LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ex onttrekt geld via jongerenrekening Argenta bank

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
diana2308

Ex onttrekt geld via jongerenrekening Argenta bank

Ongelezen bericht door diana2308 »

Geachte medewerkers van Radar,

Kunnen jullie mij helpen een radeloze moeder:
Als ik bij de abn amro een jongere rekening afsluit kan mijn de vader van mijn kinderen als hij aantoont dat hij de wettelijke vertegenwoordiger is inzage krijgen de rekening en zelfs "leegtrekken". Ongeacht dat wij financieel niets meer met elkaar te maken hebben.

Nu heeft mijn man zogenaamd een jongeren rekening bij argenta geopend daar een bedrag van +/- €87. 000,00 euro uit ons gezamenlijk vermogen opgezet dus onttrokken. En volgens argenta heb ik geen recht om te weten ook niet als ik aantoonbaar maak dat ik de wettelijke vertegenwoordigster ben van mijn dochter wat het saldo is. De rekening in ons huwelijke gesloten, en valt onder de gemeenschap van goederen. Waarom kan dit wel bij de ene bank en niet bij de andere bank?

Gelden voor de banken niet dezelfde regels?
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2017 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

hänschen klein

Re: Ex onttrekt geld via jongerenrekening Argenta bank

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Wanneer uw dochter de rekeninghoudster is kan zij toch volledig inzicht krijgen na het inloggen?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

diana2308 schreef:En volgens argenta heb ik geen recht om te weten ook niet als ik aantoonbaar maak dat ik de wettelijke vertegenwoordigster ben van mijn dochter wat het saldo is.
Lijkt mij erg logische dat u enkel als wettelijk vertegenwoordigster toegang heeft tot de rekening van uw dochter. Volgens de voorwaarden van de ABN Amro is dit bij hun ook niet anders.

Zie: https://www.abnamro.nl/nl/images/Conten ... ngeren.pdf
Met ‘u’ richt de bank zich in deze voorwaarden tot de wettelijke vertegenwoordiger(s) van het kind voor wie de Jongerengroeirekening wordt geopend.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Dan zou ik dochterlief toch even vertellen hoe ze geld gaat overboeken.
Overigens is het een kulverhaal. Zo'n bedrag op een jongerenrekening is niet onzichtbaar voor den fiscus, die er vast ook wel een mening over heeft.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Even voor de duidelijkheid. Uw ex man heeft in uw huwelijk een jongerenrekening geopend op de naam van uw dochter. Tijdens uw huwelijk heeft hij er 87duizend euro van uw gezamenlijke vermogen opgezet. Klopt dit? Zo zou u inzicht moeten krijgen: https://www.argenta.nl/faq/w/welke-docu ... woordiging

Ga persoonlijk met uw dochter en zoveel documenten als u hebt dat op het lijst staat naar de bank zelf. En als ze dan nog niet mee willen werken vraag of ze de rekening tijdelijk willen blokkeren i.v.m. fraude van ex en dat hij geld wilt onttrekken van de rekening. Neem stiekem het gesprek op voor eventueel bewijs later. zie ook https://www.echtscheidingswinkel.nl/ech ... scheiding/
Moedwillige benadeling

In het zicht van de echtscheiding, wordt nogal eens een rekening leeggehaald. Hier is in beginsel niets verkeerd aan als:
•De helft wordt overgemaakt naar de privé rekening van de ander, of
•Het geld wordt besteed aan gemeenschappelijke belangen, zoals kinderen en woning.

Als er echter sprake is van een kennelijk moedwillige benadeling van de ander, dan dient dit later te worden gecorrigeerd in de verdeling van andere vermogensbestanddelen (auto, inboedel, huis).
Lijkt mij dat u dochter 87 duizend rijker is en dat hij daar niks van mag afhalen. Doet hij dat toch dan is er sprake van moedwillig. Lijkt mij dat hij het terug moet betalen. Kijk even naar een goede advocaat.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

diana2308 schreef:Geachte medewerkers van Radar,

Kunnen jullie mij helpen een radeloze moeder:
Als ik bij de abn amro een jongere rekening afsluit kan mijn de vader van mijn kinderen als hij aantoont dat hij de wettelijke vertegenwoordiger is inzage krijgen de rekening en zelfs "leegtrekken". Ongeacht dat wij financieel niets meer met elkaar te maken hebben.

Nu heeft mijn man zogenaamd een jongeren rekening bij argenta geopend daar een bedrag van +/- €87. 000,00 euro uit ons gezamenlijk vermogen opgezet dus onttrokken. En volgens argenta heb ik geen recht om te weten ook niet als ik aantoonbaar maak dat ik de wettelijke vertegenwoordigster ben van mijn dochter wat het saldo is. De rekening in ons huwelijke gesloten, en valt onder de gemeenschap van goederen. Waarom kan dit wel bij de ene bank en niet bij de andere bank?

Gelden voor de banken niet dezelfde regels?
Nergens lees ik (behalve in de door Radar moderatie aangepaste topictitel) dat er door de ex ook daadwerkelijk geld van de rekening gehaald wordt.
Verder, waarom is er zo' n toch wel fors bedrag op de jongerenrekening geparkeerd en bij wie staat dit vermogen op de belastingaangifte . Ook daar is het vermogen (als momentopname op 01-01-2017) te zien als het goed is.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ouder met kind heeft beperkte vrijstelling.
Ouders €25.000,- dit jaar en kinderen onder 18 niets.

Maar Argenta, is dit een NL of BE geval.
In België gelden namelijk andere voorwaarden omdat Argenta hier verdwenen is.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

omdat Argenta hier verdwenen is.
https://www.argenta.nl/contact/contact Er is nog wel een kantoor.

hänschen klein

stofzuigertje schreef:Ouder met kind heeft beperkte vrijstelling.
Ouders €25.000,- dit jaar en kinderen onder 18 niets.

Maar Argenta, is dit een NL of BE geval.
In België gelden namelijk andere voorwaarden omdat Argenta hier verdwenen is.
Argenta is een belgische bank met één bijkantoor in Breda naar nederlands recht.
Het depotgarantiestelsel zal in België moeten worden afgewikkeld.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

hänschen klein

@diana2308.
Argenta heeft een voobehoud in de voorwaarden wanneer e.e.a. voor de bank niet duidelijk is, om een rekening te weigeren of te storneren ... Uw kans? Maar wie vervoegt dan over de rekening van uw (minderjarige) dochter ...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

diana2308 schreef:Kunnen jullie mij helpen
Je wórdt geholpen, maar enige feedback zou fijn zijn.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

hänschen klein

Vermoedelijk momenteel in overleg/disussie met de ex of met Argenta ... who else?

Zoals altijd zou het netjes zijn om een feedback te geven ... maar dat is op fora inderdaad eerder NIET gebruikelijk!

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Slechts één keer 16 minuten on-line geweest, waar maken we ons druk over !

hänschen klein

Brahms schreef:Slechts één keer 16 minuten on-line geweest, waar maken we ons druk over !
WE! ... maken ons helemaal niet druk, maar er werd om ondersteuning en tips gevraagd. De vraag was tevens of de 'spelregels' niet bij alle banken gelijk zijn. Maar wat de spelregels exact zijn voor alle banken blijft daarbij onduidelijk.

Gesloten