#Eneco
Geplaatst: 28 aug 2017 17:02
Op 28 oktober 2016 heeft Eneco door een monteur van hun mijn warmtemeter vervangen. In april 2017 moest ik zoals gewoonlijk de standen van de meter doorgeven en tot mijn grote schrik kreeg ik medio mei 2017 een eindafrekening. Moest ruim € 400 euro bijbetalen. Het bleek dat de standen niet klopten en Eneco een inschatting had gemaakt op basis van type woning.
Nadat er in mei 2017 opnieuw een monteur kwam en de meterstanden bekeek bleek dat de meter verkeerd was aangesloten en vanaf datum plaatsing nieuwe meter tot 22 mei 2017 er niets was geregistreerd. Ik heb Eneco verschillende malen gebeld en om een herberekening gevraagd op basis van het verbruik van de afgelopen 5 jaar. Ik had tenslotte ieder jaar een gemiddeld verbruik van rond de 16 gehad en geen 21 KJ
Tot op heden heb ik 7 keer gebeld, 7 keer is er door de frontoffice een verzoek ingediend bij de backoffice en nog steeds is er geen nieuwe berekening gemaakt. Eneco vindt dat ik €220 euro moet bijbetalen en als ik dit jaar minder verbruik dan is dat mijn bewijs en kan ik geld terug krijgen (van het teveel betaalde maandelijkse rekening) de € 220 euro vinden ze heel normaal en moet ik betalen.
Op 2 augustus jl. is er weer een monteur langs geweest (wederom van Eneco) en ook geconstateerd dat ik minimaal verbruik heb (als alleenstaande vrouw die bijna nooit thuis is). Dit is ook zwart op wit gezet en meegenomen naar Eneco.
Eindconclusie...Eneco verwijst iedere keer door naar de backoffice, ik hoor niets van de backoffice en er wordt geen passende oplossing geboden (meterstanden zijn immers niet op te meten door het foutief aansluiten van het kastje) en ik zit met een extra rekening van € 220 euro en een verhoogd termijnbedrag (was 50 en is nu 75 euro).
Ik heb uit frustratie de automatische incasso voor eneco stopgezet en ja ja ze waren er als de kippen bij en stuurden een brief met daarin de boodschap dat mijn betalingsregeling (welke ik niet heb afgesproken) was komen te vervallen.
Ik weiger eneco te betalen totdat zij eens een keer met een passende oplossing komen of tot de backoffice eens een keer de vraag ( 7 keer in totaal) beantwoordt.
Nadat er in mei 2017 opnieuw een monteur kwam en de meterstanden bekeek bleek dat de meter verkeerd was aangesloten en vanaf datum plaatsing nieuwe meter tot 22 mei 2017 er niets was geregistreerd. Ik heb Eneco verschillende malen gebeld en om een herberekening gevraagd op basis van het verbruik van de afgelopen 5 jaar. Ik had tenslotte ieder jaar een gemiddeld verbruik van rond de 16 gehad en geen 21 KJ
Tot op heden heb ik 7 keer gebeld, 7 keer is er door de frontoffice een verzoek ingediend bij de backoffice en nog steeds is er geen nieuwe berekening gemaakt. Eneco vindt dat ik €220 euro moet bijbetalen en als ik dit jaar minder verbruik dan is dat mijn bewijs en kan ik geld terug krijgen (van het teveel betaalde maandelijkse rekening) de € 220 euro vinden ze heel normaal en moet ik betalen.
Op 2 augustus jl. is er weer een monteur langs geweest (wederom van Eneco) en ook geconstateerd dat ik minimaal verbruik heb (als alleenstaande vrouw die bijna nooit thuis is). Dit is ook zwart op wit gezet en meegenomen naar Eneco.
Eindconclusie...Eneco verwijst iedere keer door naar de backoffice, ik hoor niets van de backoffice en er wordt geen passende oplossing geboden (meterstanden zijn immers niet op te meten door het foutief aansluiten van het kastje) en ik zit met een extra rekening van € 220 euro en een verhoogd termijnbedrag (was 50 en is nu 75 euro).
Ik heb uit frustratie de automatische incasso voor eneco stopgezet en ja ja ze waren er als de kippen bij en stuurden een brief met daarin de boodschap dat mijn betalingsregeling (welke ik niet heb afgesproken) was komen te vervallen.
Ik weiger eneco te betalen totdat zij eens een keer met een passende oplossing komen of tot de backoffice eens een keer de vraag ( 7 keer in totaal) beantwoordt.