Intomart GFK omzeilt bel-me-niet register
Geplaatst: 20 jul 2017 20:30
Vanavond ben ik gebeld door GFK Intomart (010-3003050). Een dame die niet gewend is te luisteren maar alles via script opleest vertelt dat zij van een onderzoeksbureau is, en vragen wilt stellen. Op mijn vraag hoe men aan mijn telefoonnummer komt (ik sta in het bel-me-niet register) komt als antwoord dat dat niet nodig is aangezien het om onderzoek gaat. Opvallend in haar verhaal is dat naar mijn opmerkingen niet wordt geluisterd, maar pas na een hard "kunt u even stoppen en naar mij luisteren" het pas stil wordt. Daarna wordt aangegeven dat ik wel een klacht kan indienen bij GFK.
Mijn telefoonnummer staat nergens vermeld, dit kan dus alleen maar worden gekozen door een geautomatiseerd systeem waarbij je binnen een bepaalde tijd de telefoon op moet nemen. Volgens mij is dit in strijd met de telecommunicatiewet:
Artikel 11.7
1. Het gebruik van automatische oproep- en communicatiesystemen zonder menselijke tussenkomst,
faxen en elektronische berichten voor het overbrengen van ongevraagde communicatie voor
commerciƫle, ideƫle of charitatieve doeleinden aan abonnees of gebruikers is uitsluitend
toegestaan, mits de verzender kan aantonen dat de desbetreffende abonnee of gebruiker daarvoor
voorafgaand toestemming heeft verleend.
Vanavond een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt, dit soort bedrijven moeten stoppen met het ongevraagd bellen en het omzeilen van het bel-me-niet register.
Mijn telefoonnummer staat nergens vermeld, dit kan dus alleen maar worden gekozen door een geautomatiseerd systeem waarbij je binnen een bepaalde tijd de telefoon op moet nemen. Volgens mij is dit in strijd met de telecommunicatiewet:
Artikel 11.7
1. Het gebruik van automatische oproep- en communicatiesystemen zonder menselijke tussenkomst,
faxen en elektronische berichten voor het overbrengen van ongevraagde communicatie voor
commerciƫle, ideƫle of charitatieve doeleinden aan abonnees of gebruikers is uitsluitend
toegestaan, mits de verzender kan aantonen dat de desbetreffende abonnee of gebruiker daarvoor
voorafgaand toestemming heeft verleend.
Vanavond een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt, dit soort bedrijven moeten stoppen met het ongevraagd bellen en het omzeilen van het bel-me-niet register.