Pagina 1 van 1

Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 14:13
door dewalermelo
KPN is verantwoordelijk voor nóg meer werk voor klanten die verhuizen.
Bij het opzeggen van mijn alles-in-1 abonnement vergeet de call agent te vermelden dat de gekoppelde emailadressen die ik al 20 jaar (!) gebruik zullen vervallen. Gevolg: op 1 augustus stuurt KPN een email dat de adressen per 15 augustus vervallen. Bij navraag blijkt dat dit definitief is, er is GEEN OPLOSSING voor deze fout van KPN, 'de systemen van KPN laten dit niet toe'.

Ik heb nu ontzettend veel extra werk en als ik iemand vergeet in te lichten mis ik email na 15 augustus. Dank je wel KPN :(
Mij ben je voorgoed kwijt als klant.
Moraal van het verhaal: realiseer je dat er emailadressen aan je abonnement gekoppeld kunnen zijn en dat je die zelfs in 2017 niet mee kan nemen als je gaat verhuizen!

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 14:25
door renewouters
Maar dat spreekt toch voor zich. Een call center medewerker toch niet te vertellen dat je geen gebruik meer kunt maken van hun diensten als je je contract opzegt? Waarom dacht je dat het email adres wel zou blijven bestaan? Als jouw werkgever jouw contract opzegt doe je toch ook niets meer voor dat bedrijf lijkt me.

De oplossing is simpel: neem een gmail account of als je dat niet wilt neem je een email account bij een onafhankelijke provider, inclusief je eigen domeinnaam.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 14:44
door dewalermelo
Ik verhuis mijn contract, ik zeg het niet op!
Het gaat er om dat KPN niet in staat is om emailadressen aan het identieke abonnement op het nieuwe adres te koppelen, in een tijdperk waarin er al auto's met autopilot worden getest en we ons kunnen inschrijven voor een tripje naar de maan! En om het feit dat ze blijkbaar niet in staat zijn fouten te herstellen.
Een gmail account en een domeinnaam heb ik al, daar gaat het niet om.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 14:57
door Dirkie
dewalermelo schreef:KPN is verantwoordelijk voor nóg meer werk voor klanten die verhuizen.
Bij het opzeggen van mijn alles-in-1 abonnement vergeet de call agent te vermelden dat de gekoppelde emailadressen die ik al 20 jaar (!) gebruik zullen vervallen. Gevolg: op 1 augustus stuurt KPN een email dat de adressen per 15 augustus vervallen. Bij navraag blijkt dat dit definitief is, er is GEEN OPLOSSING voor deze fout van KPN, 'de systemen van KPN laten dit niet toe'.

Ik heb nu ontzettend veel extra werk en als ik iemand vergeet in te lichten mis ik email na 15 augustus. Dank je wel KPN :(
Mij ben je voorgoed kwijt als klant.
Moraal van het verhaal: realiseer je dat er emailadressen aan je abonnement gekoppeld kunnen zijn en dat je die zelfs in 2017 niet mee kan nemen als je gaat verhuizen!
Ik lees verhuizen en opzeggen door elkaar. Weet u zeker dat er niet 2 zaken gedaan zijn. Namelijk het opzeggen van een abonnement op het ene adres en het nemen van een nieuwe contract op een ander adres. Dat is namelijk niet hetzelfde als verhuizen. En als ik dat ze U voorgoed kwijt zijn als klant dan neem ik aan dat op het nieuwe adres geen KPN komt. Dus dan kunnen de emailadressen ook niet mee. Of lees en/of snap ik het niet goed?

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 15:08
door dewalermelo
Ik ben verhuisd en heb op het nieuwe adres een nieuw KPN abonnement genomen, zo werkt de gedateerde IT van KPN nu eenmaal. Ze kunnen blijkbaar alleen het oude adres 'afsluiten' (lees opzeggen) en het nieuwe adres 'aansluiten'. En dat zou de oorzaak zijn dat je geen mailadressen mee kan nemen.
Na deze slechte ervaringen zeg ik het KPN abonnement op het nieuwe adres alsnog z.s.m. op en kies ik voor een andere provider.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 15:15
door Verwijderd
dewalermelo schreef:Ik ben verhuisd en heb op het nieuwe adres een nieuw KPN abonnement genomen, zo werkt de gedateerde IT van KPN nu eenmaal. Ze kunnen blijkbaar alleen het oude adres 'afsluiten' (lees opzeggen) en het nieuwe adres 'aansluiten'. En dat zou de oorzaak zijn dat je geen mailadressen mee kan nemen.
Na deze slechte ervaringen zeg ik het KPN abonnement op het nieuwe adres alsnog z.s.m. op en kies ik voor een andere provider.
Verhuizen is iets anders dan opzeggen. Het klinkt alsof u het oude abonnement hebt opgezegd.

Edit: ik snap na een paar keer doorlezen nog steeds niet wat het probleem nu is. Waarom zou u bij een verhuizing een nieuw abonnement moeten aangaan? Meestal gaat dit vanzelf. Of hebt u op het ene adres glasvezel en op het andere niet? Ook lees ik op de site van KPN dat een emailadres doorverhuizen gewoon mogelijk is. Echter zegt u dat u het oude abonnement hebt opgezegd en een nieuw abonnement op een nieuw adres aangaat. Dan kan KPN toch gewoon uw huidige emailadres aanhouden?

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 15:17
door Dirkie
dewalermelo schreef:Ik ben verhuisd en heb op het nieuwe adres een nieuw KPN abonnement genomen, zo werkt de gedateerde IT van KPN nu eenmaal. Ze kunnen blijkbaar alleen het oude adres 'afsluiten' (lees opzeggen) en het nieuwe adres 'aansluiten'. En dat zou de oorzaak zijn dat je geen mailadressen mee kan nemen.
Na deze slechte ervaringen zeg ik het KPN abonnement op het nieuwe adres alsnog z.s.m. op en kies ik voor een andere provider.
Ik weet niet of dit over dezelfde KPN gaat want als ik naar de site ga dan lees ik (na slechts 1 klik) dit
KPN producten verhuizen mee

TV, Internet en bellen verhuizen

Ga je verhuizen? Wij helpen je graag een handje met het verhuizen van je televisie, internet en telefoonverbinding. Ben je Compleet, dan regelen wij de verhuizing van je mobiel voor je.

Chat of bel direct met ons en geef meteen je verhuizing door.

Wij zorgen er ook tijdens je verhuizing voor dat je nooit een dag zonder internet en televisie zit. En maken je verhuizing leuker met onze gratis KPN verhuisvoordelen.
Ik lees hier nergens iets over opzeggen en een nieuw abonnement nemen.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 15:21
door sjohie
dewalermelo schreef:Ik ben verhuisd en heb op het nieuwe adres een nieuw KPN abonnement genomen, zo werkt de gedateerde IT van KPN nu eenmaal. Ze kunnen blijkbaar alleen het oude adres 'afsluiten' (lees opzeggen) en het nieuwe adres 'aansluiten'. En dat zou de oorzaak zijn dat je geen mailadressen mee kan nemen.
Na deze slechte ervaringen zeg ik het KPN abonnement op het nieuwe adres alsnog z.s.m. op en kies ik voor een andere provider.
Als ik hier kijk, lees ik dat bestaande producten mee verhuizen. Dat klopt dan dus niet? En wat hier op het forum van KPN staat. nl dat iemand bij wijzigen van product (bestaand planet adsl naar nieuw kpn glasvezel) de mailadressen heeft meegenomen klopt ook niet?

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 15:25
door NeoDutchio
Ik denk dat de fout bij uzelf zit. Bij verhuizen komt er een nieuw abonnement op het nieuwe adres. Ik ben 2 jaar gelden verhuisd. Op het oude adres moest het abonnement opgezegd worden en 4 maanden later op het nieuwe adres een nieuw glasvezelabonnement. Op mijn verzoek is het mailaccount losgekoppeld, deze kon ik in de tussentijd gewoon gebruiken en is later gratis weer toegevoegd aan net nieuwe abonnemen. Als je er om vraagt kunnen ze dat doen.
Ik lees nergens in uw verhaal dat u dit besproken hebt dat u uw mailadressen wilt meenemen.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 15:45
door dewalermelo
Los van wat er fout is gegaan en waar en door wie precies:
1) mijn email adressen gaan op 15 augustus vervallen terwijl ik dat niet wil en me dat veel extra werk bezorgt;
2) KPN is niet in staat om dat te veranderen omdat dat 'niet in hun systemen past';
3) het is 2017, hoe moeilijk kan het zijn?
4) als je binnenkort gaat verhuizen denk er dan aan dat je dit ook nog moet bewaken want in tegenstelling tot wat er op de site van KPN staat gaat het echt niet vanzelf!

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 15:50
door Bob Schurkjens
U kunt uw klacht beter op www.klachtenkompas.nl zetten. Daar probeert kpn dit soort problemen naar tevredenheid op te lossen.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 04 aug 2017 16:04
door sylvesterb
dewalermelo schreef:Ik ben verhuisd en heb op het nieuwe adres een nieuw KPN abonnement genomen, zo werkt de gedateerde IT van KPN nu eenmaal. Ze kunnen blijkbaar alleen het oude adres 'afsluiten' (lees opzeggen) en het nieuwe adres 'aansluiten'. En dat zou de oorzaak zijn dat je geen mailadressen mee kan nemen.
Na deze slechte ervaringen zeg ik het KPN abonnement op het nieuwe adres alsnog z.s.m. op en kies ik voor een andere provider.
KPN kan gewoon verhuizen zonder het oude abonnement te laten vervallen. Waarschijnlijk heeft u een verkoper aan de lijn gehad en deze worden afgerekend op het aantal verkopen en een verhuizing valt hier niet onder.

Zou zeker je klacht melden op www.klachtkompas.nl want dit moet zeker wel te fixen zijn.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 05 aug 2017 20:54
door renewouters
dewalermelo schreef: 2) KPN is niet in staat om dat te veranderen omdat dat 'niet in hun systemen past';
3) het is 2017, hoe moeilijk kan het zijn?
Het kan wel 2017 zijn maar dat betekent nog niet dat processen en IT-systemen zich automatisch aan alle mogelijke scenario's kunnen aanpassen.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 06 aug 2017 12:05
door sjohie
dewalermelo schreef:Los van wat er fout is gegaan en waar en door wie precies:
1) mijn email adressen gaan op 15 augustus vervallen terwijl ik dat niet wil en me dat veel extra werk bezorgt;
2) KPN is niet in staat om dat te veranderen omdat dat 'niet in hun systemen past';
3) het is 2017, hoe moeilijk kan het zijn?
4) als je binnenkort gaat verhuizen denk er dan aan dat je dit ook nog moet bewaken want in tegenstelling tot wat er op de site van KPN staat gaat het echt niet vanzelf!
Ik stel voor dat je die vraag even zelf beantwoord als jij 25+ jaar al ettelijke miljoenen klanten en mailadressen hebt verhuisd in Nederland.

Ik snap dat je baalt, zou ik ook doen, maar serieus, dat is wel een flopdral argument. Zoals het op mij, en meerdere users hier overkomt, heb jij een gesprek over een verhuizing van een abonnement laten omslaan naar het aangaan van een nieuw abonnement op een ander adres. Dat zijn twee aparte dingen, en daar was je zelf bij, dus dan zou ik zulke argumenten maar even bewaren voor de achtertafel van eerstvolgende verjaardag ofzo. Door ze hier zo neer te zetten, onderstreep je wat mij betreft alleen maar het feit dat je zelf ook niet helemaal op hebt zitten letten.

Nogmaals, horen dat je iets zelf niet helemaal goed hebt gedaan vind niemand leuk, ik ook niet, maar met zulke "argumenten" zet je jezelf alleen maar meer in je zelf aangetrokken hemd.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 06 aug 2017 18:35
door Sira
Had je misschien een @planet.nl of @kpnplanet.nl adres? Beide willen ze inderdaad kwijt.
@kpnmail.nl of [email protected] kunnen gewoon meeverhuizen.

KPN kan zelfs een door hun foutief verwijderd e-mailadres (met bijbehorende e-mails) terughalen, duurt wel ff, maar het kan.
Jij hebt alleen de aankondiging dat je account 15 augustus komt te vervallen, dus dit kunnen ze rechtzetten, tenzij mijn eerste zin van toepassing is, of wanneer je hebt opgezegd en opnieuw laat aansluiten.

Ik ben overigens van mening dat KPN een klant wel volledig moet informeren, dus ook m.b.t. de e-mailadressen die komen te vervallen, vaak staat de klant daar niet bij stil en het is een kleine moeite. Dit soort punten zouden ook in een checklist aangegeven kunnen worden. Het gebeurt vaker dat bij KPN de KLANT onvolledig wordt geïnformeerd.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 07 aug 2017 12:08
door Pareltje31
dewalermelo schreef:Los van wat er fout is gegaan en waar en door wie precies:
1) mijn email adressen gaan op 15 augustus vervallen terwijl ik dat niet wil en me dat veel extra werk bezorgt;
2) KPN is niet in staat om dat te veranderen omdat dat 'niet in hun systemen past';
3) het is 2017, hoe moeilijk kan het zijn?
4) als je binnenkort gaat verhuizen denk er dan aan dat je dit ook nog moet bewaken want in tegenstelling tot wat er op de site van KPN staat gaat het echt niet vanzelf!
het maakt zeker wat uit. U zet KPN in een negatief daglicht terwijl u zelf de fout maakt door op te zeggen.

Re: Emailadressen bij KPN vervallen bij verhuizing

Geplaatst: 11 aug 2017 15:11
door rené.van-den-bergh
KPN gaat de emailadressen niet verwijderen bij een verhuizing, zoals u opgeeft heeft u zelf het abonnement opgezegd, dus word het beëindigd. En heeft u een nieuw abonnement weer afgesloten bij KPN. Dat is uw fout en niet die van KPN. Ikzelf ben verhuisd van Nederhorst den Berg naar Marknesse. Heb tijdig genoeg aangegeven dat ik ga VERHUIZEN en mijn KPN mailadres is blijven bestaan. Dus wat u zegt klopt niet, jammer weer dat u uw fout niet wilt toegeven en een bedrijf een slechte naam toebedeelt terwijl het uw eigen fout is.