Pagina 1 van 1
Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 10 sep 2017 15:43
door NicoWillem
Heeft iemand een oplossing voor de frauduleuze acties van Provider mGage. Deze stuurde voor de tweede keer een vordering naar Vodafone, zonder te controleren op mijn aanmelding wordt deze gehonoreerd door Vodafone.
Eerste keer 27-7-2017 ontving ik van Vodafone de volgende sms, je maakt gebruik van abonnement Phone Game de kosten zijn €7,50 per week. Direct zichtbaar op de vodafone app.
Vodafone gebeld, u moet zelf afmelden direct aangeven dat de link voor afmelden niet werkt omdat deze direct aangeeft dat ik geen abonnement heb. De Vodafone mederwerker heeft mij toen volgens zijn zeggen geblokkeerd voor deze aanbieders, maar gaf aan dat de € 7,50 niet terug kreeg.
Tweede keer 6-9-2017 ontving ik van Vodafone de volgende sms, je maakt gebruik van abonnement Phone Game de kosten zijn €7,49 per week. Direct zichtbaar op de vodafone app.
Door mijn vakantie in Portugal contact gehad via de chat van vodafone maar zonder resultaat.
Vodafone zou zijn klanten toch moeten beschermen tegen deze frauduleuze providers.
Op internet zijn nog meerdere benadeelde klanten van vodafone te vinden
Ik heb mij nooit aangemeld voor Phone Games, daar ik nooit spelletjes speel.
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 11 sep 2017 09:06
door Vodafone Webcare
Beste Nicowillem,
Wanneer u dit soort diensten stop wil zetten, dan kan dat via de site
http://www.payinfo.nl. Na het registeren van uw nummer, krijgt u een code om in te loggen. Op het volgende scherm worden alle actieve diensten getoond. Deze kunt u hier blokkeren. Wilt u er een klacht over indienen, dan kan dat via onze website. De link naar de betreffende pagina stuur ik met dit bericht mee.
Vodafone fungeert in dezen niet als actieve partij. Wanneer er een contract met de dienst wordt aangegaan ( bewust / onbewust, dat laat ik in het midden), dan worden de kosten hiervoor gefactureerd via onze nota. In kader van de wet Webneutraliteit, mogen wij diensten niet op voorhand blokkeren.
Dient u er een klacht over in, dan onderzoeken wij of de aanmelding voldoet aan de daarvoor vastgestelde eisen in de gedragscode.
Met vriendelijke groet,
Per
Vodafone 24/7 Web Crew
http://voda.fo/ne/198g3
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 11 sep 2017 12:16
door Speedy123
Vodafone Webcare schreef:
Vodafone fungeert in dezen niet als actieve partij. Wanneer er een contract met de dienst wordt aangegaan ( bewust / onbewust, dat laat ik in het midden), dan worden de kosten hiervoor gefactureerd via onze nota.
Vodafone gaat hier voorbij aan de optie dat er helemaal geen contract met de dienst aangegaan wordt. De dienst zegt gewoon tegen Vodafone, we willen incasseren op dit nummer en Vodafone voert dat gewoon direct uit. Beetje flauw om je achter netneutraliteit te verschuilen, klant stelt duidelijk geen contract aangegaan te zijn.
Het blijft toch merkwaardig dat telefoonaanbieders ook als bank optreden voor derde partijen en hoge vorderingen direct in rekening brengen op de telefoonrekening, ook als de klant dat helemaal niet wil.
Provider Tmobile heeft dit overigens wel netjes opgelost, die hebben een klachten formulier waarop je je telefoonnummer opgeeft en de dienst vermeldt die geincasseerd heeft. Tmobile zoekt dan uit met de dienst aanbieder of er wel een overeenkomst is en zo niet, dan zorgt Tmobile dat je je geld terug krijgt. Lijkt me dat Vodafone hier een hoop van kan leren.
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 11 sep 2017 13:40
door taxikemperman
Al gekeken naar de link die Per van Vodafone stuurde?
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 11 sep 2017 18:47
door alfatrion
Vodafone Webcare schreef:Vodafone fungeert in dezen niet als actieve partij. Wanneer er een contract met de dienst wordt aangegaan ( bewust / onbewust, dat laat ik in het midden), dan worden de kosten hiervoor gefactureerd via onze nota.
TS geeft aan dat er geen overeenkomst is gesloten. En Vodafone is een actieve partij omdat zij actief het geld incasseert. Ik ben van mening dat Vodafone het afgeschreven bedrag moet vergoeden, inclusief de wettelijke rente.
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 11 sep 2017 22:57
door NicoWillem
Hallo Per Vodafone
De link die je gestuurd heb werkt ook niet.
Je geeft aan dat ik een code gekregen heb bij het aanmelden, sorry ik heb aangegeven dat ik me niet aangemeld dus heb ook geen code gekregen.
U gaf aan dat vodafone geen actieve partij is, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
U ontvangt het geld voor mGage.
Vodafone door uw actieve rol helpt u een frauduleuze provider.
Op internet las ik trouwens dat mGage een volledige partner is van Vodafone.
Ik ben sinds 2000 klant van Vodafone, om dan zo behandeld te worden is heel zuur.
Ik vraag dan ook, dat u zorgt dat ik binnen 5 dagen de € 14,99 op mijn rekening heb staan en verder geen last meer heb van uw frauduleuze partner.
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 12 sep 2017 00:17
door Costnix
Als een abonnement voor onbepaalde tijd heeft, zou u als stok achter de deur Vodafone kunnen vertellen, dat wanneer uw probleem niet naar uw wens is opgelost,dat u overstapt naar een andere provider.
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 13 sep 2017 09:45
door Vodafone Webcare
Beste NicoWillem,
Ik adviseer u om uw klacht kenbaar te maken via onze e-mailformulier:
www.vodafone.nl/e-mail.
Een gespecialiseerde collega gaat er dan mee aan de slag.
Met vriendelijke groet,
Linda
Vodafone 24/7 Web crew.
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 20 dec 2017 19:00
door w.peek
Bij deze wil ik ook een klacht neer zetten over m Gage ik kreeg de maand december een rekening €37.50 die via mijn vodafoon in rekening werd gebracht
vodafoon hier over gebeld dat de rekening onrecht matig is omdat ik bij mijn weten nergens aan gemeld ben.als antwoord kreeg ik te horen dat ze de sms wel willen blokkeren.Maar ze niet bereid zijn het geld terug te storten waar ik zeer teleur gesteld ben. als ik dan lees dat t.mobile het wel terug stort
Mijn vraag kan ik als nog blokkeren via mijn bank .de her w.peek
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 21 dec 2017 13:16
door wilhelmima1
w.peek schreef:Bij deze wil ik ook een klacht neer zetten over m Gage ik kreeg de maand december een rekening €37.50 die via mijn vodafoon in rekening werd gebracht
vodafoon hier over gebeld dat de rekening onrecht matig is omdat ik bij mijn weten nergens aan gemeld ben.als antwoord kreeg ik te horen dat ze de sms wel willen blokkeren.Maar ze niet bereid zijn het geld terug te storten waar ik zeer teleur gesteld ben. als ik dan lees dat t.mobile het wel terug stort
Mijn vraag kan ik als nog blokkeren via mijn bank .de her w.peek
Helaas, dit is een forum, geen klaag maar raak en pleur maar neer
Dus klacht neerleggen waar ie hoort
En ga eerst eens bedenken hoe die rekening tot stand is gekomen.
Ergens op geklikt
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 23 okt 2018 20:26
door Andre17091968
Beste mensen ik ben ook een gedupeerde van mGage of ook wel mega dates genoemd. Ik zag op mijn rekening van Vodafone dat ik
€ 4,50 buiten de bundel was. Heb de gespecificeerde rekening bekeken en nu bleek dat dit Mega Dates had gedaan. Ik kreeg wat eerder al een vaag SMS bericht met een link maar heb dit direct weg gegooid. Zou het op prijs stellen dat hier onderzoek naar gedaan wordt.
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 24 okt 2018 16:43
door Lady1234
Dat onderzoek zult u zelf moeten doen, net als de zaak aankaarten bij Vodafone.
Dit is het Radar forum en niet van Vodafone.
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 24 okt 2018 16:51
door NeoDutchio
Andre17091968 schreef: ↑23 okt 2018 20:26
Beste mensen ik ben ook een gedupeerde van mGage of ook wel mega dates genoemd. Ik zag op mijn rekening van Vodafone dat ik
€ 4,50 buiten de bundel was. Heb de gespecificeerde rekening bekeken en nu bleek dat dit Mega Dates had gedaan. Ik kreeg wat eerder al een vaag SMS bericht met een link maar heb dit direct weg gegooid. Zou het op prijs stellen dat hier onderzoek naar gedaan wordt.
Er moet onderzoek gedaan worden waarom u sms'jes niet leest en verwijderd? Schijnbaar heeft u uw nummer ergens doorgegeven waardoor u een bevestiging per sms hebt gekregen.
In diverse bovenstaande reacties kunt u lezen hoe u het stop kan zetten.
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 20 nov 2018 22:56
door EmielV
Helaas, november 2018, nog steeds hetzelfde probleem. 2 x een abonnement in rekening gebracht via Vodafone, zonder een abo afgesloten te hebben!
En ja, je kunt via payinfo stopzetten maar ik wil helemaal niet aanzetten. En die twee weken worden berekend.
Belachelijk!
Als Vodafone dit niet oplost ga ik er definitief mee verder.
Re: Onrechtmatig abonnement mGage
Geplaatst: 20 nov 2018 23:19
door Lady1234
Doe dat dan ook direct.