Pagina 1 van 2

Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 04 sep 2017 14:38
door Joepie Joepie
Hoi Allen,

Een paar jaar geleden heb ik een redelijke schikking getroffen met Generali wat neer kwam op een netto betaling van de te hoge kosten zonder compensatie van de jaren nog te gaan:
- 10x zoveel als eerste voorstel
- zonder geheimhoudingsclausule
- met paragraaf dat als anderen meer zouden krijgen dan zou ik dat ook krijgen

Maar gezien de communicatie naar haar klanten lijkt Generali een drastische koerswijziging te hebben gemaakt.

Zijn er nog meer slachtoffers met positieve / negatieve ervaringen, die hun klacht wel / niet aan KIFID hebben voorgelegd?

Groetjes,

Joep

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 04 sep 2017 19:37
door JetBos
Beste Joep,

Ik ben benieuwd of er bij u sprake is van een Generali Toekomstplan en zo ja, wanneer heeft u deze verzekering afgesloten? Wij hebben reeds een klacht ingediend bij Generali en ons tussenpersoon, echter zonder succes. Een klacht bij KIFID wordt z.s.m. ingediend.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,
Jet

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 04 sep 2017 21:33
door chrisd1
JetBos schreef:Een klacht bij KIFID wordt z.s.m. ingediend.
KIjk hier hoe een andere gedupeerde dat aanpakte.

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 05 sep 2017 11:40
door Joepie Joepie
chrisd1 schreef:
JetBos schreef:Een klacht bij KIFID wordt z.s.m. ingediend.
KIjk hier hoe een andere gedupeerde dat aanpakte.
Zendtijd bij KASSA of Radar blijkt de consument idd vaak nog beter te helpen dan goede argumenten.

Maar desalniettemin nemen veel financiële instellingen KIFID in mijn ogen toch nog wel serieus, Generali bewoog echt wel toen ik mijn klacht bij KIFID had ingediend (ze wouden een negatieve uitspraak voorkomen en stelde in schikking ook geheimhouding voor).

To be continued...

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 05 sep 2017 15:27
door Joepie Joepie
JetBos schreef:Beste Joep,

Ik ben benieuwd of er bij u sprake is van een Generali Toekomstplan en zo ja, wanneer heeft u deze verzekering afgesloten? Wij hebben reeds een klacht ingediend bij Generali en ons tussenpersoon, echter zonder succes. Een klacht bij KIFID wordt z.s.m. ingediend.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,
Jet
Hoi Jet,

Idd Toekomstplan, uit 2005, schikking in 2014.

Ik ben erg benieuwd hoe Generali gaat reageren.

Groetjes,

Joep

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 10 sep 2017 15:55
door abkaan
Hallo beste medeslachtoffers van het Generali Toekomstplan. Al jaren poog ik Generali bewegen een reeele compensatie te bieden voor m.n. hoge aanloopkosten en ook de steeds hoger wordende overljdensrisico dekking, waardoor er slechts weinig werd geïnvesteerd in de polis. Ik heb inmiddels, noodgedwongen, de ORV uit de polis laten halen, maar moest toen wel hiervoor een separate verzekering afsluiten. Mijn klacht ligt inmiddels ook al geruime tijd bij het Kifid. Recent heb ik Generali weer eens aangesproken op de jaarlijkse inhouding ten gunste van mijn "adviseur", waar ik, na het afsluiten van de polis, nooit meer iets van vernam, maar jaarlijks wordt nog steeds ca. 2% van mijn premie hiervoor ingehouden. Ik heb gevraagd om dat niet meer te doen en de reeds ingehouden betalingen weer in de polis te storten. Generali heeft hier afwijzend op gereageerd en ik overweeg over dit punt nog een aparte klacht bij het Kifid in te dienen.

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 10 sep 2017 16:09
door chrisd1
abkaan schreef:Recent heb ik Generali weer eens aangesproken op de jaarlijkse inhouding ten gunste van mijn "adviseur", waar ik, na het afsluiten van de polis, nooit meer iets van vernam, maar jaarlijks wordt nog steeds ca. 2% van mijn premie hiervoor ingehouden.
Hallo?? jij houdt je wel vaker niet aan je afspraken??

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 10 sep 2017 18:44
door Joepie Joepie
chrisd1 schreef:
abkaan schreef:Recent heb ik Generali weer eens aangesproken op de jaarlijkse inhouding ten gunste van mijn "adviseur", waar ik, na het afsluiten van de polis, nooit meer iets van vernam, maar jaarlijks wordt nog steeds ca. 2% van mijn premie hiervoor ingehouden.
Hallo?? jij houdt je wel vaker niet aan je afspraken??
Chris, Vanwaar deze reactie?

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 10 sep 2017 18:53
door chrisd1
Joepie Joepie schreef:
chrisd1 schreef:
abkaan schreef:Recent heb ik Generali weer eens aangesproken op de jaarlijkse inhouding ten gunste van mijn "adviseur", waar ik, na het afsluiten van de polis, nooit meer iets van vernam, maar jaarlijks wordt nog steeds ca. 2% van mijn premie hiervoor ingehouden.
Hallo?? jij houdt je wel vaker niet aan je afspraken??
Chris, Vanwaar deze reactie?
Die 2% is toch tussen partijen afgesproken??

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 10 sep 2017 19:54
door Moneyman
INderdaad. Waarom zou die 2% niet meer betaald hoeven te worden?

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 10 sep 2017 21:30
door Joepie Joepie
Ik lees dat "adviseur" sinds afsluiting niks van zich heeft laten horen (en dat polis aangepast moest worden), was dat (zorgplicht) afgesproken?

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 11 sep 2017 16:30
door abkaan
Mijn "originele adviseur" is er mee gestopt en Generali heeft mij toen, overigens zonder overleg, een nieuwe adviseur toegewezen, hetgeen ik slechts kon afleiden uit het jaarlijkse overzicht. Deze zgn. adviseur heeft nog nimmer van zic h laten horen en ik zie niet in waarom ik voor een adviseur zou moeten betalen die geen vinger voor mijnheert verroert.

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 13 sep 2017 08:35
door Joepie Joepie
Chrisd1 en Moneyman, en wat is daarop jullie antwoord?

Gaat dit helpen?
https://www.nu.nl/economie/4919930/verz ... rland.html

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 13 sep 2017 08:48
door chrisd1
@Joepie
Ik lees o.m:
Generali Nederland is een mooi bedrijf dat producten en diensten biedt die goed aansluiten bij ASR.
Sluit op zich weer goed aan bij deze recente post van mijzelf.

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 13 sep 2017 08:52
door Joepie Joepie
@Chrisd1
ik begrijp er niks van

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 13 sep 2017 09:17
door chrisd1
Joepie Joepie schreef:@Chrisd1
ik begrijp er niks van
Jammer; maar hopelijk helpt MM je verder.

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 13 sep 2017 09:20
door Joepie Joepie
chrisd1 schreef:Hallo?? jij houdt je wel vaker niet aan je afspraken??
chrisd1 schreef:
Joepie Joepie schreef:@Chrisd1
ik begrijp er niks van
Jammer; maar hopelijk helpt MM je verder.
Thanks

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 13 sep 2017 09:23
door renewouters
Joepie Joepie schreef:Chrisd1 en Moneyman, en wat is daarop jullie antwoord?

Gaat dit helpen?
https://www.nu.nl/economie/4919930/verz ... rland.html
Er worden in ieder geval flink wat mensen ontslagen. Dat zal ze leren....

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 13 sep 2017 23:06
door Joepie Joepie
https://www.nu.nl/economie/4921013/nede ... n-asr.html

De staat heeft er blijkbaar weinig vertrouwen in...

Re: Generali laat consumenten in de kou staan

Geplaatst: 13 sep 2017 23:09
door hänschen klein
Generali stopt ermee in Nederland en is/wordt nu ASR ... of dat van invloed is/was?