Pagina 1 van 1

Makro slaat plank volledig mis met feestje!

Geplaatst: 11 sep 2017 15:13
door Feedback
De ongetwijfeld ambitieuze en ijverige marketeers van de Makro hadden een lumineus idee. Makro Barendrecht is na de verbouwing alweer een jaar open en deze heuglijke, zeer 'unieke' en historische aanleiding kunnen ze natuurljk niet zo maar voorbij laten gaan. We gaan een groot feest geven en onze trouwe klanten belonen met geweldige en ongeëvenaarde winstpakkers zo bedacht men.

Jammer dat de in het oog springende laptop met een zeer aantrekkelijke prijs al op de eerste dag van de 4-daagse actie op is. Een zeer vriendelijke en loyale medewerkster probeert de gênante situatie nog te redden en zegt te hopen dat er de volgende dag een nieuwe lading binnenkomt, maar dit blijkt helaas bij een bezoek de volgende dag tevergeefse hoop van haar te zijn geweest.

Macrootje, Macrootje toch hoe Micro kun je zijn in het stimuleren van een positieve klantbeleving door klanten op je feestje uit te nodigen en winstpakkers als lokkertjes voor te houden, terwijl je van deze artikelen maar een minimale voorraad hebt... Shame on you, ik kan niet wachten tot het feestje volgend jaar!

Re: Makro slaat plank volledig mis met feestje!

Geplaatst: 11 sep 2017 16:37
door Moneyman
Feedback schreef:De ongetwijfeld ambitieuze en ijverige marketeers van de Makro hadden een lumineus idee. Makro Barendrecht is na de verbouwing alweer een jaar open en deze heuglijke, zeer 'unieke' en historische aanleiding kunnen ze natuurljk niet zo maar voorbij laten gaan. We gaan een groot feest geven en onze trouwe klanten belonen met geweldige en ongeëvenaarde winstpakkers zo bedacht men.

Jammer dat de in het oog springende laptop met een zeer aantrekkelijke prijs al op de eerste dag van de 4-daagse actie op is. Een zeer vriendelijke en loyale medewerkster probeert de gênante situatie nog te redden en zegt te hopen dat er de volgende dag een nieuwe lading binnenkomt, maar dit blijkt helaas bij een bezoek de volgende dag tevergeefse hoop van haar te zijn geweest.

Macrootje, Macrootje toch hoe Micro kun je zijn in het stimuleren van een positieve klantbeleving door klanten op je feestje uit te nodigen en winstpakkers als lokkertjes voor te houden, terwijl je van deze artikelen maar een minimale voorraad hebt... Shame on you, ik kan niet wachten tot het feestje volgend jaar!
Wat dacht je, hoe meer bijvoeglijk naamwoorden ik gebruik, hoe erger m'n verhaal wordt? En dat denigrerende toontje is ook noet echt nodig.

Ontopic: was het een op=op-actie?

Re: Makro slaat plank volledig mis met feestje!

Geplaatst: 11 sep 2017 18:48
door renewouters
Ik neem aan dat TS een zeer perfecte ondernemer is met uitsluitend en louter tevreden klanten en dat alles altijd zeer maar dan ook zeer goed gedaan wordt met een meer dan positieve klantervaring als uitstekend gevolg.

Re: Makro slaat plank volledig mis met feestje!

Geplaatst: 09 okt 2017 14:58
door Engelengeduld
Komt best vaak voor, ook in andere winkels. Zelf meerdere malen meegemaakt dat je de ochtend van de aanbieding voor de deur staat en bij de opening van de winkel het artikel al is uitverkocht. M.a.w., ze hebben het artikel niet eens binnen gekregen of het personeel heeft alles al gekocht.

Re: Makro slaat plank volledig mis met feestje!

Geplaatst: 09 okt 2017 15:42
door MauHe
Dat had ik deze zomer met een luchtkoeler. Er was een klein en een groot exemplaar in de aanbieding en het verschil was nog geen 15 euro, dus iedereen wilde die grote natuurlijk. De Makro gaat om 09:00 uur open en ik arriveerde om 09:15 uur en alles was al weg. Hadden ze er veel te weinig van ingekocht in een periode dat de mussen van het dak vielen. De oplossing was dat ze een lijst gingen aanleggen van kopers die de boot hadden gemist en dat ze er nog meer gingen bestellen. Maar een paar dagen later kreeg ik een telefoontje dat de leverancier ze niet meer kon leveren. De dag erna besloot ik dan maar die kleine te gaan halen, die toen echter ook al uitverkocht was. Toch maar eventjes geïnformeerd en hadden ze toch nog een partij van die grote kunnen bemachtigen, zodat ik die gelijk kon meenemen. Maar je maakt wel meer rare dingen mee bij de Makro. Zoals een buitenkeuken die "niet meer leverbaar is", zodat je het showroomexemplaar moet meenemen (wat wel een paar uur werk scheelt), terwijl hij een maand later ineens in de aanbieding is. Heb toen wel het verschilbedrag teruggekregen, zo klantvriendelijk zijn ze wel. Maar dit soort zaken komt waarschijnlijk ook wel bij andere winkels voor. Het gaat erom hoe ze het oplossen, en in beide gevallen was ik tevreden.

Re: Makro slaat plank volledig mis met feestje!

Geplaatst: 09 okt 2017 15:45
door MauHe
Engelengeduld schreef:Komt best vaak voor, ook in andere winkels. Zelf meerdere malen meegemaakt dat je de ochtend van de aanbieding voor de deur staat en bij de opening van de winkel het artikel al is uitverkocht. M.a.w., ze hebben het artikel niet eens binnen gekregen of het personeel heeft alles al gekocht.
De Kruidvat en Trekpleister zijn een mooi voorbeeld hiervan. Daar moet je soms welhaast in een slaapzak voor de deur gaan liggen om een aanbieding nog te kunnen kopen. Ik verdenk ze er ook wel eens van dat ze het personeel alles laten opkopen.