Pagina 1 van 1

Grootste soap die KPN, Koninklijke PTT Nederland heet

Geplaatst: 31 aug 2017 18:15
door ernstflo
De Grootste Nederlandse Soap die KPN ( Koninklijke PTT Nederland N.V.) heet !
En niet te vergeten erfgenaam monopolist van het telefoon netwerk.
Het blijkt steeds meer dat ze zich wat betreft beloftes in de reclames steeds meer gedragen als ordineren prijsvechters die beloftes niet nakomen of maar ten delen.
De Stichting Reclame Code maakt zich druk over een foute tekst op nagellak maar de aan KPN (Koninklijke PTT Nederland) doet men niets.
Maar nu het echte probleem :
Na heel lang wachten en uitstellen van wat ze beloofden is op 19 & 20 juni mijn internet verbinding van 12 MB’s naar 100 MB’s verhoogd.

1) Maandag 19 juni, Elektronica om gezet en had ik geen internet meer en op 20 juni moest er nog een monteur komen om de bedrading om te zeten in de straatkast omdat ze dat even vergeten waren .
In de daarop volgende dagen dacht ik, zal mijn Internet pakket aanpassen van 80 Mbit/s naar 100 Mbit/s voor dat ze het terug regelen. ( KPN meld op mijn postcode 100 Mbit/s beschikbaar en dat was op dat moment ok het geval.)

2) Na een korte periode afwezigheid (30-6 t/m 5-7) was mijn internet verbinding terug ge zakt naar Maximaal 46 Mbit/s en in de avond rond 20 uur 34 Mbit/s.

3) Vrijdag 7 jullie, KPN klantenservice gebeld en vertelt dat de internet snelheid veel te laag is, ze stuurde een monteur.

4) Zaterdag 8 jullie, 8:00 uur Komt er een monteur en onderzoekt heel de installatie grondig tot in de straatkast en vervangt voor de zekerheid het telefoon stopcontact.
De koperkabel van 20 Meter naar de straatkast meet een zeer goede waarden en absoluut geen storing.
De monteur vertelde dat hij had gehoor dat er in een centrale blikseminslag geweest is en daarom er problemen met de internet snelheid is.
De monteur heeft zijn bevindingen doorgegeven en vertelde dat KPN terug beld .

5) Zaterdag 8 juli, 16:00 uur KPN TD Belt mij dat de monteur gemeld heeft dat alles goed is en dat hij nies verder voor mij kan doen om reden hij niet weet wat mijn Internet pakket is en dat ik maar weer contact op moest nemen KPN klantenservice .

6) Zaterdag 8 juli, 17:00 uur KPN klantenservice gebeld en medegedeeld wat KPN TD mij aangeraden heeft .
klantenservice zij, u aansluiting moet aangepast worden naar Pair Bondig van uit de straat kast.(4 draad systeem) u ontvangt binnen twee weken pet post bericht hoe en wanneer dat gaat gebeuren , ondanks ik hem vertelde mijn aansluiting 20 Meter van af de straatkast is en de monteur die de aansluiting in de straatkast heeft gemaakt de kabel naar mijn huis nameting zeer goed was.

7) Maandag 31 juli, KPN klantenservice gebeld I.V.M na 3 weken nog geen Post bericht over Pair Bonding.
Word weer een monteur gestuurd en zegt dat er een bridge step in de lijn zit.

8) Vrijdag 4 augustus, 14:00 uur Komt er een monteur en meet de installatie is goed maar de straatkast levert niet meer als 51 Mbit/s en geeft het door aan TD KPN

9) Vrijdag 4 augustus, 16:50 uur Belt KPN TD dat ze een nieuwe ExperiaBox 10 stuurt en of ik hem kan plaatsen en als het na een aantal uren nog niet goed werkt weer te bellen met door hem opgegeven nummer van KPN TD

10) Zaterdag 5 augustus, ExperiaBox 10 bij servicepunt opgehaald en omgewisseld met als gevolg geen verschil.
KPN TD terug gebeld en er komt weer een monteur.

11) Maandag 7 augustus, 8:00 uur Komt er een monteur en onderzoekt heel de installatie grondig tot in de straatkast en meet de uitgang kaart en heel de straat kast in samenwerking KPN TD en komen tot de conclusie dat de staatkast max 51 MB’s
doorgeeft ook naar al de andere abonnees .
De monteur verteld dat KPN TD terug belt .

12) Maandag 7 augustus, 13:00 uur KPN TD belt mij met de mededeling dat mijn klachten en de verslagen van de monteurs door gestuurd naar voor deze zaak naar een afdeling die dit probleem moet oplossen en het duurt vijf dagen voor zij beantwoorden wat er gaat gebeuren.

13) Dinsdag 15 augustus, KPN TD belt mij met de mededeling dat de problemen in een centrale zit maar dat de verantwoordelijke persoon tot dinsdag 22 augustus op vakantie is en mij over een week meer kan melden.

14) Donderdag 24 augustus, KPN TD belt mij met de mededeling dat er nog geen oplossing is en dat ik waarschijnlijk geïnformeerd word als er wat bekend is.

Nu woensdag 30 augustus nog steeds geen enkel bericht van KPN.

Het moraal van dit verhaal is dat Koninklijke PTT Nederland zich nog steeds Koninklijk verheven voel van hen abonnees.

PS. Helaas is er geen goed alternatief voor de monopolist van het telefoon netwerk als een kabelaar met hier een zeer verouderd netwerk vol met storingen .

Groet, Ernst

Re: Grootste soap die KPN, Koninklijke PTT Nederland heet

Geplaatst: 01 sep 2017 12:19
door Brahms
ernstflo schreef:De Grootste Nederlandse Soap die KPN ( Koninklijke PTT Nederland N.V.) heet !
En niet te vergeten erfgenaam monopolist van het telefoon netwerk.
Het blijkt steeds meer dat ze zich wat betreft beloftes in de reclames steeds meer gedragen als ordineren prijsvechters die beloftes niet nakomen of maar ten delen.
De Stichting Reclame Code maakt zich druk over een foute tekst op nagellak maar de aan KPN (Koninklijke PTT Nederland) doet men niets.
Maar nu het echte probleem :
Na heel lang wachten en uitstellen van wat ze beloofden is op 19 & 20 juni mijn internet verbinding van 12 MB’s naar 100 MB’s verhoogd.

1) Maandag 19 juni, Elektronica om gezet en had ik geen internet meer en op 20 juni moest er nog een monteur komen om de bedrading om te zeten in de straatkast omdat ze dat even vergeten waren .
In de daarop volgende dagen dacht ik, zal mijn Internet pakket aanpassen van 80 Mbit/s naar 100 Mbit/s voor dat ze het terug regelen. ( KPN meld op mijn postcode 100 Mbit/s beschikbaar en dat was op dat moment ok het geval.)

2) Na een korte periode afwezigheid (30-6 t/m 5-7) was mijn internet verbinding terug ge zakt naar Maximaal 46 Mbit/s en in de avond rond 20 uur 34 Mbit/s.

3) Vrijdag 7 jullie, KPN klantenservice gebeld en vertelt dat de internet snelheid veel te laag is, ze stuurde een monteur.

4) Zaterdag 8 jullie, 8:00 uur Komt er een monteur en onderzoekt heel de installatie grondig tot in de straatkast en vervangt voor de zekerheid het telefoon stopcontact.
De koperkabel van 20 Meter naar de straatkast meet een zeer goede waarden en absoluut geen storing.
De monteur vertelde dat hij had gehoor dat er in een centrale blikseminslag geweest is en daarom er problemen met de internet snelheid is.
De monteur heeft zijn bevindingen doorgegeven en vertelde dat KPN terug beld .

5) Zaterdag 8 juli, 16:00 uur KPN TD Belt mij dat de monteur gemeld heeft dat alles goed is en dat hij nies verder voor mij kan doen om reden hij niet weet wat mijn Internet pakket is en dat ik maar weer contact op moest nemen KPN klantenservice .

6) Zaterdag 8 juli, 17:00 uur KPN klantenservice gebeld en medegedeeld wat KPN TD mij aangeraden heeft .
klantenservice zij, u aansluiting moet aangepast worden naar Pair Bondig van uit de straat kast.(4 draad systeem) u ontvangt binnen twee weken pet post bericht hoe en wanneer dat gaat gebeuren , ondanks ik hem vertelde mijn aansluiting 20 Meter van af de straatkast is en de monteur die de aansluiting in de straatkast heeft gemaakt de kabel naar mijn huis nameting zeer goed was.

7) Maandag 31 juli, KPN klantenservice gebeld I.V.M na 3 weken nog geen Post bericht over Pair Bonding.
Word weer een monteur gestuurd en zegt dat er een bridge step in de lijn zit.

8) Vrijdag 4 augustus, 14:00 uur Komt er een monteur en meet de installatie is goed maar de straatkast levert niet meer als 51 Mbit/s en geeft het door aan TD KPN

9) Vrijdag 4 augustus, 16:50 uur Belt KPN TD dat ze een nieuwe ExperiaBox 10 stuurt en of ik hem kan plaatsen en als het na een aantal uren nog niet goed werkt weer te bellen met door hem opgegeven nummer van KPN TD

10) Zaterdag 5 augustus, ExperiaBox 10 bij servicepunt opgehaald en omgewisseld met als gevolg geen verschil.
KPN TD terug gebeld en er komt weer een monteur.

11) Maandag 7 augustus, 8:00 uur Komt er een monteur en onderzoekt heel de installatie grondig tot in de straatkast en meet de uitgang kaart en heel de straat kast in samenwerking KPN TD en komen tot de conclusie dat de staatkast max 51 MB’s
doorgeeft ook naar al de andere abonnees .
De monteur verteld dat KPN TD terug belt .

12) Maandag 7 augustus, 13:00 uur KPN TD belt mij met de mededeling dat mijn klachten en de verslagen van de monteurs door gestuurd naar voor deze zaak naar een afdeling die dit probleem moet oplossen en het duurt vijf dagen voor zij beantwoorden wat er gaat gebeuren.

13) Dinsdag 15 augustus, KPN TD belt mij met de mededeling dat de problemen in een centrale zit maar dat de verantwoordelijke persoon tot dinsdag 22 augustus op vakantie is en mij over een week meer kan melden.

14) Donderdag 24 augustus, KPN TD belt mij met de mededeling dat er nog geen oplossing is en dat ik waarschijnlijk geïnformeerd word als er wat bekend is.

Nu woensdag 30 augustus nog steeds geen enkel bericht van KPN.

Het moraal van dit verhaal is dat Koninklijke PTT Nederland zich nog steeds Koninklijk verheven voel van hen abonnees.

PS. Helaas is er geen goed alternatief voor de monopolist van het telefoon netwerk als een kabelaar met hier een zeer verouderd netwerk vol met storingen .

Groet, Ernst
Waarom NU een klacht over de PTT, een bedrijf dat al sinds 1998 (!) niet meer als dusdanig bestaat.

Je bent er maar druk mee, denk dat 9 van de 10 mensen niet eens weet hoe snel hun Internetverbinding is op elk moment van de dag, zolang het maar gewoon werkt.

Re: Grootste soap die KPN, Koninklijke PTT Nederland heet

Geplaatst: 01 sep 2017 12:31
door Verwijderd
Uw verhaal is volstrekt helder hoor. Het lijkt erop dat er maximaal een snelheid van 51MB door de kabels geperst kan worden. Daar zult u het mee moeten doen. KPN gaat echt niet voor die paar klanten alle kabels onder de grond vervangen (hoe graag ik ook zou zien dat KPN verder gaat met het leggen van glasvezel). Ik heb in een jaren '30-wijk gewoond en bij ons bleek maximaal 30MB beschikbaar, iets waar je overigens prima alles mee kan doen: Spotify luisteren, Netflix kijken (toen we dat nog hadden). Online gamen wordt wat lastiger, maar het is wat het is.

Hoe is het trouwens met de kabels die binnenshuis zijn aangelegd? Toen wij anderhalf jaar geleden zijn verhuisd (we zitten nu op 100MB internet met een uploadsnelheid van 10MB) heb ik overal in huis nieuwe Cat6-kabels laten aanleggen. Als er verouderde kabels in uw huis zijn kan dat ook van invloed zijn op de uiteindelijke internetsnelheid.

Re: Grootste soap die KPN, Koninklijke PTT Nederland heet

Geplaatst: 01 sep 2017 13:48
door wilhelmima1
En vergeet niet dat hoe verder je van de centrale woont hoe langzamer je snelheid is.
Even gegoegeld op PTT en het volgende gevonden: Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefonie :mrgreen:

Re: Grootste soap die KPN, Koninklijke PTT Nederland heet

Geplaatst: 03 sep 2017 12:43
door ernstflo
Hallo Brahms , JohnTheBassist & wilhelmima1
Fijn dat jullie de moeten hebben genomen om dit verhaal te lezen.
Ik wil toch graag op jullie op en aanmerkingen reageren om reden als jullie het bericht goed gelezen hadden al de aanmerkingen niet nodig geweest.
Ik schrijf niet over PTT maar over KPN (de afkorting is voluit Koninklijke PTT Nederland NV )
Zoals PTT Betekend , Posterijen, Telegrafie en Telefonie of om PTT ambtenaren te plagen met PUTJE GRAVEN TENTJE BOUWEN TUKKIE DOEN .
De straatkast die bij mij voor de deur staat is splinter nieuw en is aangesloten op het glasvezel net KPN en van daar met een +/- meter koper kabel naar mijn ExperiaBox 10 . ( korter kan niet )
Na het moment van aansluiten tot +/_ 14 dagen er na had ik ruim 100 MB’s download & 30 MB’s upload snelheid zoals KPN volgens mijn aborterend Levert.
Ook is dit de Postcode melding op mijn adres en waar KPN reclame me maakt.
Voor mij is hoe hoger de internet snelheid is zoveel fijner is het voor mijn Hobby .

Met vriendelijke Groet,
ernst

Re: Grootste soap die KPN, Koninklijke PTT Nederland heet

Geplaatst: 03 sep 2017 14:36
door Verwijderd
Hoi Ernst,

ik weet niet zo goed wat ik met uw tabelletje moet. U heeft het over de straatkast die bij u voor de deur staat en in uw tabelletje gaat het over Fiber to the Home (FttH). In uw openingspost heeft u het er echter over dat de straatkast 20 meter van uw huis staat en gaat het (bij punt 4) over een koperkabel van 20 meter. Dan is het volgens mij niet FttH maar FttC, glasvezel tot op de stoep en van daaruit een koperkabel naar uw huis.

U eindigt uw stuk met de zin "PS. Helaas is er geen goed alternatief voor de monopolist van het telefoon netwerk als een kabelaar met hier een zeer verouderd netwerk vol met storingen ." Glasvezel is helemaal nieuw, dus niet 'zeer verouderd'. Een blikseminslag kan niemand voorkomen helaas en kan leiden tot netwerkstoring. Dat KPN het niet snel genoeg op pakt ben ik met u eens.

Als u daadwerkelijk, zoals uw tabel aangeeft, Fiber to the Home zou hebben, dan zou u minimaal een internetsnelheid van 1Gbps moeten hebben, maar u hebt het zelf over 100Mbps. Had u nu een glasvezelabonnement bij KPN? Want 100Mbps klinkt meer als VDSL. KPN doet er helaas weinig aan om glasvezel door te zetten, maar ze proberen door middel van Vectoring de laatste restjes snelheid uit een gewone koperkabel te persen.