Pagina 1 van 1
Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 28 aug 2017 21:18
door chrysantje
Al sedert enige jaren maken wij gebruik van de bezorgservice van Albert Heijn. Menige keer moet ik aan de bel trekken omdat je op het laatste moment een email krijgt met de mededeling dat er een of meerdere producten helaas niet leverbaar zijn. Het gevolg is dat je alsnog naar de supermarkt moet om de rest van je boodschappen te halen. Dit is voor mij echt een grote ergernis. Het antwoord van de klantenservice is tja dan zal het product niet meer voorradig zijn...Hallo nooit gehoord van plannen!!!!!
Ook gebeurt het regelmatig dat je tijdens je bestelling al het nodige niet kan aanklikken omdat het tijdelijk niet leverbaar is....Tuurlijk, voor zo'n grote supermarkt.
Wie heeft deze of andere ervaringen
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 11:30
door rvjapio
Geen ervaring. Maar waarom zou u zich ergeren als u gewoon naar de concurrent kunt stappen?
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 11:42
door Dirkie
chrysantje schreef:Al sedert enige jaren maken wij gebruik van de bezorgservice van Albert Heijn. Menige keer moet ik aan de bel trekken omdat je op het laatste moment een email krijgt met de mededeling dat er een of meerdere producten helaas niet leverbaar zijn. Het gevolg is dat je alsnog naar de supermarkt moet om de rest van je boodschappen te halen. Dit is voor mij echt een grote ergernis. Het antwoord van de klantenservice is tja dan zal het product niet meer voorradig zijn...Hallo nooit gehoord van plannen!!!!!
Ook gebeurt het regelmatig dat je tijdens je bestelling al het nodige niet kan aanklikken omdat het tijdelijk niet leverbaar is....Tuurlijk, voor zo'n grote supermarkt.
Wie heeft deze of andere ervaringen
U zou eens voor de lol Uw boodschappen gewoon in de stenen Albert Heijn moeten doen. Daar komt het ook wel eens voor dat producten niet voorradig zijn. Soms is de vraag gewoon groter dan het aanbod. Het voordeel is dan wel dat U ter plekke gewoon een alternatief kunt zoeken.
Sommige ergernissen zijn echt niet zo groot om er op dit forum een account voor aan te maken en een topic te openen.
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 11:47
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 12:11
door chrysantje
rvjapio schreef:Geen ervaring. Maar waarom zou u zich ergeren als u gewoon naar de concurrent kunt stappen?
Dan moet de concurrent wel ook hier bezorgen
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 12:17
door Brahms
Dan zal je voor jezelf een keuze moeten maken, of bezorgen en af en toe de ervaring hebben dat er een product niet bij is, of gewoon naar de echte winkel gaan en een niet voorradig product meteen vervangen door een ander product.
Hoe simpel kan het zijn.
Voor sommige mensen zou het wel eens goed zijn om een tijdje te wonen in een land alwaar voedselschaarste van alle dag is.
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 12:17
door Dieke83
Ach er moet ergens over geklaagd worden ik weet dat mijn buren vaak bij de AH bestellen voor bezorging en als het er niet is dan komt ook nog altijd de SRV bus (ja de goeie oude) 1 keer per week langs.
Mijn buren zijn beide ouder en kunnen niet autorijden als het nodig is neem ik ook hier en daar wel eens iets mee als ze het nodig hebben maar bezorging is voor hun een gemak.
(even voor de duidelijkheid ik woon in een dorp de dichts bijzijnde supermarkt is een goede 10 km verderop)
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 12:46
door hänschen klein
De klant is koning ...
Stel het management van AH voor, om per artikel bij bestelling erbij te zetten 'product momenteel niet voorradig'. U kunt meteen naar een alternatief product zoeken. Deze logistieke cijfers zullen bij AH intern wel duidelijk zijn, maar nog niet voor de consument zichtbaar gemaakt.
Lijkt mij alleen nog een kwestie van programmeren ... (alleen! ... zei de leek).
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 12:58
door witte angora
breien schreef:want die heeft geen bonuskaartaanbiedingen. en daar kan men ook niet sparen voor AH-zegeltjs.
Vergis je niet. De Plus heeft nu de 1+1 weken, en daar kun je ook zegeltjes sparen. Zonder zo'n idiote bonuskaart.
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 12:59
door renewouters
breien schreef:Het voordeel van thuisbezorging wordt zo te niet gedaan. Doordat TS alsnog naar de supermarkt moet kost het boodschappen doen meer tijd. De ergernis is volkomen begrijpeijk en AH, als grote supermarkt moet er maar voor zorgen dat ze alle produkten altijd leverbaar zijn bij het bezorgn. De concurent is geen optie, want die heeft geen bonuskaartaanbiedingen. en daar kan men ook niet sparen voor AH-zegeltjs.
AH zou ook niets liever willen dan alles te kunnen leveren wat een klant bestelt. Hoe meer hoe beter. Weet jij hoe ze kunnen voorkomen dat er wel eens iets niet op voorraad is? Zo ja, biedt je consultancy diensten aan. Minstens 150 euro per uur als je verstand van zaken hebt.
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 14:43
door Miepje1
Op de site van Jumbo stáát dan gewoon dat een product er niet is. Zoek je wat anders uit, so what. Toen ik nog elke week alles zelf haalde was er ook wel eens iets niet voorradig. Mijn truc is: als het een favoriet product is, dat niet vers bewaard hoeft te worden, koop ik er 2 of 3 van als het er wel is
. Heb je altijd wat achter de hand.
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 14:48
door Moiseule58
witte angora schreef:breien schreef:want die heeft geen bonuskaartaanbiedingen. en daar kan men ook niet sparen voor AH-zegeltjs.
Vergis je niet. De Plus heeft nu de 1+1 weken, en daar kun je ook zegeltjes sparen. Zonder zo'n idiote bonuskaart.
En die in onze gemeente zelfs de boodschappen bezorgen ( de Plus) ! Als er iets niet op voorraad is, bellen ze om te overleggen. Misschien een idee, of de Jumbo, die bezorgen ook. Maar het is inderdaad ergerlijk als er bijvoorbeeld geen brood bij zit en je alsnog naar de winkel moet. Dat is mij ook vaak overkomen bij de AH.
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 14:53
door hänschen klein
Miepje1 schreef:Op de site van Jumbo stáát dan gewoon dat een product er niet is. Zoek je wat anders uit, so what. Toen ik nog elke week alles zelf haalde was er ook wel eens iets niet voorradig. Mijn truc is: als het een favoriet product is, dat niet vers bewaard hoeft te worden, koop ik er 2 of 3 van als het er wel is
. Heb je altijd wat achter de hand.
JUMBO heeft AH dus qua klantenservice al ingehaald?
Juist klanten die ineens meer dan nodig gaan bestellen (zoals @Miepje aangeeft) of een plotselinge koophype veroorzaken door een bonusactie of hàmsteren, brengen de passieve logistiek weer door elkaar. Maar ... zoals eerder aangegeven moeten de planners van AH kunnen zien wat de voorraden zijn om te kunnen bestellen en dit kan met de klanten gedeeld worden, tenminste aangegeven worden dat het artikel niet voorradig is op het moment van bestellen. Dan is het nog een klein kunstje om de klant een alert te sturen wanneer een product weer leverbaar is/wordt.
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 16:19
door hänschen klein
Hypo63 schreef:Als de boodschappen worden geleverd door een lokale winkelier is het inderdaad vreemd dat bij een bestelling producten niet op voorraad zijn maar wel in de winkel liggen. Volgens mij heeft het dan meer te maken met laksheid van de winkelier.
Eeen beetje winkelier heeft tegenwoordig het SAP-systeem. Gekoppelt aan inkomende leveringen en uitboekingen via de kassa's moet er bijna 100-pro dekkingsgelijk en duidelijk zijn of een product leverbaar is of niet.- in het schap of magazijn ligt of niet. Verschillen tonen aan dat er ongecontroleerd artikelen uit de winkel verdwijnen ... een teken van winkeldiefstal.
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 29 aug 2017 18:02
door Nijogeth
Hypo63 schreef:Als de boodschappen worden geleverd door een lokale winkelier is het inderdaad vreemd dat bij een bestelling producten niet op voorraad zijn maar wel in de winkel liggen. Volgens mij heeft het dan meer te maken met laksheid van de winkelier.
Bij AH wordt dit niet vanuit winkeliers gedaan, maar bij Jumbo wel. Bij Jumbo komt er ook wel eens iets niet mee met de vrachten van de online bestellingen (omdat dit bij het distributiecentrum in Den Bosch, waar men de internetbestellingen afhandelt, dan niet op voorraad is), maar doordat er nog wat in de winkel kan liggen, kan men dit eventueel nog aanvullen.
Maar, net zoals bij een gewone winkel kan men niet 5 dagen van tevoren zien wat mensen gaan bestellen. De service is tegenwoordig zo ver gevorderd, dat men binnen 24 uur boodschappen binnen kan hebben. Daar kan geen planning of voorraadsysteem tegenop.
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 04 sep 2017 16:15
door Boesta
Dirkie schreef:
Sommige ergernissen zijn echt niet zo groot om er op dit forum een account voor aan te maken en een topic te openen.
Het is zeer arrogant van u om te denken dat u dat voor een ander kunt bepalen!
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 04 sep 2017 16:49
door Sonjat57
Ook ik heb de ervaring zoals omschreven. Tevens komen de producten regelmatig kapot of gedeukt aan
Re: Bezorgservice Albert Heijn: producten niet leverbaar
Geplaatst: 05 sep 2017 06:22
door BMF
De ervaring dat niet alle producten op voorraad zijn heb ik ook. En ook dat er vaker dingen beschadigd zijn of platgedrukt, zoals een zak spinazie of sla die ze in een plastic zak met zware spullen stoppen en dan helemaal geplet onder in de zak te vinden zijn.
De laatste keer waren er vier artikelen echt beschadigd en zaten de hele boodschappen onder de yoghurt en salade.
Het is al zo erg dat we de kratten niet meer meenemen maar de boodschappen over laden bij het pick up point om te kijken of alles heel is. Zo waren er al eens drie pakken melk lek en deze werden meteen vervangen of zaten er artikelen niet bij die wel op de bon stonden.
De laatste keer had de knul de kratten niet afgetrokken van het totaal bedrag en hebben we de boodschappen in de kratten meegenomen en met het gevolg van vier kapotte producten.
Ik ben nog op hun antwoord aan het wachten.
Zelf heb ik een hekel aan boodschappen doen en vind ik in de winkel de producten niet waardoor ik gefrustreerd met de helft van wat ik nodig heb thuis kom. Zeke omdat ik alles biologisch en zonder troep koop. Daarom is het bestellen voor mij de uitkomst en iets waar ik heel lang op heb gewacht.
Maar het is duur genoeg en dan mag je verwachten dat alles geleverd wordt en ook heel.
Misschien toch de Plus maar eens proberen. De Jumbo heeft niet de artikelen die ik zoek en van de 20 artikelen die ik de laatste keer daar besteld had werden er maar 11 geleverd, terwijl die alleen maar online te bestellen zijn.
Het loopt allemaal nog niet zo als het moet. Ben benieuwd wat er gebeurt als de koelkast straks de boodschappen doet.
)