Pretium ophefkosten betalen na overlijden
Geplaatst: 01 aug 2017 14:17
Beste allen,
Eind mei 2017 is onze moeder overleden, zij had een telefoon abonnement van Pretium.
Wij hebben Pretium via een overlijdensbericht (met een kopie van de overlijdensakte) op de hoogte gebracht.
Het abonnement willen wij als nabestaanden laten stoppen.
De laatste gesprekskosten hebben wij betaald, evenals de abonnementskosten van de gehele maand juni.
Nu wil Pretium dat wij ophefkosten gaan betalen.
Wij hebben telefonisch contact gehad met de klantenservice en debiteurenadministratie van Pretium en komen geen stap verder.
Digitaal bezwaar ingediend, aangezien er nergens in de voorwaarden van Pretium iets te vinden is als het betalen van ophefkosten door nabestaanden. Het enige punt is artikel 14.10:
Indien de Contractant de Aansluiting opheft, is de Contractant verplicht tot betaling van de administratieve ophefkosten.
Naar ons inziens is de contractant overleden en wij als nabestaanden handelen lopende abonnementen af op naam van de contractant, onze moeder.
De reactie van Pretium op het bezwaar: het opheffen van een telefoonlijn brengt voor ons als telecomaanbieder administratieve kosten met zich mee.
Wij vinden het onbegrijpelijk en respectloos om deze kosten aan nabestaanden te vragen.
Alsof je als nabestaanden al niet genoeg te regelen hebt, zeer vervelend dat Pretium ons ook extra administratiewerk bezorgd.
Op dit forum heb ik al eerdere soortgelijke berichten langs zien komen.
Hoe moeten wij nu handelen?
Eind mei 2017 is onze moeder overleden, zij had een telefoon abonnement van Pretium.
Wij hebben Pretium via een overlijdensbericht (met een kopie van de overlijdensakte) op de hoogte gebracht.
Het abonnement willen wij als nabestaanden laten stoppen.
De laatste gesprekskosten hebben wij betaald, evenals de abonnementskosten van de gehele maand juni.
Nu wil Pretium dat wij ophefkosten gaan betalen.
Wij hebben telefonisch contact gehad met de klantenservice en debiteurenadministratie van Pretium en komen geen stap verder.
Digitaal bezwaar ingediend, aangezien er nergens in de voorwaarden van Pretium iets te vinden is als het betalen van ophefkosten door nabestaanden. Het enige punt is artikel 14.10:
Indien de Contractant de Aansluiting opheft, is de Contractant verplicht tot betaling van de administratieve ophefkosten.
Naar ons inziens is de contractant overleden en wij als nabestaanden handelen lopende abonnementen af op naam van de contractant, onze moeder.
De reactie van Pretium op het bezwaar: het opheffen van een telefoonlijn brengt voor ons als telecomaanbieder administratieve kosten met zich mee.
Wij vinden het onbegrijpelijk en respectloos om deze kosten aan nabestaanden te vragen.
Alsof je als nabestaanden al niet genoeg te regelen hebt, zeer vervelend dat Pretium ons ook extra administratiewerk bezorgd.
Op dit forum heb ik al eerdere soortgelijke berichten langs zien komen.
Hoe moeten wij nu handelen?