LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen tickets Ryanair, wel betaald
Geen tickets Ryanair, wel betaald
Ik heb op 26 juli tickets geboekt bij Ryan air voor een bedrag van € 251,92. Dit bedrag is van mijn bankrekening afgeschreven bij de Rabobank. In het betalingskenmerk staat zelfs een boekingscode.
Ik heb reeds diverse keren contact gehad met Ryan air, maar zij blijven volharden dat de betaling is "declined". Op advies van een medewerker van Ryan air heb ik contact gezocht met de Rabobank en zij hebben mij per mail bevestigd dat de betaling op de rekening van Ryanair is bijgeschreven.
Met deze info heb ik weer contact gezocht met Ryan air en zij blijven bij hun standpunt, "payment declined".
Conclusie:
Ik heb 26 juli € 251,92 aan Ryan air betaald voor tickets en ik tot op heden heb ik nog steeds geen tickets omdat zij volharden dat de betaling is geweigerd. Wat nu te doen. Ik heb het gevoel dat ik daar tegen een muur loop.
Ik heb reeds diverse keren contact gehad met Ryan air, maar zij blijven volharden dat de betaling is "declined". Op advies van een medewerker van Ryan air heb ik contact gezocht met de Rabobank en zij hebben mij per mail bevestigd dat de betaling op de rekening van Ryanair is bijgeschreven.
Met deze info heb ik weer contact gezocht met Ryan air en zij blijven bij hun standpunt, "payment declined".
Conclusie:
Ik heb 26 juli € 251,92 aan Ryan air betaald voor tickets en ik tot op heden heb ik nog steeds geen tickets omdat zij volharden dat de betaling is geweigerd. Wat nu te doen. Ik heb het gevoel dat ik daar tegen een muur loop.
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
Hoe heeft u betaald?
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
Betaling heeft plaatsgevonden via Ideal. Ik heb van de bank zelfs de bevestiging dat het geld is bijgeschreven op de rekening van Ryanair.
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
In het geval dat je per iDEAL betaalt, komt de betaling niet direct op de rekening van Ryanair te staan maar op de rekening van de payment service provider die de betalingen per iDEAL afhandelen. Mollie, Buckaroo en Sisow zijn bijvoorbeeld bekende payment service providers.Gejans schreef:Betaling heeft plaatsgevonden via Ideal. Ik heb van de bank zelfs de bevestiging dat het geld is bijgeschreven op de rekening van Ryanair.
Ga even na bij welke van deze partijen de betaling is verricht en neem contact met ze op. Mogelijk dat daar iets fout is gegaan waardoor zij wel de betaling hebben ontvangen maar de betaling niet hebben uitbetaald aan Ryanair. Dan lijkt het voor Ryanair inderdaad alsof de betaling niet is gelukt.
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
Ik heb geïnformeerd bij Adyen en van hun de volgende bericht ontvangen,
Ik bevestigen wat uw bank zegt: volgens ons systeem is de betaling volledig succesvol te zijn verlopen. Wij hebben het geld op 2017-07-28 overgemaakt aan Ryanair.
Ryanair kan deze informatie ook inzien via hun zgn. Adyen "Customer Area". Als zij hierin zoeken op transactienummer 1415010745488020 is dit te vinden.
Met vriendelijke groeten,
Adyen Support Department
https://support.adyen.com
eb zojuist van Adyen vernomen dat het geld
Wel betaald, Geen Tickets
Ik bevestigen wat uw bank zegt: volgens ons systeem is de betaling volledig succesvol te zijn verlopen. Wij hebben het geld op 2017-07-28 overgemaakt aan Ryanair.
Ryanair kan deze informatie ook inzien via hun zgn. Adyen "Customer Area". Als zij hierin zoeken op transactienummer 1415010745488020 is dit te vinden.
Met vriendelijke groeten,
Adyen Support Department
https://support.adyen.com
eb zojuist van Adyen vernomen dat het geld
Wel betaald, Geen Tickets
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
Dan met die info wederom naar Ryanair en aangeven wel transactie nummer ze kunnen zoeken. En anders de info mailen.
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
Het lijkt mij verstandig om dit schriftelijk te doen. Vaak wordt je bij de klantenservice afgewimpeld ondat die mensen ook geen toegang hebben tot de benodige systemen. Het lijkt me stug dat de klantenservice kan inloggen op de Ayden omgeving, die hebben eigen financiele systemen.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
Een service provider als Ayden heeft ongetwijfeld een portal waar hun klanten gebruik van kunnen maken.Hatertje schreef:Het lijkt mij verstandig om dit schriftelijk te doen. Vaak wordt je bij de klantenservice afgewimpeld ondat die mensen ook geen toegang hebben tot de benodige systemen. Het lijkt me stug dat de klantenservice kan inloggen op de Ayden omgeving, die hebben eigen financiele systemen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 jul 2018 12:34
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
Hoi Renee,
Ik zit momenteel met precies hetzelfde probleem. Ik heb de tickets betaald via Ayden maar van Ryanair geen tickets ontvangen. Hoe heb jij dit toendertijd opgelost?
Ik hoor graag van je!
Ik zit momenteel met precies hetzelfde probleem. Ik heb de tickets betaald via Ayden maar van Ryanair geen tickets ontvangen. Hoe heb jij dit toendertijd opgelost?
Ik hoor graag van je!
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
Die staan in jouw account op de website van Ryanair.Jonnie Pierik schreef:Hoi Renee,
Ik zit momenteel met precies hetzelfde probleem. Ik heb de tickets betaald via Ayden maar van Ryanair geen tickets ontvangen. Hoe heb jij dit toendertijd opgelost?
Ik hoor graag van je!
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
Het zou met de staking te maken kunnen hebben. Ryaniar heeft op 26 juli 2018 de hele dag gestaakt.
Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald
Hoi, Ik had hetzelfde probleem en de service desk sucks.
Deoplossing: in de bankomschrijving van de betaling staat halverwege een korte code: zoiets als G2HU9Q.
Dit is je reserveringsnummer en hiermee kun je op de website alle gegevens opvragen etc.
Dit werkte voor mijn situatie gelukkig. Bij Ryanair weten ze zelf erg weinig kennelijk op dit gebied.
vr.gr. Frans
Deoplossing: in de bankomschrijving van de betaling staat halverwege een korte code: zoiets als G2HU9Q.
Dit is je reserveringsnummer en hiermee kun je op de website alle gegevens opvragen etc.
Dit werkte voor mijn situatie gelukkig. Bij Ryanair weten ze zelf erg weinig kennelijk op dit gebied.
vr.gr. Frans