Tablet Medion ter reparatie krijg ik niet meer terug
Geplaatst: 15 aug 2017 21:08
Vorig jaar kocht ik via de Medion shop online een tablet voor mijn zoontje.
Een paar weken terug liet hij hem vallen en brak het scherm, kan gebeuren, en doe ik niet moeilijk over.
Ik belde Medion op met de vraag of hun de tablet konden repareren en wat het zou gaan kosten.
Hun schatting was rond de 90 euro maar ik zou hem moeten opsturen voor een officiële kostenopgave/offerte.
Dat heb ik dan ook gedaan, paar dagen later kreeg ik per mail de offerte voor 105 euro incl btw voor de reparatie van het scherm en de arbeid daarvoor.
Ik heb de overeenkomst getekend en teruggestuurd en het geld overgemaakt.
Aantal dagen niks gehoord, tot afgelopen vrijdag...
Kreeg een sms met de tekst "de reparatie van uw product is afgerond, uw product is overgedragen aan de verzendafdeling".
Wij en vooral mijn zoontje erg blij want dat betekent dat het niet lang meer zou duren voor hij weer op zijn tablet kan...
Jullie zullen dan ook wel begrijpen hoe groot onze verbazing en vooral onze teleurstelling was toen wij de doos opende vandaag en onze tablet er niet inzat...
Er zat een nieuwe tablet in, nieuw maar een "minder goed" model dan die van ons.
Ik hing meteen aan de telefoon natuurlijk.
De klantenservice kon mij niet vertellen wat er aan de hand was maar ik had een vervangend toestel gehad en ik moest toch wel blij zijn want het was volgens hun "vergelijkbaar" en ik kreeg zelfs een groter beeldscherm
Op de vraag waar mijn zoontjes tablet was gebleven en wat er mee is gebeurd kreeg ik als antwoord dat die waarschijnlijk al is vernietigd en dat die standaard eigendom wordt van Medion bij vervanging van een product
Ik was erg geïrriteerd hierdoor.
Hun konden me niet helpen en ik moet nog steeds terug gebeld worden door de CIT, customer intervention team die mij dan te woord zou staan, en ik moest er dan maar hopelijk met hun uit komen....
Tjonge, in goed vertrouwen stuur ik die tablet op en maak ik dat geld over, en wat doen hun? Ze dumpen mijn zoontjes tablet zonder overleg, zonder toestemming? En nu moet ik maar genoegen nemen met een tablet met minder opslag en minder werkgeheugen MAAR het beeldscherm is groter....ahum
Dit kan toch niet een normale gang van zaken zijn?
Ik heb de overeenkomst wel 100 keer opnieuw doorgelezen maar echt nergens staat dat vervanging een optie is, en al zeker niet zonder overleg lijkt mij?
Ik ben nergens op de hoogte gebracht dat reparatie ineens niet meer mogelijk was, zelfs in het smsje van vrijdag krijg je gewoon het idee dat de reparatie is uitgevoerd, ik ben gewoon helemaal in shock hiervan...
Naar onze tablet kan ik wel fluiten maar waar sta ik nu qua recht? Heeft iemand advies?
Want behalve dat ik deze werkwijze echt ronduit schandalig vind, ga ik niet akkoord met een mindere tablet die precies kost wat ik aan de reparatie moest betalen. Ben wel blond maar niet achterlijk
Als ik een nieuwe tablet wilde had ik zelf wel gaan kijken met mijn kind, dat hoeven zij niet voor mij te beslissen...
Een paar weken terug liet hij hem vallen en brak het scherm, kan gebeuren, en doe ik niet moeilijk over.
Ik belde Medion op met de vraag of hun de tablet konden repareren en wat het zou gaan kosten.
Hun schatting was rond de 90 euro maar ik zou hem moeten opsturen voor een officiële kostenopgave/offerte.
Dat heb ik dan ook gedaan, paar dagen later kreeg ik per mail de offerte voor 105 euro incl btw voor de reparatie van het scherm en de arbeid daarvoor.
Ik heb de overeenkomst getekend en teruggestuurd en het geld overgemaakt.
Aantal dagen niks gehoord, tot afgelopen vrijdag...
Kreeg een sms met de tekst "de reparatie van uw product is afgerond, uw product is overgedragen aan de verzendafdeling".
Wij en vooral mijn zoontje erg blij want dat betekent dat het niet lang meer zou duren voor hij weer op zijn tablet kan...
Jullie zullen dan ook wel begrijpen hoe groot onze verbazing en vooral onze teleurstelling was toen wij de doos opende vandaag en onze tablet er niet inzat...
Er zat een nieuwe tablet in, nieuw maar een "minder goed" model dan die van ons.
Ik hing meteen aan de telefoon natuurlijk.
De klantenservice kon mij niet vertellen wat er aan de hand was maar ik had een vervangend toestel gehad en ik moest toch wel blij zijn want het was volgens hun "vergelijkbaar" en ik kreeg zelfs een groter beeldscherm
Op de vraag waar mijn zoontjes tablet was gebleven en wat er mee is gebeurd kreeg ik als antwoord dat die waarschijnlijk al is vernietigd en dat die standaard eigendom wordt van Medion bij vervanging van een product
Ik was erg geïrriteerd hierdoor.
Hun konden me niet helpen en ik moet nog steeds terug gebeld worden door de CIT, customer intervention team die mij dan te woord zou staan, en ik moest er dan maar hopelijk met hun uit komen....
Tjonge, in goed vertrouwen stuur ik die tablet op en maak ik dat geld over, en wat doen hun? Ze dumpen mijn zoontjes tablet zonder overleg, zonder toestemming? En nu moet ik maar genoegen nemen met een tablet met minder opslag en minder werkgeheugen MAAR het beeldscherm is groter....ahum
Dit kan toch niet een normale gang van zaken zijn?
Ik heb de overeenkomst wel 100 keer opnieuw doorgelezen maar echt nergens staat dat vervanging een optie is, en al zeker niet zonder overleg lijkt mij?
Ik ben nergens op de hoogte gebracht dat reparatie ineens niet meer mogelijk was, zelfs in het smsje van vrijdag krijg je gewoon het idee dat de reparatie is uitgevoerd, ik ben gewoon helemaal in shock hiervan...
Naar onze tablet kan ik wel fluiten maar waar sta ik nu qua recht? Heeft iemand advies?
Want behalve dat ik deze werkwijze echt ronduit schandalig vind, ga ik niet akkoord met een mindere tablet die precies kost wat ik aan de reparatie moest betalen. Ben wel blond maar niet achterlijk
Als ik een nieuwe tablet wilde had ik zelf wel gaan kijken met mijn kind, dat hoeven zij niet voor mij te beslissen...