Vlucht easyJet zelf gestorneerd, geen geld terug
Geplaatst: 14 sep 2017 12:02
Hallo,
Ik heb op zaterdag 9 september 2017 bij Easyjet een retourvlucht Amsterdam - Milaan (13/9-17/9) geboekt. Een aantal uren later wilde ik de vlucht storneren omdat me de reis toch niet uitkwam. Bij Easyjet mag je de vlucht binnen 24 uur na het boeken zogenaamd gratis storneren. Je betaalt echter € 40,00.
Easy adviseerde de vlucht online te storneren. Bellen met de helpdesk kost € 6,00. De online module werkte niet. Ik moest dus tot de volgende ochtend 8.00 uur wachten om alsnog met de helpdesk te bellen.
Zondag 10 september om 8.15.uur sprak ik een medewerker van de Duitse helpdesk (ik was op dit moment in Duitsland). Mij werd beloofd dat de vlucht gestorneerd is maar dat een bevestiging pe rmail niet mogelijk was!
Maandagochtend 11 september zag ik in mijn Easy-account dat de vluchten er nog steeds stonden en dus niet gestorneerd waren. Diezelfde dag heb ik vier keer met de Britse en de Duitse helpdesk van Easyjet gebeld want ik wilde weten waarom de vluchten niet gestorneerd waren en omdat ik graag een bevestiging van de stornering wilde ontvangen. Tot mijn grote verrassing bleek mijn gesprek van zondagochtend 10 september niet plaats te hebben gevonden. Ik had Easyjet dus niet gebeld en de vlucht dus nooit gestorneerd. Beweerde Easyjet. Ik was uiteraard enorm kwaad en ontdaan. Zomaar € 182,00 kwijt raken is niet niks!!! Gedurende de verschillende gesprekken met de helpdesk probeerde ik alsmaar duidelijk te maken dat ik via mijn telefoonrekening kon bewijzen dat ik wel gebeld had. Ik kreeg geen gehoor.
Ondertussen heb ik wel zes complaint forms op de site van Easy ingevuld en ook mijn telefoonrekening overlegd. Tot nu toe heb ik twee vriendelijke reacties ontvangen met o.a. deze ontmoedigende, denegerende zin:
"In relation to your query, I can confirm there is no record of you calling us to cancel this booking, As such we will not be able to honour your refund request."
Er wordt helemaal niet ingegaan op het feit dat ik kan bewijzen dat ik gebeld heb en ik wordt feitelijk als leugenaar bestempeld! Ik ben teneinde raad. Ik neem aan dat ik mijn geld nooit meer terug zie.
Leuk details is dat ik alle updates voor mijn gestorneerde vluchten op mijn gsm ontvang.
Graag reacties!!! Bedankt.
Ik heb op zaterdag 9 september 2017 bij Easyjet een retourvlucht Amsterdam - Milaan (13/9-17/9) geboekt. Een aantal uren later wilde ik de vlucht storneren omdat me de reis toch niet uitkwam. Bij Easyjet mag je de vlucht binnen 24 uur na het boeken zogenaamd gratis storneren. Je betaalt echter € 40,00.
Easy adviseerde de vlucht online te storneren. Bellen met de helpdesk kost € 6,00. De online module werkte niet. Ik moest dus tot de volgende ochtend 8.00 uur wachten om alsnog met de helpdesk te bellen.
Zondag 10 september om 8.15.uur sprak ik een medewerker van de Duitse helpdesk (ik was op dit moment in Duitsland). Mij werd beloofd dat de vlucht gestorneerd is maar dat een bevestiging pe rmail niet mogelijk was!
Maandagochtend 11 september zag ik in mijn Easy-account dat de vluchten er nog steeds stonden en dus niet gestorneerd waren. Diezelfde dag heb ik vier keer met de Britse en de Duitse helpdesk van Easyjet gebeld want ik wilde weten waarom de vluchten niet gestorneerd waren en omdat ik graag een bevestiging van de stornering wilde ontvangen. Tot mijn grote verrassing bleek mijn gesprek van zondagochtend 10 september niet plaats te hebben gevonden. Ik had Easyjet dus niet gebeld en de vlucht dus nooit gestorneerd. Beweerde Easyjet. Ik was uiteraard enorm kwaad en ontdaan. Zomaar € 182,00 kwijt raken is niet niks!!! Gedurende de verschillende gesprekken met de helpdesk probeerde ik alsmaar duidelijk te maken dat ik via mijn telefoonrekening kon bewijzen dat ik wel gebeld had. Ik kreeg geen gehoor.
Ondertussen heb ik wel zes complaint forms op de site van Easy ingevuld en ook mijn telefoonrekening overlegd. Tot nu toe heb ik twee vriendelijke reacties ontvangen met o.a. deze ontmoedigende, denegerende zin:
"In relation to your query, I can confirm there is no record of you calling us to cancel this booking, As such we will not be able to honour your refund request."
Er wordt helemaal niet ingegaan op het feit dat ik kan bewijzen dat ik gebeld heb en ik wordt feitelijk als leugenaar bestempeld! Ik ben teneinde raad. Ik neem aan dat ik mijn geld nooit meer terug zie.
Leuk details is dat ik alle updates voor mijn gestorneerde vluchten op mijn gsm ontvang.
Graag reacties!!! Bedankt.