Veel te veel betalen bij Innova Energie
Geplaatst: 20 aug 2017 20:51
Hier is mijn allerlaatste mail/ klacht naar Innova Energie die ik ze gestuurd heb.
De vertegenwoordiger van In Hoofdzaak beloofd me dat ik minder zou betalen dan bij mijn oude vertrouwde energiemaatschappij Budget Energie.
Blijkt dus dat ik veel meer ga betalen omdat de vertegenwoordiger niet verteld had dat ik ook netwerkkosten moest gaan betalen.
Op een gegeven moment heb ik iemand aan de lijn gehad van Innova en die vertelde me dat hij het voorschotbedrag wel kon verlagen. Na een aantal mails kreeg ik pas te horen wat het aantal units per kWh en M3 gas was. Ze hebben hierbij met het aantal euro's en units geschoten dat het uiteindelijke bedrag nog duurder is. En dat het niets meer te maken had met het gemiddelde jaarverbruik.
Hierbij mijn allerlaatste mail:
"Hallo Innova,
Ik zeg hierbij mijn contract op.
Aangezien ik een vast bedrag per KWh en M3 gas moet betalen waar hierbij de netwerkkosten in verrekend zijn.
Dit betekend als mijn verbruik per jaar omhoog gaat dat ik veel te veel extra ga betalen (meer dan de netwerkkosten zijn).
Of krijg ik voor deze netwerkkosten aan het eind van het jaar nog een extra rekening?
Of zitten de netwerkkosten nu al in het voorschotbedrag verwerkt?
( ; Beantwoord deze vragen? Zodat ik jullie constructie hoe krom ook misschien ga begrijpen.)
Ik betaal nu al te veel.
De vertegenwoordiger heeft me verteld dat ik minder zou gaan betalen dan bij mijn oude energiemaatschappij en heeft me niets verteld over de extra netwerkkosten.
Daarnaast krijg ik per mail heel slecht mijn vragen beantwoord.
En passen jullie het voorschotbedrag aan naar hoe jullie het willen: nog duurder.
Wat jullie dus doen is mensen oplichten: een legale maffia met veel regeltjes in het contract die een leek niet begrijpt.
Ik ben wel klaar met jullie.
Ik weet niet wat voor trucjes/ oplichtingspraktijken jullie nog in de toekomst gaan uithalen.
Dit was geen goede samenwerking.
Tot ziens!
Best bijzonder dat een Nederlands bedrijf liever geld verdient aan boetes dan op een eerlijke manier zaken doen.
Wat tips voor jullie:
- Laat jullie vertegenwoordiger in de toekomst jullie 'klanten' goed inlichten zonder valse berekeningen te maken: vooral over de netwerkkosten.
- Stuur voor de 14 dagen bedenktermijn een voorschotbedrag op wat gebaseerd is op het gemiddelde jaarverbruik: zonder dat mensen moeten gaan rekenen wat het nou echt precies kost.
- En reken de netwerkkosten los naast de electriciteit en gaskosten.
Doe wat met deze tips als jullie nog klanten willen krijgen in de toekomst.
Waarschijnlijk niet want anders verdienen jullie nooit geld als jullie willen concurreren met bedrijven die wel eerlijk alles vertellen.
De 'vriendelijke' groeten van Bert."
De vertegenwoordiger van In Hoofdzaak beloofd me dat ik minder zou betalen dan bij mijn oude vertrouwde energiemaatschappij Budget Energie.
Blijkt dus dat ik veel meer ga betalen omdat de vertegenwoordiger niet verteld had dat ik ook netwerkkosten moest gaan betalen.
Op een gegeven moment heb ik iemand aan de lijn gehad van Innova en die vertelde me dat hij het voorschotbedrag wel kon verlagen. Na een aantal mails kreeg ik pas te horen wat het aantal units per kWh en M3 gas was. Ze hebben hierbij met het aantal euro's en units geschoten dat het uiteindelijke bedrag nog duurder is. En dat het niets meer te maken had met het gemiddelde jaarverbruik.
Hierbij mijn allerlaatste mail:
"Hallo Innova,
Ik zeg hierbij mijn contract op.
Aangezien ik een vast bedrag per KWh en M3 gas moet betalen waar hierbij de netwerkkosten in verrekend zijn.
Dit betekend als mijn verbruik per jaar omhoog gaat dat ik veel te veel extra ga betalen (meer dan de netwerkkosten zijn).
Of krijg ik voor deze netwerkkosten aan het eind van het jaar nog een extra rekening?
Of zitten de netwerkkosten nu al in het voorschotbedrag verwerkt?
( ; Beantwoord deze vragen? Zodat ik jullie constructie hoe krom ook misschien ga begrijpen.)
Ik betaal nu al te veel.
De vertegenwoordiger heeft me verteld dat ik minder zou gaan betalen dan bij mijn oude energiemaatschappij en heeft me niets verteld over de extra netwerkkosten.
Daarnaast krijg ik per mail heel slecht mijn vragen beantwoord.
En passen jullie het voorschotbedrag aan naar hoe jullie het willen: nog duurder.
Wat jullie dus doen is mensen oplichten: een legale maffia met veel regeltjes in het contract die een leek niet begrijpt.
Ik ben wel klaar met jullie.
Ik weet niet wat voor trucjes/ oplichtingspraktijken jullie nog in de toekomst gaan uithalen.
Dit was geen goede samenwerking.
Tot ziens!
Best bijzonder dat een Nederlands bedrijf liever geld verdient aan boetes dan op een eerlijke manier zaken doen.
Wat tips voor jullie:
- Laat jullie vertegenwoordiger in de toekomst jullie 'klanten' goed inlichten zonder valse berekeningen te maken: vooral over de netwerkkosten.
- Stuur voor de 14 dagen bedenktermijn een voorschotbedrag op wat gebaseerd is op het gemiddelde jaarverbruik: zonder dat mensen moeten gaan rekenen wat het nou echt precies kost.
- En reken de netwerkkosten los naast de electriciteit en gaskosten.
Doe wat met deze tips als jullie nog klanten willen krijgen in de toekomst.
Waarschijnlijk niet want anders verdienen jullie nooit geld als jullie willen concurreren met bedrijven die wel eerlijk alles vertellen.
De 'vriendelijke' groeten van Bert."