Pagina 1 van 1

Betalingsachterstand bij ExpressHotel?

Geplaatst: 01 aug 2017 20:34
door Rubybeats
Vandaag een mailtje ontvangen van het bedrijf Direct Solutions b.v, omdat ik iets telefonisch zo hebben aangeschaft vorig jaar maar ik ken heel het bedrijf ExpressHotel helemaal niet!!! Wat moet ik hierme?????

From: algemeen secretariaat <[email protected]>
Sent: Tuesday, August 1, 2017 10:26:39 AM
To: 'mijn e-mail'
Subject: betalingsachterstand

*Mijn naam en achternaam*
*Mijn huisadres en postcode*

factuurnummer: ******


Geachte heer/mevrouw,

Uit de administratie van ons cliënt is gebleken dat u onderstaande vordering(en) niet heeft betaald. Onze cliënt heeft u ruimschoots de gelegenheid gegeven deze vordering(en) te betalen. Ondanks verzoek daartoe heeft u niet aan uw betalingsverplichting voldaan.
U bent in verzuim.
In maart 2016 heeft u het product ExpressHotel per telefoon aangeschaft. Met ExpressHotel kunnen klanten een jaar lang gebruik maken van het lidmaatschap waarmee ze gratis kunnen overnachten bij meer dan 30.000 hotels tegen betaling van ontbijt en avondeten. Er is geconstateerd dat u heeft aangegeven de betaling te willen verrichten vanuit uw rekeningnummer MIJN REKENINGNUMMER. Helaas hebben wij vernomen dat dit niet is nagekomen wegens actieve stornatie.
Derhalve zijn we benaderd door ons cliënt om de vordering(en) in behandeling te nemen.
Onze cliënt heeft ons verzocht u nog éénmaal in de gelegenheid te stellen het navolgend bedrag te voldoen, zonder rente te rekenen.
Wij geven u één laatste mogelijkheid de kwestie in der minne af te doen door binnen 3 dagen na dagtekening van deze brief het bedrag van € 129,00 te voldoen op rekeningnummer IBAN: NL02ABNA0245598413 ten name van Direct Solutions B.V. o.v.v. bovengenoemd(e) factuurnummer(s). Daarnaast verzoeken wij u om een betalingsbewijs naar [email protected] te mailen.
Factuur

Specificatie Factuurbedrag
hoofdsom € 89,00
incassokosten € 40,00
rente € 00,00
Totaalbedrag € 129,00

Indien u niet tijdig of volledig betaalt zullen wij beroep doen op wettelijke sancties en worden er buitengerechtelijke kosten in rekening gebracht. Wij gaan echter vanuit dat u het niet zover zult laten komen.
Voor inhoudelijke vragen kunt u bellen naar 020 49 177 03.

Met oprechte groeten hopen wij u de situatie vriendelijk bekend te hebben gemaakt.

This transmission is intended only for use by the intended recipient(s). If you are not an intended recipient you should not read, disclose, copy, circulate or in any other way use the information contained in this transmission. The information in this transmission may be confidential and/or privileged. If you received this transmission in an error, please notify the sender immediately and delete this transmission including any attachments.

Re: Betalingsachterstand bij ExpressHotel?

Geplaatst: 02 aug 2017 15:16
door NeoDutchio
Als u zeker weet dat het niet door u aangeschaft is zou ik eenmalig contact opnemen met dit incassoburo en dit vermelden. Blijven ze volhouden vraag dan om bewijs van de aankoop.
Maar hoe komen ze eigenlijk aan al uw gegevens?

Re: Betalingsachterstand bij ExpressHotel?

Geplaatst: 03 aug 2017 08:09
door Leo The Emperor
.

Re: Betalingsachterstand bij ExpressHotel?

Geplaatst: 03 aug 2017 13:04
door alfatrion
U kunt het beste een brief schrijven waarin u aangeeft dat u de dienst niet hebt afgenomen en (zoals Leo aangeeft) fijntjes opmerken dat niet aan het schriftelijkheidsvereisten is voldaan.
Rubybeats schreef:Indien u niet tijdig of volledig betaalt zullen wij beroep doen op wettelijke sancties en worden er buitengerechtelijke kosten in rekening gebracht. Wij gaan echter vanuit dat u het niet zover zult laten komen.
Hier liegen ze. De buitengerechtelijke kosten zijn al opgenomen en de wettelijke sancties klinkt heel dreigend, maar die kunnen ze helemaal niet opleggen.

Re: Betalingsachterstand bij ExpressHotel?

Geplaatst: 03 aug 2017 13:41
door Rubybeats
NeoDutchio schreef:Als u zeker weet dat het niet door u aangeschaft is zou ik eenmalig contact opnemen met dit incassoburo en dit vermelden. Blijven ze volhouden vraag dan om bewijs van de aankoop.
Maar hoe komen ze eigenlijk aan al uw gegevens?
Leo The Emperor schreef:Aangezien het hier een lidmaatschap betreft, kunt u aangeven dat naast een (mogelijk) telefonisch akkoord ook een schriftelijke bevestiging volgens de Nederlands wet is vereist. Vraag ze daarom de schriftelijke overeenkomst of bevestiging aan u te sturen

Ja ik weet zeker dat ik hier nooit contact over gehad hebt, en al helemaal niet telefonisch. De website van ExpressHotel ziet er trouwens ook heel verdacht uit, alsof iemand dit even in elkaar heeft gezet om mensen erbij te lappen. Heb nu meerdere malen telefonisch contact proberen op te nemen met Direct Solutions b.v maar krijg geen gehoor. (dit zaakje stinkt!)

Re: Betalingsachterstand bij ExpressHotel?

Geplaatst: 03 aug 2017 17:14
door Leo The Emperor
.

Re: Betalingsachterstand bij ExpressHotel?

Geplaatst: 04 aug 2017 05:37
door Harm.calc
Rubybeats schreef:In maart 2016 heeft u het product ExpressHotel per telefoon aangeschaft. Met ExpressHotel kunnen klanten een jaar lang gebruik maken van het lidmaatschap waarmee ze gratis kunnen overnachten bij meer dan 30.000 hotels tegen betaling van ontbijt en avondeten.
Het lijkt wel of het "incassobureau" u een mooi product tracht te verkopen. Komt weinig zakelijk op mij over. Riekt naar oplichting.
Rubybeats schreef: . . . wegens actieve stornatie . . .
Dit duidt er volgens mij op dat u een afgeschreven bedrag gestorneerd hebt. Gezien uw reactie is dat lariekoek.

Daarnaast geven ze aan dat u de betaling zou moeten verrichten, wat weer in tegenspraak is met de actieve stornatie die gedaan is.
Is het woord stornatie überhaupt wel goed Nederlands?
Rubybeats schreef:Met oprechte groeten hopen wij u de situatie vriendelijk bekend te hebben gemaakt.
Dit lijkt wel een uit een vreemde taal in het Nederlands vertaalde zin. Of een kind heeft dit geschreven.

Wel allemaal wat vreemd met elkaar.

Ik zou om tekst en uitleg vragen, mede omdat bepaalde gegevens van u wel bij hen correct bekend zijn. Daarnaast, zet ze maar even flink aan het werk voor hun 40 euro. Dit is wel een correct tarief maar dat kan iedereen vinden op internet.

Re: Betalingsachterstand bij ExpressHotel?

Geplaatst: 04 aug 2017 17:11
door BountyGuin
Op exact dezelfde datum heb ik eenzelfde mailtje gehad. Ik had het gevoel dat het spam is, idd door het taalgebruik. Daarnaast herken ik ExpresHotel niet, de stornatie niet en ik heb geen enkele aanmaning ontvangen.
De mail komt echter wel van directsolutionsbv vandaan.

Re: Betalingsachterstand bij ExpressHotel?

Geplaatst: 07 aug 2017 13:21
door Egbert12345
Typisch een staaltje van spam. Wij hebben regelmatig van dergelijke berichten ontvangen. Als u zeker weet dat u er geen link mee heeft, gewon negeren. Iedereen kan wel van alles claimen.

Re: Betalingsachterstand bij ExpressHotel?

Geplaatst: 20 aug 2017 21:44
door Icequeen
Precies hetzelfde bericht ontvangen ben Expresshotel.

Ik heb het incassobureau opgezocht en het is geen incassobureau! Het is een bemiddelingsbureau....

Zij hebben mij in maart 2016 wel telefonisch benaderd en ik ben toen zo stom geweest om antwoord te geven op hun vragen en toe te geven. Nadat ik had opgehangen heb ik hen direct teruggebeld en gemaild dat ik toch geen gebruik wilde maken van de aanbieding! De mail hebben zij zelfs bevestigd!! De telefoon is nooit meer opgenomen!
Nog steeds proberen zij geld van mijn rekening te halen, die ik inderdaad steeds storneer!
Ik heb nooit iets getekend en omdat het om een abonnement gaat staan zij niet in hun recht!
Ik zou graag met meer gedupeerde in contact komen om ervoor te zorgen dat dit stopt!

Groetjesss