LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe eigebaar na executie verkoop

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
stefak

Nieuwe eigebaar na executie verkoop

Ongelezen bericht door stefak »

ons huurhuis is onder executie verkocht, Wij hebben van de rechter huurbeding tot 1 oktober zodat ervoor die datum niet ontruimd mag worden, de nieuwe eigenaar is hier geweest en aardig maar ze hebben hem gekocht voor de verkoop. , toen wij hier kwamen wonen was de vraagprijs € 250duizend , -- en hij is nu verkocht voor € 160.000 . Wij betaalden € 800, -- maar dat bedrag is nu natuurlijk te hoog . Maar hij wil graag dat wij alles gordijnen etc laten hangen als wij er uitgaan zodat de woning bewoonbaar lijkt. Ook wil hij graag , aangezien hij in Brabant woont , dat wij het met de makelaar regelen en dat wij dus thuis moeten zijn . wij vinden dat wij alleen maar moeten geven , wij moeten al van 2 woningen straks huur betalen , we moeten het zo plannen dat de makelaar kan komen , we moeten dus spillen laten staan , daarom heb ik hem voorgesteld dat we deze 2 maand de huur verdelen dus € 400, -- in de maand wat ik heel redelijk vind. Zo niet dan zal ik idd die € 800, -- betalen , maar zal verder nergens aan mee werken , maar ben ik dan wel verplicht om die makelaar binnen te laten en moet ik om het huis ook alles netjes houden we hebben het tenslotte druk zat in dat andere huis. Oh Ja, we hebben verder geen huurcontract waar ze ons aan kunnen houden omdat de rechter beslist heeft dat we er tot 1 oktober mogen blijven wonen.
Wie weet wat zijn onze rechten

NeoDutchio

Re: Nieuwe eigebaar na executie verkoop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wazig verhaal, u woont in een huurhuis die verkocht is. Ook al is het huis onder de marktprijs verkocht, dit heeft niets te maken met uw huurprijs. De rechter heeft bepaald dat u, ondanks dat u geen huurcontract hebt tot 1 oktober mag blijven wonen. Op 1 oktober moet het huis dus opgeleverd worden in de staat zoals u daar in gekomen bent. Dus geen spullen achter laten die van u zijn. Wel moet u meewerken aan de verkoop van het huis. Dat wil niet zeggen dat u alles moet regelen met de makelaar, wel dat u het huis netjes moet hebben en de makelaar binnen moet laten indien nodig. Dit tot 1 oktober, dan is het uw pakkie an niet meer en zult u op een ander adres moeten wonen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

stefak schreef:ons huurhuis is onder executie verkocht, Wij hebben van de rechter huurbeding tot 1 oktober zodat ervoor die datum niet ontruimd mag worden, de nieuwe eigenaar is hier geweest en aardig maar ze hebben hem gekocht voor de verkoop. , toen wij hier kwamen wonen was de vraagprijs € 250duizend , -- en hij is nu verkocht voor € 160.000 . Wij betaalden € 800, -- maar dat bedrag is nu natuurlijk te hoog . Maar hij wil graag dat wij alles gordijnen etc laten hangen als wij er uitgaan zodat de woning bewoonbaar lijkt. Ook wil hij graag , aangezien hij in Brabant woont , dat wij het met de makelaar regelen en dat wij dus thuis moeten zijn . wij vinden dat wij alleen maar moeten geven , wij moeten al van 2 woningen straks huur betalen , we moeten het zo plannen dat de makelaar kan komen , we moeten dus spillen laten staan , daarom heb ik hem voorgesteld dat we deze 2 maand de huur verdelen dus € 400, -- in de maand wat ik heel redelijk vind. Zo niet dan zal ik idd die € 800, -- betalen , maar zal verder nergens aan mee werken , maar ben ik dan wel verplicht om die makelaar binnen te laten en moet ik om het huis ook alles netjes houden we hebben het tenslotte druk zat in dat andere huis. Oh Ja, we hebben verder geen huurcontract waar ze ons aan kunnen houden omdat de rechter beslist heeft dat we er tot 1 oktober mogen blijven wonen.
Wie weet wat zijn onze rechten
Ik kom er niet goed wijs uit, sorry. Het verhaal roept alleen maar een berg vragen op.

Wat Neodutchio ook al zegt: wat er wel of niet voor de woning betaald is, is niet van belang voor de hoogte van je huur. Als er 800 afgesproken is, dan zul je dat moeten betalen. Je zou hooguit bij de huurcommissie kunnen informeren of de huur redelijk is, maar bij het bepalen van de hoogte van de huur gaat het om heel andere dingen dan wat de ene of de andere koper ervoor betaald heeft.

Wat de gordijnen en alles betreft: wat van jullie zelf is, mag je gewoon mee nemen. Wat de verhuurder wel of niet wil, daar hoef je je niks van aan te trekken. Hingen de gordijnen er al toen jullie er kwamen wonen? Dan laten hangen. Zijn ze van jezelf? Dan neem je ze lekker mee, tenzij je er een leuk bedrag voor terug krijgt, zodat je in de nieuwe woning andere gordijnen kunt kopen. Dat geldt voor de hele inboedel.

Dan het verhaal van de dubbele huur. Dat heb je altijd als je gaat verhuizen, daar ontkom je niet aan. Dat is ook op niemand te verhalen.

Wat de makelaar betreft: je bent inderdaad wettelijk verplicht die man/vrouw/mens binnen te laten.

Blijft over een eventuele verhuisvergoeding. Heeft de rechter er iets over gezegd, en zo ja, wat?

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij is het verhaal niet kompleet.

Ts huurt en woont in een huurhuis. Huis wordt verkocht ,de reden is onbelangrijk , verhuurder heeft via rechter afgedwongen ????? dat u moet verhuizen. Normaal zal verhuurder u kosten moeten vergoeden omdat nieuwe eigenaar leeg kan opleveren bij verkoop. En de huurprijs 800, euro , als het huis 350 .000,00 euro had opgeleverd had u dan ook meer huur betaald .

Nogmaals verhaal is niet kompleet.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom moet je er per 1 oktober uit ? Is dat geen bluf ?
http://www.opsteenvastgoedadvocaat.nl/k ... geen-huur/

gosewijn

Waarom moet je er per 1 oktober uit ? Is dat geen bluf ?

rechter heeft dat beslist.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

@TS zijn de gordijnen enz allemaal van u zelf? zoja kan je zoals hierboven al genoemd is verkopen aan de nieuwe eigenaar of meenemen.
Lever het huis op zoals het was toen u iintrok en ja je zult moeten meewerken met de makelaar maar dat betekend niet dat u uw leven op pauze moet zetten voor hun. Gewoon afspraak maken als ze bellen om te komen

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou elke keer als de makelaar een afspraak wil maken om te komen kijken, alleen maar naar uw wensen kijken. Kan het, dan kan het. Kunt u niet, dan zal het op een tijd moeten dat het u schikt.

U hoeft overigens ook geen schoonmaker te spelen voor de makelaar. Als ie wil dat het schoon is, dan zal ie dat zelf moeten doen. Wil ie dat niet, dan gewoon expres er een bende van maken of een bedrag afspreken waarvoor u het doet (en dan wel hoog gaan zitten).

16again

gosewijn schreef:Waarom moet je er per 1 oktober uit ? Is dat geen bluf ?
rechter heeft dat beslist.
Of laat TS zich zomaar iets op de mouw spelden, en is het verhaal van TS verre van compleet ?
Bij mijn weten is een huurbeding een bepaling in de hypotheek, welke verhuur niet toelaat. In die context is dat woord hier misplaatst,
Met een dergelijk huurbeding .....heeft een zittende huurder niets te maken.

16again

Ik realiseer me nu , dat mogelijk de vorige eigenaar de woning onderverhuurde zonder toestemming van zijn hypotheekverstrekker.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Zou kunnen, 16again. Ik vond het al zo vreemd dat de topicstarter alle bedragen kent, normaal gesproken heeft een huurder niks te maken met de besognes van de verhuurder. En dan inderdaad op 1 oktober er uit moeten omdat de woning verkocht is...

Maar ook vreemd dat de woning blijkbaar stiekem onderverhuurd is, waardoor de waarde ineens, nu dit openbaar werd, een flink stuk naar beneden is gegaan...

Het lijkt er inderdaad op dat niet het hele verhaal is verteld nee.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat de vorige eigenaar het te koop staande tijdelijk verhuurde en als dat op 1 oktober afloopt neemt de koper die datum over.

Ga op zoek naar andere woning en tot 30 september huren lijkt me niet verplicht.
Wel kom je als je niets vind op straat te staan en vrije sector mag €800,- vragen.

gosewijn

betaald 2 x huur omdat hij / zij huis aan opknappen zijn, Stofzuiger . :wink:

stofzuigertje

Als je traag werkt en al huis hebt betaal je inderdaad dubbel....
Maar als je elders zit is het jammer voor die makelaar.....

Wel kun je door niet naar vorige woning te gaan eerder deze te koop staande opleveren dus zo snel mogelijk weg en eventuele borgsom en huur niet meer vooruit omdat terug claimen soms lastig loopt....

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

16again schreef:Ik realiseer me nu , dat mogelijk de vorige eigenaar de woning onderverhuurde zonder toestemming van zijn hypotheekverstrekker.
Dit is hem. 8)

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

stofzuigertje schreef:en vrije sector mag €800,- vragen.
Welkom in de vrije sector. 8)
https://www.huurwoningen.nl/in/amsterdam/

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar dan noem je ook iets. Kijk eens buiten de stad, daar zijn ze vaak wat goedkoper. Overigens zijn er hier in t dorp bijna geen vrij. Vrije sector of sociale huur.

gosewijn

Volgens mij is hij / zij al verhuist !

stofzuigertje

Eerst opknappen en dan verhuizen dus onderweg tijdelijk 2 woningen en volgens mij totaal geen tijd voor makelaar in oude woning.....
Eerst het nieuwe huis maar eens klaar en huur zo snel mogelijk opzeggen als het eerder zou kunnen.

Gesloten