LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlucht weg, geld weg!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Porco

Vlucht weg, geld weg!

Ongelezen bericht door Porco »

Geacht forum,

Ik heb op 1 juli 2017 geld overgemaakt naar Ingenico ePayments (Global collect BV) voor een vluchtreservering (code: RBMZBT) naar Kabul, maar van Turkish Airlines geen ticket ontvangen. Turkish Airlines heeft blijkbaar de reservering geannuleerd, omdat de betaling door Ingenico ePayments (Global collect BV) niet op tijd was ontvangen (deadline was 12:00 uur 5 juli 2017). Daarom kan ik helaas niet op de gewenste data vertrekken naar en
terugkeren uit Kabul. Vervolgens heb ik Ingenico ePayments via een mail op 7 juli jl. verzocht het bedrag van € 765,01 terug te storten op mijn rekeningnummer.

Om duidelijkheid te krijgen heb ik daarna met Turkish Airlines in Düsseldorf gebeld en men verzekerde mij daar dat zij op 5 juli 2017 (voor 12:00 uur) geen geld voor reserveringsnummer RBMZBT ontvangen hebben van Ingenico ePayments en daarom de reservering geannuleerd is. Met andere woorden, Ingenico ePayments heeft te laat betaald en hoort dan het geld voor de reservering terugstorten op het eerder genoemde rekeningnummer.

ik heb met Ingenico ePayments contact opgenomen en zij geven aan dat mijn betaling op 5 juli jl. is overgemaakt naar Turkish Airlines. Ze vermelden verder dat ze met Turkish Airlines hebben afgesproken dat de betalingen altijd in de avonduren plaats vinden en dat Turkish Airines mijn betaling reeds ontvangen heeft en zij daarom de betaling niet aan mij kunnen retourneren.

Totaal verbijsterd door deze reactie heb ik het volgende geantwoord:

"Waarom toont u mij geen bewijs van betaling van het bewuste bedrag aan Turkish Airlines? Op deze manier kan ik niets met uw antwoord, te meer daar Turkish Airlines ontkent dat men de betaling heeft ontvangen. Als u aantoont dat u het bedrag aan Turkish Airlines heeft betaald, kan ik met dit bewijs van betaling in handen Turkish Airlines aanspreken.

Door deze handelwijze van Ingenico ePayments heb ik geen vlucht naar Kabul en terug en is het geld niet traceerbaar en blijkbaar ineens verdwenen. Ik verbaas me over het feit dat Ingenico ePayments geen enkele moeite doet de gedupeerde partij te helpen met het opsporen van het verdwenen bedrag. Het is toch absurd dat Ingenico ePayments weigert klanten hulp aan te bieden bij het herstellen van eventuele vergissingen hunnerzijds en zich niet bereid toont de gedupeerde cliënt het idee te geven dat "de klant koning is".

Blijkbaar is het dus in Nederland mogelijk dat een bedrijf dat betalingen verzorgt voor een luchtvaartmaatschappij, zich niet aansprakelijk voelt
voor door de hun gemaakte fouten en op deze wijze plannen voor een vlucht naar Kabul in de war stuurt, het bedrag voor de vlucht zoek maakt en dus
totaal in gebreke blijft. En de klant heeft geen vlucht en kan fluiten naar zijn geld.

Dieke83

Re: Vlucht weg, geld weg!

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Hoe heeft u aan ingenico ePayments betaalt? via welke website? met credit card? Wat zegt Turkish airlines over het verhaal van ingenico ePayments?

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

We zijn inmiddels al 11 dagen verder en er is geen spoortje van het geld te vinden? meestal gebeurt dit soort transacties via visa of mastercard dus u kunt het altijd uitspelen via deze partij, u bent er voor verzekerd.

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

redhead55 schreef:Google even op Ingenico ePayments klacht. U bent zeker niet de enige.
Deze techniek werkt overigens voor het volledige handelsregister van de KvK. Google 'naam random bedrijf' klacht......

Wat TS hieraan heeft is mij niet helemaal duidelijk.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Porco schreef:Geacht forum,

Ik heb op 1 juli 2017 geld overgemaakt naar Ingenico ePayments (Global collect BV) voor een vluchtreservering (code: RBMZBT) naar Kabul, maar van Turkish Airlines geen ticket ontvangen. Turkish Airlines heeft blijkbaar de reservering geannuleerd, omdat de betaling door Ingenico ePayments (Global collect BV) niet op tijd was ontvangen (deadline was 12:00 uur 5 juli 2017). Daarom kan ik helaas niet op de gewenste data vertrekken naar en
terugkeren uit Kabul. Vervolgens heb ik Ingenico ePayments via een mail op 7 juli jl. verzocht het bedrag van € 765,01 terug te storten op mijn rekeningnummer.

Om duidelijkheid te krijgen heb ik daarna met Turkish Airlines in Düsseldorf gebeld en men verzekerde mij daar dat zij op 5 juli 2017 (voor 12:00 uur) geen geld voor reserveringsnummer RBMZBT ontvangen hebben van Ingenico ePayments en daarom de reservering geannuleerd is. Met andere woorden, Ingenico ePayments heeft te laat betaald en hoort dan het geld voor de reservering terugstorten op het eerder genoemde rekeningnummer.

ik heb met Ingenico ePayments contact opgenomen en zij geven aan dat mijn betaling op 5 juli jl. is overgemaakt naar Turkish Airlines. Ze vermelden verder dat ze met Turkish Airlines hebben afgesproken dat de betalingen altijd in de avonduren plaats vinden en dat Turkish Airines mijn betaling reeds ontvangen heeft en zij daarom de betaling niet aan mij kunnen retourneren.

Totaal verbijsterd door deze reactie heb ik het volgende geantwoord:

"Waarom toont u mij geen bewijs van betaling van het bewuste bedrag aan Turkish Airlines? Op deze manier kan ik niets met uw antwoord, te meer daar Turkish Airlines ontkent dat men de betaling heeft ontvangen. Als u aantoont dat u het bedrag aan Turkish Airlines heeft betaald, kan ik met dit bewijs van betaling in handen Turkish Airlines aanspreken.

Door deze handelwijze van Ingenico ePayments heb ik geen vlucht naar Kabul en terug en is het geld niet traceerbaar en blijkbaar ineens verdwenen. Ik verbaas me over het feit dat Ingenico ePayments geen enkele moeite doet de gedupeerde partij te helpen met het opsporen van het verdwenen bedrag. Het is toch absurd dat Ingenico ePayments weigert klanten hulp aan te bieden bij het herstellen van eventuele vergissingen hunnerzijds en zich niet bereid toont de gedupeerde cliënt het idee te geven dat "de klant koning is".

Blijkbaar is het dus in Nederland mogelijk dat een bedrijf dat betalingen verzorgt voor een luchtvaartmaatschappij, zich niet aansprakelijk voelt
voor door de hun gemaakte fouten en op deze wijze plannen voor een vlucht naar Kabul in de war stuurt, het bedrag voor de vlucht zoek maakt en dus
totaal in gebreke blijft. En de klant heeft geen vlucht en kan fluiten naar zijn geld.
Je kan zo te zien met iDeal of CreditCard betalen bij Turkish airlines, welke van die 2 opties heb je gebruikt? In het geval van een CC is het makkelijk geld terug krijgen, dan is een betwistte transactie indienen bij je CC maatschappij voldoende. Overigens zegt Turkish airlines op de site dat ze bij een mislukte betaling binnen 7 werkdagen het geld terugstorten, dus je mail van 7 juli, ook nog naar de (in eerste instantie) verkeerde organisatie, was wel wat voorbarig..

Porco

Heb met IDdeal betaald. Inmiddels zijn er nu 8 werkdagen verstreken.
Wel heeft Ingenico ePayment vandaag per mail naar mij gereageerd. Men zegt ze "mij helaas geen bewijs van betaling geven aan Turkish Airlines kunnen geven, omdat alle betalingen die zij voor hen collecteren in 1 batch worden doorgestuurd".
Verder zeggen ze in de mail dat ze de betreffende klacht doorsturen naar hun contactpersoon binnen Turkish Airlines en hen verzoeken om zo spoedig mogelijk contact met mij op te nemen.

Porco

Er lijkt nu schot in de zaak te zitten. Ingenico ePayment heeft mij gemaild dat zij de bevestiging hebben ontvangen van Turkish Airlines dat zij het proces tot terugbetaling hebben opgestart en dat ik de betaling binnen 7 dagen terug ontvang op mijn rekening. Even afwachten dus ...

Porco

Het proces van terugbetaling is in gang gezet en ik heb Inmiddels het betreffende bedrag tot op de cent nauwkeurig ontvangen op mijn rekening.
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk heb ik mijn geld terug. Eind goed, al goed.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

mooi zo. soms duurt het even voordat de processen begrijpen dat er geld is ontvangen wat eigenlijk niet van hun is...

Gesloten