LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket verkeerd bezorgd, buren weigeren pakket te geven.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Redouan145

Pakket verkeerd bezorgd, buren weigeren pakket te geven.

Ongelezen bericht door Redouan145 »

Goedendag, ik zit met een probleem ik ben al ruim 6 jaar pakket bezorger, via mijn postbedrijf werd ik gebeld dat een klant geen pakket heeft gekregen en hij wel bezorgd is? Ik dus teruggegaan en ja hoor het klopt ik heb hem net in het verkeerde flat bezorgd. Het was een beetje verwarrend alle straten eindigen daar op veld. Nu wil ik hem daar ophalen en de mensen ontkennen dat ik daar een grote tv heb bezorgd, het rare is een meneer heeft me geholpen hem naar boven te tillen het is duizend procent die huis ,de politie zegt dat ik aangifte moet doen wegens verduistering daar heb ik al een afspraak voor. Heeft iemand een tip wat ik ook zou kunnen doen de politie doet vrij weinig de laatste tijd en het kost mij ongeveer 1500 euro want de verzekering vergoed dit niet. Er is wel bewijs de klant heeft getekend, en er is een track en trace kaart waarop je precies kan zien dat ik aan die deur heb bezorgd.

Ik hoor het graag.

chrisd1

Re: Pakket verkeerd bezorgd, buren weigeren pakket te geven.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Redouan145 schreef:Er is wel bewijs de klant heeft getekend.
Je bedoelt, dat de feitelijke ontvanger een krabbel heeft gezet; die waarschijnlijk juist niet op diens handtekening lijkt??
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 19 aug 2017 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Redouan145 schreef:Goedendag, ik zit met een probleem ik ben al ruim 6 jaar pakket bezorger, via mijn postbedrijf werd ik gebeld dat een klant geen pakket heeft gekregen en hij wel bezorgd is? Ik dus teruggegaan en ja hoor het klopt ik heb hem net in het verkeerde flat bezorgd. Het was een beetje verwarrend alle straten eindigen daar op veld. Nu wil ik hem daar ophalen en de mensen ontkennen dat ik daar een grote tv heb bezorgd, het rare is een meneer heeft me geholpen hem naar boven te tillen het is duizend procent die huis ,de politie zegt dat ik aangifte moet doen wegens verduistering daar heb ik al een afspraak voor. Heeft iemand een tip wat ik ook zou kunnen doen de politie doet vrij weinig de laatste tijd en het kost mij ongeveer 1500 euro want de verzekering vergoed dit niet. Er is wel bewijs de klant heeft getekend, en er is een track en trace kaart waarop je precies kan zien dat ik aan die deur heb bezorgd.

Ik hoor het graag.
Volgens velen op dit forum ben jij nu de crimineel die pakketjes achteroverdrukt als ze niet bezorgd worden....

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Werk je voor jezelf of ben je in loondienst?

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Als de politie niets doet dient u hier zelf achteraan te gaan. U kunt op basis van ongerechtvaardigde verrijking de schade die u lijdt verhalen.

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering? Neem daar dan contact mee op.

chrisd1

Henk Toeter schreef:Heeft u een rechtsbijstandsverzekering? Neem daar dan contact mee op.
Maar lees wel eerst de Polisvoorwaarden.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Schade ontstaan in een werksituatie zal niet gedekt worden door een particuliere rechtsbijstandsverzekering. Aangifte doen lijkt me het belangrijkst.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Redouan145

Ik ben zzp-er, en niet de feitelijke ontvanger heeft getekend, de verkeerde persoon op het verkeerde adres heeft getekend. En die weigerd het pakket terug te geven wat niet bestemd was voor hun.

chrisd1

Redouan145 schreef:... en niet de feitelijke ontvanger heeft getekend, de verkeerde persoon op het verkeerde adres heeft getekend.
Laatstgenoemde heeft het pakket niet (feitelijk) ontvangen en getekend??

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik begreep op juiste huisnummer in verkeerde straat bezorgd.

Dan kun je met Politie als het toestel er nog is via jou gegevens bewijzen dat verkeerd bezorgd is.
Het niet willen terug geven en achteroverdrukken is strafbaar.
Gewoon samen met Politie gaan als hij thuis is.

Zolang het toestel daar is kun je het terug halen.
Het kan zijn dat een huisgenoot bestelde en hij ter goeder trouw het heeft ontvangen maar mag het daarom nog niet houden.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Redouan145 schreef:.... en niet de feitelijke ontvanger heeft getekend, de verkeerde persoon op het verkeerde adres heeft getekend......
Zoals al gezegd, doe aangifte bij de politie. Het enige wat je nog zou kunnen doen, nadruk op zou, is nogmaals bij die persoon langsgaan en aangeven dat je naar de politie gaat indien het pakket niet wordt teruggegeven, ongeopend en onbeschadigd. Wellicht dat ze dan wel willen teruggeven, en daarna sowieso naar de politie. Zoals je zelf al zegt doet de politie weinig, maar geen aangifte doen betekent dat je helemaal geen poot hebt om op te staan.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2017 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: Irrelevant.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ondanks het feit, dat dit geen consumentencase is, een treurig verhaal en kunt u rekenen op veel sympathie van andere consumenten. Ik denk, dat u bij het bedrijf waarvoor u werkt op daadwerkelijke ondersteuning zou moeten kunnen rekenen, misschien bestaat er hiervoor een interne juridische afdeling.

Juridisch gezien is het vrij simpel. Dat pakketje is niet van de buren, en dat weten ze. Ze moeten het dus afgeven bij de werkelijke eigenaren. Je zou in theorie zelfs kunnen spreken van het misdrijf verduistering: het onder je houden van een goed zonder dat je daar recht op hebt (art. 321 Strafrecht). Bij de aangifte heeft u genoeg bewijsmateriaal. Hoe de Politie haar prioriteiten zet staat echter weer op een (donker zwarte) bladzijde ...

http://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel321

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Fout bezorgde achterover drukken is strafbaar, wel moeten ze het zelf ophalen en terug brengen hoeft niet.
Maar het moet duidelijk retour, vooral omdat de ontvanger kon zien dat wel zijn huisnummer maar andere familie naam + straatnaam op de doos geplakt was!
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2017 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: reactie op verwijderd bericht

hänschen klein

stofzuigertje schreef:Taal of bezorgfout?

Maar het moet duidelijk retour, vooral omdat de ontvanger kon zien dat wel zijn huisnummer maar andere familie naam + straatnaam op de doos geplakt was!
De bezorger heeft dat overigens óók duidelijk kunnen zien ...

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Bij de deur zit toch een naamplaatje fam.... en de postbezorger vraagt toch bent u Meneer of mevrouw....... dan wordt er getekend. Legitimatie erbij natuurlijk want we willen wel weten of het de juiste persoon is......ook niet, tja dan is het een toch een beetje jammer voor onze beste vriend hoe graag dat we het ook anders willen zien.

Redouan145

Ik heb al een afspraak staan voor de aangifte, ik zal wel laten weten hoe dat zal aflopen.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2017 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: reactie op verwijderd bericht

chrisd1

Redouan145 schreef:Het was een beetje verwarrend alle straten eindigen daar op veld.
??; wat kan duidelijker zijn dan een 'veld'-wijk en vervolgens b.v. koeienveld en paardenveld??
ik ben al ruim 6 jaar pakket bezorger
En die zou niet weten in welke stráát hij(m/v) is??

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

atlas1302 schreef:Bij de deur zit toch een naamplaatje fam.... en de postbezorger vraagt toch bent u Meneer of mevrouw....... dan wordt er getekend. Legitimatie erbij natuurlijk want we willen wel weten of het de juiste persoon is......ook niet, tja dan is het een toch een beetje jammer voor onze beste vriend hoe graag dat we het ook anders willen zien.
Leuk, maar zo werkt het niet. Het overgrote deel van de huizen heeft geen naambordje, laat staan met de familienaam. En legitimatie? Alleen als de verzender daaom vraagt... anders niet.

hänschen klein

Met dank aan de redactie om deze topic toch te laten staan en TS de gelegenheid te geven zijn verhaal verder te vertellen.
Ik vind het een noodzakelijk tegengewicht tot al die internet-verhalen waarbij juist de postbezorgers spullen achterover drukken'.
Misschien zèlfs interessant voor de nieuwsbrief?

Het voorstel om paketontvangers eerst om hun legitimatie te vragen is in de praktijk alleen uitvoerbaar wanneer de extra tijd die daardoor nodig is op de prijzen kan worden omgeslagen. Vaak is de ontvanger niet thuis en kan/mag een huisgenoot het pakket niet aannemen. Tel er per klant ook nog eens enkele minuten tijdverlies bij op, want in huis heb je de legitimatie niet in de schort.

TS geeft overigens aan, dat hij kan aantonen, wáár hij de ontvangst heeft laten ondertekenen ... dus 'de dader' moet op het betreffende adres aanwezig geweest zijn, maar of hij ook de TV heeft laten meegaan?

Gesloten