Pagina 1 van 1

Reis geboekt via citytijger, in het water gevallen. En Nu?

Geplaatst: 18 jul 2017 14:35
door MaaikeOeijen
12 juli zouden mijn zusje en ik naar Disneyland Parijs gaan voor een dagje, we hadden er ontzettend veel zin in als je kunt begrijpen. Op de site van de reisorganisatie stond dat je de week van vertrek je tickets en dergelijke zou binnen krijgen. Wij hadden daar dan ook netjes op gewacht. 9 juli hadden we nog steeds niks binnen gekregen en stuurde mijn zusje de reisorganisatie dan ook een vriendelijk berichtje waar alles bleef. Daar kreeg ze het antwoord op dat we de tickets binnen week van vertrek zouden krijgen, wat raar was want we zaten al in die week. 10 juli hadden we nog steeds niks binnen gehad en plots ontving mijn een mailtje met een reminder dat de reis niet meer door zou gaan en dat er iets mis was gegaan met mailtjes sturen, want blijkbaar had de reisorganisatie 2 juli al een mailtje gestuurd dat de reis geannuleerd was. Maar in plaats van de gedupeerde even te bellen, lieten ze ons een week in het gewis. We belden dus dan ook zwaar geïrriteerd naar de reisorganisatie zelf. Ze waren vriendelijk, wat heel fijn was. Maar als we niet zelf naar ons geld had gevragen, hadden ze dan ook niet zelf het initiatief genomen om mijn bankrekeningnummer te vragen. De organisatie had onze rekeningnummer genoteerd. De organisatie zei dat binnen een week ik het geld terug zou krijgen. Wat prima was, zolang we het maar terug kregen. Een paar dagen later kregen we weer een mailtje dat ze de bankrekening nummer niet hadden en dat we het dus weer moest doorgeven, slordig dit. Maar prima zolang we ons geld maar terug kregen.
Nu meer dan een week later hebben we nog steeds het geld niet terug gehad.
En belde we weer met organisatie, het kwam erop neer dat we eigenlijk wel naar ons geld konden fluiten omdat de man die over het geld gaat met de noorder zon is verdwenen!! Ze vonden dat het om niet zoveel geld ging, maar wat ze niet in de gaten hebben is dat mijn zusje en ik hard moeten werken om zo'n reisje te kunnen doen.

We hebben contact opgenomen met onze rechtsbijstand en melden de zaak aan. Maar wat kunnen we nog meer doen? Zijn er nog meer mensen die met hetzelfde probleem zitten?

Re: Reis geboekt via citytijger, in het water gevallen. En Nu?

Geplaatst: 18 jul 2017 14:45
door Dieke83
Yep zie het nu ;-)

Re: Reis geboekt via citytijger, in het water gevallen. En Nu?

Geplaatst: 18 jul 2017 15:02
door Henk Toeter
Dieke83 schreef:Via welke organisatie heeft u geboekt?
Citytijger misschien ;)

@TS: U geeft aan de zaak aan te melden bij uw rechtsbijstandsverzekeraar. Laat hun eerst naar de zaak kijken voordat u allerlei stappen gaat zetten.

Re: Reis geboekt via citytijger, in het water gevallen. En Nu?

Geplaatst: 18 jul 2017 15:10
door Graaf_Alex
Kijk een na of deze organisatie is aan gesloten bij een geschillen commissie , leg daar de klacht neer en u maakt misschien kans dat u uw geld weer krijgt.
Veel succes !

Re: Reis geboekt via citytijger, in het water gevallen. En Nu?

Geplaatst: 19 jul 2017 16:19
door Holy53
Kijk eens op klacht.nl.
Er staan meer dan vijftig klachten op.
Bedrijf reageert nergens op?

Re: Reis geboekt via citytijger, in het water gevallen. En Nu?

Geplaatst: 19 jul 2017 16:37
door Brahms
Graaf_Alex schreef:Kijk een na of deze organisatie is aan gesloten bij een geschillen commissie , leg daar de klacht neer en u maakt misschien kans dat u uw geld weer krijgt.
Veel succes !
Interresant bedrijfje waar ik nooit bij zou boeken, zijn helemaal nergens bij aangesloten !
Prima dat mensen alhier klagen, maar kijk eerst eens alwaar je boekt, en niet alleen naar de mooie woorden op de website en/of de prijs.

Re: Reis geboekt via citytijger, in het water gevallen. En Nu?

Geplaatst: 22 jul 2017 11:57
door pieterenien
Beste Maaike,

Je wist toch wel van tevoren dan een tijger een ROOFdier is!

Re: Reis geboekt via citytijger, in het water gevallen. En Nu?

Geplaatst: 22 jul 2017 12:27
door sylvesterb
Holy53 schreef:Kijk eens op klacht.nl.
Er staan meer dan vijftig klachten op.
Bedrijf reageert nergens op?
Klacht.nl is nou niet echt een betrouwbare site als bedrijf kun je klachten tegen betaling verwijderen of aanpassen. Veel bedrijven negeren daarom deze site ook. Klachtkompas is betrouwbaarder.