Beste allemaal,
Tijdens re-integratie van mijn burn-out wordt er op verzoek van de verzuimverzekering van mijn werkgever (en bedrijfsarts) een coachingstraject geïnitieerd en in gang gezet. Echt super fijn! En had zelfs gehoopt dat dit eerder was gedaan.
Nu ik inmiddels aan dit traject begonnen ben, komt er toch een kleine aap uit de mouw, omdat mijn werkgever contact heeft gehad met de verzuimverzekering. Hij wil hier schijnbaar namelijk geen dubbeltje aan mee wil betalen...
De verzuimverzekering van deze werkgever geeft nu aan dat zij de kosten van het traject willen verhalen op mijn zorgverzekering.
Dat zal voor zover ik weet dus ook gevolgen hebben voor mijn eigen risico.
Hoe zit dit nu eigenlijk precies? Mag een verzuimverzekering zomaar en onaangekondigd kosten verhalen op mijn zorgverzekering?
Op zich zijn de kosten van mijn eigen risico zeker niet het probleem, want ik wil uiteraard heel graag beter worden.
Maar ik vraag me wel af of dit zomaar in mijn schoenen geschoven mag worden. Ik heb hiervoor geen toestemming gegeven...
Ik hoop dat jullie hier wat meer over kunnen vertellen. Alvast super bedankt voor jullie reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mag verzuimverzekering kosten verhalen bij zorgverzekering??
-
Mag verzuimverzekering kosten verhalen bij zorgverzekering??
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jul 2017 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
Reden: Onderwerp aangepast
Re: Mag verzuimverzekering kosten verhalen bij zorgverzekering??
Als een 'schade' dubbel gedekt wordt, door twee verzekeringen, dan is er altijd één 'hoofdverzekering' en eventueel wordt een deel dat niet door die 'hoofdverzekering' wordt gedekt door de andere verzekering vergoed. Vaak gaat de meer specifieke verzekering dan voor de meer algemene verzekering. Het lijkt mij dan niet gek dat kosten die ook door de specifieke zorgverzekering worden gedekt niet door de ruimere verzuimverzekering wordt vergoed.
Maar ik zou dan wel verwachten dat je dan niet 'gestraft' wordt door het moeten betalen van je zorg eigen risico. Dan zou iemand met weinig zorgkosten en een hoog eigen risico immers door de verzuimverzekering benadeeld worden ten opzichte van iemand die zijn eigen risico zelf al opmaakt.
Ik zou daarom contact opnemen met de verzuimverzekering om te vragen of je na dit jaar, als zou blijken dat je zelf weinig zorgkosten hebt, dat door jou betaalde eigen risico alsnog vergoed zou kunnen krijgen. Dat is dan immers ook een deel van de schade.
Maar ik zou dan wel verwachten dat je dan niet 'gestraft' wordt door het moeten betalen van je zorg eigen risico. Dan zou iemand met weinig zorgkosten en een hoog eigen risico immers door de verzuimverzekering benadeeld worden ten opzichte van iemand die zijn eigen risico zelf al opmaakt.
Ik zou daarom contact opnemen met de verzuimverzekering om te vragen of je na dit jaar, als zou blijken dat je zelf weinig zorgkosten hebt, dat door jou betaalde eigen risico alsnog vergoed zou kunnen krijgen. Dat is dan immers ook een deel van de schade.
Gewoon afwachten of zij dit op de zorgverzekering kunnen verhalen....dan neemt je zorgverzekering wel contact met je op over je eigen risico.
Ziek zijn (althans de behandeling) kost de burger in Nederland geld , namelijk je eigen risico. In zoverre is het dus niet vreemd dat je eigen risico ook aan deze behanding op kan gaan. Of je een verhoogd eigen risico hebt afgesloten is niet relevant. Dat is een zelf gemaakte afweging.
Jezelf niet onder behandeling stellen heeft grotere consequenties. Niet "meewerken" aan je herstel kan voor je baas/verzuimverzekering aanleiding zijn maandelijks niets uit te keren, dan ben je verder van huis.
Ziek zijn (althans de behandeling) kost de burger in Nederland geld , namelijk je eigen risico. In zoverre is het dus niet vreemd dat je eigen risico ook aan deze behanding op kan gaan. Of je een verhoogd eigen risico hebt afgesloten is niet relevant. Dat is een zelf gemaakte afweging.
Jezelf niet onder behandeling stellen heeft grotere consequenties. Niet "meewerken" aan je herstel kan voor je baas/verzuimverzekering aanleiding zijn maandelijks niets uit te keren, dan ben je verder van huis.
Je kan je overigens ook afvragen waarom de controlerend arts van de verzuimverzekering op de stoel gaat zitten van de behandelend arts.