LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 aug 2017 16:51
Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
Zo'n drie weken geleden vertoonde onze vaatwasser Error code 15. Foute boel. We besloten (op zondag) op zoek te gaan naar een monteur. De monteur van een kennis gaf geen gehoor,logisch op zondag,dus verder gezocht. We kwamen uit bij een bedrijf met als KvK nummer 67235050. Vriesco in Haarlem. Gebeld en er zou diezelfde dag een monteur komen. Deze kwam,een alleraardigste buitenlandse man en deze constateerde dat de motor kapot was en dat de vaatwasser mee moest. We moesten 100 euro aanbetalen. Dat hebben we gedaan. Nog wel even getwijfeld of het nog zinvol was,maar volgens de monteur zeker wel. Op de bon die we kregen stond overigens niet de naam Vriesco vermeld maar Centrale Witgoed Service. Het KvK nummer en het adres kwam wel overeen,maar het telefoonnummer niet. De motor zou besteld worden en we zouden gebeld worden als hij klaar zou zijn. We werden niet gebeld,dus na enkele dagen zelf gebeld. Er bleek een verkeerde motor te zijn besteld. We zouden gebeld worden. Je raadt het al,dat gebeurde niet. Weer zelf gebeld.......hij moest nog test draaien. Na drie weken hadden we nog geen vaatwasser. Telkens was er weer een smoes. Uiteindelijk na ruim drie weken wachten werd de vaatwasser terug gebracht. Aangesloten en aangezet en ja hoor hij draaide. We hebben betaald. Ik heb nog wel even snel de vaatwasser open gemaakt om er een machine reiniger in te doen. De vaatwasser ging weer verder. Echter het duurde maar en duurde maar,hij bleef draaien en bij openen bleek hij nog steeds op 2.19 uur te staan. Ik heb gebeld en medegedeeld dat het nog steeds niet oke was. Ik kreeg op mijn kop want ik had hem niet open mogen maken.......programma gereset en ik moest een uur wachten. Zo gezegd zo gedaan. Echter bij elk programma dat we startte deed de vaatwasser er vier keer zo lang over. Het vertrouwen was weg en de argwaan nam toe. Weer gebeld,we zouden worden teruggebeld,wat natuurlijk niet gebeurde. Ik weer gebeld met als voorstel wij de aanbetaling betalen,zij het rest bedrag terug betalen de vaatwasser ophalen en "hun nieuwe motor" retour nemen. Dan praten we nergens meer over. De dames aan de telefoon waren overigens allemaal buitenlands sprekende vrouwen. Teruggebeld werden we natuurlijk niet. Weer zelf gebeld,er was kortsluiting geweest,ja natuurlijk,ze gingen niet akkoord met het voorstel en wilden een expert inschakelen. We zouden de volgende weer gebeld worden. Drie keer raden,niet dus. We zijn een aantal dagen verder en hebben natuurlijk niets meer gehoord. Na enig onderzoek blijkt het bedrijf Vriesco in Haarlem niet meer actief te zijn en wordt je doorgeschakeld naar De Witgoed Reparateur. En vervolgens komen er monteurs van De Centrale Witgoed Service. U zult begrijpen wij voelen ons stevig opgelicht. Wie oh wie heeft er een soortgelijke ervaring en wat is er eventueel nog aan te doen?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
https://www.uneto-vni.nl/nieuwsberichte ... eparateurs
U bent opgelicht, daar mag u wel van uitgaan. Zie bovenstaand artikel. Ga alleen in zee met reparateurs die bij Uneto vni zijn aangesloten.
U bent opgelicht, daar mag u wel van uitgaan. Zie bovenstaand artikel. Ga alleen in zee met reparateurs die bij Uneto vni zijn aangesloten.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 aug 2017 16:51
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
Is hier eventueel nog iets aan te doen?
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
Ik raad u aan om een telefoontje te plegen met https://www.consuwijzer.nl/
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
Beste Marja,
Ook wij hebben flinke problemen gehad met de deskundigheid en praktijken van de Vriesco Service aka Witgoedreparateur of hoe ze dan ook mogen heten.
Onze Siemens vaatwasmachine deur was kapot. De deur viel open (ipv gecontroleerd zakken) en wilde niet meer in het slot. Wij belden de witgoedreparateur. Twee mannen kwamen voor diagnose. Volgens hen was de deurveer kapot en het slot. Later zouden zij terugkomen om dit te maken. We hebben 69 euro voor diagnose en arbeidsloon afgerekend. Intussen hebben we online opgezocht wat de onderdelen kosten. In totaal ca. 35-40 euro, ook bij de originele leverancier Siemens. Bij het maken van een nieuwe afspraak gevraagd wat de kosten waren (indicatie). Dit konden ze niet geven, ondanks dat de diagnose bekend was en wij aangaven welke onderdelen er nodig waren voor reparatie. Vlak voordat reparateur kwam werden wij gebeld. Of ik contant geld in huis had. Want het pinapparaat was kapot. Ik zei van niet. "Dan moet u even gaan pinnen", waarop ik zei dat dat dat niet zomaar ging en dat ze maar een factuur moesten sturen (is toch niet mijn probleem dat hun apparaat kapot is?). Wederom vroeg ik naar de prijs - immers ik had wel een beetje contant geld in huis dus wellicht konden wij het zo oplossen. Monteur wist de prijs niet en hing snel op.
Een half uur later staan ze voor de deur, monteren de onderdelen en schrijven een rekening van.... 138 euro!!!!!!! Ik schrik me dood, zeg dat dit niet kan kloppen. Monteur zegt van wel en dat het originele Siemens onderdelen zijn en daarom zo duur zijn. 55 euro voor de veren en 83 euro voor het slot. Ik heb protest aangetekend. Maarja, je bent als vrouw alleen thuis, met twee vreemde mannen in je huis (die erbarmelijk NL spreken..), dus ik heb uiteindelijk maar gewoon betaald om ze weg te krijgen. Daarna contact met de centrale, maar tot op heden weigeren ze inzicht te verschaffen in deze absurde prijzen die ze ons rekenen. Ze menen zelfs dat hun onderdelen duurder zijn dan die ik als particulier online kan kopen. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Daarna bleek dat ze onderdelen van onze vaatwasser hadden meegenomen zonder dit te melden. "Anders ging de deur niet dicht" was de reactie. Uh, als dat het geval is dan heb je toch geen goede reparatie uitgevoerd of wel dan? Ook was de deur nog niet goed gemaakt (viel te ver open naar de grond) en sloot hij nog steeds niet goed (sloeg tijdens het programma weer open). Wij weer gebeld en ze zouden weer langs komen. Ze zijn nog een paar keer langs geweest, maar snapte er niks van en uiteindelijk wilde ze het apparaat dan maar meenemen naar hun werkplaats. Dit wilden we niet. Immers, het in- en uitladen en vervoeren van een vaatwasser kan nooit goed zijn voor de levensduur. Daarbij leek het probleem ons niet zodanig dat het absoluut niet thuis gerepareerd kon worden. Er lekte geen water, elektra was geen issue, het was alleen de deur die te ver open viel.
We hebben een ander bedrijf laten komen voor second opinion. Die moesten lachen om wat we hadden meegemaakt en bevestigden de oplichting rondom de onderdelen. Zij hebben nieuwe onderdelen besteld (prijzen laten zien cf. siemenswebsite) en de vaatwasser THUIS gemaakt. Alles werkt weer perfect.
Inmiddels zijn we al maanden bezig om ons geld terug te krijgen van de Witgoedreparateur. We hebben 1x contact gehad waarna ze hun voorstel op de mail zouden zetten. Nooit meer gehad, dus wij maar weer mailen. Dan durven ze te zeggen dat ze ons nog nooit gesproken hebben en niet weten waarover het gaat. Terwijl in een telefoongesprek daarna weer wordt bevestigd dat ze ons wel al eerder hebben gesproken. Alles riekt gewoon naar oplichterspraktijken en de klant net zo lang negeren of aan het lijntje houden totdat ze de moed opgeven. Zo doen ze dat dus ook met de prijzen, ze houden hun mond over wat het kost, totdat je praktisch niet meer terugkan, en weigeren vervolgens openheid van zaken te geven en je geld terug te betalen. Gelukkig zijn wij mondig genoeg om hier iets mee te doen, want genoeg mensen zullen zich gewonnen geven en het maar laten gaan.
Ik hoop dat ieder die dit leest VER WEG BLIJFT BIJ DE WITGOEDREPARATEUR/VRIESCO SERVICE/ waar ze hun naam ook in veranderen wanneer het aantal klachten oploopt. Als je op google kijkt regent het klachten, allemaal vergellijkbaar: ondeskundig onderzoek of werk en achterlijke prijzen.
Marja, wij hebben een jurist ingeschakeld en gaan ze dagvaarden om ons geld terug te krijgen + alle proceskosten die we nu noodzakelijkerwijs moeten maken. Doordat ze geen openheid van prijs hebben gegeven en vervolgens een onredelijke prijs rekenen staan wij zeer sterk. We houden je op de hoogte van de voortgang van de zaak die op korte termijn voor de kantonrechter zal worden gebracht. Wellicht ook iets voor jullie? Je kan me PM-en dan breng ik je in contact met het bureau dat ons helpt met de zaak.
Succes!
Ook wij hebben flinke problemen gehad met de deskundigheid en praktijken van de Vriesco Service aka Witgoedreparateur of hoe ze dan ook mogen heten.
Onze Siemens vaatwasmachine deur was kapot. De deur viel open (ipv gecontroleerd zakken) en wilde niet meer in het slot. Wij belden de witgoedreparateur. Twee mannen kwamen voor diagnose. Volgens hen was de deurveer kapot en het slot. Later zouden zij terugkomen om dit te maken. We hebben 69 euro voor diagnose en arbeidsloon afgerekend. Intussen hebben we online opgezocht wat de onderdelen kosten. In totaal ca. 35-40 euro, ook bij de originele leverancier Siemens. Bij het maken van een nieuwe afspraak gevraagd wat de kosten waren (indicatie). Dit konden ze niet geven, ondanks dat de diagnose bekend was en wij aangaven welke onderdelen er nodig waren voor reparatie. Vlak voordat reparateur kwam werden wij gebeld. Of ik contant geld in huis had. Want het pinapparaat was kapot. Ik zei van niet. "Dan moet u even gaan pinnen", waarop ik zei dat dat dat niet zomaar ging en dat ze maar een factuur moesten sturen (is toch niet mijn probleem dat hun apparaat kapot is?). Wederom vroeg ik naar de prijs - immers ik had wel een beetje contant geld in huis dus wellicht konden wij het zo oplossen. Monteur wist de prijs niet en hing snel op.
Een half uur later staan ze voor de deur, monteren de onderdelen en schrijven een rekening van.... 138 euro!!!!!!! Ik schrik me dood, zeg dat dit niet kan kloppen. Monteur zegt van wel en dat het originele Siemens onderdelen zijn en daarom zo duur zijn. 55 euro voor de veren en 83 euro voor het slot. Ik heb protest aangetekend. Maarja, je bent als vrouw alleen thuis, met twee vreemde mannen in je huis (die erbarmelijk NL spreken..), dus ik heb uiteindelijk maar gewoon betaald om ze weg te krijgen. Daarna contact met de centrale, maar tot op heden weigeren ze inzicht te verschaffen in deze absurde prijzen die ze ons rekenen. Ze menen zelfs dat hun onderdelen duurder zijn dan die ik als particulier online kan kopen. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Daarna bleek dat ze onderdelen van onze vaatwasser hadden meegenomen zonder dit te melden. "Anders ging de deur niet dicht" was de reactie. Uh, als dat het geval is dan heb je toch geen goede reparatie uitgevoerd of wel dan? Ook was de deur nog niet goed gemaakt (viel te ver open naar de grond) en sloot hij nog steeds niet goed (sloeg tijdens het programma weer open). Wij weer gebeld en ze zouden weer langs komen. Ze zijn nog een paar keer langs geweest, maar snapte er niks van en uiteindelijk wilde ze het apparaat dan maar meenemen naar hun werkplaats. Dit wilden we niet. Immers, het in- en uitladen en vervoeren van een vaatwasser kan nooit goed zijn voor de levensduur. Daarbij leek het probleem ons niet zodanig dat het absoluut niet thuis gerepareerd kon worden. Er lekte geen water, elektra was geen issue, het was alleen de deur die te ver open viel.
We hebben een ander bedrijf laten komen voor second opinion. Die moesten lachen om wat we hadden meegemaakt en bevestigden de oplichting rondom de onderdelen. Zij hebben nieuwe onderdelen besteld (prijzen laten zien cf. siemenswebsite) en de vaatwasser THUIS gemaakt. Alles werkt weer perfect.
Inmiddels zijn we al maanden bezig om ons geld terug te krijgen van de Witgoedreparateur. We hebben 1x contact gehad waarna ze hun voorstel op de mail zouden zetten. Nooit meer gehad, dus wij maar weer mailen. Dan durven ze te zeggen dat ze ons nog nooit gesproken hebben en niet weten waarover het gaat. Terwijl in een telefoongesprek daarna weer wordt bevestigd dat ze ons wel al eerder hebben gesproken. Alles riekt gewoon naar oplichterspraktijken en de klant net zo lang negeren of aan het lijntje houden totdat ze de moed opgeven. Zo doen ze dat dus ook met de prijzen, ze houden hun mond over wat het kost, totdat je praktisch niet meer terugkan, en weigeren vervolgens openheid van zaken te geven en je geld terug te betalen. Gelukkig zijn wij mondig genoeg om hier iets mee te doen, want genoeg mensen zullen zich gewonnen geven en het maar laten gaan.
Ik hoop dat ieder die dit leest VER WEG BLIJFT BIJ DE WITGOEDREPARATEUR/VRIESCO SERVICE/ waar ze hun naam ook in veranderen wanneer het aantal klachten oploopt. Als je op google kijkt regent het klachten, allemaal vergellijkbaar: ondeskundig onderzoek of werk en achterlijke prijzen.
Marja, wij hebben een jurist ingeschakeld en gaan ze dagvaarden om ons geld terug te krijgen + alle proceskosten die we nu noodzakelijkerwijs moeten maken. Doordat ze geen openheid van prijs hebben gegeven en vervolgens een onredelijke prijs rekenen staan wij zeer sterk. We houden je op de hoogte van de voortgang van de zaak die op korte termijn voor de kantonrechter zal worden gebracht. Wellicht ook iets voor jullie? Je kan me PM-en dan breng ik je in contact met het bureau dat ons helpt met de zaak.
Succes!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 nov 2017 19:05
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
Net vandaag een monteur van de centrale witgoed service over de vloer gehad, grrrrr.
hij keek naar de wasmachine en wist direct dat hij hem niet direct kon repareren, hij had die dag al meerdere gelijke reparaties moeten maken dus had het onderdeel niet. en toen kwam die met een prijs opgaven die volgens mij niet geheel overeen stemde met de werkelijkheid. dat zei ik hem ook en vertelde dat ik afzie van hun services, nou hij kon wel wat van de prijs afdoen, dan nog vond ik het teveel.
en zij dat hij voor niets is geweest, toen kwam hij met een bonnetje voor de onderzoekkosten 69 euro deze wilde ik niet betalen.
kantoor gebeld via zijn telefoon, die van mij namen ze niet op.
nog meer korting, uiteindelijk akkoord gegaan. een deel betaald en resterende als die gemaakt is.
daarna eens gaan google en dan lees je dit allemaal, ik wil ze eigenlijk niet meer over de vloer, vertrouw ze niet straks maken ze mijn wasmachine nog ergen stuk. hij doet het namelijk prima. alleen de startknop is stuk.
pfffffff wat ga ik doen????
ga liever naar whirlpool zelf.
hij keek naar de wasmachine en wist direct dat hij hem niet direct kon repareren, hij had die dag al meerdere gelijke reparaties moeten maken dus had het onderdeel niet. en toen kwam die met een prijs opgaven die volgens mij niet geheel overeen stemde met de werkelijkheid. dat zei ik hem ook en vertelde dat ik afzie van hun services, nou hij kon wel wat van de prijs afdoen, dan nog vond ik het teveel.
en zij dat hij voor niets is geweest, toen kwam hij met een bonnetje voor de onderzoekkosten 69 euro deze wilde ik niet betalen.
kantoor gebeld via zijn telefoon, die van mij namen ze niet op.
nog meer korting, uiteindelijk akkoord gegaan. een deel betaald en resterende als die gemaakt is.
daarna eens gaan google en dan lees je dit allemaal, ik wil ze eigenlijk niet meer over de vloer, vertrouw ze niet straks maken ze mijn wasmachine nog ergen stuk. hij doet het namelijk prima. alleen de startknop is stuk.
pfffffff wat ga ik doen????
ga liever naar whirlpool zelf.
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
Mijn ouders hebben ook een probleem. Foutcode F13, en Centrale Witgoed Service is langsgeweest. Deze hebben 45 euro berekend voor onderzoek, waarbij ze het apparaat niet hebben opengemaakt. Concludeerden een defecte motor ofzo, en zou veel kosten (rond de 250). Dit was 4 weken geleden en sindsdien heb ik een paar keer geprobeerd met ze te bellen om te weten wat er precies aan de hand is, en wat het gaat kosten, zodat ik mijn ouders kan helpen. Maar zij zijn erg lastig bereikbaar (beperkte uren) en reageren niet op mijn mails. Vandaag kreeg ik ze eindelijk te pakken aan de telefoon, en ik wacht nu een mailtje af. (Ik vond hun Nederlands wel meevallen.)
Als ik zelf zoek, lijkt F13 met water toevoer te maken en ik zou gokken dat de waterstop vervangen moet worden, wat origineel niet duurder moet uitpakken dan 175 euro inclusief arbeid. Dus waarom de motor zal mijn vraag zijn.
@Bob Schurkjens: Hoewel ik nu zelf argwaan begin te krijgen, vind ik de conclusie 'oplichting' wel erg ver gaan. Waar baseer je dat op? Zij zijn overigens wél Uneto VNI aangesloten!
Zie hun site: http://www.dewitgoedreparateur.nl/
En Uneto VNI site: https://www.uneto-vni.nl/ledenzoek-deta ... =CompanyId
Vriesco, De Witgoed Reparateur en Centrale Witgoed Service gebruiken alle 3 hetzelfde KVK nummer en adres voor zover ik kan zien.
Als ik zelf zoek, lijkt F13 met water toevoer te maken en ik zou gokken dat de waterstop vervangen moet worden, wat origineel niet duurder moet uitpakken dan 175 euro inclusief arbeid. Dus waarom de motor zal mijn vraag zijn.
@Bob Schurkjens: Hoewel ik nu zelf argwaan begin te krijgen, vind ik de conclusie 'oplichting' wel erg ver gaan. Waar baseer je dat op? Zij zijn overigens wél Uneto VNI aangesloten!
Zie hun site: http://www.dewitgoedreparateur.nl/
En Uneto VNI site: https://www.uneto-vni.nl/ledenzoek-deta ... =CompanyId
Vriesco, De Witgoed Reparateur en Centrale Witgoed Service gebruiken alle 3 hetzelfde KVK nummer en adres voor zover ik kan zien.
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
Dat mail gebeuren gaat niet goed bij ze. Het emailadres dat op hun bon staat vermeld, blijkt geblokkeerd. Terugbellen deden ze ook niet, ondanks belofte.
Maar vandaag heb ik nog een keer gebeld en was doorverbonden met iemand die me verder kon helpen. Morgen komt er een (andere) expert van ze langs met enkele onderdelen op mee en hij zal proberen het apparaat te repareren. Mocht het niet lukken, zal hij exact aan kunnen geven wat er wel besteld moet worden. Blijkbaar heeft deze andere expert er meer verstand van, begrijp ik van de persoon aan de telefoon.
Exact kon ze me dus nog niet vertellen wat er vervangen moest worden; een electronisch onderdeel of een pomp ofzo, maar ze had het in ieder geval niet over een motor. Wel wist ze zeker dat het totaal tussen de 100 en 200 euro zou kosten (waarschijnlijk 150, zei ze). En dat ik enkel voor nog voor het onderdeel moet betalen omdat arbeid al in de betaalde onderzoekskosten zit.
Ik laat mijn ouders in ieder geval niks betalen zonder eerste een werkende machine te zien, ongeacht wat ze gaan zeggen. Ik ben benieuwd hoe dat morgen verder uitpakt. Ik laat het weten hier.
Maar vandaag heb ik nog een keer gebeld en was doorverbonden met iemand die me verder kon helpen. Morgen komt er een (andere) expert van ze langs met enkele onderdelen op mee en hij zal proberen het apparaat te repareren. Mocht het niet lukken, zal hij exact aan kunnen geven wat er wel besteld moet worden. Blijkbaar heeft deze andere expert er meer verstand van, begrijp ik van de persoon aan de telefoon.
Exact kon ze me dus nog niet vertellen wat er vervangen moest worden; een electronisch onderdeel of een pomp ofzo, maar ze had het in ieder geval niet over een motor. Wel wist ze zeker dat het totaal tussen de 100 en 200 euro zou kosten (waarschijnlijk 150, zei ze). En dat ik enkel voor nog voor het onderdeel moet betalen omdat arbeid al in de betaalde onderzoekskosten zit.
Ik laat mijn ouders in ieder geval niks betalen zonder eerste een werkende machine te zien, ongeacht wat ze gaan zeggen. Ik ben benieuwd hoe dat morgen verder uitpakt. Ik laat het weten hier.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 nov 2017 19:05
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
vandaag een goede betrouwbare monteur over de vloer gehad, van whirlpool zelf.
de matriaal kosten waren 3.68 terwijl de oplichter van centrale witgoed service daar 100 euro voor vroeg plus 69 euro (die ik helaas betaald heb) voor onderzoekkosten.
ik heb de kosten op papier en ik ben overtuigt dat je ten alle tijden DCWS buiten je deur te houden!!!!!!
het klopt voor geen meter.
de matriaal kosten waren 3.68 terwijl de oplichter van centrale witgoed service daar 100 euro voor vroeg plus 69 euro (die ik helaas betaald heb) voor onderzoekkosten.
ik heb de kosten op papier en ik ben overtuigt dat je ten alle tijden DCWS buiten je deur te houden!!!!!!
het klopt voor geen meter.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 19 jan 2018 13:37
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
Ja, ik heb ook een vergelijkbaar verhaal.
Wasmachine maakt een gigantisch lawaai bij centrifugeren, dus toch maar op internet een reparateur gezocht. Ik kwam op de website De Witgoed Reparateur terecht. Klonk er veelbelovend wat er stond, schijnbaar gelijk vervangen en gelijk betalen. Dus super snel gerepareerd.
Gebeld, kreeg ik een jong meisje aan de telefoon met een heleboel vreemde achtergrond geluiden, die niet op een kantoor leken, maar nog geen reden tot onraad. Wel vond ik het vreemd dat ze mij een nummer gaf van "de klantenservice", zonder opgave van reden.
De volgende dag stond er al iemand op de stoep. Hij keek een beetje naar mijn wasmachine en testte hem even. Na een tijdje hielt hij een smerig muntje op en zei dat die in het filter zat. Toen begon hij ineens over dat er dan misschien meer rommel in de pomp kon zitten en dat die dus vervangen moest worden. Alleen moest die natuurlijk wel besteld worden en dat kon wel tot na de kerst duren volgens hem. Ook vroeg hij of ik aan kon betalen. 69euro voor het "onderzoek" en 94euro voor de pomp. Heb uiteindelijk dus meer dan de helft van de pomp aanbetaald.
Nieuwe afspraak moest ik voor naar de klantenservice bellen.(dat andere nummer dus)
Ik denk gelijk bellen! Toen rook ik onraad, want het was het andere nummer dan ik eerst belde, maar ik kreeg naar mijn idee hetzelfde meisje te spreken. Zij vertelde mij "Oh hij is net geweest? Dan bellen we u na de feestdagen voor een afspraak."
Na de feestdagen geen telefoontje, maar ik had wat problemen met mijn telefoon dus ik dacht dat het aan mij lag en heb nog wat langer gewacht. Paar dagen terug meerdere malen geprobeerd en midden op een doordeweekse dag "dit nummer is niet bereikbaar".
Dat van die munt geloof ik wel, want ik heb voorzichtig mijn wasmachine geprobeerd en hij deed alles weer normaal. Maar ik ben niet zo ervaren met wasmachines en dit was ook mijn eerste keer dat een reparateur langskwam. Nou wel mooi dus opgelicht, he!
Volgens mijn ouders is aanbetalen niet echt gewoon om te doen. En ik vond het ook vreemd dat hij op de factuur geen handtekening schreef en dat de naam van het bedrijf "Vriesco Service" stond. Blijkbaar is voor een monteur zoeken toch beter en veiliger om gewoon een lokale te nemen.
Wasmachine maakt een gigantisch lawaai bij centrifugeren, dus toch maar op internet een reparateur gezocht. Ik kwam op de website De Witgoed Reparateur terecht. Klonk er veelbelovend wat er stond, schijnbaar gelijk vervangen en gelijk betalen. Dus super snel gerepareerd.
Gebeld, kreeg ik een jong meisje aan de telefoon met een heleboel vreemde achtergrond geluiden, die niet op een kantoor leken, maar nog geen reden tot onraad. Wel vond ik het vreemd dat ze mij een nummer gaf van "de klantenservice", zonder opgave van reden.
De volgende dag stond er al iemand op de stoep. Hij keek een beetje naar mijn wasmachine en testte hem even. Na een tijdje hielt hij een smerig muntje op en zei dat die in het filter zat. Toen begon hij ineens over dat er dan misschien meer rommel in de pomp kon zitten en dat die dus vervangen moest worden. Alleen moest die natuurlijk wel besteld worden en dat kon wel tot na de kerst duren volgens hem. Ook vroeg hij of ik aan kon betalen. 69euro voor het "onderzoek" en 94euro voor de pomp. Heb uiteindelijk dus meer dan de helft van de pomp aanbetaald.
Nieuwe afspraak moest ik voor naar de klantenservice bellen.(dat andere nummer dus)
Ik denk gelijk bellen! Toen rook ik onraad, want het was het andere nummer dan ik eerst belde, maar ik kreeg naar mijn idee hetzelfde meisje te spreken. Zij vertelde mij "Oh hij is net geweest? Dan bellen we u na de feestdagen voor een afspraak."
Na de feestdagen geen telefoontje, maar ik had wat problemen met mijn telefoon dus ik dacht dat het aan mij lag en heb nog wat langer gewacht. Paar dagen terug meerdere malen geprobeerd en midden op een doordeweekse dag "dit nummer is niet bereikbaar".
Dat van die munt geloof ik wel, want ik heb voorzichtig mijn wasmachine geprobeerd en hij deed alles weer normaal. Maar ik ben niet zo ervaren met wasmachines en dit was ook mijn eerste keer dat een reparateur langskwam. Nou wel mooi dus opgelicht, he!
Volgens mijn ouders is aanbetalen niet echt gewoon om te doen. En ik vond het ook vreemd dat hij op de factuur geen handtekening schreef en dat de naam van het bedrijf "Vriesco Service" stond. Blijkbaar is voor een monteur zoeken toch beter en veiliger om gewoon een lokale te nemen.
-
- Berichten: 5215
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
Kon de reparatie niet tot maandag wachten? Waarom moest er op zondag een monteur komen? ze rekenen dan in ieder geval al dubbel tarief (weekend tarief). Die paar delen kon u toch wel met de hand afwassen.
Waarschijnlijk de bovenste van Google gebeld. Dit zijn vaak de zwarte schapen bij de witgoed reparatie services (en sleuteldiensten)
In het vervolg gewoon een plaatselijke specialist bellen i.p.v. de landelijk werkende servicediensten
Waarschijnlijk de bovenste van Google gebeld. Dit zijn vaak de zwarte schapen bij de witgoed reparatie services (en sleuteldiensten)
In het vervolg gewoon een plaatselijke specialist bellen i.p.v. de landelijk werkende servicediensten
Re: Vaatwasser reparatie via De Centrale Witgoed Service
Ik heb ook zeer slechte ervaring met de witgoed reparateur/ Vriesco etc gehad. Ze hebben mijn wasmachine van €700.00 kapot gemaakt, plus ik heb €200.00 betaald aan de monteur en onderdeel. Ik wil graag in contact komen met iedereen die slechte ervaring heeft met Vriesco. Zij zitten niet meer aangesloten bij de Uneto Vni- dit is opgezegd door Uneto.. dit zegt al wat. Ik ga een jurist bijhalen. Hoe meer mensen hun verhaal gaan doen, hoe sterker we ervoor staan. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jul 2018 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd