LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ABN AMRO mijn account opheffen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mateo

Kan ABN AMRO mijn account opheffen?

Ongelezen bericht door mateo »

Ik heb jarenlang een abnamro rekening gehad en nog heb.
Maar nu gaat de abn volgens hun vanwege wettelijke regels alle accounts van mensen die buiten de eu verblijven vernietigen.
dat wil zeggen dat ik alles moet veranderen omdat ik als tourist op de philipijnen verblijf. ook mijn betalingen die ik heb aan de bank (cont crediet) moet ik nu veranderen. ik heb hier nu een account dus al mijn inkomen gaat naar mijn bank hier.
Maar het probleem is dat ik bijna geen geld kan sturen naar nederland omdat ik als tourist hier verblijf. en ik bijna geen rekening kan openen omdat ik toerist ben hier. alleen via western union maar zelfs dat is gecompliceerd. het is n'l erg duur omdat via wu te doen. dus hoe moet ik dat regelen?
ik heb nu het volgende. ik heb een vriend die een account opent. zodat ik mijn geld via hem/haar rekening kan versturen. maar wie kun je vertrouwen???
Maar kan de ABN AMRO dit zomaar doen? accounts van mensen die de nederlandse nationaliteit hebben en dus nederlanders zijn zomaar stoppen? ze brengen mensen in de problemen. en ze willen ook geen atm card meer sturen zodat ik ook mijn geld niet meer kan opnemen. en mijn card werkt nog tot mei 2018 daarna is het gebeurt. dus moet ik ook all mijn geld opnemen en naar mijn account hier versturen.

Kan dit zomaar???????????? wat de abn doet????
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2017 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

wilhelmima1

Re: Kan ABN AMRO mijn account opheffen?

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou Paypal gebruiken, dat kunt u wellicht ook vanuit de Filipijnen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je momenteel als toerist in de Filipijnen verblijft, waar woon je dan?

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Als u uitgeschreven bent uit Nederland en in de Fiipijnen staat ingeschreven, dus perminente resicencia, dan kan het voor u wel eens verkeerd uitpakken. Een toerist die voor een paar maanden aan het slenteren is en de cultuur aan het bewonderen die kunnen zolang uw visum het toelaat gewoon ATM`en.

Paypal daar kun je niet mee pinnen, maar houd Revolut maar in de gaten.

Emcede

Ongelezen bericht door Emcede »

Als je als toerist buiten Nederland verblijft wordt je rekening echt niet zomaar opgezegd door de bank. Vertel eens het volledige verhaal...

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U geeft zelf al aan dat u verblijft buiten de EU. Verblijven is iets anders dan als toerist enkele maanden doorbrengen. Zoals ik het tussen de regels door lees wilt u graag van 2 walletjes eten. Als u niet meer in Nederland verblijft kunt u ook geen bankrekening meer hebben bij de ABN.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mateo schreef:Ik heb jarenlang een abnamro rekening gehad en nog heb.
Maar nu gaat de abn volgens hun vanwege wettelijke regels alle accounts van mensen die buiten de eu verblijven vernietigen.
dat wil zeggen dat ik alles moet veranderen omdat ik als tourist op de philipijnen verblijf. ook mijn betalingen die ik heb aan de bank (cont crediet) moet ik nu veranderen. ik heb hier nu een account dus al mijn inkomen gaat naar mijn bank hier.
Maar het probleem is dat ik bijna geen geld kan sturen naar nederland omdat ik als tourist hier verblijf. en ik bijna geen rekening kan openen omdat ik toerist ben hier. alleen via western union maar zelfs dat is gecompliceerd. het is n'l erg duur omdat via wu te doen. dus hoe moet ik dat regelen?
ik heb nu het volgende. ik heb een vriend die een account opent. zodat ik mijn geld via hem/haar rekening kan versturen. maar wie kun je vertrouwen???
Maar kan de ABN AMRO dit zomaar doen? accounts van mensen die de nederlandse nationaliteit hebben en dus nederlanders zijn zomaar stoppen? ze brengen mensen in de problemen. en ze willen ook geen atm card meer sturen zodat ik ook mijn geld niet meer kan opnemen. en mijn card werkt nog tot mei 2018 daarna is het gebeurt. dus moet ik ook all mijn geld opnemen en naar mijn account hier versturen.

Kan dit zomaar???????????? wat de abn doet????
Je noemt het woord toerist meermaals, maar als je werkt in de Philippijnen dan ben je geen toerist.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Dat de ABN-Amro klanten ging wegsturen is helemaal geen echt nieuws:
https://www.volkskrant.nl/economie/abn- ... ~a4413395/

Vreemd is het wèl, wanneer u als betroffen en betalende rekeninghouder/klant hierover geen bericht heeft gekregen ... of heeft u het alleen maar niet gezien?

Het is onduidelijk waar u nu werkelijk geregistreerd bent en misschien óók voor 'uw' bank, waar mogelijk uw postadres niet meer juist in het klantenbestand staat ... of heeft u zich zelfs officieel laten uitschrijven?

Vraag uw vriend (de bank), om een klantvriendelijke oplossing ...
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 14 aug 2017 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mateo schreef: Kan dit zomaar???????????? wat de abn doet????
Ja dat kan. Een eventuele oplossing is https://www.bunq.com hier kun je gratis een rekening openen (via het internet). Je gaat pas betalen als je een bankpasje neemt maar die heb je volgens mij niet nodig als ik het goed lees.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar het volledige verhaal. Een toerist is per definitie tijdelijk, doorgaans maximaal een jaar. Maar gezien je spelling zit je er al een tijdje, en uit je bericht maak ik op dat je in ieder geval tot na mei 2018 daar wil blijven, immers, tot dan is je pasje geldig en ontstaat er voor jou een probleem.

Zo toeristisch en tijdelijk ben je er dus niet. Om een correct antwoord te geven wat de ABN allemaal wel of niet mag zul je toch echt openheid van zaken moeten geven, of je het nu leuk vind of niet. En ook aan de bank zul je correcte informatie moeten verstrekken, doe je dat niet, en loop je tegen de lamp, dan krijg je alleen maar meer problemen.

Zie voor de WTO-definitie van toerist: https://nl.wikipedia.org/wiki/Toerisme

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Als aanvulling wat ik al eerder heb gezegd denk ik dat u al een berichtje heeft ontvangen van de bank, bankmailtje bijv., en dat u op de hoogte bent gesteld hoe het voor u er gaat uitzien in het jaar 2017. Hoe en wat dat weet u het beste dat heeft u ons nog niet verteld.

Dus dan gok ik erop dat u niet meer in Nederland een verblijfadres hebt en dus ook geen rekening meer kan hebben, tenzij de bank u dat gunt om bepaalde redenen...hypotheek, lening etc.

Dus de bank kan dat gewoon even flikken. Dan houd het voor u op en u komt nergens meer aan de bak bij een bank in Nederland, ook Bunq niet geloof mij maar.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:Eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar het volledige verhaal. Een toerist is per definitie tijdelijk, doorgaans maximaal een jaar. Maar gezien je spelling zit je er al een tijdje, en uit je bericht maak ik op dat je in ieder geval tot na mei 2018 daar wil blijven, immers, tot dan is je pasje geldig en ontstaat er voor jou een probleem.

Zo toeristisch en tijdelijk ben je er dus niet. Om een correct antwoord te geven wat de ABN allemaal wel of niet mag zul je toch echt openheid van zaken moeten geven, of je het nu leuk vind of niet. En ook aan de bank zul je correcte informatie moeten verstrekken, doe je dat niet, en loop je tegen de lamp, dan krijg je alleen maar meer problemen.

Zie voor de WTO-definitie van toerist: https://nl.wikipedia.org/wiki/Toerisme
Exact. Meneer roept wel dat hij er verblijft als toerist, maar dat lijkt me onzin.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat je langer dan gewenst op 1 plek bleef.
Klanten zoals een oud ABN AMRO medewerker die op wereld reis is na behalen pensioen blijft gewoon klant.
Hij gaat in 3 jaren de gehele wereld rond nu hij hier tijd voor heeft.

Dit is bekend bij al zijn ex collega's en niets aan de hand.
Maar als je meer dan 3 maanden op 1 plek zit is dat verdacht.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je op een toeristenvisum langer dan toegestaan in een land verblijft, overtreed je de lokale wet. Voor langer verblijf is een werkvisum nodig. Had topicstarter een werkvisum gehad dan zou hij toch wel een lokale bankrekening moeten kunnen openen.

Omdat hij de wet heeft overtreden zal hij het land ook niet meer in kunnen na vertrek.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora

Wetend dat je boter op je hoofd hebt, dat ook al voelen smelten, en dan toch nog even gauw de schuld ergens anders leggen. Om hem dan maar gauw te peren. Op de Filipijnen zullen ze er blij mee zijn.

RobertHolland

Ongelezen bericht door RobertHolland »

In navolging op het voorgaande is dit wel interessant om te discusseren. Stel ( wellicht zeer nabije toekomst ) ik ga voor een jaar naar de filipijnen, ik mag daar verbijven omdat ik met een filipijnse ben getrouwd dan heb je automatisch een visum voor 1 jaar, zal dan de ABN-Amro ook de bankrekening intrekken, ondanks dat hierop de AOW wordt gestort. Waarschijnlijk geen vast adres meer hier in Ned.

witte angora

RobertHolland schreef:In navolging op het voorgaande is dit wel interessant om te discusseren. Stel ( wellicht zeer nabije toekomst ) ik ga voor een jaar naar de filipijnen, ik mag daar verbijven omdat ik met een filipijnse ben getrouwd dan heb je automatisch een visum voor 1 jaar, zal dan de ABN-Amro ook de bankrekening intrekken, ondanks dat hierop de AOW wordt gestort. Waarschijnlijk geen vast adres meer hier in Ned.
Lees de link over de definitie van toerisme. Dan weet je alles.

Gesloten