Pagina 1 van 2
reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 11:15
door Sjanet Zaal
Mijn koffiemachine heb ik ter reparatie aangeboden bij Blokker, daar is hij ook gekocht maar de garantie is verlopen. Nu zou ik vooraf ingelicht worden (prijsopgave) wat de kosten zouden zijn, wat niet gebeurd is. Ik heb gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga. De reke ing bedraagd € 111,00. Nu willen zij mij wel tegemoed komen en de € 20,00 eraf trekken (die ik vooraf heb betaald en zo wie zo kwijt zou zijn) en daarna dat zij de helft betalen en ik ook de helft. Dus ik moet € 40,50 betalen. Kan ik hierin eisen dat ze mij de machine terug geven en niets hoef te betalen. Hoe sta ik hierin wettelijk sterk.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 14:31
door NeoDutchio
Sjanet Zaal schreef:Mijn koffiemachine heb ik ter reparatie aangeboden bij Blokker, daar is hij ook gekocht maar de garantie is verlopen. Nu zou ik vooraf ingelicht worden (prijsopgave) wat de kosten zouden zijn, wat niet gebeurd is. Ik heb gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga. De reke ing bedraagd € 111,00. Nu willen zij mij wel tegemoed komen en de € 20,00 eraf trekken (die ik vooraf heb betaald en zo wie zo kwijt zou zijn) en daarna dat zij de helft betalen en ik ook de helft. Dus ik moet € 40,50 betalen. Kan ik hierin eisen dat ze mij de machine terug geven en niets hoef te betalen. Hoe sta ik hierin wettelijk sterk.
Als het ter reparatie aangeboden is staat u niet sterk. Als u specifiek gevraagd hebt voor een prijsopgave en dat ook op papier staat niet.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 16:11
door Sjanet Zaal
Ik heb het niet op papier staan maar, de winkelmedewerksters die de machine hebben aangenomen bevestigen wel mijn verhaal over het vooraf meedelen van een prijsopgaaf.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 16:46
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 17:14
door gosewijn
Hoe wilt u het terug hebben in de oude staat of nieuwe ?
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 19:07
door Henk Toeter
Zou u niet betalen voor de retour ontvangen en gerepareerde machine dan is er sprake van onrechtvaardige verrijking aan uw zijde. De schade die Blokker oploopt is op u te verhalen.
http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel212
U kunt die paar tientjes beter aan Blokker betalen.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 20:03
door rvjapio
Ik ben het met u eens dat dit niet netjes klinkt. Als iemand vindt dat u die 'paar tientjes' maar moet betalen spreekt die dan ook alleen voor zichzelf.
Ik zou - behalve de terechte aanbeveling om de ondersteuning van de winkelmedewerkers op papier te krijgen - ook nog eens een mailtje wagen aan het landelijk hoofdkantoor met uw verhaal. Zoiets heeft soms een hele positieve uitwerking, is mijn ervaring met andere ketens.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 21:46
door Henk Toeter
rvjapio schreef:Als iemand vindt dat u die 'paar tientjes' maar moet betalen spreekt die dan ook alleen voor zichzelf.
Deze disclaimer geldt voor al mijn berichten en advies.
TS mag zelf beslissen wat ze doet met de informatie die ze krijgt.
Als iemand werkelijk denkt dat een werknemer een verklaring af zal leggen die zijn werkgever benadeeld moet die dat vooral denken.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 21:52
door sylvesterb
Sjanet Zaal schreef:Mijn koffiemachine heb ik ter reparatie aangeboden bij Blokker, daar is hij ook gekocht maar de garantie is verlopen. Nu zou ik vooraf ingelicht worden (prijsopgave) wat de kosten zouden zijn, wat niet gebeurd is. Ik heb gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga. De reke ing bedraagd € 111,00. Nu willen zij mij wel tegemoed komen en de € 20,00 eraf trekken (die ik vooraf heb betaald en zo wie zo kwijt zou zijn) en daarna dat zij de helft betalen en ik ook de helft. Dus ik moet € 40,50 betalen. Kan ik hierin eisen dat ze mij de machine terug geven en niets hoef te betalen. Hoe sta ik hierin wettelijk sterk.
Wettelijk kun je eisen dat je de machine in de oorspronkelijke staat retour krijgt (dus defect). Wat had je dan verwacht aan kosten? Mij lijkt het aanbod van € 40,50 heel schappelijk.
Eigenlijk best wel triest dat u door een foutje (geen prijsopgave) nu gaat proberen om de reparatie gratis te krijgen. Pas op want Blokker kan ook besluiten de reparatie ongedaan te maken en dan bent u de € 20,00 onderzoekskosten kwijt, wat ze nu bieden is coulance omdat er een foutje is gemaakt.
Ik zou het aanbod accepteren en u heel erg gaan schamen dat u op dit forum probeerde de zaak geheel gratis te krijgen.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 22:13
door crazyme
Triest dat redelijke oplossingen niet meer geaccepteerd kunnen worden.
Dit zorgt er voor dat bedrijven zich steeds meer gaan indekken. De volgende keer moet u een A4 met voorwaarden doorlezen en ondertekenen om dit soort "misverstanden" te regelen.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 30 jul 2017 23:11
door moederslink
Sjanet Zaal schreef:Mijn koffiemachine heb ik ter reparatie aangeboden bij Blokker, daar is hij ook gekocht maar de garantie is verlopen. Nu zou ik vooraf ingelicht worden (prijsopgave) wat de kosten zouden zijn, wat niet gebeurd is. Ik heb gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga. De reke ing bedraagd € 111,00. Nu willen zij mij wel tegemoed komen en de € 20,00 eraf trekken (die ik vooraf heb betaald en zo wie zo kwijt zou zijn) en daarna dat zij de helft betalen en ik ook de helft. Dus ik moet € 40,50 betalen. Kan ik hierin eisen dat ze mij de machine terug geven en niets hoef te betalen. Hoe sta ik hierin wettelijk sterk
Alleen omdat Blokker u geen prijsopgave heeft gegeven gaat u nu
de wet erbij halen ?? "" foei, meneer Blokker "" !
En nu bedraagt de rekening € 111 ......... wilt u het nu voor noppes gerepareerd hebben omdat ze het niet van te voren hebben gezegd??
Wat was uw besluit geweest als er van te voren was gezegd dat de reparatiekosten op ÷ € 110- € 115 zouden komen?
Er is geen garantie meer dus wees blij dat ze zo coulant zijn en de helft ongeveer van die prijs laten zitten of neem dat ding weer ongerepareerd onder uw arm mee terug , u bent dan sowieso de € 20 kwijt , en ga naar een handige Harry in uw woonplaats of koop een ander apparaat .
Hoe oud is de koffiemachine eigenlijk en wat kostte die indertijd?
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 31 jul 2017 08:20
door witte angora
Sjanet Zaal schreef:Kan ik hierin eisen dat ze mij de machine terug geven en niets hoef te betalen.
Nou.... dan krijg je een ongerepareerde machine terug. En dan? Ga je dan een nieuwe kopen? Of laat je hem elders voor 111 euro repareren? Je mag zelf kiezen...
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 31 jul 2017 14:03
door olaf79
Wettelijk sta je denk ik sterk. Blokker ontkent niet de afspraak (een prijsopgave krijgen vtv). Zij hebben zich hieraan niet gehouden en dus zijn de (financiële) gevolgen voor hun. Het apparaat in kapotte staat terugbrengen is natuurlijk geen optie en een belachelijke suggestie. De enige juiste oplossing hier is het apparaat gerepareerd terug geven voor de 20 euro die al betaald is. Overigens zou ik voor die overige 20 euro niet heel moeilijk doen, maar TS vroeg naar zij wettelijke positie.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 31 jul 2017 14:09
door crazyme
olaf79 schreef:Wettelijk sta je denk ik sterk. Blokker ontkent niet de afspraak (een prijsopgave krijgen vtv). Zij hebben zich hieraan niet gehouden en dus zijn de (financiële) gevolgen voor hun. Het apparaat in kapotte staat terugbrengen is natuurlijk geen optie en een belachelijke suggestie. De enige juiste oplossing hier is het apparaat gerepareerd terug geven voor de 20 euro die al betaald is. Overigens zou ik voor die overige 20 euro niet heel moeilijk doen, maar TS vroeg naar zij wettelijke positie.
Ik denk dat blokker liever het apparaat in de kliko gooit en de dagwaarde als schadevergoeding betaalt.
"Oeps, sorry, apparaat is zoek"
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 31 jul 2017 14:33
door olaf79
crazyme schreef:olaf79 schreef:Wettelijk sta je denk ik sterk. Blokker ontkent niet de afspraak (een prijsopgave krijgen vtv). Zij hebben zich hieraan niet gehouden en dus zijn de (financiële) gevolgen voor hun. Het apparaat in kapotte staat terugbrengen is natuurlijk geen optie en een belachelijke suggestie. De enige juiste oplossing hier is het apparaat gerepareerd terug geven voor de 20 euro die al betaald is. Overigens zou ik voor die overige 20 euro niet heel moeilijk doen, maar TS vroeg naar zij wettelijke positie.
Ik denk dat blokker liever het apparaat in de kliko gooit en de dagwaarde als schadevergoeding betaalt.
"Oeps, sorry, apparaat is zoek"
Dat zou diefstal en fraude zijn. Lijkt me niet dat Blokker zich daartoe verlaagt
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 31 jul 2017 14:52
door witte angora
olaf79 schreef:Het apparaat in kapotte staat terugbrengen is natuurlijk geen optie en een belachelijke suggestie. De enige juiste oplossing hier is het apparaat gerepareerd terug geven voor de 20 euro die al betaald is.
Het apparaat gerepareerd terug geven zonder dat er reparatiekosten in rekening gebracht worden is een belachelijke suggestie. Het meest reëel is de kosten te delen zoals reeds aangegeven.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 31 jul 2017 14:53
door crazyme
@olaf79
Jouw voorstel is verheffend....
Schaam jij je niet om dit voor te stellen ?
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 31 jul 2017 16:02
door olaf79
crazyme schreef:@olaf79
Jouw voorstel is verheffend....
Schaam jij je niet om dit voor te stellen ?
Waarvoor zou ik me moeten schamen? Ik vind dat Blokker voor haar fout verantwoording dient te nemen. Als consumenten een fout maken, hoor ik hier zeggen, wijze les, neem je verlies en leer er mee leven. Dit is een wijze les voor Blokker. Leer er mee leven.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 31 jul 2017 16:11
door crazyme
olaf79 schreef:crazyme schreef:@olaf79
Jouw voorstel is verheffend....
Schaam jij je niet om dit voor te stellen ?
Waarvoor zou ik me moeten schamen? Ik vind dat Blokker voor haar fout verantwoording dient te nemen. Als consumenten een fout maken, hoor ik hier zeggen, wijze les, neem je verlies en leer er mee leven. Dit is een wijze les voor Blokker. Leer er mee leven.
Dat doen ze toch. Zuigende klanten die het onderste uit de kan willen hebben verpesten het voor de normale klanten.
En jij motiveert ze ook nog.
Redelijk is redelijk
En daarbij kun je helemaal geen gratis gerepareerd artikel eisen. Ongeprepareerd wel.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 31 jul 2017 16:57
door Nijogeth
Als Blokker zijnde zou ik aangeven aan de klant dat het product weer terug is in de staat waarin ie bij hen kwam. Repareren kost 110€, anders kan ie hem weer komen ophalen en zoekt ie t maar uit. Soms moet je als bedrijf jezelf niet laten kennen.