Pagina 1 van 4
Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 16 aug 2017 12:26
door xFamilie
ik heb op 9-08-2017 heb ik bij intertoys een playstation 4 Pro besteld en betaald met ideal 399.00 euro.
ik had van te voren even naar intertoys gebeld of er een id getoont moest worden omdat het om veel geld gaat en ja dat moest indd,dus ik dacht dat ik het wel kon vertrouwen.
deze zou 10-08-2017 geleverd worden.
toen ik rond 17:30 ging kijken hoelaat hij zou komen, zag ik dat hij al geleverd was.
ik heb de dag erna gelijk met intertoys en postNL gebeld er liep een onderzoek. later de middag nog een keer met intertoys de leidinggevende gebeld, post nl bleef zeggen dat ik het gekregen had.
toen we het contact verbroken rond 17:15 ging de bel en de postbode(altijd dezelfde) stond aan de deur.
ik zei een moment en pakte mijn telefoon en filmde bijna het hele gesprek.
hij zei dat hij een man richting mijn voordeur zag lopen en dacht dat hij bij mijn huishouden hoorde en gaf hem het pakket.(MIJN PAKKET)
en ik vroeg hoe zijn ID eruit zag( want hij zei tegen postNL dat er een ID was getoont) en hii zei: ik zeg eerlijk geen ID dat was niet nodig(post nl en intertoys zei aan de telefoon van wel) ik vroeg hem om aub eerlijk te zijn tegen postnl dit doet hij dus niet, mijn telefoon viel uit want hij was leeg maar had wel bijna alles erop.
Hij zei tegen mij dat hij eerlijk ging zijn over het feit dat hij dacht dat de onbekende bezoeker de deur open deed,want hij en ik weten dat de onbekende persoon niet mijn voordeur open deed omdat hij niet mijn huissleutel heeft maar alleen mijn man en ik.
Hij dacht het omdat die man een sleutel vast had.
ik heb geprobeerd het filmpje van 7 minuten door te sturen naar intertoys zeker 5 keer.
maar ze krijgen hem niet zeggen ze.
Na dat ik bij thuiswinkel mijn klacht had ingediend hadden ze mijn filmpje wel opeens.
Nou uit hun onderzoek blijkt dat ik GEEN geld terug krijg en NIET mijn aankoop opnieuw krijg.
Toen zei ik ' oke en als ik de postbode weer spreek en opneem en hij zegt weer eerlijk dat hij dacht dat iemand de deur open deed, krijg ik dan mijn geld terug?'
En de leidinggevende zei zonder twijfel 'nee de zaak is voor ons afgehandeld.'
Dus ik heb 399,00 euro betaald voor heel veel stress en gezeik.
Het was ook nog eens een cadeau voor een ziek familielid .
Wat ook nog een teleur gesteld is.
Ik kan naar de geschillen commissie maar er zijn 2 groten nadelen,
1 het duurt 3 tot 6 maanden voor ik wat hoor.
En 2 het kost 53 euro wat ik dus niet meer heb.
Weet iemand wat ik hiermee kan doen?
Ik heb ontzettend veel stress en verdriet hiervan!
Groetjes
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 16 aug 2017 23:40
door sylvesterb
xFamilie schreef:En 2 het kost 53 euro wat ik dus niet meer heb.
Weet iemand wat ik hiermee kan doen?
Je zegt het zelf al naar de geschillencommissie, wel eerst ff de officiële klachten procedure van Intertoys doorlopen. Die € 53 krijg je terug als de commissie je in het gelijk stelt. Een rechtszaak is velen malen duurder.
Zonder filmpje kunnen we niets oordelen. Het postbode verhaal is erg vaag "hij dacht dat iemand de deur open deed". Iemand doet de deur open of hij doet hem niet open iets denken is geen feit benoemen.
Pas op als je dit soort zaken zo gaat benoemen bij de geschillen commissie, wat jij wilt is van Intertoys een bewijs dat het pakket aan jouw is overhandigd met de handtekening voor ontvangt. Bij een ID bezorging moet de naam overeenkomen met degene waar het aan bezorgd moet worden.
xFamilie schreef:
Ik heb ontzettend veel stress en verdriet hiervan!
Erg vervelend maar totaal niet relevant. Los dat je geen stress of verdriet moet hebben over geld. Het is maar € 399,00 die je wilde besteden aan een spel computer. Een commissie kijkt niet naar de zielige kant maar naar de feiten en in jouw verhaal zijn ze erg onduidelijk. Mogelijk dat de beelden dit wel zijn.
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 02:16
door xFamilie
Bedankt voor de reactie!
Maar de post bezorger zegt zelf
'Ik dacht dat die persoon de deur open deed'
Ik zelf weet dat het niet zo is.
En er is getekend door die persoon en het lijkt nergens op.
Intertoys weet ook dat IK het niet heb ontvangen.
De klacht is afgehandeld volgens intertoys, gebazeerd op het 'feit' dat de post bode zegt dat de onbekende persoon de deur open deed...
Maar aan mij verklaarde dat hij DACHT dat die persoon de deur open ging maken.
Gr
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 02:31
door xFamilie
Dit stukje hieronder is van een mail van intertoys.
Wat ik uit alle verhalen opmaak van alle kanten is dat de postbode steeds wat anders zegt maar toch word geloofd.
Ik heb trouwens ook gesprekken opgenomen van intertoys en postNL waarin zei aangaven(voor ik mijn probleem bekent maakte) na mijn track en trace code gegeven te hebben,dat er een ID vereist was
U heeft te kennen gegeven dat u uw bestelling d.d. 9 augustus 2017 bestaande uit een Playstation 4 Pro 1TB niet heeft ontvangen. Zoals u weet hebben we een uitgebreid onderzoek laten verrichten bij Post NL, uit deze feiten blijkt dat het pakket wel degelijk is bezorgd bij u. Er is zelfs getekend voor ontvangst en de aflevering is ook in het ingestelde onderzoek door de postbezorger nog eens bevestigd. Dit pakket is door ons verzonden met “handtekening voor ontvangst”; deze dienstverlening houdt in dat de postbezorger een handtekening moet ontvangen van degene die het pakket in ontvangst neemt op het afleveradres. (Bij deze manier van verzenden hoeft geen legitimatie overlegd te worden; dit is een andere variant van een bezorgoptie van Post NL. Intertoys heeft het pakket in dit geval dus verzonden als een pakket waarvoor alleen een handtekening voor ontvangst benodigd was). In de situatie heeft de postbezorger aangenomen dat degene die in uw tuin aanwezig was op het moment van voorrijden én na ontvangst en het zetten van de handtekening met de sleutel in uw voordeur stond, degene was die bij uw adres hoorde. De postbezorger heeft in het bijzonder nog gewacht om zich ervan te vergewissen dat hij deze aanname kon doen. Het is een postbezorger die bekend staat als zeer betrouwbaar en een onbesproken staat van dienst heeft. Daarnaast is het de vaste route van de postbezorger. Hij kent de situatie in de straat dus prima.
ps de postbezorger zei ook op het filmpje dat hij de man wel eens gezien had maar wist niet waar.
Zijn beschrijving over de persoon is:
Ongeveer 1.90 , 27-28 jaar, en zijn antwoord op haarkleur? Golvend
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 03:08
door Nijogeth
U schijnt de persoon te kennen, aangezien u zeker weet dat ie geen sleutel heeft. Wat zegt deze persoon?
Voor zover PostNL kan zeggen is het op uw adres bezorgd en heeft iemand die in uw tuin aanwezig was een krabbel gezet.
Kent u deze persoon, spreek hem aan. Kent u deze persoon niet, doe aangifte van huisvredebreuk en diefstal.
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 03:22
door xFamilie
Het gaat trouwens om de voortuin.
Alleen mijn man en ik hebben de sleutel van ons huis.
Vandaar dat ik weet dat die persoon de deur niet open gemaakt heeft,ik ken die persoon niet anders had ik aangifte gedaan.
Van uw huis heeft toch ook niet iedereen een sleutel?
mijn man en ik waren bovendien gewoon thuis, er is ook niet aangebeld ed.
Ik ken de persoon niet de postbezorger gaf aan dat hij hem ooit eens gezien had maar wist niet waar of wat dan ook.
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 07:11
door Dieke83
Ga aangifte doen en naar de geschillencommissie.
Heeft u ook in de gesprekken die u heeft opgenomen met Intertoys bevestigt gekregen dat er een ID nodig was? Want dan spreken ze zichzelf wel erg tegen in de brief.
De handtekening kan u die ook opvragen bij PostNL?
Die kan je dan bij de aangifte doen en bij PostNl een klacht indienen dat het niet uw handtekening is.
Je kan ook nogmaals de postbode vragen met iemand erbij die het opneemt.
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 07:31
door sylvesterb
xFamilie schreef:Dit stukje hieronder is van een mail van intertoys.
Wat ik uit alle verhalen opmaak van alle kanten is dat de postbode steeds wat anders zegt maar toch word geloofd.
Ik heb trouwens ook gesprekken opgenomen van intertoys en postNL waarin zei aangaven(voor ik mijn probleem bekent maakte) na mijn track en trace code gegeven te hebben,dat er een ID vereist was.[
U heeft te kennen gegeven dat u uw bestelling d.d. 9 augustus 2017 bestaande uit een Playstation 4 Pro 1TB niet heeft ontvangen. Zoals u weet hebben we een uitgebreid onderzoek laten verrichten bij Post NL, uit deze feiten blijkt dat het pakket wel degelijk is bezorgd bij u. Er is zelfs getekend voor ontvangst en de aflevering is ook in het ingestelde onderzoek door de postbezorger nog eens bevestigd. Dit pakket is door ons verzonden met “handtekening voor ontvangst”; deze dienstverlening houdt in dat de postbezorger een handtekening moet ontvangen van degene die het pakket in ontvangst neemt op het afleveradres. (Bij deze manier van verzenden hoeft geen legitimatie overlegd te worden; dit is een andere variant van een bezorgoptie van Post NL. Intertoys heeft het pakket in dit geval dus verzonden als een pakket waarvoor alleen een handtekening voor ontvangst benodigd was). In de situatie heeft de postbezorger aangenomen dat degene die in uw tuin aanwezig was op het moment van voorrijden én na ontvangst en het zetten van de handtekening met de sleutel in uw voordeur stond, degene was die bij uw adres hoorde. De postbezorger heeft in het bijzonder nog gewacht om zich ervan te vergewissen dat hij deze aanname kon doen. Het is een postbezorger die bekend staat als zeer betrouwbaar en een onbesproken staat van dienst heeft. Daarnaast is het de vaste route van de postbezorger. Hij kent de situatie in de straat dus prima.
ps de postbezorger zei ook op het filmpje dat hij de man wel eens gezien had maar wist niet waar.
Zijn beschrijving over de persoon is:
Ongeveer 1.90 , 27-28 jaar, en zijn antwoord op haarkleur? Golvend
Als ze schriftelijk (per e-mail) de klacht hebben behandeld dan zou ik hier nogmaals op reageren, waarin je nogmaals de feiten benoemd:
- ID bewijs voor pakket (eventueel gesprek uitschrijven)
- Bezorger "dacht" dat persoon bij woning hoorde (hij deed een aanname)
- Naam en handtekening niet van uw of iemand die in uw woning woont.
Je kunt eventueel vermelding maken van onderstaande:
"De wet bepaalt dat als je iets bestelt bij een winkel, deze verantwoordelijk is voor de bezorging tot en met jouw drempel (art. 7:11 BW). Ongeacht wat er in de voorwaarden staat en ongeacht welke vervoerder de winkel inschakel, de winkel is aansprakelijk als het pakket niet ongeschonden over jouw drempel gaat."
In jouw geval is er geen sprake van jouw drempel, pakket is afgegeven in de voortuin en de bezorger dacht dat hij over jouw drempel/deur ging.
Belangrijk is dat je hierbij ook aangeeft dat je naar de geschillen commissie wilt gaan.
Hieronder een eerdere uitspraak (SGC zet helaas zo weinig online) uit 2004.
https://www.degeschillencommissie.nl/co ... e-bewijzen
Kort zegt de SGC dat een bewijs van de PTT niet voldoende is. Samen met jouw verhaal dat ze ID verplichting bij aflevering hebben aangegeven maak je wel een kans.
Die termijn van 3 tot 6 maanden van de behandeling van de klacht bij de SGC ken ik niet, er zijn wel termijnen voor reageren vanuit het bedrijf e.d. Maar volgens mij zit je dan op +/- 2 maanden voor de procedure.
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 07:38
door chrisd1
Nijogeth schreef:U schijnt de persoon te kennen,..
TS heeft het in zijn OP idd over
de onbekende persoon
, die dus volgens hem zou bestaan, terwijl hij natuurlijk bedoelt: de door
de postbode genoemde onbekende persoon, die door postcode kan zijn verzonnen; b.v. bij een door hemzelf geplaatste vals handtekening.
Dat een pakjesbezorger op een afleveradres iemand in de voortuin aantreft, die aanstalten lijkt te maken de voordeur te openen kan idd worden verzonnen, maar hoe waarschijnlijk is dat??
Het zou mij trouwens niet verbazen, als over dit soort ongein al jurisprudentie bestaat.
Daarom is althans mij is de zinsnede 'maar aan een vreemde' in de titel van dit topic onduidelijk; immers; waarom zou dat pakket niet door
de postbode achterovergedrukt kunnen zijn??
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 08:03
door Leo The Emperor
.
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 11:13
door Nijogeth
Om je vraag te beantwoorden, mijn sleutel ligt bij de overbuurvrouw en 2 andere huizen in de straat. Deze mensen vertrouw ik daarmee. Ik dacht dat iedereen zo wel een adresje in de straat heeft, maar blijkbaar is dat niet zo.
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 11:30
door xFamilie
Dieke83 schreef:Ga aangifte doen en naar de geschillencommissie.
Heeft u ook in de gesprekken die u heeft opgenomen met Intertoys bevestigt gekregen dat er een ID nodig was? Want dan spreken ze zichzelf wel erg tegen in de brief.
De handtekening kan u die ook opvragen bij PostNL?
Die kan je dan bij de aangifte doen en bij PostNl een klacht indienen dat het niet uw handtekening is.
Je kan ook nogmaals de postbode vragen met iemand erbij die het opneemt.
Ja ik heb 2 gesprekken met intertoys waarin zei aangaven dat er een ID nodig was.
En de postbode zal achteraf weten dat hij gefilmd is omdat intertoys het filmpje aan postnl getoont heeft en ool aan hemzelf.
Ik ben bang dat deze postbode mij niks meer gaat zeggen.
En post nl en intertoys WETEN dat het niet mijn handtekening is.
Gaven zei ook aan tijdens een gesprek
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 11:39
door Leo The Emperor
.
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 11:39
door xFamilie
sylvesterb schreef:
Als ze schriftelijk (per e-mail) de klacht hebben behandeld dan zou ik hier nogmaals op reageren, waarin je nogmaals de feiten benoemd:
- ID bewijs voor pakket (eventueel gesprek uitschrijven)
- Bezorger "dacht" dat persoon bij woning hoorde (hij deed een aanname)
- Naam en handtekening niet van uw of iemand die in uw woning woont.
Je kunt eventueel vermelding maken van onderstaande:
"De wet bepaalt dat als je iets bestelt bij een winkel, deze verantwoordelijk is voor de bezorging tot en met jouw drempel (art. 7:11 BW). Ongeacht wat er in de voorwaarden staat en ongeacht welke vervoerder de winkel inschakel, de winkel is aansprakelijk als het pakket niet ongeschonden over jouw drempel gaat."
In jouw geval is er geen sprake van jouw drempel, pakket is afgegeven in de voortuin en de bezorger dacht dat hij over jouw drempel/deur ging.
Belangrijk is dat je hierbij ook aangeeft dat je naar de geschillen commissie wilt gaan.
Ze weten hoe het verhaal in elkaar zit maar volgens intertoys
Is die onbekende persoon(als die bestaad) iemand met toegang van mijn huis aangezien hij de huis sleutel had(wat dus niet waar is)
Ik gaf bij de leiding gevende van intertoys ook aan : als ik de bezorger weer spreek(altijd dezelfde) en hij geeft weer aan dat hij dacht dat de onbekende persoon de deur open deed maar niet zo was,krijg ik dan mijn geld terug?
Zijn antwoord: nee, de zaak is voor ons gesloten.
En ik heb al vermeld verdere stappen te ondernemen
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 11:44
door xFamilie
Leo The Emperor schreef:
Overigens heb ik het gevoel dat hier niet het hele verhaal wordt verteld.
xfamily schreef:ik had van te voren even naar intertoys gebeld of er een id getoont moest worden omdat het om veel geld gaat en ja dat moest indd,dus ik dacht dat ik het wel kon vertrouwen.
Het lijkt me ongebruikelijk om vooraf te bellen en te vragen of een id moet worden getoond bij aflevering. Immers normaal gesproken wordt er aangebeld, open je zelf of een van je huisgenoten de deur, en is het scenario van aflevering aan een wildvreemde totaal niet aan de orde.
Ik heb dat nagevraagt omdat ik hier pas een jaartje woon en geen burenlevering wou mocht ik plotseling weg moeten.
En de postbezorger gaf ook aan dat er NIET aangebeld was
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 11:45
door xFamilie
Nijogeth schreef:Om je vraag te beantwoorden, mijn sleutel ligt bij de overbuurvrouw en 2 andere huizen in de straat. Deze mensen vertrouw ik daarmee. Ik dacht dat iedereen zo wel een adresje in de straat heeft, maar blijkbaar is dat niet zo.
Er is wel een extra sleutel 35km verder bij opa en oma voor het geval dat.
Maar niet in de buurt omdat ik hier pas een jaar woon en een vreemde je sleutel geven doe ik liever niet
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 11:52
door xFamilie
Wil iemand mij helpen voor schriftelijk(per mail) te reageren op intertoys?
En evt voor de geschillencomissie?
Ik hoop namelijk dat ik het toch zo kan oplossen zonder naar de geschillen commisie te gaan.
Vind het ook belachelijk want ik weet dat ik mijn geld terug hoor te krijgen.
Want ik weet niks , ik weet alleen wat de "betrouwbare" postbezorger zegt
BVD groetjes
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 11:55
door alfatrion
Leo The Emperor schreef:dus aangifte bij politie wegens diefstal/huisvredebreuk (...)
Het heeft geen zin om aangifte te doen, dit is geen diefstal en geen huisvredebreuk. Dit is gewoon een civiele kwestie, waarbij Intertoys niet heeft geleverd.
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 12:03
door xFamilie
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Geplaatst: 17 aug 2017 13:28
door Regggy
Wow, naar verhaal dit. Verhaal van de postbode klopt echter van geen kanten. Hij weet ook wel dat hij een dergelijk product niet zomaar af mag leveren aan iemand die hij niet herkent als bewoner van het adres. Ik heb een vaag vermoeden (zoals hier al eerder genoemd) dat je vriendelijke postbode het pakket heeft achterover gedrukt. Met een beetje ervaring weet je als postbode wel van wie je pakketten afkomstig zijn en wat er afhankelijk van gewicht en formaat van het pakket in zou kunnen zitten.
Wat betreft de geschillencommissie, dit is inderdaad een hele hoop gedoe. Ik snap dat Intertoys huiverig is om je geld zomaar terug te betalen (immers, zij moeten het dan weer bij PostNL gaan halen), maar als jij 100 procent overtuigd bent dat jij het pakket nooit hebt ontvangen of er voor getekend hebt, laat het er dan zeker niet bij zitten.
Mijn advies? Maak een hoop stampij (Social Media, plaatselijke krant, van mijn part een scene schoppen in de plaatselijke speelgoedwinkel). Dit soort negatieve publiciteit is het een bijna failliet bedrijf niet waard, wellicht zijn ze dan wat schappelijker om iets te doen.