Pagina 1 van 1

Veel te veel betalen bij Innova Energie

Geplaatst: 20 aug 2017 20:51
door Bert Ras
Hier is mijn allerlaatste mail/ klacht naar Innova Energie die ik ze gestuurd heb.

De vertegenwoordiger van In Hoofdzaak beloofd me dat ik minder zou betalen dan bij mijn oude vertrouwde energiemaatschappij Budget Energie.
Blijkt dus dat ik veel meer ga betalen omdat de vertegenwoordiger niet verteld had dat ik ook netwerkkosten moest gaan betalen.

Op een gegeven moment heb ik iemand aan de lijn gehad van Innova en die vertelde me dat hij het voorschotbedrag wel kon verlagen. Na een aantal mails kreeg ik pas te horen wat het aantal units per kWh en M3 gas was. Ze hebben hierbij met het aantal euro's en units geschoten dat het uiteindelijke bedrag nog duurder is. En dat het niets meer te maken had met het gemiddelde jaarverbruik.

Hierbij mijn allerlaatste mail:
"Hallo Innova,
Ik zeg hierbij mijn contract op.

Aangezien ik een vast bedrag per KWh en M3 gas moet betalen waar hierbij de netwerkkosten in verrekend zijn.
Dit betekend als mijn verbruik per jaar omhoog gaat dat ik veel te veel extra ga betalen (meer dan de netwerkkosten zijn).

Of krijg ik voor deze netwerkkosten aan het eind van het jaar nog een extra rekening?
Of zitten de netwerkkosten nu al in het voorschotbedrag verwerkt?
( ; Beantwoord deze vragen? Zodat ik jullie constructie hoe krom ook misschien ga begrijpen.)

Ik betaal nu al te veel.
De vertegenwoordiger heeft me verteld dat ik minder zou gaan betalen dan bij mijn oude energiemaatschappij en heeft me niets verteld over de extra netwerkkosten.

Daarnaast krijg ik per mail heel slecht mijn vragen beantwoord.
En passen jullie het voorschotbedrag aan naar hoe jullie het willen: nog duurder.
Wat jullie dus doen is mensen oplichten: een legale maffia met veel regeltjes in het contract die een leek niet begrijpt.

Ik ben wel klaar met jullie.
Ik weet niet wat voor trucjes/ oplichtingspraktijken jullie nog in de toekomst gaan uithalen.
Dit was geen goede samenwerking.
Tot ziens!

Best bijzonder dat een Nederlands bedrijf liever geld verdient aan boetes dan op een eerlijke manier zaken doen.

Wat tips voor jullie:
- Laat jullie vertegenwoordiger in de toekomst jullie 'klanten' goed inlichten zonder valse berekeningen te maken: vooral over de netwerkkosten.
- Stuur voor de 14 dagen bedenktermijn een voorschotbedrag op wat gebaseerd is op het gemiddelde jaarverbruik: zonder dat mensen moeten gaan rekenen wat het nou echt precies kost.
- En reken de netwerkkosten los naast de electriciteit en gaskosten.

Doe wat met deze tips als jullie nog klanten willen krijgen in de toekomst.
Waarschijnlijk niet want anders verdienen jullie nooit geld als jullie willen concurreren met bedrijven die wel eerlijk alles vertellen.

De 'vriendelijke' groeten van Bert."

Re: Veel te veel betalen bij Innova Energie

Geplaatst: 20 aug 2017 21:30
door Zombiemaster
Misschien heeft die vertegenwoordiger de netwerkkosten weggestreept tegen de heffingskorting. Bij de meeste Netwerkbeheerders verschillen die bedragen niet veel. Als dan zo is dan bestaat de rekening uit vaste maandelijkse kosten én kosten per eenheid afgenomen energie van de energieleverancier.

Re: Veel te veel betalen bij Innova Energie

Geplaatst: 20 aug 2017 21:44
door Bert Ras
Iemand enig idee hoe ik onder de 1000 euro boete van Innova Energie uit kan komen? En van de 250 tot 500 euro boete van In Hoofdzaak? Of andere mensen die een rechtzaak tegen Innova Energie/ In Hoofdzaak aan willen spannen?

Re: Veel te veel betalen bij Innova Energie

Geplaatst: 20 aug 2017 21:46
door Bert Ras
Zombiemaster schreef:Misschien heeft die vertegenwoordiger de netwerkkosten weggestreept tegen de heffingskorting. Bij de meeste Netwerkbeheerders verschillen die bedragen niet veel. Als dan zo is dan bestaat de rekening uit vaste maandelijkse kosten én kosten per eenheid afgenomen energie van de energieleverancier.
Hij liet me een berekening zien dat ik 13 euro per maand goedkoper uit zou zijn bij Innova Energie. En heeft me hierbij niets verteld over de extra kosten/ netwerkkosten.

Re: Veel te veel betalen bij Innova Energie

Geplaatst: 20 aug 2017 22:00
door Harm.calc
Je krijgt toch een voorstel op papier en dit leg je toch in alle rust naast je huidige contract? Dat ga je met elkaar vergelijken, en lees je in alle rust de voorwaarden (algemene, bijzondere, aanvullende) door die bij die nieuwe aanbieding hoort. Waar is het hier misgegaan?

Blijkbaar heeft hij bepaalde kosten bij zijn aanbieding niet gerekend en bij je huidige leverancier heeft hij deze kosten wel meegenomen.
De leverancier van energie brengt 2 kosten in rekening. Kosten energie, te weten elektra (prijs/kWh) en gas (prijs/m3). Daarnaast wel of niet zgn leveringskosten. Tenminste, als je via vergelijkingssites aanbiedingen gaat vergelijken.
Netwerkkosten (of netbeheerkosten genoemd) zijn kosten voor de netbeheerder, diegene die het netwerk onderhoudt waarover jouw energie wordt getransporteerd. De leverancier van de energie heeft hier niets mee te maken.
Diezelfde leverancier van de energie heeft ook niets te maken met overheidsheffingen: energiebelasting, vermindering energiebelasting en opslag duurzame energie.

Nu kun je wel een boze mail sturen maar de fout ligt uiteindelijk bij jezelf.
Advies voor een volgende keer: viewtopic.php?f=51&t=174981

Re: Veel te veel betalen bij Innova Energie

Geplaatst: 20 aug 2017 22:39
door Bert Ras
Harm.calc schreef:Je krijgt toch een voorstel op papier en dit leg je toch in alle rust naast je huidige contract? Dat ga je met elkaar vergelijken, en lees je in alle rust de voorwaarden (algemene, bijzondere, aanvullende) door die bij die nieuwe aanbieding hoort. Waar is het hier misgegaan?

Blijkbaar heeft hij bepaalde kosten bij zijn aanbieding niet gerekend en bij je huidige leverancier heeft hij deze kosten wel meegenomen.
De leverancier van energie brengt 2 kosten in rekening. Kosten energie, te weten elektra (prijs/kWh) en gas (prijs/m3). Daarnaast wel of niet zgn leveringskosten. Tenminste, als je via vergelijkingssites aanbiedingen gaat vergelijken.
Netwerkkosten (of netbeheerkosten genoemd) zijn kosten voor de netbeheerder, diegene die het netwerk onderhoudt waarover jouw energie wordt getransporteerd. De leverancier van de energie heeft hier niets mee te maken.
Diezelfde leverancier van de energie heeft ook niets te maken met overheidsheffingen: energiebelasting, vermindering energiebelasting en opslag duurzame energie.

Nu kun je wel een boze mail sturen maar de fout ligt uiteindelijk bij jezelf.
Advies voor een volgende keer: viewtopic.php?f=51&t=174981
Werk je bij Innova / In Hoofdzaak ofzo?! ;)

Re: Veel te veel betalen bij Innova Energie

Geplaatst: 20 aug 2017 22:41
door Zombiemaster
Hoe kom je aan 1000 euro boete? Maximale boete voor openbreken contract is 125 euro per product (gas/stroom) dus 250 euro.
https://www.gaslicht.com/blog/je-energi ... -niet/408/

En nooit, nooit, nooit aan de deur, op straat, in een winkel of aan de telefoon je laten ompraten om over te stappen. Dan beuren zij de bonus. Altijd via een vergelijkingssite als gaslicht.com of pricewise.nl overstappen. Dan krijg je én het beste contract en tot wel 300 euro bonus zelf.

Re: Veel te veel betalen bij Innova Energie

Geplaatst: 20 aug 2017 23:12
door Nijogeth
Bert Ras schreef:
Harm.calc schreef:Je krijgt toch een voorstel op papier en dit leg je toch in alle rust naast je huidige contract? Dat ga je met elkaar vergelijken, en lees je in alle rust de voorwaarden (algemene, bijzondere, aanvullende) door die bij die nieuwe aanbieding hoort. Waar is het hier misgegaan?

Blijkbaar heeft hij bepaalde kosten bij zijn aanbieding niet gerekend en bij je huidige leverancier heeft hij deze kosten wel meegenomen.
De leverancier van energie brengt 2 kosten in rekening. Kosten energie, te weten elektra (prijs/kWh) en gas (prijs/m3). Daarnaast wel of niet zgn leveringskosten. Tenminste, als je via vergelijkingssites aanbiedingen gaat vergelijken.
Netwerkkosten (of netbeheerkosten genoemd) zijn kosten voor de netbeheerder, diegene die het netwerk onderhoudt waarover jouw energie wordt getransporteerd. De leverancier van de energie heeft hier niets mee te maken.
Diezelfde leverancier van de energie heeft ook niets te maken met overheidsheffingen: energiebelasting, vermindering energiebelasting en opslag duurzame energie.

Nu kun je wel een boze mail sturen maar de fout ligt uiteindelijk bij jezelf.
Advies voor een volgende keer: viewtopic.php?f=51&t=174981
Werk je bij Innova / In Hoofdzaak ofzo?! ;)
Nee, hij denkt gewoon van tevoren na.

Re: Veel te veel betalen bij Innova Energie

Geplaatst: 20 aug 2017 23:38
door Bert Ras
Zombiemaster schreef:Hoe kom je aan 1000 euro boete? Maximale boete voor openbreken contract is 125 euro per product (gas/stroom) dus 250 euro.
https://www.gaslicht.com/blog/je-energi ... -niet/408/

En nooit, nooit, nooit aan de deur, op straat, in een winkel of aan de telefoon je laten ompraten om over te stappen. Dan beuren zij de bonus. Altijd via een vergelijkingssite als gaslicht.com of pricewise.nl overstappen. Dan krijg je én het beste contract en tot wel 300 euro bonus zelf.
Het is een zakelijk contract via mijn hardloopstichting verkregen.

Re: Veel te veel betalen bij Innova Energie

Geplaatst: 21 aug 2017 12:14
door Redfloor
Ai, da's spijtig, want dan is het een zakelijk contract en heb je maar heel weinig bescherming (qua bedenktermijnen, opzegtermijnen etc. etc.). Misschien op een forum voor ondernemers eens zoeken? Want ik denk dat hier meer mensen instinken...