LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opstartkosten bij Mediamarkt

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ruud S

Opstartkosten bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door Ruud S »

Misschien dat iemand van Mediamarkt hopelijk hier op reageer! Ik ging een nieuwe TV kopen bij de Mediamarkt daar ben ik uiteindelijk niet in geslaagd. Ten eerste was deze te duur, dat kan natuurlijk, maar ten tweede verbaasde ik mij over de aanwezige sticker op de verpakking van de aanwezige nieuwe tv's. Voor sommige toestellen vroeg de Mediamarkt €29 euro opstartkosten. Waarom? Je stopt toch de stekker in het stopcontact van het toestel en moet dan functioneren? Tevens was de verpakking, voor zover ik kon zien, niet open geweest. Eerlijk gezegd geloofde ik alleen maar in een verdienmodel voor de Mediamarkt. Ik hoop dat iemand van dit bedrijf kan reageren wat nu precies de opstartkosten inhouden voor tv's. Wat wordt hiervoor gedaan?

witte angora

Re: Opstartkosten bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Mogen anderen met kennis van zaken ook reageren zonder dat ze te horen krijgen dat ze vast wel bij de Mediamarkt werken?

En nee, ik werk er niet, ik stel alleen maar een vraag om dingen helder te krijgen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruud S schreef:Misschien dat iemand van Mediamarkt hopelijk hier op reageer! Ik ging een nieuwe TV kopen bij de Mediamarkt daar ben ik uiteindelijk niet in geslaagd. Ten eerste was deze te duur, dat kan natuurlijk, maar ten tweede verbaasde ik mij over de aanwezige sticker op de verpakking van de aanwezige nieuwe tv's. Voor sommige toestellen vroeg de Mediamarkt €29 euro opstartkosten. Waarom? Je stopt toch de stekker in het stopcontact van het toestel en moet dan functioneren? Tevens was de verpakking, voor zover ik kon zien, niet open geweest. Eerlijk gezegd geloofde ik alleen maar in een verdienmodel voor de Mediamarkt. Ik hoop dat iemand van dit bedrijf kan reageren wat nu precies de opstartkosten inhouden voor tv's. Wat wordt hiervoor gedaan?
Één blik op hun website geeft je het antwoord...
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/ps-tv.html

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ruud S schreef:Misschien dat iemand van Mediamarkt hopelijk hier op reageer! Ik ging een nieuwe TV kopen bij de Mediamarkt daar ben ik uiteindelijk niet in geslaagd. Ten eerste was deze te duur, dat kan natuurlijk, maar ten tweede verbaasde ik mij over de aanwezige sticker op de verpakking van de aanwezige nieuwe tv's. Voor sommige toestellen vroeg de Mediamarkt €29 euro opstartkosten. Waarom? Je stopt toch de stekker in het stopcontact van het toestel en moet dan functioneren? Tevens was de verpakking, voor zover ik kon zien, niet open geweest. Eerlijk gezegd geloofde ik alleen maar in een verdienmodel voor de Mediamarkt. Ik hoop dat iemand van dit bedrijf kan reageren wat nu precies de opstartkosten inhouden voor tv's. Wat wordt hiervoor gedaan?
Waarom stel je die vraag niet gewoon direct aan de Mediamarkt in de winkel of via hun website?

sylvesterb

breien schreef:Als TS denkt dat een televisie installeren alleen maar een stekker in het stopcontact steken is, dan zou ik zeggen dat TS de televisie gewoon zo meeneemt van de Mediamarkt. De opstartkosten zullen we optioneel zijn. Daarna gaat TS natuurlijk hier klagen dat de televisie het niet doet.
De opstartkosten zijn optioneel en is gewoon een extra betaalde service van de Mediamarkt.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zijn ze eindelijk duidelijk ,is het weer niet goed .

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U mag kiezen wat u wilt: bezorgen, neerzetten, uitpakken, tot aan de volledige installatie. De tv's van vroeger was het een kwestie van de stekker in het stopcontact en het draadje van de antenne er in en je kon aan de slag. Tegenwoordig moet je een behoorlijk menu door om de tv gebruiksklaar te maken. Voor de een een makkie, de anders heeft er graag € 29 voor over.
En dat de verpakking niet open is geweest is toch ook de bedoeling? U koopt een nieuwe tv.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Juist hele topics van nieuwe producten waarvan de verpakking wel open was geweest bij de Mediamarkt !

Maar opstartkosten, hoe ingewikkeld kan het zijn. Ik zeg, leuk commercieel bedacht en het valt in de categorie "bangmakerij voor vooral oudere iets te analoge mensen".

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is slimmer om een dumb tv te kopen, aldus tweakers.net.

Hier sluit je gewoon het kastje van je provider op aan. Eventueel aangevuld met een Chromecast.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Spreek de volgende keer een verkoper aan, die kan het u prima uitleggen.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ruud S schreef:Ik hoop dat iemand van dit bedrijf kan reageren wat nu precies de opstartkosten inhouden voor tv's. Wat wordt hiervoor gedaan?
Misschien was het beter geweest als U deze vraag tijdens uw bezoek in de Media Markt gevraagd had aan een van de medewerkers. Dan had U namelijk meteen een duidelijk antwoord gehad. Nu gaat U eerst naar huis en opent een topic op dit forum waarbij U hoopt dat dezelfde medewerkers een antwoord gaan geven. Dat is een beetje een omweg.

sylvesterb

Dirkie schreef:
Ruud S schreef:Ik hoop dat iemand van dit bedrijf kan reageren wat nu precies de opstartkosten inhouden voor tv's. Wat wordt hiervoor gedaan?
Misschien was het beter geweest als U deze vraag tijdens uw bezoek in de Media Markt gevraagd had aan een van de medewerkers. Dan had U namelijk meteen een duidelijk antwoord gehad. Nu gaat U eerst naar huis en opent een topic op dit forum waarbij U hoopt dat dezelfde medewerkers een antwoord gaan geven. Dat is een beetje een omweg.
Zou hij bij de mediamarkt ook de vraag gesteld hebben en voordat het antwoord gegeven werd weggelopen zijn? Want sinds het plaatsen van het bericht is TS niet meer hier geweest.

Ruud S

Ongelezen bericht door Ruud S »

De prijs van de Opstartkosten was geen optie. Dit werd erbij gerekend. Nu blijkt idd uit de website v Mediamarkt dat er volgens mij niet veel voor die 29,= aan werk wordt verricht. Wel zijn er duurdere opties waaronder thuisbezorging en installeren. Dit kost ook meer in prijs. Het verhaal kwam ook ongelooflijk over bij het bedrijf waar ik uiteindelijk een nieuwe tv kocht. De tv heb ik zelf aangesloten en doet het prima via de provider. Dit stukje installatie kost meer bij Mediamarkt, dus ik blijf mij afvragen wat ervoor de Opstartkosten gedaan wordt bij aankoop van een nieuwe tv bij dit bedrijf? Ik zie het als verdienmodel!

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

Ruud S schreef:Ik zie het als verdienmodel!
En dat zou een probleem zijn, omdat..?

Moneyman

Ruud S schreef:De prijs van de Opstartkosten was geen optie. Dit werd erbij gerekend. Nu blijkt idd uit de website v Mediamarkt dat er volgens mij niet veel voor die 29,= aan werk wordt verricht. Wel zijn er duurdere opties waaronder thuisbezorging en installeren. Dit kost ook meer in prijs. Het verhaal kwam ook ongelooflijk over bij het bedrijf waar ik uiteindelijk een nieuwe tv kocht. De tv heb ik zelf aangesloten en doet het prima via de provider. Dit stukje installatie kost meer bij Mediamarkt, dus ik blijf mij afvragen wat ervoor de Opstartkosten gedaan wordt bij aankoop van een nieuwe tv bij dit bedrijf? Ik zie het als verdienmodel!
Waarom blijf je de vraag stellen, waarop het antwoord al gegeven is?

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ruud S schreef:De prijs van de Opstartkosten was geen optie. Dit werd erbij gerekend. Nu blijkt idd uit de website v Mediamarkt dat er volgens mij niet veel voor die 29,= aan werk wordt verricht. Wel zijn er duurdere opties waaronder thuisbezorging en installeren. Dit kost ook meer in prijs. Het verhaal kwam ook ongelooflijk over bij het bedrijf waar ik uiteindelijk een nieuwe tv kocht. De tv heb ik zelf aangesloten en doet het prima via de provider. Dit stukje installatie kost meer bij Mediamarkt, dus ik blijf mij afvragen wat ervoor de Opstartkosten gedaan wordt bij aankoop van een nieuwe tv bij dit bedrijf? Ik zie het als verdienmodel!
Het ´rijklaar/maken´ van auto´s was ooit eenzelfde thema en moet inmiddels in de prijs worden ingerekend omdat een auto zònder rijklaamaken niet uitgeleverd wordt. Deze servicekosten zijn een optie en zoals al de tweede post duidelijk maakte een geheel eigen keuze. De aangeboden diensten kunnen gekozen of niet/gekozen worden, afhankelijk van de kennis van de consument. Prima toch, deze extra service on demand?

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

In dat geval had ik tegen die verkoper gezegd: "Dan koop ik de TV bij uw conculega!" en was de zaak uitgelopen!

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ik meen mij toch zeker wel te herinneren dat deze "service" niet verplicht is. Paar jaar geleden een nieuwe laptop gekocht waarbij MM voor een extra bedrag de laptop voor je configureerde. Het configureren bestond uit het aanzetten en doorlopen van het installatie menu.

Ik hoefde deze "service" niet was geen probleem, zat nergens aan vast. Kan mij niet voorstellen dat nu deze "service" verplicht zou zijn.

Moneyman

Teunbosseman schreef:Ik hoefde deze "service" niet was geen probleem, zat nergens aan vast. Kan mij niet voorstellen dat nu deze "service" verplicht zou zijn.
Dat is ook niet zo - het is een keuze.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Mogelijk wanneer er alleen maar artikelen op voorraad zijn welke deze service al hebben ondergaan.

Persoonlijk denk ik dat dit de retourproducten zijn welke een klant terug mag sturen wanneer het niet bevalt.
De doos is dan open en de verpakking krijg je nooit meer als nieuw.

Erg praktisch om dan zo'n apparaat netjes in te regelen en in terug te verpakken.
En je verdient nog een paar knaken extra ook !

Gesloten