Pagina 1 van 2

Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 29 aug 2017 16:56
door J. Hordijk
Mijn echtgenote is haar telefoon wel eens kwijt.
Wat is er dan simpeler om even met jouw telefoon haar mobieltje te bellen?
Dat gebeurde op 3 augustus ca. 23.00 uur.
Meteen ophangen als je weet waar ie ligt.
Vervolgens krijgen we een rekening van Simyo van € 80,- omdat we de gehele nacht met elkaar hebben gebeld.
Op de telefoon van mijn echtgenote is te zien dat de oproep niet is doorgekomen: een rode pijl 'in'.
De pijl wordt blauw als er wel contact is geweest; ook als die automatisch naar de voicemail gaat.
Er is ook geen voicemail bericht geregistreerd.
Kortom: er is geen gesprek geweest.
Toch heeft de teller bij Simyo gelopen en heb ik geen verhaal.
Het enige wat wordt gezegd is: sorry, ons systeem geeft aan dat u gebeld hebt, dat is voor ons leidend en niet de telefoon van uw echtgenote.
Heeft iemand ook zo'n ervaring en wat zou ik hiertegen kunnen doen?

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 31 aug 2017 09:33
door Moneyman
J. Hordijk schreef:Mijn echtgenote is haar telefoon wel eens kwijt.
Wat is er dan simpeler om even met jouw telefoon haar mobieltje te bellen?
Dat gebeurde op 3 augustus ca. 23.00 uur.
Meteen ophangen als je weet waar ie ligt.
Vervolgens krijgen we een rekening van Simyo van € 80,- omdat we de gehele nacht met elkaar hebben gebeld.
Op de telefoon van mijn echtgenote is te zien dat de oproep niet is doorgekomen: een rode pijl 'in'.
De pijl wordt blauw als er wel contact is geweest; ook als die automatisch naar de voicemail gaat.
Er is ook geen voicemail bericht geregistreerd.
Kortom: er is geen gesprek geweest.
Toch heeft de teller bij Simyo gelopen en heb ik geen verhaal.
Het enige wat wordt gezegd is: sorry, ons systeem geeft aan dat u gebeld hebt, dat is voor ons leidend en niet de telefoon van uw echtgenote.
Heeft iemand ook zo'n ervaring en wat zou ik hiertegen kunnen doen?
Wellicht is er van de kant van Simyo wél een verbinding tot stand gekomen, maar is die aan de zijde van je echtgenote niet goed doorgekomen.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 31 aug 2017 09:33
door Moneyman
J. Hordijk schreef:Mijn echtgenote is haar telefoon wel eens kwijt.
Wat is er dan simpeler om even met jouw telefoon haar mobieltje te bellen?
Dat gebeurde op 3 augustus ca. 23.00 uur.
Meteen ophangen als je weet waar ie ligt.
Vervolgens krijgen we een rekening van Simyo van € 80,- omdat we de gehele nacht met elkaar hebben gebeld.
Op de telefoon van mijn echtgenote is te zien dat de oproep niet is doorgekomen: een rode pijl 'in'.
De pijl wordt blauw als er wel contact is geweest; ook als die automatisch naar de voicemail gaat.
Er is ook geen voicemail bericht geregistreerd.
Kortom: er is geen gesprek geweest.
Toch heeft de teller bij Simyo gelopen en heb ik geen verhaal.
Het enige wat wordt gezegd is: sorry, ons systeem geeft aan dat u gebeld hebt, dat is voor ons leidend en niet de telefoon van uw echtgenote.
Heeft iemand ook zo'n ervaring en wat zou ik hiertegen kunnen doen?
Wellicht is er van de kant van Simyo wél een verbinding tot stand gekomen, maar is die aan de zijde van je echtgenote niet goed doorgekomen.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 31 aug 2017 10:36
door stofzuigertje
Bij vele smartphones moet je goed op uit drukken en controleren.
Ik hoor vaak na gesprek deze in zak gaan en ze lekker door kletsen met anderen.

Een zakelijk gesprek was afgelopen en ik hoorde iets dat ik niet had moeten horen.......
Ja, ik weet dat als je na bellen niet goed op rode druk voor verbreken verbinding de kosten kunnen doorlopen.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 16:28
door Rinustp
stofzuigertje schreef:Bij vele smartphones moet je goed op uit drukken en controleren.
Ik hoor vaak na gesprek deze in zak gaan en ze lekker door kletsen met anderen.

Een zakelijk gesprek was afgelopen en ik hoorde iets dat ik niet had moeten horen.......
Ja, ik weet dat als je na bellen niet goed op rode druk voor verbreken verbinding de kosten kunnen doorlopen.
Als je het gesprek niet hebt aangenomen hoef je ook niet op 'uit' te drukken. Er is immers geen 'aan' geweest.
Dat zou mooi zijn. Is er iemand op vakantie, heeft zijn telefoon thuisgelaten. Na drie weken komt hij thuis, batterij wel leeg maar het gesprek loopt nog steeds omdat er bij Simyo iets fout is gegaan. Dat kan natuurlijk niet.
Geen verbinding tot stand? Dan ook geen kosten. Zo staat het in de telefoonwet.
De providers willen het graag anders maar voorlopig is dit nog de regel.

Als mijn provider met zo'n smoesje komt begin ik zeker een procedure. Al is het alleen maar om dat gegraai proberen af te leren.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 17:11
door Willemzelf
Dit vind ik een raar verhaal.
Ik bel zelf o.a. met Simyo, ik weet dus hoe het werkt.
Vraag aan de vraagsteller : heeft u een abonnement of is het prepaid ?

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 17:21
door J. Hordijk
Ik heb al enkele jaren een abonnement, met ruim voldoende ruimte voor bellen en internet.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 17:35
door J. Hordijk
Ik heb geen bewijs ontvangen over hun registratie.
Ik heb wel bewijs dat de oproep niet is beantwoord.
Ik heb hen het bewijs overlegd, maar ze houden vast aan het feit dat er niets mis is met hun registratie.
Ik betwijfel dat.
Onderstaand hun laatste reactie.
Ik heb gevraagd deze klacht door te spelen aan een expert binnen hun organisatie en mij de oorzaak van dit probleem te overleggen.
Ik ben slechts gebruiker, maar wil niet opdraaien voor fouten in hun systeem.
Geen veronderstellingen, feiten en bewijs.
Tot nu toe is het oorverdovend stil......


Hallo meneer J.Hordijk,
Dit wordt een welles-nietjes spelletje en daarmee schieten we verder niks mee op. Ik heb alles in mijn eerdere e-mails uitgelegd. Er heeft absoluut wel een verbinding plaatsgevonden op het netwerk. Ik weet niet waarom je dit niet ziet op de toestel van je vrouw. Gesprekken op het toestel kunnen per ongeluk gewist worden of er kan doorgeschakeld naar naar de voicemail. Ik kan je hier allemaal geen antwoord op geven, het is namelijk wel jouw toestel. Je simkaart registreert alles wat jouw toestel doet op het netwerk. Hier zit geen fout in.
Wij kunnen je alleen op één manier tegemoetkomen, zoals ik eerder heb aangegeven en meer kan ik niet voor je doen.
Ik wens je een fijne dag.
Groetjes



Raheela
www.simyo.nl

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 18:46
door Sira
Hallo meneer J.Hordijk,
Dit wordt een welles-nietjes spelletje en daarmee schieten we verder niks mee op. Ik heb alles in mijn eerdere e-mails uitgelegd. Er heeft absoluut wel een verbinding plaatsgevonden op het netwerk. Ik weet niet waarom je dit niet ziet op de toestel van je vrouw. Gesprekken op het toestel kunnen per ongeluk gewist worden of er kan doorgeschakeld naar naar de voicemail. Ik kan je hier allemaal geen antwoord op geven, het is namelijk wel jouw toestel. Je simkaart registreert alles wat jouw toestel doet op het netwerk. Hier zit geen fout in.
Wij kunnen je alleen op één manier tegemoetkomen, zoals ik eerder heb aangegeven en meer kan ik niet voor je doen.
Ik wens je een fijne dag.
Groetjes

Raheela
www.simyo.nl
Wat een verschrikkelijk analfabetisch antwoord van de medewerker van Simyo. Vol met fouten en onbehoorlijkheden.
Raheela begint met "hallo meneer", van "geachte heer" heeft hij/zij nog nooit gehoord en in de rest van het schrijven wordt de klant aangesproken met "je, jij en jouw" en er wordt afgesloten met "groetjes". Maar toch nog een geluk bij een ongeluk, Raheela is de sollicitatieprocedure bij Simyo wel goed doorgekomen.

Sorry, maar ik moest dit even kwijt.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 18:59
door Julie4444
Inderdaad zeg, Sira. Wat een onbehoorlijk, grammaticaal rampzalig en onprofessionele reactie namens Simyo.

Dit is een bedrijf dat geen eisen stelt aan het niveau van haar medewerkers, dat mag duidelijk zijn.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 19:14
door marnix
onbehoorlijke, rampzalige.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 19:20
door Sira
Bij privé personen erger ik mij ook vaak aan de vele taal- en schrijffouten, maar daar reageer ik verder niet op. Maar deze persoon stelt een schrijven op nota bene uit naam van zijn/haar bedrijf en daar behoort zijn/haar werkgever eisen aan te stellen.
Wanneer een bedrijf geen eisen stelt aan zijn medewerkers, dan weet ik genoeg, dan zal de rest ook wel een rommeltje zijn.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 19:27
door Bob Schurkjens
Simyo levert het bewijs:

You get what you pay for

Alle waar naar zijn geld

Betaal je voor separatorvlees dan krijg je geen biefstuk.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 20:32
door sylvesterb
Sira schreef:Bij privé personen erger ik mij ook vaak aan de vele taal- en schrijffouten, maar daar reageer ik verder niet op. Maar deze persoon stelt een schrijven op nota bene uit naam van zijn/haar bedrijf en daar behoort zijn/haar werkgever eisen aan te stellen.
Wanneer een bedrijf geen eisen stelt aan zijn medewerkers, dan weet ik genoeg, dan zal de rest ook wel een rommeltje zijn.
Bij mijn vorige werkgever werd je niet afgerekend op taalfouten, immers gaat het om een klant goed te helpen en hiervoor hoef je geen Nederlands gestudeerd te hebben.

Echter was de spelregel voor mails wel heel simpel als de klant neer zet "Beste helpdesk" dan mag je best terug beginnen met "Beste" maar anders was het gewoon "Geachte heer/mevrouw". Dus beginnen met "Hallo meneer" was absoluut niet de bedoeling. Dit zijn natuurlijk wel beleid keuze's en volgens mij is Simyo juist de no-nonsens provider en past deze reactie wel bij hun imago.

De simkaart registreert alles wat met jouw toestel gebeurd, maar het netwerk van de aanbieder zorgt voor de communicatie en het beëindigen van het gesprek. Zij zouden zelf wat beter onderzoek kunnen doen en coulance zou ze sieren.

Ik zou aangeven aan de provider dat je de kwestie gaat voorleggen bij de geschillen commissie Telecom en dat je ze nog 14 dagen de tijd geeft om nader onderzoek te doen. Vermoed dat ze voor die € 80,00 wel uit coulance een voorstel gaan doen.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 04 sep 2017 22:41
door Paul E
Bij mij ook. 1x sms-en rekening voor 2. Net als een telefoon (van simyo naar simyo) bellen. Indien gevonden dan op die telefoon wegdrukken. Dit schijnt voor simyo (lees KPN) een verbinding te zijn en dan 2x afrekenen graag! Verder is simyo een prima provider

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 05 sep 2017 08:51
door Dieke83
J. Hordijk schreef:Ik heb geen bewijs ontvangen over hun registratie.
Ik heb wel bewijs dat de oproep niet is beantwoord.
Ik heb hen het bewijs overlegd, maar ze houden vast aan het feit dat er niets mis is met hun registratie.
Ik betwijfel dat.
Onderstaand hun laatste reactie.
Ik heb gevraagd deze klacht door te spelen aan een expert binnen hun organisatie en mij de oorzaak van dit probleem te overleggen.
Ik ben slechts gebruiker, maar wil niet opdraaien voor fouten in hun systeem.
Geen veronderstellingen, feiten en bewijs.
Tot nu toe is het oorverdovend stil......


Hallo meneer J.Hordijk,
Dit wordt een welles-nietjes spelletje en daarmee schieten we verder niks mee op. Ik heb alles in mijn eerdere e-mails uitgelegd. Er heeft absoluut wel een verbinding plaatsgevonden op het netwerk. Ik weet niet waarom je dit niet ziet op de toestel van je vrouw. Gesprekken op het toestel kunnen per ongeluk gewist worden of er kan doorgeschakeld naar naar de voicemail. Ik kan je hier allemaal geen antwoord op geven, het is namelijk wel jouw toestel. Je simkaart registreert alles wat jouw toestel doet op het netwerk. Hier zit geen fout in.
Wij kunnen je alleen op één manier tegemoetkomen, zoals ik eerder heb aangegeven en meer kan ik niet voor je doen.
Ik wens je een fijne dag.
Groetjes



Raheela
http://www.simyo.nl
Pffff wat een reactie zeg.
Waarom levert Simyo geen bewijs? Hun moeten toch een kopie van de registratie kunnen leveren een uitreksel van de tijds duur.
Als u met uw telefoon heeft gebeld wat staat er bij u in het log van uitgaande calls? staat daar een tijdsduur bij bijv van een paar seconden?

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 05 sep 2017 09:49
door J. Hordijk
Uit coulance bieden ze me aan slechts de helft van het bedrag te betalen, maar ik accepteer dat niet als zij niet met een gefundeerde oorzaak komen of een goed onderzoek gedaan hebben aangaande dit probleem.
Ik heb voorgesteld gewoon mijn abonnementsgeld te voldoen; er zit ruimte genoeg in. Al geruime tijd trouwens.
De geschillencommissie.
Goed aanknopingspunt.
Biedt weer mogelijkheden.
Bedankt.

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 05 sep 2017 22:05
door Julie4444
marnix schreef:onbehoorlijke, rampzalige.
Maar ik ben dan ook niet Nederlands en ben hier niet op mijn werk. Daar let ik wel iets beter op dan op een forum.
Voor een medewerker van de online klantenservice mag je wel correct Nederlands verwachten, nietwaar?

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 05 sep 2017 22:24
door sylvesterb
J. Hordijk schreef:Uit coulance bieden ze me aan slechts de helft van het bedrag te betalen, maar ik accepteer dat niet als zij niet met een gefundeerde oorzaak komen of een goed onderzoek gedaan hebben aangaande dit probleem.
Ik heb voorgesteld gewoon mijn abonnementsgeld te voldoen; er zit ruimte genoeg in. Al geruime tijd trouwens.
De geschillencommissie.
Goed aanknopingspunt.
Biedt weer mogelijkheden.
Bedankt.
De geschillencommissie kost je € 50,00 om een geschil aan te melden. Het probleem is dat jij als klant geen feitelijke bewijzen hebt dat er geen gesprek was, een screenshot van een telefoon is niet voldoende. Simyo heeft een registratie van een gesprek tussen beide telefoons (los of deze gevoerd is, de connectie was er).

De vraag is dus of je een geschil bij de commissie zal winnen en je dus 80 + 50 euro terug krijgt. Ermee dreigen naar Simyo kan altijd mogelijk komen ze helemaal tegemoet, maar als ze dit niet doen moet je je afvragen of je deze kwestie wel gaat winnen.

Vergeet niet het coulance aanbod is van tafel als het voor de commissie komt dus dat de totale kosten op € 120,00 komen ipv van de € 40,00

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Geplaatst: 05 sep 2017 22:34
door Speedy123
Ik zou de 40 euro betalen en zo snel mogelijk, wanneer het contractueel kan, weggaan bij Simyo. Scheelt je een hoop gedoe. Elders kan je tegen woordig al voor 15 euro onbeperkt krijgen, dan heb je nooit meer last van dit gedoe.