Hallo allemaal,
Ik overweeg direct ADSL van kpn te nemen. Dit direct ADSL is zonder homepage ruimte en e-mail opties, wellicht kennen jullie het.
Nu zit ik met het volgende: ik beheer zelf een website voor een vereniging. Onze webhoster zegt dat het versturen van e-mail gaat via de smtp server van de internetprovider. Dit klopt. Heb nu nog een inbel via Wanadoo. , kan ik straks middels direct ADSL via een gratis e-mail provider (hotmail,yahoo etc.) onze mail versturen ???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] e-mail via direct ADSL KPN ?
Re: e-mail via direct ADSL KPN ?
Dat kan, mits je daar een account maakt (nieuw e-mail adres dus).
Als je met je huidige adres mail wilt versturen moet je een smtp server ter beschikking hebben. Die zijn ook wel gratis te vinden, moet je even zoeken.
Als je een server vindt kun je makkelijk testen of die werkt. In outlook gewoon je smtp server die je nu gebruikt vervangen door de andere en dan een meeltje sturen. Dat doe je natuurlijk het beste voordat je overstapt
Niet alle providers hebben hun smtp beveiligd. Probeer het eens met een aantal, meestal in de format SMTP.providernaam.nl of mail.providernaam.nl
Als je met je huidige adres mail wilt versturen moet je een smtp server ter beschikking hebben. Die zijn ook wel gratis te vinden, moet je even zoeken.
Als je een server vindt kun je makkelijk testen of die werkt. In outlook gewoon je smtp server die je nu gebruikt vervangen door de andere en dan een meeltje sturen. Dat doe je natuurlijk het beste voordat je overstapt
Niet alle providers hebben hun smtp beveiligd. Probeer het eens met een aantal, meestal in de format SMTP.providernaam.nl of mail.providernaam.nl
Re: e-mail via direct ADSL KPN ?
een smtp server kan je heel makkelijk zelf maken.
sendmail is de makkelijkste optie.
Kijk wel even in je log bestanden of de mail wel echt verstuurd is
voordat je je computer uit zet, want anders wordt de mail pas
weer verzonden als je je computer aan zet, maar als je toch
24/7 online bent, is dit geen probleem.
sendmail is de makkelijkste optie.
Kijk wel even in je log bestanden of de mail wel echt verstuurd is
voordat je je computer uit zet, want anders wordt de mail pas
weer verzonden als je je computer aan zet, maar als je toch
24/7 online bent, is dit geen probleem.