuldig gepland en is meestal vlak voor de overdracht/levering van de oude woning.atlas1302 schreef:Waarom achteraf reclameren als je direct ziet dat het fout gaat, ze waren aan het stuntelen, kwamen te laat en breken de boel af. Dan hoeven ze toch niet verder te gaan en kunnen met onverichtte zaken naar de volgende klant daar de boel afbreken.16again schreef:Uiteraard moet je rondkijken als ze er nog zijn, maar je kan je afvragen of je alles kan zien in kort tijdsbestek. Temeer zou het me niet verbazen als verhuizers beschadigde spullen achteraan zetten, of achter een stapel verhuisdozen verbergen.Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. ....
Hupsakee, opgeruimd en u belt gewoon een ander professioneel bedrijf.
Ik begrijp het de situatie is niet comfortabel maar ik zou zeker een adequate beslissing nemen en de consequnties dragen, dat doe ik elke dag. Mijn antieke dressoir zou mij harder aan het hart gaan, waarom moet dat stuk?Het is lekker gemakkelijk roepen wanneer je de consequenties niet hoeft te dragen...
9.10 ... Indien andere dan bij opdrachtnemer medewerkers meehelpen met het uitvoeren van de opdracht, dan valt elke geleden schade veroorzaakt door onze medewerkers of derden aanwezig, niet onder de aansprakelijkheid van opdrachtnemer. De inboedel die in de vrachtwagen geplaatst worden door iemand anders dan het verhuispersoneel zijn niet verzekerd.
9.11 Opdrachtnemer kan alleen aansprakelijk worden gesteld voor de volledige werkzaamheden uitgevoerd door opdrachtnemer. Werkzaamheden die gedeeltes of volledig worden uitgevoerd door opdrachtgever of derden, valt niet binnen de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer. Indien bijvoorbeeld opdrachtgever zelf alle kleine items in dozen inpakt, dan valt dit dus niet binnen de werkzaamheden van de opdrachtgever. Indien bijvoorbeeld opdrachtgever/derden meetillen (in-/uitladen) tijdens de opdracht, dan zijn de tilwerkzaamheden dus niet volledig uitgevoerd door de opdrachtnemer en vervalt de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer en gebeurt de opdracht op eigen risico van de opdrachtgever, tenzij anders van te voren schriftelijk afgesproken.
9.13 In geval van schade dient de opdrachtgever in aanwezigheid van de verhuizers deze schade te specificeren en dit schriftelijk vaststellen. De aansprakelijkheid vervalt na het vertrek van de verhuizers en indien deze niet schriftelijk is vastgesteld.
9.14 Klant mag onder geen beding aan schuldvergelijk doen. Factuur dient ten alle tijd te worden vereffend ongeacht er schade is ontstaan. Schade dient achteraf geregeld te worden.
9.15 Schade aan planten, aquariums, dieren, trapzalen blijft uitgesloten van de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer uitgesloten.(Indien anders in de opdracht overeengekomen).
9.16 Opdrachtgever dient elektronische apparatuur (witgoed, bruingoed, ict, etc.) aan het begin van de opdracht te laten zien dat deze werkzaam zijn. Aan het einde van de opdracht dient opdrachtgever zelf te controleren of alle elektronische apparatuur nog werkzaam zijn. Achteraf is niet meer te controleren of de schade er al was. Indien voor de opdracht en gelijk na de opdracht de staat van de apparatuur niet is vastgesteld aan de medewerkers van de opdrachtnemer, vervalt de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer.
9.17 Vloeistoffen en andere vloeibare goederen dienen door opdrachtgever zelf vervoerd te worden, indien deze toch worden vervoerd door opdrachtnemer dient dit in samenspraak met de werknemers ter plekke te gebeuren en vervalt alle aansprakelijkheid jegens opdrachtnemer in het geval van schade die ontstaat vanwege het vervoeren van vloeistoffen en andere vloeibare goederen.
9.18 Geld, geldswaardige papieren, juwelen, uit edelmetaal vervaardigde of andere kostbare kleinodiën dient door opdrachtgever zelf worden vervoerd en valt niet binnen de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer, tenzij anders van te voren schriftelijk vastgesteld.
9.19 Bij schade dient opdrachtgever ten alle tijde de originele bon te sturen. Wanneer de originele bon niet beschikbaar is, dient opdrachtgever bij de leverancier een waardebewijs op te vragen.
9.20 Bij takelen is het noodzakelijk dat wij bij de hijsbalk kunnen, dit is uw verantwoordelijkheid. Takelen is ook altijd op eigen risico. Alle schades ten gevolge van takelen zijn volledig voor rekening van de opdrachtgever. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de toegang van de verhuishaak evenals een vrije doorgang voor de gehele inboedel die verhuisd dient te worden. Bij gebruik van verhuisliften is uw inboedel wel verzekerd.
Dat is natuurlijk flauwekul wat je zegt. Je gaat dus bij voorhand er al vanuit dat degene die gaat verhuizen de boel wenst te belazeren. Hou nou toch op zeg. Je ontdekt de meeste schade zelfs als die verhuizers al weg zijn. Nogal logisch dat je het dan pas ontdekt, want een hoop dingen moeten nog uitgepakt en je gaat niet elke poot van je tafels en elk meubelstuk ter plekke inspecteren. Alsof je daar tijd voor hebt en trouwens alles wordt neergekwakt door die verhuizers, dus je krijgt niet eens de kans om alles te inspecteren ter plaatse! De schade direct melden is dus een onmogelijke eis en een bedrijf neemt dat dus alleen in haar voorwaarden op als ze zelf niet te vertrouwen zijn. Ze weten immers dondersgoed dat degene die verhuist de meeste schade pas kan ontdekken als zij al uit beeld zijn! Maar goed, het is allemaal voor mij een harde en dure les geweest en de volgende keer zal ik precies weten te handelen en mij eerst goed op de hoogte stellen d.m.v. reviews en/of zo'n bedrijf wel is aangesloten!Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. Anders kan alle schade achteraf geclaimd gaan worden. Bank heeft een scheur voor de verhuizing, ga ik een paar dagen na de verhuizing maar eens claimen bij de verhuizer (de verhuizers weten het toch niet precies meer).16again schreef:Veel gestelde vragen zijn geen onderdeel van de overeenkomst.
Zelfs al komt dit uit de AV: In de AV opnemen dat je niet verantwoordelijk bent is onredelijk bezwarend. Net als het beding om schade direct te moeten melden.
Ja, en dan? Dan sta ik daar als oudere vrouw alleen op de stoep met heel mijn inboedel. Wie gaat mij dan ter plekke helpen? Welk verhuisbedrijf komt dan meteen eraan gesneld om mij verder te helpen? Zo werkt dat natuurlijk niet? Je moet eerst een afspraak maken met een verhuisbedrijf wanneer en hoe, etc. Nee zeg, ik bel en ze komen er als een haas aangesneld. Zo werkt dat toch niet?atlas1302 schreef:Als dat bij mij zou gebeuren dan waren ze bij het eerste tafeltje klaar ''klaar naar huis'' zoals wij aannemers dat zeggen. Ik zou een groepsfoto maken van de verhuizers en de tafel, en de rel komt er achter aan.
U laat de tent toch niet afbreken , u bent toch niet gek!
Ik had al een hoop schade ter plekke gezien en bij ze gemeld en overal hadden ze een bijdehand antwoord op 'oh, dat is dan slechte kwaliteit', 'oh, dat zijn oude beschadigingen, dat zie ik zo', 'o, heeft dat licht dan wel ooit gebrand', o, dat hebben wij niet gedaan, hoor'.16again schreef:Uiteraard moet je rondkijken als ze er nog zijn, maar je kan je afvragen of je alles kan zien in kort tijdsbestek. Temeer zou het me niet verbazen als verhuizers beschadigde spullen achteraan zetten, of achter een stapel verhuisdozen verbergen.Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. ....
Alsof het zo gemakkelijk gaat. Nou, zo werkt het dus niet. Je moet afspraken maken met een verhuisbedrijf en die komen maar niet met een belletje opdraven, was dat maar waar! Allemaal zo gemakkelijk gezegd, maar stel je voor dat je ze wegstuurt en je staat daar met je hele inboedel op de stoep en er komt niemand opdraven. Ik ben een oudere vrouw alleen en zou me geen raad weten. Ze hadden zoiets een grote vent moeten flikken, dan hadden ze hopelijk een pak slaag kunnen krijgen!atlas1302 schreef:Waarom achteraf reclameren als je direct ziet dat het fout gaat, ze waren aan het stuntelen, kwamen te laat en breken de boel af. Dan hoeven ze toch niet verder te gaan en kunnen met onverichtte zaken naar de volgende klant daar de boel afbreken.16again schreef:Uiteraard moet je rondkijken als ze er nog zijn, maar je kan je afvragen of je alles kan zien in kort tijdsbestek. Temeer zou het me niet verbazen als verhuizers beschadigde spullen achteraan zetten, of achter een stapel verhuisdozen verbergen.Nijogeth schreef:Het lijkt me nogal logisch dat schade direct gemeld moet worden. ....
Hupsakee, opgeruimd en u belt gewoon een ander professioneel bedrijf.
O ja, ik heb er zeker van geleerd. Het is een harde en dure les en ik huil nog elke dag om mijn vernielde meubelen waar ik zo hard voor gewerkt heb, maar ik weet wel precies wat te doen de eerstvolgende keer. Er komt geen verhuisbedrijf meer mijn huis binnen of ik zal eerst alles hebben uitgepluist over ze op internet. En controleren of ze wel aangesloten zijn als erkende verhuizer. En inderdaad foto's en nogeens foto's , want dit vernielzuchtige duo ontkende alle schade die ik ter plekke al constateerde 'oh, dat hebben wij niet gedaan, hoor', 'oh, dan is dat slechte kwaliteit', 'oh, heeft dat licht dan wel ooit gebrand', oh, dat zijn oude beschadigingen, hoor'! Natuurlijk, ik ben een vrouw alleen, dan hebben ze praatjes zat, moeten ze een grote vent flikken! Maar goed, ik heb ervan geleerd en zal me nooit meer een paar oren laten aannaaien!stofzuigertje schreef:1 Maak eerst foto van elk meubel en lamp als bewijs van schadevrij.
Ik zie ook wel eens verhuizingen van nauwelijks rendabele zooi langs komen.
2 Lees goed de voorwaarden, zelf ingepakte dozen foto maken voor dicht maken, want ook als ze die stevig neer zetten/ pleur maar neer....?
3 iets te laat kan door file of adres zoeken, pas na uren mag je klagen, geen 5 min....
4 Dekens zijn niet verplicht, maar schade voor hun risico.....
5 blijf altijd achter voor afsluiten zodat ze niet de boel los laten en je weet maar nooit....????
6 jou auto is sneller als verhuiswagen en gewoon kijken en wachten en vooral niet op voor gaan, vergeten lampen is hun probleem als het op papier staat.
7 Maak alle dozen in nieuwe huis open en kijk, naast elkaar kost meer ruimte maar vooral niet stapelen!
Dannk u wel voor uw reactie en uw adiserende suggesties. Ze staan helaas niet op FB. Er staat wel een bedrijf die zo heet, maar dat schijnt een bedrijf in New York te zijn en die berichtte mij dat zij niets met dat verhuisbedrijf van doen hebben. Ik had mijn klacht ook op klacht.nl gezet en opeens kreeg ik bericht dat ze me tegemoet willen komen (????!!!!!) en willen de zaak graag met me oplossen. Toen kon ik dus op klacht.nl alleen neerzetten of ik akkoord ging met die oplossing of niet, verder kon ik niet reageren. Ik dus op 'ja' gedrukt, want wat moet je anders? Krijg ik opeens bericht dat de zaak is opgelost. Nou moe! Maar goed, ik heb dat Excellent Movers dus gemaild wat zij denken te vergoeden, maar tot op heden nog geen antwoord. Lees ik al die reviews op Sidelo (had ik veel eerder moeten doen alvorens ik met ze in zee ging) en daar lees ik dat ze heel wat mensen schadevergoeding zouden geven, maar dat ze tot op de dag van vandaag nog zitten te wachten op die scchadevergoeding Dus ik vrees het ergste. Ik weet wel dat ze kunnen rekenen op een levenslange gratis reclame van me, want ik pik dit echt niet. Het is een harde en dure les geweest en het is om te huilen wat ze hebben aangericht, maar volgende keer weet ik precies hoe te handelen en naait niemand mij nog een paar oren aan! Excellent Movers, nou, die kunnen hun naam beter veranderen in Terrible Movers, want het is een bedrijf om nachtmerries van te krijgen!rvjapio schreef:Misschien kunt u door een andere partij een schaderapport laten opstellen, met aangeven van mogelijke oorzaak (niet u dus, maar ruwe behandeling oid.)) en ze dat aangetekend met een rekening sturen? Ik zou uw klacht ook op klachtenkompas.nl en klacht.nl zetten en op hun facebookpagina. Dien ook een negatieve review in via Sirelo.nl op hun website. Als ze dan niet wakker worden..