Misleiding met laptop op de website van HP?
Geplaatst: 11 aug 2017 19:31
Hallo,
Voor mijn studie moest ik dit jaar een nieuwe laptop kopen. Door de eisen die mijn Hogeschool stelt aan de laptops was ik gedwongen om een Windows laptop aan te schaffen. Zelf was ik Apple gebruiker, ik was niet onbekend met Windows laptops, maar de aanschaf daarvan wel.
Mijn oog viel naar loop van tijd op het nieuwe model Envy van HP. Om preciezer te zijn het model: HP Envy 13-ad010nd. Om problemen met derden te voorkomen besloot ik de laptop via de officiële HP store te kopen. De eerste site waar men op belandt voor aankoop of überhaupt voordat men kan kiezen wel model hij of zij wil, wordt er informatie gegeven over de functie's / specificaties die het apparaat bezit - althans dat lijkt op het eerste gezicht zo -. Mijn keuze ging mede uit naar deze laptop, omdat het er alle schijn van had dat het apparaat een fingerprintscanner en touchscreen bezat. Om er zeker van te zijn alle functies daadwerkelijk op de computer zaten, zocht ik nog een paar reviews op op YouTube en zocht ik het typenummer na op de supportsite van HP om mijzelf van meer informatie over het apparaat te voorzien - de volgorde van opzoeken zal ik onderaan dit bericht neerzetten.
Alles bij elkaar leek de laptop een goede koop en na 2 dagen was de laptop ook daadwerkelijk afgeleverd. Een middagje verder en het openmaken kon beginnen. Bij het openen van de laptop zag ik tot mijn grote verbazing dat de fingerprintscanner en het touchscreen op het eerste gezicht niet aanwezig was. Wellicht komt dit na het opstarten nog, had ik in gedachten. Maar na opstarten en tevergeefs het 'touchscreen' hebben willen te gebruiken. Bleek niks van de 'opgegeven' specificaties te kloppen.
Het contact opnemen met de klantenservice ging vrij makkelijk; de persoon die mij hielp was zelf ook vrij geschokt en vertelde mij dat het ging om een fout op de site. Ik kon mijn geld wel terugkrijgen door het product te retourneren, dit heb ik overigens niet gedaan omdat ik simpelweg deze laptop met bouwkwaliteit wilde. Een laptop met touchscreen en fingerprintscanner kon hij mij niet beloven.
Voordat ik afsluit en mijn laatste informatie geef de links.
1. http://store.hp.com/NetherlandsStore/Me ... laptop[url][/url]
2. http://store.hp.com/NetherlandsStore/Me ... nvy-laptop
3. https://www.youtube.com/watch?v=er1ZGy3ITfQ / Presentator spreekt in de video tevens over dat er later wel een variant komt met touchscreen.
4. https://support.hp.com/nl-nl/product/hp ... 94/manuals
5. https://www.laptopshop.nl/product/78433 ... 012nd.html / grote versie van de ad010nd - ondermeer SSD 256 en in de kleur goud. Coolblue geeft in de specificaties aan dat het apparaat voorzien is van touchscreen.
Om tot slot alles samen te vatten,
Ik was van mening dat het apparaat waar ik mijn oog op had laten vallen wel was voorzien van een fingerprintscanner en touchscreen. Het kleine beetje argwaan dat ik altijd heb bij de aankoop van het nieuwe product werd weggenomen doordat HP adverteerde op haar site met securepad (fingerprintscanner); het na mijn mening een betrouwbare producent is; alle andere sites en reviews de schijn wekte dat alles verder in orde was en dat er op de afbeeldingen, voor aankoop van de laptop te vinden, aanduiding is voor de aanwezigheid van een fingerprintscanner (te zien op de afbeeldingen linksboven op het touchpad) en touchscreen.
Er is nog wel een ding waarmee HP zou kunnen komen om aan te duiden dat men als consument te weten kan komen dat er geen touchscreen aanwezig is op het apparaat: onder specificaties > Display staat: 33.8 cm (13.3') diagonal FHD IPS BrightView WLED-backlit. Dit wil zeggen dat het product niet van een touchscreen voorzien is, hier kwam ik achter nadat voor een tweede keer contact heb gehad met de klantenservice van HP. Aan deze informatie heb je als 'Windows-rookie' weinig als je een laptop hebt gekocht en alle factoren geven voor de rest wel blijk dat jouw nieuwe laptop voorzien is van touchscreen.
Na een heel stuk te hebben verteld, komt nu uiteindelijk mijn vraag: kan je dit als consument een vorm van misleiding noemen? Of ligt de oorzaak van dit euvel aan mij, door net dat ene regeltje niet goed gelezen te hebben?
Ik hoor het graag!
Voor mijn studie moest ik dit jaar een nieuwe laptop kopen. Door de eisen die mijn Hogeschool stelt aan de laptops was ik gedwongen om een Windows laptop aan te schaffen. Zelf was ik Apple gebruiker, ik was niet onbekend met Windows laptops, maar de aanschaf daarvan wel.
Mijn oog viel naar loop van tijd op het nieuwe model Envy van HP. Om preciezer te zijn het model: HP Envy 13-ad010nd. Om problemen met derden te voorkomen besloot ik de laptop via de officiële HP store te kopen. De eerste site waar men op belandt voor aankoop of überhaupt voordat men kan kiezen wel model hij of zij wil, wordt er informatie gegeven over de functie's / specificaties die het apparaat bezit - althans dat lijkt op het eerste gezicht zo -. Mijn keuze ging mede uit naar deze laptop, omdat het er alle schijn van had dat het apparaat een fingerprintscanner en touchscreen bezat. Om er zeker van te zijn alle functies daadwerkelijk op de computer zaten, zocht ik nog een paar reviews op op YouTube en zocht ik het typenummer na op de supportsite van HP om mijzelf van meer informatie over het apparaat te voorzien - de volgorde van opzoeken zal ik onderaan dit bericht neerzetten.
Alles bij elkaar leek de laptop een goede koop en na 2 dagen was de laptop ook daadwerkelijk afgeleverd. Een middagje verder en het openmaken kon beginnen. Bij het openen van de laptop zag ik tot mijn grote verbazing dat de fingerprintscanner en het touchscreen op het eerste gezicht niet aanwezig was. Wellicht komt dit na het opstarten nog, had ik in gedachten. Maar na opstarten en tevergeefs het 'touchscreen' hebben willen te gebruiken. Bleek niks van de 'opgegeven' specificaties te kloppen.
Het contact opnemen met de klantenservice ging vrij makkelijk; de persoon die mij hielp was zelf ook vrij geschokt en vertelde mij dat het ging om een fout op de site. Ik kon mijn geld wel terugkrijgen door het product te retourneren, dit heb ik overigens niet gedaan omdat ik simpelweg deze laptop met bouwkwaliteit wilde. Een laptop met touchscreen en fingerprintscanner kon hij mij niet beloven.
Voordat ik afsluit en mijn laatste informatie geef de links.
1. http://store.hp.com/NetherlandsStore/Me ... laptop[url][/url]
2. http://store.hp.com/NetherlandsStore/Me ... nvy-laptop
3. https://www.youtube.com/watch?v=er1ZGy3ITfQ / Presentator spreekt in de video tevens over dat er later wel een variant komt met touchscreen.
4. https://support.hp.com/nl-nl/product/hp ... 94/manuals
5. https://www.laptopshop.nl/product/78433 ... 012nd.html / grote versie van de ad010nd - ondermeer SSD 256 en in de kleur goud. Coolblue geeft in de specificaties aan dat het apparaat voorzien is van touchscreen.
Om tot slot alles samen te vatten,
Ik was van mening dat het apparaat waar ik mijn oog op had laten vallen wel was voorzien van een fingerprintscanner en touchscreen. Het kleine beetje argwaan dat ik altijd heb bij de aankoop van het nieuwe product werd weggenomen doordat HP adverteerde op haar site met securepad (fingerprintscanner); het na mijn mening een betrouwbare producent is; alle andere sites en reviews de schijn wekte dat alles verder in orde was en dat er op de afbeeldingen, voor aankoop van de laptop te vinden, aanduiding is voor de aanwezigheid van een fingerprintscanner (te zien op de afbeeldingen linksboven op het touchpad) en touchscreen.
Er is nog wel een ding waarmee HP zou kunnen komen om aan te duiden dat men als consument te weten kan komen dat er geen touchscreen aanwezig is op het apparaat: onder specificaties > Display staat: 33.8 cm (13.3') diagonal FHD IPS BrightView WLED-backlit. Dit wil zeggen dat het product niet van een touchscreen voorzien is, hier kwam ik achter nadat voor een tweede keer contact heb gehad met de klantenservice van HP. Aan deze informatie heb je als 'Windows-rookie' weinig als je een laptop hebt gekocht en alle factoren geven voor de rest wel blijk dat jouw nieuwe laptop voorzien is van touchscreen.
Na een heel stuk te hebben verteld, komt nu uiteindelijk mijn vraag: kan je dit als consument een vorm van misleiding noemen? Of ligt de oorzaak van dit euvel aan mij, door net dat ene regeltje niet goed gelezen te hebben?
Ik hoor het graag!