Ervaring met Airbike / Metem International?
Geplaatst: 24 aug 2017 11:20
Maandag 7 augustus 2017 heb ik een Ali5 v2 (elektrische step) besteld en betaald per iDeal (achteraf niet echt slim) via de website http://www.airbike.com. De levertijd vermeld op de site wordt geschat op 2 weken. Diezelfde avond krijg ik een bevestigingsmail van Metem International B.V. (blijkbaar handelt airbike.com onder de naam Metem International B.V.). De levering zal geschieden door DPD of PostNL. Vooralsnog gaan er geen alarmbellen rinkelen, aangezien ik nog nooit van hen gehoord heb, maar al het andere lijkt te kloppen. Op de website http://www.airbike.com wordt ook bevestigd dat dit bij Metem International B.V. hoort.
Fast forward naar maandag 21 augustus en ik heb nog geen enkel bericht gekregen over een mogelijke levering. Ik begin lichtelijk verontrust te raken hierdoor, dus ik stuur een mail naar [email protected] (dit staat vermeld in de bevestigingsmail) met de vraag of ze mij kunnen informeren over een mogelijke leveringsdatum, aangezien ik thuis moet zijn voor de levering en ik daarvoor vrij moet nemen van werk. Geen reactie tot dusver.
Het is inmiddels donderdag 24 augustus (ik vind een reactietijd van 3 dagen meer dan redelijk) en besluit te bellen naar het nummer dat in de bevestigingsmail en op de website vermeld wordt. Nummer is niet in gebruik. Ik begin me nu toch echt zorgen te maken en op Google lees ik ook verontrustende berichten over Metem International B.V. Dus nogmaals een mail gestuurd, ditmaal naar [email protected] (zoals op de site staat aangegeven).
Mijn vragen zijn:
Is er iemand met eenzelfde ervaring met Metem? Zo ja, hoe is dat afgelopen?
Heeft iemand advies hoe ik mijn bestelling alsnog geleverd kan worden of hoe ik mijn geld terug kan vorderen?
Alvast bedankt.
Fast forward naar maandag 21 augustus en ik heb nog geen enkel bericht gekregen over een mogelijke levering. Ik begin lichtelijk verontrust te raken hierdoor, dus ik stuur een mail naar [email protected] (dit staat vermeld in de bevestigingsmail) met de vraag of ze mij kunnen informeren over een mogelijke leveringsdatum, aangezien ik thuis moet zijn voor de levering en ik daarvoor vrij moet nemen van werk. Geen reactie tot dusver.
Het is inmiddels donderdag 24 augustus (ik vind een reactietijd van 3 dagen meer dan redelijk) en besluit te bellen naar het nummer dat in de bevestigingsmail en op de website vermeld wordt. Nummer is niet in gebruik. Ik begin me nu toch echt zorgen te maken en op Google lees ik ook verontrustende berichten over Metem International B.V. Dus nogmaals een mail gestuurd, ditmaal naar [email protected] (zoals op de site staat aangegeven).
Mijn vragen zijn:
Is er iemand met eenzelfde ervaring met Metem? Zo ja, hoe is dat afgelopen?
Heeft iemand advies hoe ik mijn bestelling alsnog geleverd kan worden of hoe ik mijn geld terug kan vorderen?
Alvast bedankt.