Zeer hoog energie verbruik
Geplaatst: 15 aug 2017 22:38
Hoi allemaal,
Pas mijn jaarafrekening bekeken met de gedachten, hoeveel krijgen we terug?!
Dat was best even schrikken, bijbetalen!!
Direct gekeken bij Essent online om te kijken waar dit in vredesnaam vandaan komt.
Vanaf november 2016 was ons verbruik verdubbeld! :O
Nadenken.... Wat is er veranderd in huis wat deze drastische stijging kan verklaren...?
Helemaal niks! Wacht eens.. De nieuwe meters... Die zijn in oktober geplaatst...
Daar kan het toch haast niet aan liggen zou je denken?
Na een aantal dagen rekenen en zoeken ben ik er uit... Het kán niets anders zijn..
Al 5 jaar verbruiken wij ongeveer even veel stroom. Gas verbruiken we al 4 jaar ongeveer hetzelfde (woonde in een flat met stadsverwarming hiervoor )
Normaal (5 jaar!!!) verbruiken wij +/- normaal: 500 kWh, dal: 1150 kWh
Nu, op de afrekening, na de nieuwe meters in oktober, normaal: 1045 kWh, dal: 1741
Dat is een verschil van: normaal: 545 kWh, dal: 590 kWh!!
Ik snap echt wel dat je het ene jaar wat meer dan het andere verbruikt en andersom, gas is dit jaar +/- 100m3 meer en dat geloof ik prima.
Maar zo'n groot verschil in verbruik, na plaatsen van nieuwe meters, is toch TE toevallig.
Volgens Essent is het inderdaad nogal een groot verschil, zij adviseren mij een erkend installatiebedrijf door mijn huis te laten gaan om te kijken of we geen stroom 'lekken'. Nou lijkt me dat nogal stug want ik denk dat dat niet zomaar 'ineens' kan gebeuren toch?!
Daarnaast vraag ik mij af of dit geen weggegooid geld is? Wat als er blijkt dat er geen stroom lekt? Ik kan toch niet bewijzen dat er niks veranderd is in huis.
Stedin op haar beurt staat volkomen achter hun meters (ook de oude) en adviseren niet om de meter te laten ijken.
Dat was ik ook zeker niet van plan, je laat ook een slager niet zijn eigen vlees keuren toch?!
Als je het mij vraagt kunnen het 2 dingen zijn, maar welke??!
a. De oude meters werkten niet meer naar behoren en registreerde een onjuist (lager) verbruik.
b. De nieuwe meters werken niet naar behoren en registreren een onjuist (hoger) verbruik.
Wat kan ik als consument nog doen?!
Ik wil gewoon de waarheid boven water!
Pas mijn jaarafrekening bekeken met de gedachten, hoeveel krijgen we terug?!
Dat was best even schrikken, bijbetalen!!
Direct gekeken bij Essent online om te kijken waar dit in vredesnaam vandaan komt.
Vanaf november 2016 was ons verbruik verdubbeld! :O
Nadenken.... Wat is er veranderd in huis wat deze drastische stijging kan verklaren...?
Helemaal niks! Wacht eens.. De nieuwe meters... Die zijn in oktober geplaatst...
Daar kan het toch haast niet aan liggen zou je denken?
Na een aantal dagen rekenen en zoeken ben ik er uit... Het kán niets anders zijn..
Al 5 jaar verbruiken wij ongeveer even veel stroom. Gas verbruiken we al 4 jaar ongeveer hetzelfde (woonde in een flat met stadsverwarming hiervoor )
Normaal (5 jaar!!!) verbruiken wij +/- normaal: 500 kWh, dal: 1150 kWh
Nu, op de afrekening, na de nieuwe meters in oktober, normaal: 1045 kWh, dal: 1741
Dat is een verschil van: normaal: 545 kWh, dal: 590 kWh!!
Ik snap echt wel dat je het ene jaar wat meer dan het andere verbruikt en andersom, gas is dit jaar +/- 100m3 meer en dat geloof ik prima.
Maar zo'n groot verschil in verbruik, na plaatsen van nieuwe meters, is toch TE toevallig.
Volgens Essent is het inderdaad nogal een groot verschil, zij adviseren mij een erkend installatiebedrijf door mijn huis te laten gaan om te kijken of we geen stroom 'lekken'. Nou lijkt me dat nogal stug want ik denk dat dat niet zomaar 'ineens' kan gebeuren toch?!
Daarnaast vraag ik mij af of dit geen weggegooid geld is? Wat als er blijkt dat er geen stroom lekt? Ik kan toch niet bewijzen dat er niks veranderd is in huis.
Stedin op haar beurt staat volkomen achter hun meters (ook de oude) en adviseren niet om de meter te laten ijken.
Dat was ik ook zeker niet van plan, je laat ook een slager niet zijn eigen vlees keuren toch?!
Als je het mij vraagt kunnen het 2 dingen zijn, maar welke??!
a. De oude meters werkten niet meer naar behoren en registreerde een onjuist (lager) verbruik.
b. De nieuwe meters werken niet naar behoren en registreren een onjuist (hoger) verbruik.
Wat kan ik als consument nog doen?!
Ik wil gewoon de waarheid boven water!