LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Bij 4Launch een monitor gekocht (600eu). Monitor gaat opeens na 2 weken uit het niets kapot. Fabrikant (LG) geeft aan dat het onwaarschijnlijk is dat ik dit heb gedaan (zie bijlage). Dit gedeeld met 4Launch en wat krijg ik net te horen? Ze zeggen dat ik lieg. Dat ik mijn monitor zelf kapot heb gemaakt. Het maakt ze niet uit wat de fabrikant hierover heeft gezegd. Lang verhaal kort. Ik zoek een advocaat die mij kan helpen om 4Launch te leren dat je niet zo met klanten omgaat. Mijn advies is om sowieso niets te kopen bij 4Launch. [offtopic passage en hyperlink verwijderd] Voor je het weet ben je 600 eu kwijt.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jul 2017 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage en hyperlink verwijderd
Reden: Offtopic passage en hyperlink verwijderd
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Maar hij heeft wel gelijk, binnen 6 maanden stuk , moet de verkoper et tegen bewijs geven dat het niet jouw schuld is
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Ligt er natuurlijk wel aan hoe kapot, scheuren in de beeldbuis of waterschade is natuurlijk geen garantie ook niet binnen 6 maanden.Ricksonja schreef:Maar hij heeft wel gelijk, binnen 6 maanden stuk , moet de verkoper et tegen bewijs geven dat het niet jouw schuld is
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Ik kan je vertellen dat je een scheur in het scherm kan krijgen zonder dat je daar iets geks voor hoeft te doen. Ik heb de monitor goed gecontroleerd toen ik hem kreeg en zag niets. Geen dode pixels, geen scheur. Heb hem 2 weken elke dag wel gebruikt en zag opeens s'ochtends na het aanzetten van de monitor een klein streepje rechtsboven in het scherm (niet in het paneel wat je kan aanraken, maar daarachter). Dacht eerst dat het een vlekje was en probeerde het zachtjes schoon te vegen met een microvezeldoek en toen kon ik zien dat het een scheur was. Het was voor die 2 weken ook gewoon niet te zien, daarom is het tijdens een controle van LG en 4Launch niet opgevallen. LG gaf aan dat dat mogelijk is. Dat het defect later zichtbaar kan worden en dit dus niet de eerste keer is dat ze dit hebben meegemaakt. Om die reden heeft LG die mail naar mij gestuurd. Daar heeft 4Launch specifiek naar gevraagd.
[offtopic passage verwijderd door moderatie] LG is toch echt de fabrikant en doet zelf de reparaties. Bizar dat de mening van de fabrikant er blijkbaar niet toe doet. Daar ben ik wel verbaasd over. Ben benieuwd hoe ze willen bewijzen dat ik het heb gedaan. Als dat op de een of andere manier lukt, dan is dat onterecht. Wees dan in ieder geval gewaarschuwd. want dit kan jou dus ook overkomen. Technologie kan op heel veel verschillende manieren falen. Voor je het weet heb je te maken met een "vreemd" geval en geven ze jou de schuld. Ik heb 2 katten in huis. Als zij dit hadden gedaan, dan zou het scherm plat op mn bureau moeten liggen of ik zou tandafrdukken op het scherm moeten zien. Ze kunnen in ieder geval geen markeringen vinden die ook niet heb kunnen vinden op het scherm. Ben blij dat ik wat foto's heb gemaakt.
[offtopic passage verwijderd door moderatie] LG is toch echt de fabrikant en doet zelf de reparaties. Bizar dat de mening van de fabrikant er blijkbaar niet toe doet. Daar ben ik wel verbaasd over. Ben benieuwd hoe ze willen bewijzen dat ik het heb gedaan. Als dat op de een of andere manier lukt, dan is dat onterecht. Wees dan in ieder geval gewaarschuwd. want dit kan jou dus ook overkomen. Technologie kan op heel veel verschillende manieren falen. Voor je het weet heb je te maken met een "vreemd" geval en geven ze jou de schuld. Ik heb 2 katten in huis. Als zij dit hadden gedaan, dan zou het scherm plat op mn bureau moeten liggen of ik zou tandafrdukken op het scherm moeten zien. Ze kunnen in ieder geval geen markeringen vinden die ook niet heb kunnen vinden op het scherm. Ben blij dat ik wat foto's heb gemaakt.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jul 2017 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd, dubbel bericht samengevoegd
Reden: Offtopic passage verwijderd, dubbel bericht samengevoegd
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
[offtopic passage verwijderd door moderatie]
Een advocaat in de hand nemen heeft niet zoveel zin in dezen. Zoals hierboven door anderen gezegd is het product binnen 6 maanden stuk gegaan, hetgeen betekent dat 4Launch moet bewijzen hoe het product kapot is gegaan. "Je hebt dus recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het product verkeerd gebruikt hebt." * Was dit gebeurd ná 6 maanden, dan ligt die bewijslast bij de consument.
Zit u toevallig nog binnen de 14 dagen? En heeft u het product online besteld? Dan zou ik de aankoop annuleren onder de Wet Koop Op Afstand.
Zo niet, dan moet u bij 4Launch, de verkoper, wezen, Zij zullen dan het garantietraject moeten opstarten.
*https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn
(en kijk vooral even onder het kopje: Wat kun je het beste doen?)
Een advocaat in de hand nemen heeft niet zoveel zin in dezen. Zoals hierboven door anderen gezegd is het product binnen 6 maanden stuk gegaan, hetgeen betekent dat 4Launch moet bewijzen hoe het product kapot is gegaan. "Je hebt dus recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het product verkeerd gebruikt hebt." * Was dit gebeurd ná 6 maanden, dan ligt die bewijslast bij de consument.
Zit u toevallig nog binnen de 14 dagen? En heeft u het product online besteld? Dan zou ik de aankoop annuleren onder de Wet Koop Op Afstand.
Zo niet, dan moet u bij 4Launch, de verkoper, wezen, Zij zullen dan het garantietraject moeten opstarten.
*https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn
(en kijk vooral even onder het kopje: Wat kun je het beste doen?)
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jul 2017 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd
Reden: Offtopic passage verwijderd
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Ik snap de winkel niet zo. Ze hebben een dwingend regresrecht en kunnen daarom alle kosten verhalen op hun leverancier. De fabrikant geeft toe dat het product ondeugdelijk is, dus daar ligt het probleem niet.
Je kan overigens ook prima uit de voeten met een goedkope jurist. Pas bij een eis van meer dan 25 duizend euro heb je een advocaat nodig. Als je een toevoeging kunt krijgen, dan zal het niet zoveel uitmaken en kun je rustig gaan voor een advocaat.
Je kan overigens ook prima uit de voeten met een goedkope jurist. Pas bij een eis van meer dan 25 duizend euro heb je een advocaat nodig. Als je een toevoeging kunt krijgen, dan zal het niet zoveel uitmaken en kun je rustig gaan voor een advocaat.
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Zie net bij de facebook reviews vergelijkbare gevallen. Dit doen ze dus vaker en in 1 geval hebben ze nooit het bewijs geleverd. ik snap het ook niet. Het laten vervangen in mijn geval kost ze inderdaad helemaal niets. Ik zal eens contact opnemen met een goedkope jurist en me laten informeren over mijn kansen. Begrijp punt wat teneur op forum betreft wel. Aan het einde van de reactie stond ook gewoon een goed punt. Zij moeten met het bewijs komen. Ben nog steeds beetje in shock dat we als consumenten zoiets mee kunnen maken. Je koopt iets .....en poef... it's gone.
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Hoe kan je zo een vergelijking maken? Die vergelijking slaat werkelijk nergens op.NeoDutchio schreef:LG kan een hoop zeggen, maar dat heeft geen enkel nut. Dat is hetzelfde als dat de buurman van de achternicht van de zoon van iemand die vroeger bij mij in de klas heeft gezeten dat gezegd zou hebben.
Als LG het product heeft ontworpen en getest, weet het bedrijf ook welke defecten vermoedelijk wel en welke defecten vermoedelijk niet door toedoen van een consument zijn ontstaan. LG geeft aan dat het onwaarschijnlijk is dat dit defect door de toedoen van de topic starter is ontstaan, dan is het defect ook onwaarschijnlijk te wijten aan de topic starter.
Dat is absoluut niet te vergelijken met een willekeurig persoon dat iets zegt. Een willekeurig persoon heeft er niets mee te maken, terwijl het product van LG vandaan komt en zij er echt wel meer verstand van hebben dan een dozenschuiven als 4Launch.
NeoDutchio staat erom bekend altijd tegen de topic starter in te gaan door de schuld bij deze te leggen, schuldgevoelens aan te praten of andere onzin die werkelijk nergens op slaat.Pyhat schreef:Dat weet ik, maar hij/zij had het wel even anders kunnen brengen. Neem aan dat mensen begrijpen dat zoiets ontzettend frustrerend is.
In dit geval lacht hij je uit. Waarschijnlijk geeft zijn eigen leven zo weinig voldoening dat hij zich op een forum beter dan anderen probeert te voelen en anderen probeert te kleineren.
Aangezien 4Launch trouwens garantie weigert, zou ik de koop herroepen en de koopovereenkomst ontbinden. Van zo'n partij als 4Launch zou ik geen zaken meer willen doen en dan ook alle banden willen verbreken. Dan is die opmerkingen over een advocaat (of anders) helemaal niet zo gek.
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Een betere vergelijking kan gemaakt worden met de politiek. Als prominenten partij leden van de eigen partij aangegeven dat een standpunt van ander lid (b.v. een minister of staatssecretaris) niet deugd. Immers, normaal dekken leden elkaar en gaan ze daar alleen anders mee om als evident is dat het standpunt onhoudbaar is.JvandeW schreef:Hoe kan je zo een vergelijking maken? Die vergelijking slaat werkelijk nergens op.NeoDutchio schreef:LG kan een hoop zeggen, maar dat heeft geen enkel nut. Dat is hetzelfde als dat de buurman van de achternicht van de zoon van iemand die vroeger bij mij in de klas heeft gezeten dat gezegd zou hebben.
-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Sterker nog, het standpunt van LG kan weleens doorslaggevend worden in uw zaak. Wellicht heeft u een rechtsbijstandsverzekering? Voor een belang van €600,- is een advocaat weer een tamelijk dure aangelegenheid.
Succes in ieder geval
Succes in ieder geval
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Kijk eens op tweakers.net of er meer mensen zijn met dezelfde klacht. Wellicht is het scherm onder spanning gemonteerd of te slap waardoor het kan torderen.Pyhat schreef:Ik kan je vertellen dat je een scheur in het scherm kan krijgen zonder dat je daar iets geks voor hoeft te doen. Ik heb de monitor goed gecontroleerd toen ik hem kreeg en zag niets. Geen dode pixels, geen scheur. Heb hem 2 weken elke dag wel gebruikt en zag opeens s'ochtends na het aanzetten van de monitor een klein streepje rechtsboven in het scherm (niet in het paneel wat je kan aanraken, maar daarachter). Dacht eerst dat het een vlekje was en probeerde het zachtjes schoon te vegen met een microvezeldoek en toen kon ik zien dat het een scheur was. Het was voor die 2 weken ook gewoon niet te zien, daarom is het tijdens een controle van LG en 4Launch niet opgevallen. LG gaf aan dat dat mogelijk is. Dat het defect later zichtbaar kan worden en dit dus niet de eerste keer is dat ze dit hebben meegemaakt. Om die reden heeft LG die mail naar mij gestuurd. Daar heeft 4Launch specifiek naar gevraagd.
Is het scherm niet eens retour geweest voor onderzoek ?
Waarom is 4launch zo stellig in hun conclusie?
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Typisch gevalletje, schade bedrag is te laag voor juridische procedure dus klant zal het er wel bij laten zitten...Nou hopelijk niet...
4Launch is aangesloten bij het ICT Waarborg. Dat houdt in dat zij zich moeten houden aan de gedragscode van de ICT branche en dat de av goedgekeurd zijn door de consumenten bond. Ik zou mij als ik TS was in eerste instantie richten tot ICT Waarborg om uw gelijk te halen. Ik denk dat deze zaak kat in het bakkie is.
Dit geeft ICT Waarborg zelf aan:
https://www.ictwaarborg.nl/garantiewijz ... l-mogelijk
Garantiewijzer
Betreft uw klacht een product of een dienst?
De klacht heeft betrekking op een product
Wordt de klacht veroorzaakt doordat het product incompleet is of omdat het niet voldoet aan hetgeen u mocht verwachten?
Het product voldoet niet
Om wat voor probleem gaat het?
Het betreft een hardwareprobleem
Wanneer is het probleem opgetreden?
Het probleem doet zich voor binnen 6 maanden na de aankoop.
Is het product op normale wijze door u gebruikt?
Ja, het product is op normale wijze gebruikt
Is herstel mogelijk?
Ja, herstel is mogelijk.
Verantwoordelijkheid winkel
de klacht behoort kosteloos te worden verholpen door de verkoper
4Launch is aangesloten bij het ICT Waarborg. Dat houdt in dat zij zich moeten houden aan de gedragscode van de ICT branche en dat de av goedgekeurd zijn door de consumenten bond. Ik zou mij als ik TS was in eerste instantie richten tot ICT Waarborg om uw gelijk te halen. Ik denk dat deze zaak kat in het bakkie is.
Dit geeft ICT Waarborg zelf aan:
https://www.ictwaarborg.nl/garantiewijz ... l-mogelijk
Garantiewijzer
Betreft uw klacht een product of een dienst?
De klacht heeft betrekking op een product
Wordt de klacht veroorzaakt doordat het product incompleet is of omdat het niet voldoet aan hetgeen u mocht verwachten?
Het product voldoet niet
Om wat voor probleem gaat het?
Het betreft een hardwareprobleem
Wanneer is het probleem opgetreden?
Het probleem doet zich voor binnen 6 maanden na de aankoop.
Is het product op normale wijze door u gebruikt?
Ja, het product is op normale wijze gebruikt
Is herstel mogelijk?
Ja, herstel is mogelijk.
Verantwoordelijkheid winkel
de klacht behoort kosteloos te worden verholpen door de verkoper
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Offtopic reacties verwijderd door moderatie
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Ze hebben het scherm nu in bezit en hebben me alleen telefonisch doorgegeven dat ze van plan zijn mijn monitor zonder reparatie/vervanging terug te sturen. Ik heb ze gevraagd om een officieel antwoord en het bewijs dat ik dit zelf zou hebben gedaan. Toen ik via Facebook een foto van het defect stuurde in de ochtend (zo'n 30 min nadat ik het had ontdekt) kreeg ik al een reactie met "dat lijkt niet op schade wat onder de garantie valt". Ik wist niet wat ik las. Ik moest toen contact opnemen met LG om een verklaring te krijgen. Die heb ik gekregen en doorgestuurd. Heb daarna gebeld en aangegeven dat ik het niet kon waarderen dat ze direct gingen twijfelen aan mijn verhaal zonder dat daar een goede reden voor was. Ze deded toen niet meer zo moeilijk over de telefoon "ja, sorry, maar er zijn ook klanten die slecht met de spullen omgaan enz.". Je ziet op hun FB veel klachten over RMA/garanties en er is nog een klant die exact hetzelfde meemaakt. Volgens mij hebben ze de opdracht gekregen om moeilijk te doen over reparaties/vervanging. Ze verkopen liever een product dat in het magazijn staat terwijl het naar een klant moet die een defect product heeft gekregen. Lees ook veel verhalen over producten die defect zijn en tig keer worden gerepareerd. Mensen zeggen na een tijdje dat ze er klaar mee zijn en kunnen dan blijkbaar alleen aanspraak maken op de dagwaarde van het product.
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Als dit allemaal achter de rug is, zou je kunnen overwegen om ze de koude douche van Radar te geven.
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Net met ze gebeld. Jongen die ik sprak klonk weer best redelijk, maar hij gaat er niet over en moet het gaan uitzoeken. Hij heeft me beloofd dat ik vandaag een reactie krijg. Mijn verzoek was om de persoon die denkt dat ik dit heb gedaan even met mij te laten bellen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren en dat is volgens mij ook tekenend voor wat er mis is met zulke bedrijven. Proberen ermee weg te komen is gewoon het beleid. Ik krijg zometeeen gewoon te horen dat ze hem defect terug sturen en de onderbouwing zal beperkt zijn tot "zo'n defect kan gewoon niet uitzichzelf ontstaan". Ben blij dat ik mijn verhaal hier heb gedeeld. De reacties hierboven stellen me een beetje gerust wat de mail van LG betreft. Volgens mij gaat dat wel helpen en is de volgende stap ontbinding van koopovereenkomst. Als het achter de rug is zal ik ze uiteraard ook opgeven voor de koude douche. Een emmer met ijswater lijkt me trouwens gepaster...
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Wanneer de monitor retour komt, weiger deze. Stuur een aangetekende brief waarin je de koopovereenkomst ontbindt.Pyhat schreef:Ze hebben het scherm nu in bezit en hebben me alleen telefonisch doorgegeven dat ze van plan zijn mijn monitor zonder reparatie/vervanging terug te sturen.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... vervanging
Stel daarin ook dat LG - de fabrikant van het product - achter je staat en betwist dat het defect door jouw toedoen is ontstaan.
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Zou je dat kunnen onderbouwen met voorbeelden of heb je wat links met info?
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Ook als de aan de consument verkopende partij de klos is lijkt het me niet de bedoeling dat de consument hiervoor moet opdraaien. Het is iets wat de verkoper moet afstemmen met de fabrikant. Je kan ervoor kiezen om geen producten van een fabrikant te verkopen of je dwingt af dat ze netjes betalen voor producten die defect blijken te zijn. Kan me niet voorstellen dat als een fabrikant erkent dat het product al kapot was bij aanschaf dat het dan zo lastig is om de fabrikant het te laten vervangen. Waarom zou ik aan het woord van LG moeten twijfelen? Ik weet niet of het altijd zo werkt, maar als fabrikant zou ik niet graag in zo'n constructie willen zitten. Dit is de eerste keer dat ik een LG product heb gekocht en de kans dat ik opnieuw een LG product ga kopen als dit achter de rug is nu nihiel.
Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de foto van de barst. Is het mogelijk om die te plaatsen ?