Pagina 1 van 2
30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 23 aug 2017 22:22
door Pobox '67
onlangs zouden wij met onze familie van 8 personen (waaronder 4 kleine kinderen) terugvliegen van de VS, Detroit naar Amsterdam. De tickets hadden we al uitgeprint maar bij het afgeven van de baggage kregen we te horen dat we niet mee mochten door overbooking. We moisten bij de service balie maar omboeken. Dat ging erg moeizaam en uiteindelijk kwamen we met 29,5 uur vertraging aan op Schiphol.
We kregen geen enkele compensatie of vergeding voor eten/overnachting aangeboden. Aangezien KLM alle klachten van DELTA afhandeld en wij bij KLM hadden geboekt hadden we een verzoek tot compensatie ingediend en vergoeding voor kosten.
KLM laat echter weten dat er geen compensatie uitgekeerd wordt omdat DELTA een niet EU vliegtuigmaatschappij is.
dit terwijl we gewoon door overbooking eruit gegooid zijn.
is dit juist hoe zij hiermee omgaan?
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 23 aug 2017 22:27
door newmikey
Ja, dat is juist. U heeft alleen recht op een vergoeding wanneer de vluchtvertraging valt onder de Europese regelgeving Verordening 261/2004. Om recht te hebben op een vergoeding moet de vertraagde vlucht voldoen aan een aantal punten:
Uw vlucht start vanuit een EU-land
Of u vliegt van buiten de EU naar een land binnen de EU met een Europese vliegtuigmaatschappij
Uw vlucht komt met meer dan drie uur vertraging aan op de eindbestemming
U voldoet noch aan de eerste, noch aan de tweede voorwaarde.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 23 aug 2017 22:37
door sylvesterb
newmikey schreef:Ja, dat is juist. U heeft alleen recht op een vergoeding wanneer de vluchtvertraging valt onder de Europese regelgeving Verordening 261/2004. Om recht te hebben op een vergoeding moet de vertraagde vlucht voldoen aan een aantal punten:
Uw vlucht start vanuit een EU-land
Of u vliegt van buiten de EU naar een land binnen de EU met een Europese vliegtuigmaatschappij
Uw vlucht komt met meer dan drie uur vertraging aan op de eindbestemming
U voldoet noch aan de eerste, noch aan de tweede voorwaarde.
Los dat er geen sprake is van vertraging de vlucht is gewoon op tijd vertrokken zonder u erin.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 23 aug 2017 22:50
door NeoDutchio
Wat is de reden van overboeking? Als er meer stoelen verkocht zijn dan er beschikbaar zijn wordt er vaak op geld geboden om vrijwillig om te boeken. Mocht niemand dit aanbod aanpakken worden er random mensen gekozen. Normaal gesproken worden dan kosten zoals hotel vergoed. U zal dan bij de luchtvaartonderneming moeten zijn die u geweigerd heeft. Niet bij KLM, die heeft u niet geweigerd, maar bij Delta.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 24 aug 2017 11:24
door Pobox '67
DELTA verwijst naar KLM, want KLM is de klantenservice in Europa voor Delta.
toch hadden wij 30 uur vertaging omdat we 30 uur later aankwamen dan waarvoor we hadden betaald en op ons ticket stond vermeld.
De rede van overbooking weet ik niet, maar het vliegtuig zat vol, terwijl wij al een half jaar daarvoor hadden geboekt.
Los van de EU wetgeving vind ik dat een maatschappij uit zich zelf iets moet vergoeden als je zonder overleg geweigerd wordt aan boord. Nu maakt KLM/DELTA een beetje misbruik van die wetgeving omdat het nu in hun voordeel werkt. normal gesproken worden er bedragen geboden voor mensen die een vlucht later willen nemen bij overbooking. Nu hebben ze een groep van 8 gewoon zonder pardon eraf gehaald.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 24 aug 2017 11:28
door newmikey
Pobox '67 schreef:Los van de EU wetgeving vind ik dat een maatschappij uit zich zelf iets moet vergoeden als je zonder overleg geweigerd wordt aan boord.
Genoteerd dat u dat vindt maar uw vraag was hoe dit wettelijk geregeld was en dat antwoord heeft u nu.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 24 aug 2017 11:39
door Leo The Emperor
.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 24 aug 2017 11:50
door sjohie
Delta zegt dit als er niet genoeg mensen vrijwillig hun plek opgeven;
What Happens if there are not Enough Volunteers?
If there aren't enough volunteers, we have to rebook one or more customers on another flight involuntarily. We provide a notice to any customer who is involuntarily denied boarding. This notice explains Delta's obligations to you, and the amount of cash compensation that you will receive under guidelines of the U.S. Department of Transportation. If you are involuntarily denied boarding, Delta will rebook you on the first available Delta flight to your ticketed destination. If a Delta flight is not available, we will strive to provide comparable accommodations on another airline with which we have a ticketing agreement.
Hebben jullie zo'n notice gehad? Zoals ik het lees, zou je die ter plekke moeten krijgen.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 24 aug 2017 12:32
door Hatertje
Begint je vluchtnummer met KL? Delta en KLM zijn partners. Als KLM meelift op Delta vliegtuigen, lijkt dit mij gewoon een Europese aanbieder. Zeker als je vluchtnummer met KL begint.
Wees blij dat u niet bij United heeft geboekt. Dan had u er ook nog een blauw oog aan overgehouden
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 24 aug 2017 18:53
door renewouters
Hatertje schreef:Begint je vluchtnummer met KL? Delta en KLM zijn partners. Als KLM meelift op Delta vliegtuigen, lijkt dit mij gewoon een Europese aanbieder. Zeker als je vluchtnummer met KL begint.
Van de website van EU-Claim:
Nu komt u terug naar huis met een flinke vertraging en u denkt dat u recht heeft op een vergoeding, doordat u bij een Europese maatschappij hebt geboekt. Niets in minder waar. Compensatie valt niet te halen bij niet-Europese luchtmaatschappijen wanneer u vertrekt van buiten Europa. Deze situatie valt niet onder de Europese regelgeving. De maatschappij bij wie de boeking is gemaakt, is hieraan ondergeschikt. De uitvoerende maatschappij is verantwoordelijk.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 24 aug 2017 20:13
door Mark1964
Wij zijn met 5 uur vertraging eergisteren vertrokken vanaf de Dominicaanse Republiek naar Düsseldorf, we vlogen met Azur Air.
Volgens dit bericht hebben wij gewoon recht op vergoeding.
Vluchtbestemmingen buiten de EU
€250 vergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km (Amsterdam naar Zürich)
€400 vergoeding bij een vertraagde vlucht van 1500 km tot en met 3500 km (Amsterdam naar Istabul)
€600 vergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km (Amsterdam naar New York)
Bij een vlucht met een afstand van 3500 kilometer of meer en een vluchtvertraging tussen de drie en vier uur, heeft u recht op 50% van de vergoeding
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 24 aug 2017 21:05
door renewouters
Mark1964 schreef:Wij zijn met 5 uur vertraging eergisteren vertrokken vanaf de Dominicaanse Republiek naar Düsseldorf, we vlogen met Azur Air.
Volgens dit bericht hebben wij gewoon recht op vergoeding.
Vluchtbestemmingen buiten de EU
€250 vergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km (Amsterdam naar Zürich)
€400 vergoeding bij een vertraagde vlucht van 1500 km tot en met 3500 km (Amsterdam naar Istabul)
€600 vergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km (Amsterdam naar New York)
Bij een vlucht met een afstand van 3500 kilometer of meer en een vluchtvertraging tussen de drie en vier uur, heeft u recht op 50% van de vergoeding
Maar Azur Air is een Europese maatschappij. Delta niet. Dus jouw voorbeeld heeft niets met de vraag van TS te maken.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 25 aug 2017 08:03
door Dieke83
sjohie schreef:Delta zegt dit als er niet genoeg mensen vrijwillig hun plek opgeven;
What Happens if there are not Enough Volunteers?
If there aren't enough volunteers, we have to rebook one or more customers on another flight involuntarily. We provide a notice to any customer who is involuntarily denied boarding. This notice explains Delta's obligations to you, and the amount of cash compensation that you will receive under guidelines of the U.S. Department of Transportation. If you are involuntarily denied boarding, Delta will rebook you on the first available Delta flight to your ticketed destination. If a Delta flight is not available, we will strive to provide comparable accommodations on another airline with which we have a ticketing agreement.
Hebben jullie zo'n notice gehad? Zoals ik het lees, zou je die ter plekke moeten krijgen.
@TS hebben jullie een notice gehad zoals hier boven?
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 25 aug 2017 09:15
door sjohie
renewouters schreef:Mark1964 schreef:Wij zijn met 5 uur vertraging eergisteren vertrokken vanaf de Dominicaanse Republiek naar Düsseldorf, we vlogen met Azur Air.
Volgens dit bericht hebben wij gewoon recht op vergoeding.
Vluchtbestemmingen buiten de EU
€250 vergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km (Amsterdam naar Zürich)
€400 vergoeding bij een vertraagde vlucht van 1500 km tot en met 3500 km (Amsterdam naar Istabul)
€600 vergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km (Amsterdam naar New York)
Bij een vlucht met een afstand van 3500 kilometer of meer en een vluchtvertraging tussen de drie en vier uur, heeft u recht op 50% van de vergoeding
Maar Azur Air is een Europese maatschappij. Delta niet. Dus jouw voorbeeld heeft niets met de vraag van TS te maken.
sowieso is het niet chique om een topic te "kapen", maw om je eigen ongerief te plaatsen in het topic van ander.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 25 aug 2017 09:32
door stofzuigertje
Als Delta een partner van KLM is weet ik niet of het dan wel onder Europese wetten valt...
KLM eens bellen en de code van de vlucht maakt dan niet uit.
Zelf naar Siberië gevlogen met overstap, zowel KLM als Aeroflot en kreeg keurig volgens Europese regels uitbetaald.
Dus Moskou is dan wel Oost Europa maar als Delta weigerde voor deze naar NL vlucht zou ik die nooit meer nemen wegens risico op niet vergoede vertragingen!
Ook Delta vragen of ze hier willen reageren is niet verboden en dan is eenmalige Coulance niet uitgesloten.
Als vele Europeanen Delta gaan boycotten kost veel meer!
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 25 aug 2017 11:01
door Pobox '67
Wij kregen pas bij de gate te horen dat we niet mee mochten door overbooking. We hadden al stoelnummers etc. Er was geen overleg mogelijk en we kregen onze koffers ook niet terug gek genoeg die waren veel eerder op Schiphol dan wij.
Delta wijst steeds naar KLM die klachten moet afhandelen.
@Sjohie: bedankt voor de tip. goed om te horen dat in de Eigen voorwaarden van Delta iets er over is opgenomen.
Wel jammer dat KLM nu die EU wetgeving gebruikt in hun voordeel om ons af te wijzen terwijl er dus wel degelijk cash aangeboden had moeten worden.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 25 aug 2017 15:54
door Nijogeth
Dat geld had natuurlijk van Delta moeten komen.
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 25 aug 2017 16:46
door renewouters
stofzuigertje schreef:Als Delta een partner van KLM is weet ik niet of het dan wel onder Europese wetten valt...
KLM eens bellen en de code van de vlucht maakt dan niet uit.
Zelf naar Siberië gevlogen met overstap, zowel KLM als Aeroflot en kreeg keurig volgens Europese regels uitbetaald.
Dus Moskou is dan wel Oost Europa maar als Delta weigerde voor deze naar NL vlucht zou ik die nooit meer nemen wegens risico op niet vergoede vertragingen!
Ook Delta vragen of ze hier willen reageren is niet verboden en dan is eenmalige Coulance niet uitgesloten.
Als vele Europeanen Delta gaan boycotten kost veel meer!
Weer een totaal irrelevante reactie. En denk je werkelijk dat een Amerikaans bedrijf op deze site gaat reageren?
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 26 aug 2017 09:13
door stofzuigertje
Als we massaal klagen en geheel Europa in diverse consumenten programma's deze Amerika First klacht over gaan nemen.....
Elke Europese maatschappij zal dan meer klanten krijgen en zij minder wegens dit risico!
Wel lees ik nu dat reeds gereserveerde stoelen dus overgeboekt worden?
Dat betekend dat niet het toestel maar de stoelen dubbel geboekt worden dus ik nog niet weet als er wel ruimte is waar ik kom te zitten?
Mijn buren, overgewicht die graag naast elkaar met gangpad er tussen zitten komen dan wel in problemen!
Alleen die geen stoel nummer reserveren is overboeken mogelijk.
en de 30 uren eerder bevestiging dan?
Als Delta zo met klanten om gaat, Europa first...... pleur op USA!
Vergeet niet dat ze dan alleen dat ook Amerikanen dit kunnen claimen als ze Europees vliegen!
Net zoals het relatief kleine flut programma van Arjen Lubach....... we scoren wel eens vaker en als ze horen dat ze voor dezelfde prijs meer garantie en vergoedingen kregen?????
Daarom wil ik nieuwe France president nooit een handje geven!
Re: 30 uur vertraging en geen compensatie KLM / DELTA
Geplaatst: 26 aug 2017 09:32
door kokka
stofzuigertje schreef:Daarom wil ik nieuwe France president nooit een handje geven!
en dat terwijl het schudden van de hand van de grootste fantast van dit forum vast wel op zijn bucketlist staat