Pagina 1 van 1

Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 14 aug 2017 11:47
door Irmgard F.
GESCHILLEN COMMISSIE REAGEERT NIET OP KLACHTEN.
-----------------------------------------------------------------------------------
Keukenkampioen geeft foute voorlichting en foute informatie.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Bij de bestelling gaf ik aan een glad aanrechtblad te willen wat over de spoelbak heen viel. Het aanrechtblad zou op de spoelbak gelegd worden die daardoor onzichtbaar werd. 'Opleg' schreef de man op. Logies toch!
Echter dat kon niet met het blad wat ik uitgezocht had maar in het alternatief wel. Oke.
Blij levering bleek echter de spoelbak op het aanrecht te liggen!!!!!!!
Omdat er geen land te bezeilen was met keukenkampioen uiteindelijk de GESCHILLEN COMMISSIE ingeschakeld.
Die bleek alleen maar gekeken te hebben of er geleverd was wat op de bon stond.
Dat was het geschil niet; dat kon ikzelf ook wel zien.
Het geschil ging over foute voorlichting en de verkeerde uitleg van het woord OPLEG. Dat bleek in hun jargon iets anders te betekenen dan ik besteld had!! nl. besteld: een aanrechtblad wat op de gootsteen lag. Geleverd: een spoelbak die op de aanrecht lag.
GESCHILLENCOMMISSIE GEEFT GEEN ANTWOORD OP AANGETEKEND SCHRIJVEN EN OOK NIET OP TWEEDE KLACHTBRIEF.
Ik ben hier al ruim een half jaar mee bezig maar het schiet niet op. Een rechtszaak kan ik niet betalen!!
Wie weet raad.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 06:08
door sylvesterb
Irmgard F. schreef:GESCHILLEN COMMISSIE REAGEERT NIET OP KLACHTEN.
-----------------------------------------------------------------------------------
Keukenkampioen geeft foute voorlichting en foute informatie.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Bij de bestelling gaf ik aan een glad aanrechtblad te willen wat over de spoelbak heen viel. Het aanrechtblad zou op de spoelbak gelegd worden die daardoor onzichtbaar werd. 'Opleg' schreef de man op. Logies toch!
Echter dat kon niet met het blad wat ik uitgezocht had maar in het alternatief wel. Oke.
Blij levering bleek echter de spoelbak op het aanrecht te liggen!!!!!!!
Omdat er geen land te bezeilen was met keukenkampioen uiteindelijk de GESCHILLEN COMMISSIE ingeschakeld.
Die bleek alleen maar gekeken te hebben of er geleverd was wat op de bon stond.
Dat was het geschil niet; dat kon ikzelf ook wel zien.
Het geschil ging over foute voorlichting en de verkeerde uitleg van het woord OPLEG. Dat bleek in hun jargon iets anders te betekenen dan ik besteld had!! nl. besteld: een aanrechtblad wat op de gootsteen lag. Geleverd: een spoelbak die op de aanrecht lag.
GESCHILLENCOMMISSIE GEEFT GEEN ANTWOORD OP AANGETEKEND SCHRIJVEN EN OOK NIET OP TWEEDE KLACHTBRIEF.
Ik ben hier al ruim een half jaar mee bezig maar het schiet niet op. Een rechtszaak kan ik niet betalen!!
Wie weet raad.
Een geschillen commissie is opgezet voor consumenten om klachten voor te leggen aan een onafhankelijke commissie deze bekijkt de klacht inhoudelijk en doet een bindende uitspraak. Veelal (tenminste ik heb nooit anders meegemaakt) is er een zitting waarbij je als consument aanwezig kunt zijn om mondeling toelichting te geven.

Hiermee wordt voorkomen dat de consument naar de rechtbank moet, waarbij de kosten veel hoger zijn los of je wint of verliest.

In uw geval is er uitspraak gedaan in uw nadeel, zoals ik het begrijp.

Een aangetekend schrijven en meerdere klachtbrieven naar de commissie sturen is zinloos er is geen beroep mogelijkheid, u heeft de zaak verloren bij de commissie. De enige mogelijkheid die u heeft is de kwestie voorleggen bij de rechtbank. Indien u zich dit niet kan veroorloven zult u moeten accepteren dat u heeft verloren.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 06:53
door Bob Schurkjens
Dat is het vervelende met geschillen:
Je kan ongelijk krijgen als je gelijk hebt.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 06:56
door crazyme
Zaak is behandeld en afgesloten, dan is het klaar.

Bent u destijds wel bij de zitting aanwezig geweest ?

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 07:22
door 16again
Wat had de geschillencommissie dan moeten doen? Achteraf is niet aantoonbaar wat er toen besproken is, en de overeenkomst is erg duidelijk hierin.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 09:17
door Dieke83
Als de verkoper "opleg" heeft opgeschreven wat betekend opleg dan in hun "Jargon"?
Bent u bij de zitting geweest van de geschillen commissie?
U kunt naar het juridisch loket misschien dat ze u kunnen adviseren.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 09:54
door hänschen klein
Wanneer 'opleg' geen of een onvolledige vakterm is, zal er een communicatiefout ontstaan zijn tussen de producent en de verkoper. De rechter moet nu beslissen wie hier een fout heeft gemaakt. Omdat er waarschijnlijk zelfs andere vaktermen worden gebruikt (link) heeft de onkundige consument géén schuld. De Geschillencommissie staat géén inspraak toe, dus zult u naar de rechter moeten.

http://www.voorlichtingsburowonen.nl/pr ... -spoelbak/

Mijn tip: neem eens contact op met Consuwijzer, die geven gratis juridische raad hoe en òf u dit verder kunt vervolgen.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 11:30
door crazyme
hänschen klein schreef:Wanneer 'opleg' geen of een onvolledige vakterm is, zal er een communicatiefout ontstaan zijn tussen de producent en de verkoper. De rechter moet nu beslissen wie hier een fout heeft gemaakt. Omdat er waarschijnlijk zelfs andere vaktermen worden gebruikt (link) heeft de onkundige consument géén schuld. De Geschillencommissie staat géén inspraak toe, dus zult u naar de rechter moeten.
De inspraak heeft de consument wel degelijk gehad.

En wanneer een term niet duidelijk is, ligt het op de weg van de consument om verheldering te vragen.
Iemand die zich een beetje verdiept in diverse mogelijkheden van spoelbakken weet dat opleg een spoelbak betreft welke op het blad wordt geplaatst.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 11:51
door hänschen klein
Ik zou als consument aangeven en duidend op het object, dat ik het zó wil! Hoe dat in een vakjargon heet is toch niet mijn pakkie an? De klant is niet 'iedereen' en een goede verkoper behandelt je ook beter niet als een 'iedereen'! Alleen hoe bewijs je zijn fout?

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 12:10
door werkbladenspecialist
In normaal Nederlands is het meestal dat het grotere item bepalend is, je zet een imperiaal op een auto (je schuift niet de auto onder het imperiaal) je legt een matras in het bed etc, dus ook hier je legt de spoelbak onder het blad (onderbouw) of op het blad (opbouw) of je integreert de spoelbak (vlakinbouw / geintegreerd) Een misverstand zoals hier beschreven heb ik nog nooit met werkbladen gehad.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 12:27
door Veldt01
Google even op opleg spoelbak, zo "vakjargon" is de term nou ook weer niet. De commissie heeft enkel gekeken naar wat er is vastgelegd (hard bewijs).
Dat er mondeling iets anders overeen is gekomen is mooi maar achteraf niet meer aantoonbaar.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 12:38
door jjohnism
Bij het inbouwen van spoekbakken bestaan 3 mogelijkheden.
Opbouw/opleg, de spoelbak ligt op het blad en valt over de uitsparing. (Dit is de goedkoopste oplossing.)
Vlakinbouw, de spoelbak wordt vlak in het weekblad gefreesd.
Onderbouw, de spoelbak wordt onder het blad gebouwd waarbij de binnenzijde van het blad afgewerkt moet worden. Dit is veruit de duurste manier.
De termen zijn echter niet echt duidelijk voor een leek.
Als u aangegeven hebt dat de bak onder het blad moet komen en de verkoper begrijpt dat hij erop moet komen dan is dat nogal een verschil, zeker als je bedenkt dat een opbouw spoelbak eigenlijk nauwelijks nog voorkomt behalve in de bouwmarkt.
Ik denk dat de leverancier hier onder coulance iets zou moeten doen evt met bijbetaling.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 13:04
door hänschen klein
Dan kan men toch de verkoper erop aanspreken, dat de deal op grond van het showroommodel X is afgesproken. Vaak koopt men een complete keuken niet in je uppie, dus zal er ook nog een 'getuige' op te trommelen zijn ... toch?

De verkoper die een foute notitie heeft gemaakt, zal dit doorgaans niet vrijwillig gaan toegeven, gezien de extra kosten die gaan ontstaan.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 15 aug 2017 20:09
door sylvesterb
hänschen klein schreef:Dan kan men toch de verkoper erop aanspreken, dat de deal op grond van het showroommodel X is afgesproken. Vaak koopt men een complete keuken niet in je uppie, dus zal er ook nog een 'getuige' op te trommelen zijn ... toch?
"Opleg" klinkt als iets erop leggen, bij "Inleg" zou ik verwachten dat ze het in het blad leggen. Voor TS is de verkoper aanspreken een gepasseerd station, de geschillen commissie heeft al uitspraak gedaan. Naar de rechtbank gaan kan, maar getuige is altijd lastig
hänschen klein schreef:De verkoper die een foute notitie heeft gemaakt, zal dit doorgaans niet vrijwillig gaan toegeven, gezien de extra kosten die gaan ontstaan.
De vraag is of er een fout is gemaakt of een misverstand door de wijziging in de offerte. Ben geen vakkenner, maar bij opleg denk ik dat je er iets oplegt en niet inlegt.

Maar zoals wel vaker is TS niet meer online geweest. Uitspraak staat (zo ver ik kon vinden) niet online, dus het is allemaal speculeren wat er nu echt speelde en wat de commissie tot hun besluit heeft laten komen. In 2016 oordeelde de commissie ongeveer 50% in het gelijk van de consument.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 24 aug 2017 14:22
door Marktkenner
Beste,

ik lees nog wat voor type blad u heeft en welke spoelbak?

Zoals ik het les vindt de keukenkampioen in deze dat de zaak is afgehandeld. Vervelend voor u dat deze niet de uitkomst heeft wat u had gehoopt.

Ga niet lopen bekvechten en op en neer liggen mailen naar de winkel en de geschillen commissie. kost en hoop ergernis en frustratie, en u schiet er niets mee op. indien u het echt wilt hebben zoals u voor ogen had, ga dan zoeken naar de oplossing, welke ligt in het vervangen van het blad(deel) en de spoelbak.
Zoek hiervoor een (meer) geschikte keukenzaak die hetzelfde blad kan leveren, doe u verhaal over hoe het is gegaan en vraag of ze mee willen denken in de prijs, zodat u wellicht niet nog en keer hoofdprijs betaald. Hierna kunt u de zaak dan laten rusten en genieten van u nieuwe keuken!

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 24 aug 2017 15:19
door werkbladenspecialist
@ Marktkenner, een bladdeel vervangen is vragen om moeilijkheden, dan blijkt altijd dat de kleur toch zoveel verschillend is dat dit niet geaccepteerd wordt. De meeste keukenzaken zijn verder geen fan van het vervangen van keukenwerkbladen. Als de bladen volledig opgeleverd zijn en dus afgekit en mogelijk met smetplinten is het zeer moeilijk een blad te vervangen. Maar ben wel met je eens dat je nu positief moet denken en kijken of er oplossingen zijn. Als de TS eens een foto van het werkblad plaatst kan ik kijken of het geheel nog te verfraaien is zonder veel kosten.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 24 aug 2017 15:30
door rvjapio
U zegt dat de G-commissie alleen maar heeft gekeken naar wat er op de bon stond. Is er dus een uitspraak geweest? En heeft u er uw woord gedaan?
Lees anders op hun website van de geschillencommissie wonen hun reglement nog eens door en kijk of er daar nog mogelijkheden in zitten op ergens op terug te komen.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 24 aug 2017 15:42
door Marktkenner
werkbladenspecialist schreef:@ Marktkenner, een bladdeel vervangen is vragen om moeilijkheden, dan blijkt altijd dat de kleur toch zoveel verschillend is dat dit niet geaccepteerd wordt. De meeste keukenzaken zijn verder geen fan van het vervangen van keukenwerkbladen. Als de bladen volledig opgeleverd zijn en dus afgekit en mogelijk met smetplinten is het zeer moeilijk een blad te vervangen. Maar ben wel met je eens dat je nu positief moet denken en kijken of er oplossingen zijn. Als de TS eens een foto van het werkblad plaatst kan ik kijken of het geheel nog te verfraaien is zonder veel kosten.
Weet ik inderdaad @werkbladenspecialist. Maar omdat ik niet zie wat voor blad/spoelbak het is, kan een deel vervangen een optie zijn. Mocht de opstelling wellicht uit een apart spoeldeel en kookdeel bestaan, zal kleurverschil (als er dat al is) niet eens echt opvallen.
Indien een L-opstelling en blad, is het idd beter om alles te vervangen.
Daarnaast ben ik op de hoogte dat vervangen niet het leukste en fijnste klusje is, maar dat is wel de enige 100% oplossing om alles 100% naar tevredenheid op te lossen. De juiste keukenmonteurs kunnen dat perfect. maar ja, er zijn helaas ook een hoop prutsers aan het werk....

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 02 sep 2017 19:08
door pedro714
Voor de eerste keer dat ik het eens ben met de verkoper. Ik begrijp echter wel heel goed dat de koper niet exact bekend is wat met "opleg" in de keukenwereld wordt bedoeld.
De zaak voorleggen aan welke instantie dan ook heeft m.i. geen enkele zin. Een oplegbak is in de keukenwereld een bak (al dan niet met een afzetgedeelte) dat OP de uitsparing wordt gelegd. Inderdaad de goedkoopste oplossing.
Dat de klant iets anders bedoelde begrijp ik maar al te goed. Kan echter met 100% zekerheid beweren dat deze zaak voor de koper niet te winnen is.
Jammer, leg U erbij neer of koop een ander blad. Blijven mokken vergalt Uw plezier zonder dat U er ook maar 1 cent beter van wordt.
Oh ja....bij een keukenzaak niet verbonden bij de "mandemakers" groep, had U wellicht een aanbod gekregen op bais van "gedeelde smart is halve smart". Althans zo zou ik het oplossen. Een nieuw blad tegen 50% van mijn inkoop. Een tevreden klant is mij echt veel waard.

Re: Keuken werkblad en spoelbak en geschillen commissie

Geplaatst: 03 sep 2017 01:18
door Henk Toeter
Trek lering uit deze zaak.

Als u iets besteld zorg dan dat er een 'duidelijke' overeenkomst is opgesteld.

Desnoods vraagt u een derde: Begrijpt u wat wij samen hebben afgesproken?