LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dit kan toch niet waar zijn?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Eerlijke_burger
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2017 13:58

Dit kan toch niet waar zijn?

Ongelezen bericht door Eerlijke_burger »

Laat ik beginnen door mij te excuseren over mijn geklaag, mij voor te stellen om vervolgens de situatie te beschrijven.

Ik ben een Burger op moment 34 jaar oud.
Ik woon alleen.
Ik werk in de gehandicaptenzorg al meer dan 11 jaar.

Ik wordt iedere keer (sorry voor het taalgebruik) genaaid door de belastigdienst.
Het begon al in 2014. Toen kreeg ik ineens een brief thuis dat ik huursubsidie moest terug betalen over 2012, ween week daarna 2013 en daarna nog bijna heel 2014.
Al met al een bedrag van om en nabij de 2000€.
het bleek dat de belastingdienst mij iedere jaar netjes een aanvraag stuurde voor huursubsidie.
Waar ik iedere keer netjes mijn inkomsten op invulde.
Bleek dus 2 jaar na dato dat mijn inkomsten niet werden geupdate omdat het ging over een aanvraag van huursubsidie in plaats van een wijziging van inkomsten.
Hierbij trok ik dus al aan het korte eind.
Het heeft 2 jaar geduurd voordat ik het eindelijk alles had afbetaald.
Uiteraard had ik meteen mijn huursubsidie stop laten zetten.
Dan zijn we nu beland in 2017.
Zojuist een brief ontvangen van de belastingdienst.
Ik mag zorg toeslag gaan terug betalen.
600+€ over 2016.
Kortom 2017 zal ook nog wel aankomen.
Ik wordt hier gek van.

Aangezien ik in de gehandicapten zorg werk gaat iedere maand al een behoorlijk gedeelte van mijn loon naar de belastingdienst.
Dit vanwege de onregelmatige werktijden toeslag, weekend werken toeslag en feestdagen werken toeslag.
over kort en grof berekend.
Bruto over 2016 net iets meer dan 27.000 verdiend.
Waarvan je met gemak 5000 van mag aftrekken (vermoedelijk zelfs 6000) van wat ik netto over houd op jaar basis.