naam op ticket wijzigen bij Budgetair kan niet!
Geplaatst: 18 aug 2017 15:41
15 juni boekte ik 2 tickets via Budgetair naar Bangkok. De heenvlucht was op 23 okt en terug op 20 nov.
Intussen blijkt mijn reisgenote een probleem te hebben, waardoor ze niet meer in staat was deze reis te ondernemen. Inmiddels een andere reisgenoot gevonden die ook bereid was de ticket over te nemen onder dezelfde voorwaarden. Dwz dezelfde data; dus precies dezelfde reis...alleen op een andere naam????
Nu 18 augustus ( dus meer dan 2 maanden voor de heenreis) aan Budgetair gevraagd of de namen op een van de ticket gewijzigd kon worden.
Vrijwel meteen een mailtje terug dat het dus niet kan. De enigste mogelijkheid is de ticket annuleren (100%) kosten!!! En vervolgens een nieuwe ticket kopen!?!? Niet dus...aldus de boekingsvoorwaarden, zo luidde een andere telefonische mededeling op 18 aug 2017.
De voorwaarden opgezocht die Budgetair hanteert. Dat zijn de boekingsvoorwaarden (consumentenvoorwaarden) van de ANVR. Bij deze boekingsvoorwaarden (ANVR dus) , is een artikel 8 opgenomen (rechten van de reiziger; 8.1 "in de plaatsstelling" ).
Klaar en helder staat er: subartikel 8.1.1 (citaat)" De reiziger kan aan de reisorganisatie verzoeken zich te laten vervangen door een ander" ( eind citaat). Voorwaarden daar bij zijn : je moet als " ander " voldoen aan de overeenkomst; het verzoek wordt uiterlijk 7 dagen voor vertrek ingediend. En tot slot " de betrokken dienstverleners" moeten zich hier niet tegen verzetten. De dienstverleners zijn de vliegmaatschappijen KLM en Aeroflot.
Intussen blijkt mijn reisgenote een probleem te hebben, waardoor ze niet meer in staat was deze reis te ondernemen. Inmiddels een andere reisgenoot gevonden die ook bereid was de ticket over te nemen onder dezelfde voorwaarden. Dwz dezelfde data; dus precies dezelfde reis...alleen op een andere naam????
Nu 18 augustus ( dus meer dan 2 maanden voor de heenreis) aan Budgetair gevraagd of de namen op een van de ticket gewijzigd kon worden.
Vrijwel meteen een mailtje terug dat het dus niet kan. De enigste mogelijkheid is de ticket annuleren (100%) kosten!!! En vervolgens een nieuwe ticket kopen!?!? Niet dus...aldus de boekingsvoorwaarden, zo luidde een andere telefonische mededeling op 18 aug 2017.
De voorwaarden opgezocht die Budgetair hanteert. Dat zijn de boekingsvoorwaarden (consumentenvoorwaarden) van de ANVR. Bij deze boekingsvoorwaarden (ANVR dus) , is een artikel 8 opgenomen (rechten van de reiziger; 8.1 "in de plaatsstelling" ).
Klaar en helder staat er: subartikel 8.1.1 (citaat)" De reiziger kan aan de reisorganisatie verzoeken zich te laten vervangen door een ander" ( eind citaat). Voorwaarden daar bij zijn : je moet als " ander " voldoen aan de overeenkomst; het verzoek wordt uiterlijk 7 dagen voor vertrek ingediend. En tot slot " de betrokken dienstverleners" moeten zich hier niet tegen verzetten. De dienstverleners zijn de vliegmaatschappijen KLM en Aeroflot.