Pagina 1 van 1
ZIGGO
Geplaatst: 26 jul 2017 08:55
door Skype
Ik ben in het bezit van een ziggo decoder DCR7111 van het merk PACE. Hier zit een UPC kaartje in, aangezien ik in een UPCZIGGO gebied woon. Nu heb ik een Humax decoder gekocht, maar kan met het UPC kaartje alleen Ned. 1, 2 en 3 in HD kijken. Ziggo klantenservice gebeld en daar wordt mij gezegd dat ze me geen Ziggo kaartje toesturen. Er werd mij gezegd dat ik dan maar geen Humax decoder moet kopen. Ik heb daarna een klacht ingediend bij Ziggo Klantenservice en hun reactie is als volgt
Beste meneer, mevrouw
Dat zal een teleurstelling voor je geweest zijn. Echter klopt de informatie die je van mijn collega wel.
De smartcard en PACE mediabox die je van ons in bruikleen hebt zijn aan elkaar gekoppeld. Deze werken dus niet los van elkaar.
Daarnaast woon jij in een gebied waar voorheen UPC de provider was. Binnen deze gebieden werken de Humax niet. Dus ook al zou je daar een smartcard voor hebben, dan nog gaat hij niet werken.
Binnen Ziggo word er alleen nog gewerkt met een bruikleen constructie. Dit betekend dat je voor een bedrag per maand een extra mediabox kunt toevoegen aan je abonnement. Gekochte smartcards worden al een langere periode niet meer geactiveerd.
Met vriendelijke groet
Ziggo dwarsboomt mensen die in een UPCZIGGO gebied zitten. Met een Humax iHDR-5200C kun je dus alleen programma's van NPO1, 2 en 3 in HD bekijken. Binnenkort steunt Ziggo ook geen NPO app bij uitzending gemist meer. Ze dwingen je dus een extra abonnement (Horizonpakket) van nu nog € 9.00 p.mnd te nemen waarbij je o.a. meer zenders krijg waar ik niet op zit te wachten. Ze trekken de touwtjes al meer naar zich toe.
Een Humax kan 'nog' wel gebruikt worden in een ZIGGOZIGGO gebied. Waarom zijn er zó veel verschillen in deze gebieden?
Kunnen we geen actie voeren voor de praktijken van Ziggo? Moeten we weer als makke schapen achter zulke grote bedrijven, die het monopolie Hebben, lopen? Er moet meer concurrentie komen die wèl klantvriendelijk zijn en dat we niet verplicht zijn die pakketten te nemen.
Ik weet dat er meer mensen zijn in het UPCZIGGO gebied die ook wel zó'n Humax willen kopen en niet zo afhankelijk willen zijn van Ziggo. Ook zij willen vast wel een vuist maken voor Ziggo.
Toch schijnt het wel te kunnen als je op diverse websites kijkt om in een UPCZIGGO gebied deze decoder te gebruiken. Ik heb Humax gebeld. Zij hebben diverse malen aangegeven, ook naar Ziggo toe, dat het wel mogelijk is. Maar Ziggo wil niet (wie had wat anders verwacht).
Re: ZIGGO
Geplaatst: 26 jul 2017 10:28
door sjohie
Skype schreef:Ik ben in het bezit van een ziggo decoder DCR7111 van het merk PACE. Hier zit een UPC kaartje in, aangezien ik in een UPCZIGGO gebied woon. Nu heb ik een Humax decoder gekocht, maar kan met het UPC kaartje alleen Ned. 1, 2 en 3 in HD kijken. Ziggo klantenservice gebeld en daar wordt mij gezegd dat ze me geen Ziggo kaartje toesturen. Er werd mij gezegd dat ik dan maar geen Humax decoder moet kopen. Ik heb daarna een klacht ingediend bij Ziggo Klantenservice en hun reactie is als volgt
Beste meneer, mevrouw
Dat zal een teleurstelling voor je geweest zijn. Echter klopt de informatie die je van mijn collega wel.
De smartcard en PACE mediabox die je van ons in bruikleen hebt zijn aan elkaar gekoppeld. Deze werken dus niet los van elkaar.
Daarnaast woon jij in een gebied waar voorheen UPC de provider was. Binnen deze gebieden werken de Humax niet. Dus ook al zou je daar een smartcard voor hebben, dan nog gaat hij niet werken.
Binnen Ziggo word er alleen nog gewerkt met een bruikleen constructie. Dit betekend dat je voor een bedrag per maand een extra mediabox kunt toevoegen aan je abonnement. Gekochte smartcards worden al een langere periode niet meer geactiveerd.
Met vriendelijke groet
Ziggo dwarsboomt mensen die in een UPCZIGGO gebied zitten. Met een Humax iHDR-5200C kun je dus alleen programma's van NPO1, 2 en 3 in HD bekijken. Binnenkort steunt Ziggo ook geen NPO app bij uitzending gemist meer. Ze dwingen je dus een extra abonnement (Horizonpakket) van nu nog € 9.00 p.mnd te nemen waarbij je o.a. meer zenders krijg waar ik niet op zit te wachten. Ze trekken de touwtjes al meer naar zich toe.
Een Humax kan 'nog' wel gebruikt worden in een ZIGGOZIGGO gebied. Waarom zijn er zó veel verschillen in deze gebieden?
Kunnen we geen actie voeren voor de praktijken van Ziggo? Moeten we weer als makke schapen achter zulke grote bedrijven, die het monopolie Hebben, lopen? Er moet meer concurrentie komen die wèl klantvriendelijk zijn en dat we niet verplicht zijn die pakketten te nemen.
Ik weet dat er meer mensen zijn in het UPCZIGGO gebied die ook wel zó'n Humax willen kopen en niet zo afhankelijk willen zijn van Ziggo. Ook zij willen vast wel een vuist maken voor Ziggo.
Toch schijnt het wel te kunnen als je op diverse websites kijkt om in een UPCZIGGO gebied deze decoder te gebruiken. Ik heb Humax gebeld. Zij hebben diverse malen aangegeven, ook naar Ziggo toe, dat het wel mogelijk is. Maar Ziggo wil niet (wie had wat anders verwacht).
Ze zeggen op de productpagina van elke decoder, dat ze niet garanderen of decoder X in gebied Y werkt. Daarom staat er
een tooltje, om per postcodegebied te checken of een gewenste decoder werkt of niet. Ik snap dat dat niet het eerste is waar je aan denkt, dus je gevoelens zijn wel begrijpbaar wat mij betreft, maar als Ziggo dat soort tools beschikbaar stelt, vind ik de term dwarsbomen wel wat ver gaan. Dan hadden ze jou even lomp kunnen zeggen dat je die check voordat je de decoder kocht had moeten doen, en dat het dus je eigen schuld is. Zeker als je een model decoder kiest, wat al ~6 jaar oud is. Tenminste, dat leidt ik af uit het feit dat deze al sinds 2011
te koop is.
Re: ZIGGO
Geplaatst: 26 jul 2017 10:32
door Costnix
Heeft dit al op het forum van Ziggo gezet? Daar vind uzeker meer "slachtoffers".
https://ziggoforum.nl/index/
Re: ZIGGO
Geplaatst: 26 jul 2017 12:44
door Skype
Ik krijg die melding als ik op de app van de NPO kom
Re: ZIGGO
Geplaatst: 26 jul 2017 12:58
door sylvesterb
Skype schreef:Ik krijg die melding als ik op de app van de NPO kom
En wat heeft de app van de NPO te maken met de diensten die Ziggo aanbiedt?
Re: ZIGGO
Geplaatst: 26 jul 2017 13:03
door Skype
Volgens mij kunnen zij dit simpelweg uitschakelen. Zo gaan ze met hun klant is koning beleid om.
Re: ZIGGO
Geplaatst: 26 jul 2017 23:48
door sylvesterb
Skype schreef:Volgens mij kunnen zij dit simpelweg uitschakelen. Zo gaan ze met hun klant is koning beleid om.
Dit kunnen zij niet uitschakelen, de app is van de NPO. Ziggo kan en mag dit niet blokkeren vanuit de wet net neutraliteit. Los dat er ik echt geen enkele rede kan bedenken waarom Ziggo dit zou willen blokkeren als het al toegestaan zou zijn.
Re: ZIGGO
Geplaatst: 27 jul 2017 09:44
door witte angora
sjohie schreef:Ze zeggen op de productpagina van elke decoder, dat ze niet garanderen of decoder X in gebied Y werkt. Daarom staat er
een tooltje, om per postcodegebied te checken of een gewenste decoder werkt of niet. Ik snap dat dat niet het eerste is waar je aan denkt,
Ik snap het wel. Dit is niet het eerste waar ik aan zou denken, sterker nog, ik zou er helemaal niet aan denken omdat ik gewoon geen flauw idee heb wat Ziggo hoe en waar geregeld heeft en dat er allemaal tooltjes zouden zijn om dit uit te zoeken.
Ik raak al in paniek bij het idee dat ik dit bij een komende verhuizing allemaal moet gaan zitten uitzoeken, sorry. M.i. was het beter geweest als de voormalige UPC-gebieden gewoon UPC of desnoods Ziggo-UPC zouden heten, dan is het in één klap duidelijk hoe of wat. Nu is het Ziggo=Ziggo, maar de ene Ziggo is de andere Ziggo niet. Uitermate verwarrend, en ik snap niet dat de klant allemaal maar moet gaan uitzoeken wat wel of niet werkt.
De Humax wordt nog steeds geleverd, althans, vorig jaar hebben ze er hier een geleverd. Ik snap niks van dat ding, vind 2 afstandsbedieningen ook erg onhandig, dus over niet al te lange tijd wordt de ouderwetse glasbak, die gewoon goed werkt, vervangen door een Ziggo-gecertificeerd plat geval. En dan maar hopen dat ik er wél uit ga komen.
Re: ZIGGO
Geplaatst: 27 jul 2017 09:58
door Ziggowebteam
Deze vraag kwamen we ook tegen op het forum van Kassa (
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ ... oder-humax) en hebben we daar beantwoord.
Helaas is het niet mogelijk om een Humax 5xxx mediabox volledig te gebruiken in combinatie met de smartcard van jouw Pace mediabox. Je krijgt van Ziggo een mediabox welke geschikt is voor de regio waar je woont. In jouw geval is dat de Pace. Je kan wel FTA (free to air) zenders instellen op de Humax en hiermee de ongecodeerde kanalen kijken. Hoe je dat precies doet kan je lezen op onze website en dat is waar Humax mogelijk ook op doelt.
Hoe graag we ook willen, jouw wens om een Humax volledig werkend te krijgen is helaas niet mogelijk.
Groet,
Pim van Ziggo
Re: ZIGGO
Geplaatst: 27 jul 2017 12:19
door sjohie
Skype schreef:Volgens mij kunnen zij dit simpelweg uitschakelen. Zo gaan ze met hun klant is koning beleid om.
Nee dus, de diverse kabelnetwerken die in den beginne door de gemeenten in Nederland zijn aangelegd, en ultimo nu samenkomen in wat wij kennen als Ziggo-nieuw, zijn een samensmelting van Ziggo-oud (v/h
@Home) en
UPC. Op die respectievelijke wiki-pagina's kan je eea terugvinden over de historie van beide bedrijfen.
Tussen die oude netwerken zitten subtiele verschillen in, denk aan gebruikte frequenties en achterliggende infrastructuur. Het gelijktrekken van de frequenties gaf ~2 jaar geleden bijvoorbeeld veel gedonder voor consumenten met matige bekabeling, omdat die nieuwe weliswaar binnen het DVB-C spectrum zat, en dus binnen de Docsis standaard voor kabelinternet, maar wat dichterbij de 4G frequenties zat, en dan krijg je storing.
Re: ZIGGO
Geplaatst: 28 jul 2017 12:02
door bprosman
Tussen die oude netwerken zitten subtiele verschillen in, denk aan gebruikte frequenties en achterliggende infrastructuur. Het gelijktrekken van de frequenties gaf ~2 jaar geleden bijvoorbeeld veel gedonder voor consumenten met matige bekabeling, omdat die nieuwe weliswaar binnen het DVB-C spectrum zat, en dus binnen de Docsis standaard voor kabelinternet, maar wat dichterbij de 4G frequenties zat, en dan krijg je storing.
Het mooie is, de meeste consumenten ontkennen dit, stappen dan over naar een KPN/Telfort oid en reopen dan "zie je wel, dat werkt wel" even vergetende dat ze de storingsbron (de bekabeling) ook meteen gewisseld hebben van coax naar UTP.
Re: ZIGGO
Geplaatst: 04 okt 2017 12:05
door The Voice
Even een vraag. Waarom zou je zelf een decoder/mediabox aanschaffen als Ziggo je een werkende in bruikleen aanbiedt?
Re: ZIGGO
Geplaatst: 04 okt 2017 13:16
door kweenie
Bijvoorbeeld omdat een extra decoder niet in bruikleen is maar je vier of vijf euro per maand kost. En daarbij misschien niet helemaal naar jou wens is.
Re: ZIGGO
Geplaatst: 04 okt 2017 17:47
door mp2017
kweenie schreef:Bijvoorbeeld omdat een extra decoder niet in bruikleen is maar je vier of vijf euro per maand kost. En daarbij misschien niet helemaal naar jou wens is.
Maar @The Voice schrijft, "een werkende" en dat is wat TS niet heeft gekocht!
Naar wens of niet, je moet apparatuur kopen, waarvoor ze bestemd is en niet om maandelijks geld te sparen.