LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] All Seasons banden
All Seasons banden
Hallo allemaal, het is nog wat vroeg maar een onderzoek kan je niet vroeg genoeg beginnen.
Mijn banden zijn aan vervanging toe en zit ik erover te denken deze voor de winter te vervangen door All Seasons banden.
De winterbanden kunnen dan in de verkoop en ik ben van het wisselen af.
Ik kom in de wintermaanden niet in het buitenland en ga niet op wintersport.
Mijn gedachten gaan naar Michelin Crossclimate , deze komen zo als ik lees goed uit de testen.
Maar het is nog niet zover en om mijn keuze goed duidelijk te hebben, zou ik graag jullie ervaringen willen horen.
Mijn banden zijn aan vervanging toe en zit ik erover te denken deze voor de winter te vervangen door All Seasons banden.
De winterbanden kunnen dan in de verkoop en ik ben van het wisselen af.
Ik kom in de wintermaanden niet in het buitenland en ga niet op wintersport.
Mijn gedachten gaan naar Michelin Crossclimate , deze komen zo als ik lees goed uit de testen.
Maar het is nog niet zover en om mijn keuze goed duidelijk te hebben, zou ik graag jullie ervaringen willen horen.
Re: All Seasons banden
Radar heeft in december ook aandacht besteed aan winterbanden en all season banden, mogelijk dat je daar ook nog iets aan hebt: Heb ik winterbanden nodig?.
Re: All Seasons banden
Klopt dit heb ik gelezen en tevens de ANWB testen. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen uit de praktijk.Radar schreef:Radar heeft in december ook aandacht besteed aan winterbanden en all season banden, mogelijk dat je daar ook nog iets aan hebt: Heb ik winterbanden nodig?.
-
- Berichten: 32344
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: All Seasons banden
Mijn praktijkervaring: Ga niet naar een bedrijf als Kwikflut (alhoewel we al heel lang geen klachten meer op het forum hebben gehad) maar naar een goede bandenspecialist. Niet iedere goede band (of 'beste koop') is ook de beste keuze voor jouw specifieke auto/model. Een goede bandenspecialist kan het je exact uitleggen. Misschien ben je dan een paar euro meer kwijt, maar als je dat uitsmeert over de levensduur van de band valt het allemaal best wel mee.
Re: All Seasons banden
Wij zijn nu nog van de zomer/winterbanden, maar mogelijk dat we bij de volgende auto wel voor All-seasons gaan. Die worden steeds beter de laatste jaren. sowieso kijk ik altijd op http://www.tyrereviews.co.uk, daar staan goede en veel reviews van zo ongeveer alle courante banden, en erg belangrijk zoals witte angora ook al zegt, per type auto.
Re: All Seasons banden
Zelf kies ik voor ander merk.
Nexen uit Korea heeft 4 soorten;
Zomerbanden.
All Weather zonder sneeuwvlok dus beetje beter.... maar geen Duitsland.
Echte All Weather banden met bergje dus Duitsland geschikt.
Winterbanden.
Ja, 4 soorten en ook nog soms nieuwe en vorige profielen en voor mijn maat totaal 7 keuzes bij 1 merk en maat.
Michelin is niet goedkoopste en hoeveel KM maak je?
Hoewel ik met weinig KM zelf voor Nexen koos, zou ik liever Vredestein adviseren.
Goede banden en levensduur en die 4 seizoenen banden worden als vele jaren geleverd.
Michelin is net begonnen en moet dus nog leren of van andere merken overnemen.
Ik koos voor relatief korte levensduur omdat ik minder dan 10.000 km per jaar rij.
Maar Michelin is harder en gaat te lang mee waardoor hij kan uitdrogen.
Vredestein is voor de meeste de Hollanders een top band, en de zomer & winter verkopen zij minder!
Nexen uit Korea heeft 4 soorten;
Zomerbanden.
All Weather zonder sneeuwvlok dus beetje beter.... maar geen Duitsland.
Echte All Weather banden met bergje dus Duitsland geschikt.
Winterbanden.
Ja, 4 soorten en ook nog soms nieuwe en vorige profielen en voor mijn maat totaal 7 keuzes bij 1 merk en maat.
Michelin is niet goedkoopste en hoeveel KM maak je?
Hoewel ik met weinig KM zelf voor Nexen koos, zou ik liever Vredestein adviseren.
Goede banden en levensduur en die 4 seizoenen banden worden als vele jaren geleverd.
Michelin is net begonnen en moet dus nog leren of van andere merken overnemen.
Ik koos voor relatief korte levensduur omdat ik minder dan 10.000 km per jaar rij.
Maar Michelin is harder en gaat te lang mee waardoor hij kan uitdrogen.
Vredestein is voor de meeste de Hollanders een top band, en de zomer & winter verkopen zij minder!
Re: All Seasons banden
Waarom zou je op alle fronten inleveren op de wegligging, remweg etc. door All Seasons te laten monteren, alleen maar om van de seizoenswissel af te zijn.Quark schreef:Hallo allemaal, het is nog wat vroeg maar een onderzoek kan je niet vroeg genoeg beginnen.
Mijn banden zijn aan vervanging toe en zit ik erover te denken deze voor de winter te vervangen door All Seasons banden.
De winterbanden kunnen dan in de verkoop en ik ben van het wisselen af.
Ik kom in de wintermaanden niet in het buitenland en ga niet op wintersport.
Mijn gedachten gaan naar Michelin Crossclimate , deze komen zo als ik lees goed uit de testen.
Maar het is nog niet zover en om mijn keuze goed duidelijk te hebben, zou ik graag jullie ervaringen willen horen.
Als u niet al teveel km. rijdt dan is het het overwegen waard, maar als u een km. vreter bent en/of in de zomer ook nog eens een flinke vakantie rit maakt dan zal de slijtage dermate hoog zijn dat u naast een km. vreter ook een bandenvreter zal worden.
Rij zelf al ruim 40 jaar met afwisselend zomer- en winterbanden en zelfs nu ik niet meer werk en dus veel minder km. maak doe ik dat nog steeds.
Overgaan op All Seasons, denk er niet aan.
De wisseling 2x p.jr doe ik inmiddels zelf ( uurtje werk) en sla de wielen op in de garage, maar zelf opslag moet je dan wel ruimte hebben.
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: All Seasons banden
In All Seasonbanden maar 2 goede opties.
Goodyear Vector 4S gen-2
Michelin CrossClimate (+)
De rest laten liggen.
Goodyear Vector 4S gen-2
Michelin CrossClimate (+)
De rest laten liggen.
Re: All Seasons banden
All season betekend niets anders al een compromis tussen zomer en winterbanden. Dan heb je matige zomerbanden en matige winterbanden.
Die vier vlakjes zijn het enige contact met de weg, ik zou daar nooit een compromis voor nemen.
Die vier vlakjes zijn het enige contact met de weg, ik zou daar nooit een compromis voor nemen.
Re: All Seasons banden
Wanneer je in Duitsland wilt rijden in de wintermaanden is het van belang dat de All seasons banden ook goedgekeurd zijn voor Duitsland. Laat je hierover goed adviseren bij je eigen dealer of erkende bandenspecialist.
Rij zelf gemiddeld 50.000 tot 70.000 km per jaar. Vroeger met zomer/winter banden en tegenwoordig met All seasons banden. Beide gaat prima, belangrijkste blijft dat je je rijstijl altijd blijft aanpassen aan de weers- en verkeersomstandigheden.
Rij zelf gemiddeld 50.000 tot 70.000 km per jaar. Vroeger met zomer/winter banden en tegenwoordig met All seasons banden. Beide gaat prima, belangrijkste blijft dat je je rijstijl altijd blijft aanpassen aan de weers- en verkeersomstandigheden.
Re: All Seasons banden
1 wisselen en opslag kost ook tijd en geld.
2 met warme winters en in de zomer door Zwitserland met sneeuw... dus gaan wel 10x per jaar wisselen?
3 Uitdrogen wegens weinig KM? Ja na enkele jaren zijn zomer /winter vaak uitgedroogd.
4 Camping, de regen van afgelopen dagen is een 4 seizoenen wel handig, naast sneeuw ook nat gras voordeel!
5 Voor veel km rijders en die snel rijden dus alles nodig hebben blijven zomer/winter de keuze.
Maar voor 70% van alle Nederlanders in dit wisselvallige klimaat is de Vredestein 4 seizoenen een prima alternatief die minder kost en ook geen schuurruimte of wisselkosten opleverde.
6 Bij inruil of koop andere passen de oude extra set wielen vaak niet meer!
Dus verspilling van restwaarde en de 4 extra velgen!
En ook de 4 seizoenen banden worden steeds beter.
7 Je bent nooit te laat voor wissel, ik zie in Mei de laatste winter banden verdwijnen en bij eerste sneeuw nog even snel wisselen naar winter!
Ja, niet iedereen kan op juiste dag de juiste banden monteren, vooral als je het bij garage laat doen.
8 Uit onderzoek kwam dat 60% met te lage bandenspanning rijd!
Dus Kokka kan wel betere banden hebben maar als 60% met te lage spanning rijd, wat blijft er dan nog over voor betere......
Stikstof gevulde en iets hogere spanning en regelmatige controle zal meer opleveren bij goede 4 seizoenen dan de vaak verwaarloosde Zomer / winter die bij montage even 1x per half jaar de spanning gecontroleerd word!
2 met warme winters en in de zomer door Zwitserland met sneeuw... dus gaan wel 10x per jaar wisselen?
3 Uitdrogen wegens weinig KM? Ja na enkele jaren zijn zomer /winter vaak uitgedroogd.
4 Camping, de regen van afgelopen dagen is een 4 seizoenen wel handig, naast sneeuw ook nat gras voordeel!
5 Voor veel km rijders en die snel rijden dus alles nodig hebben blijven zomer/winter de keuze.
Maar voor 70% van alle Nederlanders in dit wisselvallige klimaat is de Vredestein 4 seizoenen een prima alternatief die minder kost en ook geen schuurruimte of wisselkosten opleverde.
6 Bij inruil of koop andere passen de oude extra set wielen vaak niet meer!
Dus verspilling van restwaarde en de 4 extra velgen!
En ook de 4 seizoenen banden worden steeds beter.
7 Je bent nooit te laat voor wissel, ik zie in Mei de laatste winter banden verdwijnen en bij eerste sneeuw nog even snel wisselen naar winter!
Ja, niet iedereen kan op juiste dag de juiste banden monteren, vooral als je het bij garage laat doen.
8 Uit onderzoek kwam dat 60% met te lage bandenspanning rijd!
Dus Kokka kan wel betere banden hebben maar als 60% met te lage spanning rijd, wat blijft er dan nog over voor betere......
Stikstof gevulde en iets hogere spanning en regelmatige controle zal meer opleveren bij goede 4 seizoenen dan de vaak verwaarloosde Zomer / winter die bij montage even 1x per half jaar de spanning gecontroleerd word!
Re: All Seasons banden
Dat veel mensen met een te lage bandenspanning rijdt doet niets af aan het feit dat een all season band een compromis is. Als het gemiddeld 60% is, zal dat bij de all season banden niet anders zijn. Mensen die 2 x per jaar hun banden laten wisselen hebben in elk geval nog twee momenten waarop de spanning nagekeken wordt.stofzuigertje schreef:
8 Uit onderzoek kwam dat 60% met te lage bandenspanning rijd!
Dus Kokka kan wel betere banden hebben maar als 60% met te lage spanning rijd, wat blijft er dan nog over voor betere......
Stikstof gevulde en iets hogere spanning en regelmatige controle zal meer opleveren bij goede 4 seizoenen dan de vaak verwaarloosde Zomer / winter die bij montage even 1x per half jaar de spanning gecontroleerd word!
Re: All Seasons banden
Jolmar schreef:Wanneer je in Duitsland wilt rijden in de wintermaanden is het van belang dat de All seasons banden ook goedgekeurd zijn voor Duitsland. Laat je hierover goed adviseren bij je eigen dealer of erkende bandenspecialist.
Rij zelf gemiddeld 50.000 tot 70.000 km per jaar. Vroeger met zomer/winter banden en tegenwoordig met All seasons banden. Beide gaat prima, belangrijkste blijft dat je je rijstijl altijd blijft aanpassen aan de weers- en verkeersomstandigheden.
M.a.w. jaarlijks een nieuw setje All Seasons laten monteren !!
Re: All Seasons banden
Ik rij zelf ook al een paar jaar op All Season banden ik woon vlakbij de grens van Duitsland en in de winter wil ik ook gewoon naar Duitsland kunnen gaan.
Nu heb ik er toevallig Michelin CrossClimate (+) onder liggen net een jaar al 70000 km op gereden en ze zijn nog steeds goed (wel tussen door van voor naar achter en vice versa laten leggen)
goeie banden en je mag er mee naar Duitsland heb hiervoor ook een keer de goedkope all season banden gehad maar die moest ik na een jaar al weer verruilen voor andere ze waren al versleten.
Nu heb ik er toevallig Michelin CrossClimate (+) onder liggen net een jaar al 70000 km op gereden en ze zijn nog steeds goed (wel tussen door van voor naar achter en vice versa laten leggen)
goeie banden en je mag er mee naar Duitsland heb hiervoor ook een keer de goedkope all season banden gehad maar die moest ik na een jaar al weer verruilen voor andere ze waren al versleten.
Re: All Seasons banden
Zoveel kost wisselen en opslag toch niet? Ik betaal er 25€ per wisseling voor en dan zit de opslag erbij.
Re: All Seasons banden
Ik denk dat dat per garage anders is sommige mensen kunnen het thuis opslaan maar als je die ruimte niet hebt bij onze opel garage betaal je 150 per jaar voor het opslaan van je winter en zomer banden dan leggen ze de banden er wel voor je op.Nijogeth schreef:Zoveel kost wisselen en opslag toch niet? Ik betaal er 25€ per wisseling voor en dan zit de opslag erbij.
Re: All Seasons banden
We hebben zeven maanden geleden de Michelin Crossclimate gezet op mijn auto gezet. Ze zijn wat duur maar volgens mijn vriend waren deze de beste perfomance banden.
Re: All Seasons banden
Michelin heeft wel performance banden, maar dat zijn niet de crossclimate.NIna90 schreef:We hebben zeven maanden geleden de Michelin Crossclimate gezet op mijn auto gezet. Ze zijn wat duur maar volgens mijn vriend waren deze de beste perfomance banden.
Re: All Seasons banden
Voor alle duidelijkheid: je mag in de winter best met zomerbanden naar Duitsland, behalve als er sneeuw of ijs op de weg ligt (en wanneer is dat nou helemaal in de grensstreken?)Dieke83 schreef:Ik rij zelf ook al een paar jaar op All Season banden ik woon vlakbij de grens van Duitsland en in de winter wil ik ook gewoon naar Duitsland kunnen gaan.
Re: All Seasons banden
Klopt in de duitse wet staat dat je auto klaar moet zijn voor winterse omstandigheden. Als je dus pech hebt mag je niet meer terug rijden. Overigens is tot 7-8 graden een zomerband veiliger...prijk schreef:Voor alle duidelijkheid: je mag in de winter best met zomerbanden naar Duitsland, behalve als er sneeuw of ijs op de weg ligt (en wanneer is dat nou helemaal in de grensstreken?)Dieke83 schreef:Ik rij zelf ook al een paar jaar op All Season banden ik woon vlakbij de grens van Duitsland en in de winter wil ik ook gewoon naar Duitsland kunnen gaan.