LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL van KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sije de Haan

ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Sije de Haan »

Het loopt nu toch echt de spuigaten uit met dat KPN:

1) Als je een nieuw ADSL-abonnement afsluit met gratis ethernetmodem en geen aansluitkosten moet je deze zaken eerst aan KPN betalen, waarna je de bedragen bij je provider moet terugvragen. Moet je dus 145 of meer euro een paar maanden voorschieten en maar afwachten of je het inderdaad terugkrijgt.

2) Een deel van je maandbedrag wordt door KPN ingevorderd, de rest door je provider. Lekker overzichtelijk allemaal, KPN specificeert het ADSL-deel niet eens (1 bedrag voor vastrecht ISDN + ADSL).

3) Als je na een jaar wilt overstappen naar een goedkopere provider (de abonnementen worden steeds goedkoper) moet je eerst je oude aansluiting opzeggen en daarna een nieuwe aanvragen, anders kan KPN het administratief niet verwerken...... Voordat je het weet zit je 4 tot 8 weken zonder en als de nieuwe provider dat even niet vergoedt moet je opnieuw aansluitkosten betalen!

Kan het nog gekker? Gooi KPN toch gauw van dat netwerk af zoals Nuon en Essent ook hun energienetten kwijtraken!

Sije

Gast

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

3) Als je na een jaar wilt overstappen naar een goedkopere provider (de abonnementen worden steeds goedkoper) moet je eerst je oude aansluiting opzeggen en daarna een nieuwe aanvragen, anders kan KPN het administratief niet verwerken......
Dat heeft niks met administratie te maken. Als je ADSL hebt dan loopt er in de centrale fysiek een verbinding via een splitter tussen jouw aansluiting in de telefooncentrale naar de apparatuur van je provider. Als je van provider wisselt moet KPN eerst opdracht hebben van providerA om deze weg te halen voordat die voor providerB weer kan worden aangelegd naar zijn apparatuur. Logisch dat KPN die opdracht van de vertrekkende ISP eerst afwacht. Zo niet, dan begon ik een eigen bedrijf en had ik morgen alle adsl-klanten van Nederland.

Gast

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Oja.
Kan het nog gekker? Gooi KPN toch gauw van dat netwerk af zoals Nuon en Essent ook hun energienetten kwijtraken!
En wie gaat die draadjes in de grond dan onderhouden? Wie ga jij bellen als die in jouw straat toevallig is doorgeknaagd en je telefoon heeft een dode lijn?
(Niemand natuurlijk, bedenk ik me net, maar je begrijpt wat ik bedoel)

Sije de Haan

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Sije de Haan »

Ik begrijp wel dat KPN iets om moet zetten (al is het volgens mij tegenwoordig softwarematig te regelen). Maar dat hoeft toch niet 4 tot 8 weken te duren? Als ik mijn oude provider opzeg kan die toch KPN een seintje geven dat de verbinding op een bepaalde datum moet worden opgeheven? En als de nieuwe provider om een verbinding verzoekt op diezelfde datum kan KPN dat toch stantepede regelen?

Nu wil niemand een maand (of twee) zonder zitten, dus zit je aan je oude provider vast.... weg concurrentie.

Sije

Sije de Haan

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Sije de Haan »

Daar neem je gewoon een overheidsinstantie (stichting zonder winstoogmerk) voor, dat gaat nu ook gebeuren me electriciteit. Het gasnet is al langer in handen van de Gasunie. Ik vind dat de netwerkbeheerder zelf geen diensten via het netwerk mag verkopen omdat hij dan een voorsprong heeft op providers die bij hem moeten inkopen. Gasunie verkoopt toch ook geen gas aan eindgebruikers? Een groothandel passeert toch ook zijn winkeliers niet door direct aan de consument te leveren?

KPN verkoopt nu ook 'Direct ADSL'. Wie denk je dat eerst afgeknepen wordt als er bijvoorbeeld bandbreedteproblemen ontstaan?

Sije

Gast

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Daar neem je gewoon een overheidsinstantie (stichting zonder winstoogmerk) voor, dat gaat nu ook gebeuren me electriciteit.
Zoals het heel, heel vroeger was bedoel je? Voordat we met z'n allen privatisering en de daarmee gepaard gaande concurrentie zo geweldig vonden? Toen elke nederlander nog alles kon krijgen en niet alleen in de winstgevende regio's?
Ik begrijp wel dat KPN iets om moet zetten (al is het volgens mij tegenwoordig softwarematig te regelen).
Nee, ISP's krijgen toegang tot het vaste net d.m.v. een fysieke verbinding waarvoor een monteur, in de centrale, het draadje dat uitkomt in jouw huis moet aftappen met een splitter die het telefoonsignaal bij de KPN houdt en de ADSL bij de apparatuur die de ISP in de wijkcentrale heeft naar binnen propt. En het schijnt, heb ik horen vertellen, dat er naast jou nog een paar klanten zijn die de order-pijplijn langer maken dan één dag.
KPN verkoopt nu ook 'Direct ADSL'. Wie denk je dat eerst afgeknepen wordt als er bijvoorbeeld bandbreedteproblemen ontstaan?
KPN zou willen dat ze een knijpmogelijkheid hadden. Maar de ISP's knallen zelf direct het vaste net op zodra het signaal de wijkcentrale binnenkomt, daarna onbereikbaar voor de KPN. Dus de enige, theoretische, mogelijkheid om te knijpen is in de paar kilometer tussen jouw huis en de centrale. Daar is weinig kans dat zich een bandbreedte probleem voordoet. Interferentie misschien, bij veel afzonderlijke lijntjes naast elkaar in een kabel, maar dat is zonder aanziens des leveranciers.

Theo berkhout

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Theo berkhout »

De Kpn moet het gewoon onderling met de providers regelen, punt uit.
Het is belachelijk zoals het nu gaat.
Ik wil helemaal geen gesplitste rekeningen, installatie kosten betalen en na maanden weer terug krijgen (na lang aandringen), Maar wees niet getreurd, er zijn langzamerhand meer kabelaanbieders zoals BBNED, TISCALI, VERSATEL etc. en als ze enige dekking krijgen in nederland is het snel over en uit met deze ellende. Ik had voor een alternatief gekozen boven KPN als het beschikbaar was, misschien volgend jaar. Dan ga ik gewoon over..............
mvg
theo

Alert

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Alert »

Sinds niet een paar weken is het mogelijk om van KPN gerelateerde ISP overtestappen zonder een paar wekn er uit te liggen. dit is dan alleen een admisnistratieve kwestie. de regeling tussen de niet docteronerdemingen van KPN is er nog niet, wanneer dit wel komt hangt ook van de isp 's af. :lol:

daangonzalez

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door daangonzalez »

kpn is een rot woord ze, declareren je helemaal scheel totdat je niks meer te eten hebt, geen shampoo om je te wassen.

asld, telefoon alles
je hebt het niet besteld, ze bellen je op en vervolgens krijg je een brioef met gefeliciteerd erop en een afrekeing van honderden euros te moeten betalen!

als je er echt op in gaat en tien keer per een andere afdeling krijgt aan de lijn die je dan ook weer anders antwoorden per briefing wordt je helmaal gek en je kunt jezelf zo opsluiten voorhet riag !

Gast

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben van planet adsl overgestapt naar een andere provider ik heb nog geen minuut zonder adsl gezeten. Wat is het probleem ????

kpn medewerker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2004 01:00

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door kpn medewerker »

Sije de Haan, bedenkt even dat de KPN meer dan een miljoen adsl klanten heeft, als jou verhuizing van provider gelijk geregeld moet worden, dan moet dat voor iedereen geleden. Betaal jij de monteurskosten voor al die klanten? Softwarematig een lijn vrijmaken, het wordt steeds leuker :D Wat we nu proberen is de klant maar 10 minuten offline te laten, we houden de fysieke gedeelte in stand en verplaatsen de administratie naar de andere provider. Binnen kpn zal daarom switch van provider heel snel gaan. Denk ongeveer over een 6 maanden moet het allemaal vlekkeloos werken.


Klanten verwachten te veel, men betaalt 14.95 per maand, wil een gratis modem en gratis aansluitkosten. Wil verhuizing in 1 dag. Wil 100% uptime, helpdesk met geen wachtrij, gratis nummer, monteur binnen 1 dag op de stoep als installatie niet lukt, telefonie tarieven omloog, geen kabels aanleggen in huis. Als de KPN ooit failliet zal gaan, kan ik je vertellen dat het jaren gaat duren voordat je kan bellen :lol:

??

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door ?? »

Het is en blijft jammer dat KPN niet failliet is gegaan. Want als ze naar de knoppen waren gegaan had de Staat het vaste net weer terug kunnen kopen en de boel vervolgens onderhouden middels een bedrijfje zonder winstoogmerk om vervolgens de krachten der concurrentie vrij spel te geven.

Infrastructuur en diensten moet je altijd scheiden.

Dilbert
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2004 09:50

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Dilbert »

Ja, en dát heet privatiseren. Diensten hebben altijd te lijden als er over privatiseren word gesproken. Wat overigens door de topicstarter als ergernis word beschouwd vind ik ingenieus. Hiermee doel ik op het vooruitbetalen van E145,- voor modem e.d.

KPN betaald volgens de topicstarter een aantal weken later terug. Lijkt mij prima, jammer dat het eerst betaald moet worden. Wat ik zou ingenieus vind van KPN, is dat zij in de tussentijd rente vangen van iedereen die een abonnement neemt. Van de tig abonnees maal 145 = een groot bedrag.

Wij allemaal weten dat KPN elke cent goed kan gebruiken. Met deze manier van zakendoen krijgt zij dus meer geld ter beschikking om u als klant beter van dienst te kunnen zijn. Lijkt mij een goede zaak, gezien steeds meer huishoudens een adsl-aansluiting krijgen.

Verder is er vorige week een test geweest van providerwissel door tweakers.net. Zij wisten in 15 minuten van adsl-provider te verwisselen. Wat 'KPN-medewerker' al aangaf klopt hiermee als een bus.

Een kabelabonnee 8) ,
Dilbert

Budje

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Budje »

De topicstarter heeft het qua actie met de kosten voor modem/aansluiten denk ik niet helemaal goed begrepen.

Dit zijn acties van de providers. Daarom zijn zij ook degene die het geld terugbetalen aan jou. KPN staat hier helemaal los van en incasseert gewoon voor de geleverde diensten/producten.
Ter vergelijking: als je Direct ADSL neemt komen er geen kosten voor aansluiten/modem op je factuur, omdat dit allemaal binnen KPN valt. Bestel je daarentegen bij een ISP dan betalen zij jou de gemaakte kosten terug.

Helemaal niets vreemds aan dus...

Kritische consument

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Kritische consument »

Nog een tip in het algemeen bij het afsluiten van een ADSL abonnement:
NEEM DE GOEDKOOPSTE ABONNEMENTSVORM (DE LANGZAAMSTE SNELHEID) DIE JE KRIJGEN KUNT.
Ik ben zelf in de volgende aanbieding getrapt bij Planet: een half jaar een comfort abonnement voor de prijs van een standaard abonnement. Als je na een half jaar de volle prijs gaat betalen moet je eerst NOG een half jaar het comfort abonnement betalen omdat het contract 1 jaar duurt. Vervolgens moet je oversluitkosten (= een boete?) betalen om het basisabonnement weer te krijgen.
En weet je wat het mooie is van het hele verhaal??????
De snelheden toch worden automatisch steeds hoger, ook van de goedkoopste abonnementsvorm! Je loopt alleen een jaartje achter de rest aan. En adsl is toch al snel.
Conclusie: Neem de goedkoopste abonnementsvorm.

Gast

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

... mits je niet te kritisch bent op je datalimiet natuurlijk...

Bob Schurkjens

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

www.internetten.nl :

Daar vind je alles op een rij en de kosten op JAARbasis. Wat je per maand betaalt zegt niets, want er kunnen ook nog andere kosten zijn.

Planet Internet moet je niet nemen: erg duur en 100% van KPN. En wie wil er nou KPN spekken??? Hetzelfde geldt voor XS4ALL: loeiduur (helemaal niet nodig) en 100% KPN.

Probeer voor de grap eens te schatten hoeveel je je hele leven aan KPN teveel hebt betaald en wat je daar allemaal mee had kunnen doen!

Edjuh

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Edjuh »

Niks mis met ADSL van KPN via Planet Internet.
Ik heb het nu bijna 3 jaar en nog NOOIT problemen gehad.

Iedereen heeft zijn/haar eigen ervaringen met welke provider dan ook en overal gaat weleens iets mis.

hoogeveen

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door hoogeveen »

:evil:
KPN en HETNET beduvellen de konsument ze hebben van mij 200 euro in de zak

Gast

Re: ADSL van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

:twisted:

adsl van hetnet geen aansluitkosten en gratis modem nou vergeet het maar eerst aan kpn betaalen, ja meneer U krijgt het van hetnet terug
ja 60 euro terug maar wel 254 euro betaalt .

het was het abonement van 14,95 de eerste 6 maanden en dan 19,50 geen aansluitkosten en gratis modem.

gr u hoogeveen

Gesloten