LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitenlands nummer 0088213 NIET terugbellen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Adgam55

Buitenlands nummer 0088213 NIET terugbellen!

Ongelezen bericht door Adgam55 »

Zojuist werd ik gebeld door het nummer: 00882 13 10 0231. Zodra ik opnam, werd de verbinding verbroken. Ik belde terug en kreeg een onduidelijk bandje te horen in slecht Engels. Toen direct weggedrukt en opgezocht op internet. Berichten gevonden uit 2008 en 2011 met hetzelfde euvel. Zie waarschuwing RADAR uit 2011:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... 88-nummer/
Blijkbaar zijn ze opnieuw actief geworden! Bel niet terug naar buitenlandse telefoonnummer, die beginnen met: +88213 of 0088213. Dat kost klauwen met geld!!

Brahms

Re: Buitenlands nummer 0088213 NIET terugbellen!

Ongelezen bericht door Brahms »

Geef je helemaal gelijk, maar dat wisten de meeste mensen al.
Nooit terugbellen naar een onbekend nummer, waarom zou je dat ook doen, als het echt belangrijk is bellen ze zelf wel terug. Maar toch bedankt voor het melden.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Adgam55 schreef:Zojuist werd ik gebeld door het nummer: 00882 13 10 0231. Zodra ik opnam, werd de verbinding verbroken. Ik belde terug en kreeg een onduidelijk bandje te horen in slecht Engels. Toen direct weggedrukt en opgezocht op internet. Berichten gevonden uit 2008 en 2011 met hetzelfde euvel. Zie waarschuwing RADAR uit 2011:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... 88-nummer/
Blijkbaar zijn ze opnieuw actief geworden! Bel niet terug naar buitenlandse telefoonnummer, die beginnen met: +88213 of 0088213. Dat kost klauwen met geld!!
Aangezien u heeft terug gebeld, ben ik wel benieuwd welk bedrag er straks op uw telefoonrekening te zien is. Ik dacht juist dat het de bedoeling van deze scam was dat u terugbelde en dat er dan een bandje te horen was van een pieptoon, hetgeen lijkt dat er verbinding wordt gezocht terwijl deze verbinding al tot stand is gebracht en dat daar hoge kosten aan verbonden zijn. Wilt u ons straks nog laten weten wat u dit gekost heeft?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

JohnTheBassist schreef:Aangezien u heeft terug gebeld, ben ik wel benieuwd welk bedrag er straks op uw telefoonrekening te zien is. Ik dacht juist dat het de bedoeling van deze scam was dat u terugbelde en dat er dan een bandje te horen was van een pieptoon, hetgeen lijkt dat er verbinding wordt gezocht terwijl deze verbinding al tot stand is gebracht en dat daar hoge kosten aan verbonden zijn. Wilt u ons straks nog laten weten wat u dit gekost heeft?
Waarom wil je weten wat het gekost heeft, weinig Interresant want "wij" hoeven het (gelukkig) niet te betalen.
Lijkt een beetje op leedvermaak.
Bedrag zal wel ergens tussen de Euro 1,00 en 100,00 uitkomen.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Brahms schreef: Waarom wil je weten wat het gekost heeft, weinig Interresant want "wij" hoeven het (gelukkig) niet te betalen.
Lijkt een beetje op leedvermaak.
Bedrag zal wel ergens tussen de Euro 1,00 en 100,00 uitkomen.
Niet bedoeld als leedvermaak, maar ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd hoeveel het nou kost. Mag dat?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mucha schreef:
Adgam55 schreef:Zojuist werd ik gebeld door het nummer: 00882 13 10 0231. Zodra ik opnam, werd de verbinding verbroken. Ik belde terug
Daar ging het fout.
Onbekende nummers neem ik niet eens op. En bel al helemaal niet zelf naar dat nummer.
Ik gebruik de app 'should i answer'. Deze weigert automatisch nummers met een negatieve rating en geeft daar ook de reden voor (scam call, telemarketer, financial service zijn redenen die ik me zo kan herinneren). Verder heb je de mogelijkheid om onbekende nummers automatisch op te laten gooien.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mucha schreef:
Adgam55 schreef:Zojuist werd ik gebeld door het nummer: 00882 13 10 0231. Zodra ik opnam, werd de verbinding verbroken. Ik belde terug
Daar ging het fout.
Onbekende nummers neem ik niet eens op. En bel al helemaal niet zelf naar dat nummer.
Ik gebruik de app 'should i answer'. Deze weigert automatisch nummers met een negatieve rating en geeft daar ook de reden voor (scam call, telemarketer, financial service zijn redenen die ik me zo kan herinneren). Verder heb je de mogelijkheid om onbekende nummers automatisch op te laten gooien.

Gesloten