Telefoon batterij.nl wil niet helpen nadat batterij opzwelt
Geplaatst: 08 aug 2017 14:37
Klacht over telefoon batterij.nl
Betreft batterij voor een telefoon merk Samsung, type Grand Neo
Hieronder mijn slechte ervaring met dit internet-bedrijf.
1. In het kort
- Telefoon Batterij.nl levert niet de juiste batterij, terwijl die wel wordt genoemd op factuur.
- Telefoon-Batterij.nl is niet bereikbaar voor klachten. Stuurt wel een automatisch aangemaakte bevestiging maar daar blijft het bij.
- Telefoon-Batterij.nl is niet gevoelig voor redelijke argumenten van de consument en komt alleen met een idioot compensatievoorstel.
- Kortom telefoon-batterij.nl levert een wanprestatie.
2. Volledige beschrijving.
Ik ontving een batterij op 23 maart 2017. Aanvankelijk werkte de batterij goed. Hij moest
wel vaak worden opgeladen, maar dat is een klacht die je van veel mensen hoort. Na ruim twee
maanden werkte de batterij steeds slechter. Na volledig opladen nog hooguit 2 uur.
Ik heb mijn telefoon opengemaakt in de hoop dat de batterij het beter zou gaan doen wanneer hij
even losgekoppeld was van de telefoon. De batterij werd gelijk dikker. Ik kon hem niet meer
terugplaatsen in de telefoon. De batterij was op dat moment nog geen vier maanden oud.
Ik stuur een e-mail naar Telefoon batterij.nl met de vraag: hoe is dit op te lossen?
Ik krijg het volgende antwoord:
Wat vervelend om te horen dat de accu defect is.
Helaas valt de accu niet meer binnen de garantie termijn van drie maanden welke wij verstrekken.
Dit omdat een accu een verbruiksvoorwerp is en de levensduur sterk afhankelijk is van externe
factoren. Om u toch tegemoet te willen komen willen wij u eenmalig een nieuwe accu aanbieden
tegen een korting van 20%.
Ik ben met dat antwoord natuurlijk niet tevreden. Ik geef in een mail aan dat het euvel wel degelijk
onder de garantietermijn van drie maanden valt. Ik heb reeds in mijn eerste mail vermeld dat het
euvel reeds een maand voor het indienen van de klacht aan de gang was. Dus een maand voor 16 juli,
zeg 16 juni 2017. De aankoopdatum is 23 maart. Eenvoudige rekensom: het begin van de klacht
valt binnen de garantietermijn.
Ik geef in dezelfde mail ook aan dat een consument niet bij de eerste tekenen van achteruitgang
van lading aan de bel trekt; hij/zij ziet het een poosje aan.
Kortom ik ben niet overgaan tot aankoop van eenzelfde (ondeugdelijke) batterij, De door hen
geleverde batterij had trouwens door het opzwellen veel schade aan mijn telefoon kunnen aanrichten.
Ik heb Telefoon-Batterij.nl verzocht het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van
in totaal 13,90 euro binnen 7 dagen over te maken op mijn rekeningnummer
........ ten name van ............
Er gebeurde niets. Omdat er op vorige mails geen antwoord kwam startte ik een nieuwe klacht
Ik schreef de volgende mail:
Ik heb sinds 16 juli diverse e-mails gestuurd naar uw bedrijf. Op de eerste kreeg ik een antwoord.
Daar was ik niet tevreden mee.
Op al mijn volgende e-mails heb ik wel nummers ontvangen maar nooit een antwoord. Ik noem:
#259036, #517534, #340824, #855973
Het door mij verlangde bedrag van 13,90 is ook niet door uw bedrijf teruggestort op mijn rekening.
Ik geef u vanaf nu tot uiterlijk vrijdag 4 augustus 2017 12.00 uur de gelegenheid deze kwestie
naar mijn tevredenheid af te handelen.
Daarna zal ik alle mij ten dienste staande middelen gebruiken om de slechte handelswijze van uw
Bedrijf openbaar te maken.
Daarop ontvang ik de volgende mail:
Gezien dat de garantietermijn van de batterij reeds verstreken is kunnen wij de batterij helaas niet
meer voor u omruilen zoals eerder door ons gemeld. Wij hebben u destijds uit coulance een
voorstel gedaan een nieuwe batterij aan te schaffen met korting. Uw reactie hierop was dat u uw
geld retour wil hebben, dit is uiteraard niet mogelijk voor een product dat u reeds maanden
in gebruiken / uw bezit heeft!
Ons voorstel m.b.t. tot de korting voor een nieuwe batterij staat nog steeds, u kunt hier nog
steeds gebruik van maken.
U ziet, er wordt slecht gelezen, Telefoon-Batterij.nl gaat niet in op mijn rekensom t.a.v. de
garantietermijn.
Wat wil ik:
Ik wil dat er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan gegeven wordt dat dit bedrijf Telefoon-Batterij.nl
Een slechte onderneming is en dat mensen hier vooral niet moeten kopen.
J
Betreft batterij voor een telefoon merk Samsung, type Grand Neo
Hieronder mijn slechte ervaring met dit internet-bedrijf.
1. In het kort
- Telefoon Batterij.nl levert niet de juiste batterij, terwijl die wel wordt genoemd op factuur.
- Telefoon-Batterij.nl is niet bereikbaar voor klachten. Stuurt wel een automatisch aangemaakte bevestiging maar daar blijft het bij.
- Telefoon-Batterij.nl is niet gevoelig voor redelijke argumenten van de consument en komt alleen met een idioot compensatievoorstel.
- Kortom telefoon-batterij.nl levert een wanprestatie.
2. Volledige beschrijving.
Ik ontving een batterij op 23 maart 2017. Aanvankelijk werkte de batterij goed. Hij moest
wel vaak worden opgeladen, maar dat is een klacht die je van veel mensen hoort. Na ruim twee
maanden werkte de batterij steeds slechter. Na volledig opladen nog hooguit 2 uur.
Ik heb mijn telefoon opengemaakt in de hoop dat de batterij het beter zou gaan doen wanneer hij
even losgekoppeld was van de telefoon. De batterij werd gelijk dikker. Ik kon hem niet meer
terugplaatsen in de telefoon. De batterij was op dat moment nog geen vier maanden oud.
Ik stuur een e-mail naar Telefoon batterij.nl met de vraag: hoe is dit op te lossen?
Ik krijg het volgende antwoord:
Wat vervelend om te horen dat de accu defect is.
Helaas valt de accu niet meer binnen de garantie termijn van drie maanden welke wij verstrekken.
Dit omdat een accu een verbruiksvoorwerp is en de levensduur sterk afhankelijk is van externe
factoren. Om u toch tegemoet te willen komen willen wij u eenmalig een nieuwe accu aanbieden
tegen een korting van 20%.
Ik ben met dat antwoord natuurlijk niet tevreden. Ik geef in een mail aan dat het euvel wel degelijk
onder de garantietermijn van drie maanden valt. Ik heb reeds in mijn eerste mail vermeld dat het
euvel reeds een maand voor het indienen van de klacht aan de gang was. Dus een maand voor 16 juli,
zeg 16 juni 2017. De aankoopdatum is 23 maart. Eenvoudige rekensom: het begin van de klacht
valt binnen de garantietermijn.
Ik geef in dezelfde mail ook aan dat een consument niet bij de eerste tekenen van achteruitgang
van lading aan de bel trekt; hij/zij ziet het een poosje aan.
Kortom ik ben niet overgaan tot aankoop van eenzelfde (ondeugdelijke) batterij, De door hen
geleverde batterij had trouwens door het opzwellen veel schade aan mijn telefoon kunnen aanrichten.
Ik heb Telefoon-Batterij.nl verzocht het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van
in totaal 13,90 euro binnen 7 dagen over te maken op mijn rekeningnummer
........ ten name van ............
Er gebeurde niets. Omdat er op vorige mails geen antwoord kwam startte ik een nieuwe klacht
Ik schreef de volgende mail:
Ik heb sinds 16 juli diverse e-mails gestuurd naar uw bedrijf. Op de eerste kreeg ik een antwoord.
Daar was ik niet tevreden mee.
Op al mijn volgende e-mails heb ik wel nummers ontvangen maar nooit een antwoord. Ik noem:
#259036, #517534, #340824, #855973
Het door mij verlangde bedrag van 13,90 is ook niet door uw bedrijf teruggestort op mijn rekening.
Ik geef u vanaf nu tot uiterlijk vrijdag 4 augustus 2017 12.00 uur de gelegenheid deze kwestie
naar mijn tevredenheid af te handelen.
Daarna zal ik alle mij ten dienste staande middelen gebruiken om de slechte handelswijze van uw
Bedrijf openbaar te maken.
Daarop ontvang ik de volgende mail:
Gezien dat de garantietermijn van de batterij reeds verstreken is kunnen wij de batterij helaas niet
meer voor u omruilen zoals eerder door ons gemeld. Wij hebben u destijds uit coulance een
voorstel gedaan een nieuwe batterij aan te schaffen met korting. Uw reactie hierop was dat u uw
geld retour wil hebben, dit is uiteraard niet mogelijk voor een product dat u reeds maanden
in gebruiken / uw bezit heeft!
Ons voorstel m.b.t. tot de korting voor een nieuwe batterij staat nog steeds, u kunt hier nog
steeds gebruik van maken.
U ziet, er wordt slecht gelezen, Telefoon-Batterij.nl gaat niet in op mijn rekensom t.a.v. de
garantietermijn.
Wat wil ik:
Ik wil dat er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan gegeven wordt dat dit bedrijf Telefoon-Batterij.nl
Een slechte onderneming is en dat mensen hier vooral niet moeten kopen.
J