Onverwacht eindafrekening van Camperverhuur Nederland
Geplaatst: 30 aug 2017 23:47
Na 3 weken Zweden leverden we onze mooie camper weer in bij camperverhuurnederland. De laatste 3 dagen waren we bij familie geweest, we hebben toen de camper al opgeruimd, schoon gemaakt en bij het gezamenlijke rondje zei de verhuurder dat alles er netjes uit zag.
Wat schetst onze verbazing. 1,5 week later krijgen we een mail waarin de verhuurder liet weten dat hij nog erg veel had moeten schoonmaken (we hadden de buitenkant zelfs nog van te voren afgekocht met €75), er servies ontbrak (dat klopte ook niet), en dat er een kras zat in de wasbak. Waarschijnlijk door een tandenborstel. Die wasbak moest vervangen worden vond hij. We maakten gelijk bezwaar en moesten herhaaldelijk vragen om de eindafrekening. In z'n 1e mail schreef hij dat hij de materiële kosten wel kon opvoeren zodat we die bij de verzekering konden claimen, aangezien de verzekering geen schoonmaakkosten uitbetaald. Wij hebben gereageerd dat we daar niet aan willen meewerken. De uiteindelijke afrekening kwam op €465 extra kosten, voor een nieuwe wasbak en kosten schoonmaak (dat servies is hij niet meer op teruggekomen, nadat wij hadden aangegeven dat er vanaf het begin naar 2 theeglazen aanwezig waren). Dat bedrag heeft de verhuurder ingehouden van onze €1000 borg. Zonder dat wij die beschadiging gezamenlijk hebben vastgesteld.
Hij mailde nog dat hij het vreemd vond dat we niet mee wilden werken aan het oplichten van de verzekering. Hij vond dat aardig meegedacht van zijn kant. Ongelofelijk!
Ruim een week later is €535 van de borg teruggestort.
Hebben jullie advies voor vervolgstappen?
We gaan iig nog deze week contact opnemen met de verzekering. Niet om het maar te declareren, maar om dit op tafel te leggen. Ik vind dit zo'n schandalige gang van zaken.
Het was al de 4e x dat we een camper huurden. Nooit problemen gehad. Dag na inleveren borg weer terug. Dit was de 1e X bij camperverhuurnederland. Dat doen we iig nooit meer.
Wat schetst onze verbazing. 1,5 week later krijgen we een mail waarin de verhuurder liet weten dat hij nog erg veel had moeten schoonmaken (we hadden de buitenkant zelfs nog van te voren afgekocht met €75), er servies ontbrak (dat klopte ook niet), en dat er een kras zat in de wasbak. Waarschijnlijk door een tandenborstel. Die wasbak moest vervangen worden vond hij. We maakten gelijk bezwaar en moesten herhaaldelijk vragen om de eindafrekening. In z'n 1e mail schreef hij dat hij de materiële kosten wel kon opvoeren zodat we die bij de verzekering konden claimen, aangezien de verzekering geen schoonmaakkosten uitbetaald. Wij hebben gereageerd dat we daar niet aan willen meewerken. De uiteindelijke afrekening kwam op €465 extra kosten, voor een nieuwe wasbak en kosten schoonmaak (dat servies is hij niet meer op teruggekomen, nadat wij hadden aangegeven dat er vanaf het begin naar 2 theeglazen aanwezig waren). Dat bedrag heeft de verhuurder ingehouden van onze €1000 borg. Zonder dat wij die beschadiging gezamenlijk hebben vastgesteld.
Hij mailde nog dat hij het vreemd vond dat we niet mee wilden werken aan het oplichten van de verzekering. Hij vond dat aardig meegedacht van zijn kant. Ongelofelijk!
Ruim een week later is €535 van de borg teruggestort.
Hebben jullie advies voor vervolgstappen?
We gaan iig nog deze week contact opnemen met de verzekering. Niet om het maar te declareren, maar om dit op tafel te leggen. Ik vind dit zo'n schandalige gang van zaken.
Het was al de 4e x dat we een camper huurden. Nooit problemen gehad. Dag na inleveren borg weer terug. Dit was de 1e X bij camperverhuurnederland. Dat doen we iig nooit meer.