LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opel actie extra inruilvoordeel
-
Opel actie extra inruilvoordeel
De Opel actie met € 2.000,-- extra inruilvoordeel riekt naar misleiding. De inruilprijs voor mijn auto bij de ANWB is € 12.300, bij de Opel inruilsite
€ 9.500,--. Natuurlijk kan de ene inruilsite iets scherper zijn dan de andere maar dit is wel erg afwijkend.
Zo kan ik als Opel ook € 2.000,-- extra weggeven !!
Dus vergelijk goed de aanbiedingen voordat je naar de Opel dealer stapt want voor je het weet krijg je een sigaar uit eigen doos gepresenteerd !
€ 9.500,--. Natuurlijk kan de ene inruilsite iets scherper zijn dan de andere maar dit is wel erg afwijkend.
Dus vergelijk goed de aanbiedingen voordat je naar de Opel dealer stapt want voor je het weet krijg je een sigaar uit eigen doos gepresenteerd !
Laatst gewijzigd door Radar op 10 sep 2017 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.
Reden: Topictitel aangepast.
-
Re: Opel actie extra inruilvoordeel
Zoals in andere topics over inruilprijzen al te lezen is zegt een ANWB lijst niets. Ik heb geen idee wat voor auto u heeft, maar zoek eens op uw type auto met gelijke jaartal, opties en km stand en kijk wat de verkoopprijs is. Daar gaat de potentiële winst af van een verkoper en de te verwachten kosten.Tjebbe van Oosterzee schreef:De Opel actie met € 2.000,-- extra inruilvoordeel riekt naar misleiding. De inruilprijs voor mijn auto bij de ANWB is € 12.300, bij de Opel inruilsite
-
De ANWB ruilt geen auto's in, zonder enige vorm van verantwoording is het dan toch wat makkelijker om een hogere inruilprijs te noemen.
Kijk voor de gein maar eens terug naar nogal wat negatieve reacties op de toenmalige "Auto-inkoop door ANWB", waarmee de ANWB op dezelfde stoel ging zitten als b.v. "Wij kopen auto's" en "Ik wil van mijn auto af".
Heeft de Opel dealer aangegeven hoe de door hun gehanteerde inruilprijs werd vastgesteld?
v.d.Heyden
Kijk voor de gein maar eens terug naar nogal wat negatieve reacties op de toenmalige "Auto-inkoop door ANWB", waarmee de ANWB op dezelfde stoel ging zitten als b.v. "Wij kopen auto's" en "Ik wil van mijn auto af".
Heeft de Opel dealer aangegeven hoe de door hun gehanteerde inruilprijs werd vastgesteld?
v.d.Heyden
Ik ga maandag even testen.
Mijn auto heeft online €1100 als minimale bod gekregen oplopende tot €2300 ongezien.
Dus ik moet tenminste €3100,- krijgen en ga testen.
De sloperij bied €150,- en dat is al €2150.......
Dan zie je hoe eerlijk ze zijn als ik de Koreaanse Karl zou kopen?
Mijn auto heeft online €1100 als minimale bod gekregen oplopende tot €2300 ongezien.
Dus ik moet tenminste €3100,- krijgen en ga testen.
De sloperij bied €150,- en dat is al €2150.......
Dan zie je hoe eerlijk ze zijn als ik de Koreaanse Karl zou kopen?
Je zou denken dat iedereen toch wel snapt dat Opel echt niet 2000 euro minder winst gaat maken op de verkoop van een nieuwe auto.
Onder de streep, het verschil tussen de nieuwe auto( inclusief aflevering en alle opties) en wat je bij moet leggen, zal het wel niet zo heel veel schelen met normaal.
Onder de streep, het verschil tussen de nieuwe auto( inclusief aflevering en alle opties) en wat je bij moet leggen, zal het wel niet zo heel veel schelen met normaal.
Alleen als je een nog APK gekeurde voor de sloop geschikte ter waarde van €150 voor €2150,- kan inruilen en een Karl wilt kopen van 11.700,- en nog de gebruikelijke extra aflever en zo.... die groep is klein en daar zouden ze dan het verlies op nemen.
De rest is pure winst omdat er een vaste prijs bestaat voor inruil voertuigen, net wat de handel wil geven!
De rest is pure winst omdat er een vaste prijs bestaat voor inruil voertuigen, net wat de handel wil geven!
-
@ v.d. Heijden
In de offerte staat dat ze AUTOTELEX gebruiken voor de waardebepaling. Ik ken deze organisatie niet maar het lijkt er op dat deze organisatie inruil prijzen weergeeft van auto's die doorgestoten worden naar de handel (zonder inruil of wat dan ook)
Hier gaat het om inruilprijzen bij een dealer voor de aankoop van een nieuwe auto. Dat is wel even wat anders en daar zijn de ANWB richtprijzen m.i. ook op gebaseerd. Een slogan in de trant van : "Je krijgt bij Opel € 2000,-- meer dan de prijs die een willekeurige handelaar wil geven voor uw auto" zou wat mij betreft de lading van de actie beter dekken.
Voor wat betreft de ANWB; ik ruil om de 2 jaar mijn auto in en ik moet zeggen dat de ANWB koerslijsten voor inruil heel goed aansluiten bij wat ik in de praktijk terug krijg voor mijn auto's. Dat wijkt in de praktijk niet substantieel af. Ik ken overigens de reacties op de Auto Inkoop door de ANWB. Hiermee zette de ANWB zich behoorlijk mee in z'n hemd vond ik. Maar dat is van een andere orde dan de waardebepalingen die ze doen. Daar heb ik wel vertrouwen in.
In de offerte staat dat ze AUTOTELEX gebruiken voor de waardebepaling. Ik ken deze organisatie niet maar het lijkt er op dat deze organisatie inruil prijzen weergeeft van auto's die doorgestoten worden naar de handel (zonder inruil of wat dan ook)
Hier gaat het om inruilprijzen bij een dealer voor de aankoop van een nieuwe auto. Dat is wel even wat anders en daar zijn de ANWB richtprijzen m.i. ook op gebaseerd. Een slogan in de trant van : "Je krijgt bij Opel € 2000,-- meer dan de prijs die een willekeurige handelaar wil geven voor uw auto" zou wat mij betreft de lading van de actie beter dekken.
Voor wat betreft de ANWB; ik ruil om de 2 jaar mijn auto in en ik moet zeggen dat de ANWB koerslijsten voor inruil heel goed aansluiten bij wat ik in de praktijk terug krijg voor mijn auto's. Dat wijkt in de praktijk niet substantieel af. Ik ken overigens de reacties op de Auto Inkoop door de ANWB. Hiermee zette de ANWB zich behoorlijk mee in z'n hemd vond ik. Maar dat is van een andere orde dan de waardebepalingen die ze doen. Daar heb ik wel vertrouwen in.
-
Autotelex is in de handel een behoorlijk goed gewaardeerde naam voor bepaling van prijzen. Ikzelf heb af en toe mijn twijfels over de waardebepaling van de ANWB (over het algemeen wat hoger).
Ongetwijfeld zal meespelen dat Autotelex een handelaren "tool" is, terwijl de ANWB wat meer op de stoel van de consumenten kant zit.
Laat onverlet dat een dermate groot prijsverschil, zoals door u aangegeven in de openingspost, op z'n minst de wenkbrauwen doet fronsen. Ik kan mij uw reactie dan ook goed voorstellen. Misschien is een fysiek bezoek aan de Opel dealer een mogelijkheid om de inruilprijs op een, voor u, wat acceptabeler niveau te krijgen.
v.d.Heyden
Ongetwijfeld zal meespelen dat Autotelex een handelaren "tool" is, terwijl de ANWB wat meer op de stoel van de consumenten kant zit.
Laat onverlet dat een dermate groot prijsverschil, zoals door u aangegeven in de openingspost, op z'n minst de wenkbrauwen doet fronsen. Ik kan mij uw reactie dan ook goed voorstellen. Misschien is een fysiek bezoek aan de Opel dealer een mogelijkheid om de inruilprijs op een, voor u, wat acceptabeler niveau te krijgen.
v.d.Heyden
Dus zou ik zeggen: op naar de ANWB om daar mijn auto in te ruilen.Tjebbe van Oosterzee schreef:De Opel actie met € 2.000,-- extra inruilvoordeel riekt naar misleiding. De inruilprijs voor mijn auto bij de ANWB is € 12.300, bij de Opel inruilsite
O ja, de ANWB handelt niet in auto's. Dus hun inruilprijs slaat eigenlijk nergens op. Zo kan mijn slager wel een inruilprijs geven voor mijn auto maar daar heb ik niets aan.