LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting op benzine: minder dan geadverteerd

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gonnymartin51
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2017 11:12

Korting op benzine: minder dan geadverteerd

Ongelezen bericht door Gonnymartin51 »

Bij ons in de grensstreek met België en Duitsland schreeuwen de pompstations op superdagen (bv. op een donderdag of op een vrijdag ) met kortingen van wel 16 cent.
Maar kortingen van welke prijs.
Uiteindelijk krijg je een korting van 2 cent t.o.v. een dag tevoren.
Dit lijkt me niet correct.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Korting op benzine: minder dan geadverteerd

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Is het niet zo dat de prijzen op normale dagen al kortingsprijzen zijn. Dan zul je die korting eerst in mindering moeten brengen.
Dat is natuurlijk een beetje misleiding maar volgens mij gaat het wel zo.

Of,
Ken je de btw acties van de Mediamarkt niet meer uit het verleden? Daar was een actie dat je de btw over een artikel niet hoefde te betalen. Prijzen van betreffende artikelen werden op die actiedagen ook eerst verhoogd.

rvjapio
Berichten: 1023
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Korting op benzine: minder dan geadverteerd

Ongelezen bericht door rvjapio »

Het lijkt me uiterst correct. De korting is alleen minder dan u dacht. Uw conclusie is dus niet correct, de pompactie wel.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Korting op benzine: minder dan geadverteerd

Ongelezen bericht door scontra »

Uitgangspunt is de door de benzinemaatschappij (bijv. Shell) vastgestelde landelijke dagprijs.
Ieder benzinestation kan met zijn marge op de literprijs iets doen om klanten te trekken, hoewel ook dan de maatschappijen nog een vinger in de pap hebben.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Korting op benzine: minder dan geadverteerd

Ongelezen bericht door witte angora »

snuffel1 schreef:Als de korting normaliter 14 cent is dan krijgt op actiedagen 16 cent i.p.v. 14 cent korting en niet zoals u denkt 30 cent.
Dat klopt, en dan kun je je afvragen of het nut heeft speciaal die ene dag naar de pomp te rijden, of dat je even wacht tot je er toch al (bijna) bent.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Korting op benzine: minder dan geadverteerd

Ongelezen bericht door kweenie »

Het wordt nog leuker als de pomp op normale dagen al meer dan 16 ct korting op de adviesprijs geeft...

Dit had je trouwens ook met sommige kortingspassen. Die gaven een bepaalde korting op de adviesprijs. Dan kwam je bij een goedkope pomp vaak dus helemaal niet goedkoper uit met kortingspas.

stofzuigertje

Re: Korting op benzine: minder dan geadverteerd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

En waarom komt U mij daar nooit tegen?
Rij wel iets verder naar de Vlaamse Dats24 pompen!

Ook daar flinke verschillen onderling!

Gesloten